Nallo 3 vai Nammatj 3

Telttuus

Uutta vaellustelttaa oon hakemassa ja noista kahdesta taidan valita toisen. Painoero on Nallon hyväksi 600 g (2,4 kg vs. 3,0 kg), mutta Nammatjissa oli aavistuksen parempi jalkatila ja kestävämpi kangas. Ja oon kuullu että Nallon tuuletus on huono. Käyttötarkotus on tunturissa, välillä puurajan yläpuolella, ehkä joskus talvellakin. Ja painosyistä GT-malli ei ole hakusessa.

Mitä mieltä ootte noista kahdesta teltasta? Mitä kokemuksia?

10

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+8
      • on tää

Mihin tuo perustuu 'ei paras hinta laatu suhteeltaan'. Laadultaan Hille on ylivoimainen ja silloin hinta on ok.

• Tyttösiili

erämessuilla, jossa saa messuhintaan telttoja ja niitä pääsee kokeilemaan. Riippuu siitä miten kiire asialla on.

• Telttuus

Erämessuile ei ole oikein mahollisuutta päästä ja rielun kuukauden päästä olis eka reissu. Eikä tuo hinta nyt ole mikään suuri tekijä, kunhan teltta on hyvä ja kestävä. Ja nyt tarjouksessa esim tuo Nammatj on 570 e ja se ei mielestäni ole liikaa.

Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on noista? Haluaisin lukea minkälaisia vain mutta erityisesti haluisin kuulla huonoja puolia. Kiitos.

• Tyttösiili
        Telttuus kirjoitti:

Erämessuile ei ole oikein mahollisuutta päästä ja rielun kuukauden päästä olis eka reissu. Eikä tuo hinta nyt ole mikään suuri tekijä, kunhan teltta on hyvä ja kestävä. Ja nyt tarjouksessa esim tuo Nammatj on 570 e ja se ei mielestäni ole liikaa.

Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on noista? Haluaisin lukea minkälaisia vain mutta erityisesti haluisin kuulla huonoja puolia. Kiitos.

http://www.vapaa-aika.com/teltat/retkiteltat/zelt-hobby-3.html

Tässä pikkuinen helmi !

Itse olen vasta aloitteleva telttailija mut ideoita riittää halvemmankin teltan käyttöön. Itse en lähtisi teltasta maksamaan kalleimmillaan 120 e enempää, sillä olen kuullut et teltan hinnalla ei oo väliä sillä jokainen päästää rankimmallakin kelillä vedet läpi pohjasta. oikea teltta-alusta maksaa maltaita ja miusta siihen sopisi kasvihuonemuovi 2:n kertaisena niin et muovin kulmat nitoo maljaksi teltalle. maljan reunan korkeus saisi olla 10cm.

• teippiäteippiä
        Tyttösiili kirjoitti:

http://www.vapaa-aika.com/teltat/retkiteltat/zelt-hobby-3.html

Tässä pikkuinen helmi !

Itse olen vasta aloitteleva telttailija mut ideoita riittää halvemmankin teltan käyttöön. Itse en lähtisi teltasta maksamaan kalleimmillaan 120 e enempää, sillä olen kuullut et teltan hinnalla ei oo väliä sillä jokainen päästää rankimmallakin kelillä vedet läpi pohjasta. oikea teltta-alusta maksaa maltaita ja miusta siihen sopisi kasvihuonemuovi 2:n kertaisena niin et muovin kulmat nitoo maljaksi teltalle. maljan reunan korkeus saisi olla 10cm.

...ongelmana ole se että kun teltta on silikonoitua kangasta niin saumoja ei ole voitu teipata??
        Vai muistanko ihan väärin?

Itse en ostaisi edes alennuksesta telttaa joka voi vuotaa siksi että saumoja ei ole teipattu.

• Telttuus
        teippiäteippiä kirjoitti:

...ongelmana ole se että kun teltta on silikonoitua kangasta niin saumoja ei ole voitu teipata??

Itse en ostaisi edes alennuksesta telttaa joka voi vuotaa siksi että saumoja ei ole teipattu.

Vaikea uskoa, että noin kuuluisan telttamerkin teltat vuotaisivat. Eiköhän nuo tutkimusmatkailijoiden ja monien muiden retkeilijöiden valitsema teltta kestä kovimmatkin sateet ja tuulet. Ei vuotanu lainateltta ainakaan omalla viikon vaelluksella.

• Vai että ei ole teip
        teippiäteippiä kirjoitti:

Olet ymmärtänyt asian väärin. Saumojen teippaus on halpisteltan merkki. Se ei kestä. Huipputeltoissa saumoja ei ole koskaan teipattu, koska ei ole tarvinnut tehdä telttaa halvimmalla mahdollisella tavalla.

• asdasdfsdf

tyttösiili ei jumalauta sä olet tyhmä..

• nalmatj

Nammatjissa (muissakin Hilleissä?) sisäteltta roikkuu löysänä, kiinnitykset venyvät. Hommaa talvihommiin Keron, suorat sisäteltan päädyt ovat paljon mukavammat. Kunnon absidista en luopuisi missään tapauksessa. Kesäreissuilla välttää moni muukin teltta, talvella ahkiolla painoeroilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

Ovat laatutelttoja molemmat. Muitakin hyviä varmasti on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe