Terve,
Mk4 Mondeon farkun omistan (vm. 2008) ja nyt on alkanut kuumottaa vetokoukun suhteen. Samalla tietysti hakkaan päätäni (ehkä turhaan?) seinään siitä, etten sitä silloin ottanut kun auto oli tilauksessa. Olisiko jakaa kokemuksia ja hintatietoa jälkiasennetusta vetokoukusta (taitettava / irroitettava). Vähän hirvittää nuo jutut mitä kuulee erilaisista jälkiaennusoperaatioista, kun on jouduttu repimään "puoli sisustaa" autosta auki jotta sähköpuolen jutut saadaan kuntoon jne (ei siis Mondeota koskien vaan yleisellä tasolla). Ainakaan itse en toisaalta tiedä onko Mondeossa esiasennusta valmiina vai ei. Itse koukun asennushan lienee ammattilaiselle hyvin yksinkertaista ja vähän aikaa vievää, eli haasteet ovat kaiketi sähköpuolella? Asun pääkaupunkiseudulla, joten asennuspaikkojen suhteen valinnanvaraa luulisi olevan...
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
Vetokoukku jälkiasenteisena
9
6911
Vastaukset
- Irrotettava koukku
800€ on listahinta merkkiliikkeessä Jyväskylässä. Uuteenhan noita toimitetaan molemmilla tavoilla: joko tehdasasenteisena tai sitten se asennetaan merkkiliikkeessä ennen luovutusta.
- frangröbba
olen itse asentanut 5koukkua eri autoihin ihan helppo juttu eikä sähkötkään tuota harmia vaikka esiasennusta ei olisikaan tehty,onhan niissä töitä mm,puskurin irroitus ja reikien teko,koukkujen hinnat vaihtelee,katso itse hinta vaikkapa motonetin sivuilta
- hyvin toimii
ei se jälkiasenteinen ole yhtään ongelma. Esim Olarinluoman ad autohuolto asentaa ihan samoja koukkuja mitä Ford liikkeetkin. ja hinta on halvempi kuin merkkiliikeestä tilattuna
- Just asennettu
mutta Mondeoon 2007- ei itse onnistu eikä jokaisessa nyrkkipajassakaan vetokoukun asennus. Koukun voi kyllä asentaa mekaanisesti, mutta sähköjä et saa toimimaan käymättä ammattilaisen pakeilla. Mondeon ajotietokone täytyy ohjelmoida ymmärtämään että autossa on vetokoukku => aktivoi virrat vetokoukulle. tee-se-itse kaverilta tuo ohjelmointi ei onnistu, koska vaatii huoltopäätteen.
- Farmari mondeo 2011
Asensin hiljattain koukun itse. mekaaniset ja sähkötyöt otti harrastelialta n.4h. Eniten murhetta oli pakoputkien alle jäävillä kiinnityspulteilla ja niiden kiristyksellä kun ei meinannut saada mitään avainta kunnolla mahtumaan ahtaaseen väliin. Toinen pienempi murhe oli kun ei tiennyt mihin suuntaan puskuri pitää repiä irti jotta lähtee kynsistä irti. Sit meni hermot ja rohkeasti kiinni ja voimaa, kyllä lähti. Sähköt joutui käydä koodaamassa mutta kytkennän pystyi tarkistamaan jo etukäteen mittarilla. Boksi antaa "kituvirtaa" läpi vaikka ei kärryn valoja sytytäkään. Kyselin aikaisemmin pakettia asennettuna ja hinnat vaihteli kiinteälle koukulle 650 - 1000€ välillä. Kovilin irroitettavan koukun löysin käytettynä sähkösarjoineen 200 € koodaus 50. Vaikka omaan asennukseen meni 4h jäi siitä kuitenkin aivan kohtuullinen tuntipalkka
- lape2
irroitettava vetokoukku asennettu mondeo vm-11. Merkkihuollossa olisi maksanut n. 1000€. Itse tilasin koukun netistä ja asennutin lähikorjaamolla, niin lopulliseksi hinnaksi tuli 750€. Kallista lystiä...
- Mondeomk4
Tilasin juuri englannista irroitettavan koukun yleisellä 7-napaisella johtosarjalla. Kotiin tuotuna 238e. Toimiiko yleisellä johtosarjalla vai joutuuko ostamaan autokohtaisen erikseen? Mondeo vm 12.
- Koiytö
Ei ole minkään näköistä mielikuvaa.
Olen aivan ymmyrkäisenä ja hyppelehdin tasajalkaa sohvalla. - monteo
Minä asennutin Jyväskylän Koukkupajalla kiinteän vetokoukun pari vuotta sitten ja maksoi jotain 500 euron nurkilla.
Hyvin on vetohommissa toiminut ja kerran jopa törmäyssuojana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738