Zafiran ilmastointilaite

antukka

Tuli kevään ensimmäinen helle ja piti laittaa neljä vuotta vanhan zafirani ilmastointi laite puhaltamaan viilea ilmaa.Eipä toiminutkaan,vaan puhalsi lämmintä ilmaa.Vein korjaamolle jospa pitäisi huoltaa ja laittaa uudet nesteet.Löysivät vian että pitää kennot uusia.Hintaa n. 700 euroa.Huh huh ja neljä vuotta vanha auto.Eivät kuulemma vuosihuollossa huolla ilmastointi laitetta vaan pitää itse muistuttaa.Mikäköhän seuraavaksi laukeaa ja tietysti tulee kalliiksi.Ovien lukitukset oli yksi murheenkryyni ja tuli kalliiksi.Kerran jätti tielle kun laturi hajosi, kilometrejä 70000km. Mites muilla zafiristeillä?

10

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+4

Itse maksoin maksoin ilmastointilaitteen kennosta 63.99e, tarkastin juuri kuitista. Takaovien katkenneet johdot juotin kiinni itse, eli ei maksanut mitään.

• opelmiessavosta

Kenno maksoi satasen ja laitoin itse paikalleen. Ei paha!

• nwa1875

Oliko kennoston vaihtaminen vaativa tehtävä tai onko mitään erikoista huomioitavaa??

• jääikä

Ilmastointilaitetta pidän päällä kesät talvet, muuten se kuivuu ja hajoo. Ohekirjassakin taidetaan mainita että sitä pitäs käyttää joka kuukausi ainakin vähän että pysyy kunnossa. Johdot juotin itse kiinni kummastakin takaovesta. Alko keskuslukitus ja lasin-nostimet taas pelaan.

• JK

Mistä kohtaa noi johdot oli poikki? Itselläni zafira jossa ei toisen takaoven keskuslukko toimi mutta vika ei lukkomoottorissa joten voisi olla noi johdot...

• sen kurttukumin
        JK kirjoitti:

Mistä kohtaa noi johdot oli poikki? Itselläni zafira jossa ei toisen takaoven keskuslukko toimi mutta vika ei lukkomoottorissa joten voisi olla noi johdot...

sisällä ovesta keskipalkkiin.

• JK
        sen kurttukumin kirjoitti:

sisällä ovesta keskipalkkiin.

Siellähän se vika oli.

• AC_man

Sinä voit pitää sitä ilmastointia päällä vaikka koko talven... Sellanen pikku juttu vaan, ettei ilmastointi lähde toimimaan ulkoilman ollessa kylmempi kuin 5 astetta. Lukee muuten käyttöohjeissakin, joten eipä taida tuossa tilanteessa hyötyä olla. Muuten tuo kyllä pitää paikkansa, että hyvä on välillä käyttää (jos mahdollista).

• -------------------

Ilmastointilaite tulisi huoltaa automerkistä riippumatta noin 2 - 3 vuoden välein. Ei kuulu normaaliin huolto ohjelmaan. Halvimmillaan huolto hinnat 79 - 99 €. Muuten edessä on kallis korjaus.

• Suoppo

Heh hee,Zafira b 06 ollut 4 v.ja ilmastointi 2v.kaput,Nyt vaihdoin itse etukennon,kaasut laitettu mutta kylmää ei tule,kompura lähtee käyntiin,AC on päällä mutta ei niin ei,edellinen AUTO eli TOYOTA PICNIC toimi hyvin,kertaakaan ei tarvinnut ilmastointi huoltoa tehdä 5 v.!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe