Onko kenelläkään kokemusta Ritausmasta ja Stanwell Perpetualista? Kestävyys, kasvunopeus, vaatimukset jne. 2-vyöhyke.
Ritausma & Stanwell Perpetual
4
1233
Vastaukset
- ruusuilija
Jalkimmöisestä minulla ei ole kokemusta mutta Ritausma kestää täällä V-vyöhykkeelläkin joten en usko sen kanssa tulevan II-vyöhykkeellä ongelmia.Saa jonkin verran talvivaurioita latvoihin lähes joka talvi mutta iloisesti kukkii siitä huolimatta joka kesä.Totta kai täällä pohjoisemmassa kasvunopeus ei ole verrattavissa etelän oloihin mutta omasta mielestäni on kyllä kasvanut ihan kiitettävällä nopeudella reilun metrin korkuiseksi.Ei mielestäni mitenkään erityisen vaativa ruusu,kasvaa ihan tavallisessa peltomullassa aurinkoisella kasvupaikalla enkä ole lannoittanutkaan kuin keväällä ja syksyllä (jos muistan).
- Vaalea rosa
... Ruusuilija kokemuksista! Hieman samantyyppisistä ruusuista olen nyt ostanut Ruskelaa ja Sointua. Saa nähdä kuinka menestyvät. Kuinka pitkään Ritausmasi kukkii?
- ruusuilija
Vaalea rosa kirjoitti:
... Ruusuilija kokemuksista! Hieman samantyyppisistä ruusuista olen nyt ostanut Ruskelaa ja Sointua. Saa nähdä kuinka menestyvät. Kuinka pitkään Ritausmasi kukkii?
Sellaiset 2-2,5 kuukautta on minulla kukkinut,heinäkuulta syyskuulle.Ruskelanhan pitäisi olla "idioottivarma", Soinnusta minulla ei ole vielä kokemusta vaikka ainakin yhden paikallisen taimiston valikoimiin kyseinen ruusu kuuluu.
- Vaalea rosa
ruusuilija kirjoitti:
Sellaiset 2-2,5 kuukautta on minulla kukkinut,heinäkuulta syyskuulle.Ruskelanhan pitäisi olla "idioottivarma", Soinnusta minulla ei ole vielä kokemusta vaikka ainakin yhden paikallisen taimiston valikoimiin kyseinen ruusu kuuluu.
Ihanalta kuulostaa tuo Ritausman pitkä kukinta-aika! Hyvä tietää, että Ruskela on idioottivarma. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457392
- 324078
- 573615
- 503130
- 172816
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512334- 532307
- 372258
- 432258
- 162246