V70 1.6d

pitkä taival

miten vähillä kulkee eri ajo-olosuhteissa? vaihtelemassa wanhaa bensa avensista kesälomilla 1.6diesel volvoon.
Voimattomuus keskusteluun en ota kantaa minulle riittää sen veto erinomaisesti olen jo liki 50v.
Käytettyä mielummin mutta taitavat olla ajossa mutta jospa joku voimahurmuri vaihtaa väännökkäämpään ja pääsee uudehkoon käsiksi!

11

4547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löydy

      Varmaan kuin uutena V70 1.6 dieseliä mutta V50:siä löytyy varmaan käytettynäkin.

    • drive1.6
    • volvo ägaren

      Olen tyytyväinen kulutukseen, se tasaantui kesällä ilmastointilaitteen ollessa päällä 4,5 litraan oltuaan uudenkarheana ensin 5,3 l. Nyt kun kelit viilenee ja istuinlämmitystä tarvittu ja pikuajoa tullessa lisää on 4,6 l/100 km.

      Vetoa riittää, ainoastaan tyhjäkäynnin tuntumassa veto aivan onnetonta mutta täytyy kiihdyttää tarpeeksi pienellä ja kun huomioi ettei ole rakettia ostettu niin ok. Kesällä vedin mökiltä betonijätteitä varmaan tonnin verran peräkärryllä kaatopaikalle kerralla ja komeasti sen veti eli ei mitään ongelmaa.

      Muun liikenteesen seassa pärjää todella komeasti.

      Kuka enää tarvitsee 300 hevosvoimaa kun 109 hevosellä pääsee käytännössä saman?

      Ajoneuvovero putosi vuositasolla muistaakseni 48 euroon. Diisselvero riipaisee, se on yli 500 euroa, mutta toisaalta aina tankatessa säästää.

      Ensi kuussa on eka huolto eikä mitään vikaa ole ollut puolen vuoden aikana.

      • ;:Ä

        Varmaan tarvitse 300 hv, mutta kyllä enemmän kuin 105 hv, kato siltä väliltä löytyy järkevämpiäkin moottoreita.
        200 hv:kin on jo paljon mutta 160 - 200 on noista molemmista kuitenkin järkevämpi hv määrä, tosin täytyy ottaa huomioon myös se, mikä on moottorin vääntö, 250 nm vääntö ja n. 160 tai max 200 hv, on järkevä moottori turbona, ei syö liikaa, mutta kerkiää enemmän kuin riittävästi, noita moottoreita löytyy VAG konsernin autoista paljon ja paras taitaa olla, ainakin ammatti testaajien mielestä.


      • vagone
        ;:Ä kirjoitti:

        Varmaan tarvitse 300 hv, mutta kyllä enemmän kuin 105 hv, kato siltä väliltä löytyy järkevämpiäkin moottoreita.
        200 hv:kin on jo paljon mutta 160 - 200 on noista molemmista kuitenkin järkevämpi hv määrä, tosin täytyy ottaa huomioon myös se, mikä on moottorin vääntö, 250 nm vääntö ja n. 160 tai max 200 hv, on järkevä moottori turbona, ei syö liikaa, mutta kerkiää enemmän kuin riittävästi, noita moottoreita löytyy VAG konsernin autoista paljon ja paras taitaa olla, ainakin ammatti testaajien mielestä.

        Jos ajaa autolla alle 30tkm yhteensä, niin VAG on kilpailukykyinen... sen pidemmälle ei pääse ilman lavettia. T: 2v / 60tkm / 2xlavetilla pajalle / puoliammattitestaaja


      • Volvo-kuski!
        vagone kirjoitti:

        Jos ajaa autolla alle 30tkm yhteensä, niin VAG on kilpailukykyinen... sen pidemmälle ei pääse ilman lavettia. T: 2v / 60tkm / 2xlavetilla pajalle / puoliammattitestaaja

        Ainakaan meille, Volvo on ja pysyy!

        Volkkarin dieseleistä oli tarpeeksi juttua viime talvena, eivät sovi pakkaseen!


      • että näin
        Volvo-kuski! kirjoitti:

        Ainakaan meille, Volvo on ja pysyy!

        Volkkarin dieseleistä oli tarpeeksi juttua viime talvena, eivät sovi pakkaseen!

        Muuten, että Volvon 2.5 ltr kone on juurikin Vag konsernin tekele ja kovasti kiitelty? Samoin muun kokoluokan TSI koneet ovat voittaneet, en väännä lontooksi, mutta suomeksi, vuoden paras moottori teho/kulutuksen suhteen.


      • tigsu
        että näin kirjoitti:

        Muuten, että Volvon 2.5 ltr kone on juurikin Vag konsernin tekele ja kovasti kiitelty? Samoin muun kokoluokan TSI koneet ovat voittaneet, en väännä lontooksi, mutta suomeksi, vuoden paras moottori teho/kulutuksen suhteen.

        Volkkarin 2.5 disukalla ei ole mitään tekemistä enää tämän päivän koneiden kanssa. VAG konsernin tämänhetkinen 2.0 commonrail kone on semmonen vekotin ettei ikinä enää. Sillä ei yksinkertaisesti USKALLA liikkua talvella (itellä jääty Tiguanin koneesta EGR viime talvena 4 kertaa, softapäivityksistä huolimatta!).. Susi mikä susi. TSI koneilla taas en viittis hirveesti elvistellä, niissäkin käyttö alkanut tuomaan jos jonkinlaista murhetta esille (2 kaverilta TSI pajalla, korjaukset 4 numeroisia pitkälti!). Ei tänä päivänä sellaista automerkkiä olekkaan, jolla olis varaa paukutella henkseleitä toisten keskustelupalstoilla – kaikissa on riittämiin ongelmia.


      • volovo...
        tigsu kirjoitti:

        Volkkarin 2.5 disukalla ei ole mitään tekemistä enää tämän päivän koneiden kanssa. VAG konsernin tämänhetkinen 2.0 commonrail kone on semmonen vekotin ettei ikinä enää. Sillä ei yksinkertaisesti USKALLA liikkua talvella (itellä jääty Tiguanin koneesta EGR viime talvena 4 kertaa, softapäivityksistä huolimatta!).. Susi mikä susi. TSI koneilla taas en viittis hirveesti elvistellä, niissäkin käyttö alkanut tuomaan jos jonkinlaista murhetta esille (2 kaverilta TSI pajalla, korjaukset 4 numeroisia pitkälti!). Ei tänä päivänä sellaista automerkkiä olekkaan, jolla olis varaa paukutella henkseleitä toisten keskustelupalstoilla – kaikissa on riittämiin ongelmia.

        Ihmettelen nykyautojen huonoa kestävyyttä.
        Volkkarin menopelillä (TSI/DSG) ajelin huolettomia kilometrejä reilun vuoden. Sitten alkoi ongelmat. Vaihdoin Volvoon. Nyt volvossa ensimmäiset ongelmat alle vuoden käytön jälkeen. Näitä kahta edeltävässä volkkarissa (Bora) alkoivat murheet 40 000 km jälkeen. Ja kaikki hankittu uutena.
        99 vuoden Astrasta en viitisi edes kertoa mitään...Ja sitä edeltävä Corolla nyt oli aivan kauhea ajettava. Tuskailin sillä kuitenkin 225 000 km ilman suurempia remppoja.
        Korjaamolla juokseminen on niin helevetin vaikeaa, kun luukut pannaan kiinni klo 16. Pitäisi varmaan ottaa palkatonta vapaata töistä, jotta ehtii edes käyttämään pikaisessa vikakoodin luvussa. Ratkaisu ongelmaan olisi varmaan hankkia toinen auto, voisi sitten vuorotellen ajella niitä iltaisin merkkikorjaamon pihaan takuukorjauksiin.


        Seuraavaksi kokeilen vielä Mersua Volvon jälkeen, mutta sitten eläkkeelle siirtyessäni taidan hankkia vanhan Hiacen jota voi itse rassailla...kiireettömästi.


      • TSI TSI
        tigsu kirjoitti:

        Volkkarin 2.5 disukalla ei ole mitään tekemistä enää tämän päivän koneiden kanssa. VAG konsernin tämänhetkinen 2.0 commonrail kone on semmonen vekotin ettei ikinä enää. Sillä ei yksinkertaisesti USKALLA liikkua talvella (itellä jääty Tiguanin koneesta EGR viime talvena 4 kertaa, softapäivityksistä huolimatta!).. Susi mikä susi. TSI koneilla taas en viittis hirveesti elvistellä, niissäkin käyttö alkanut tuomaan jos jonkinlaista murhetta esille (2 kaverilta TSI pajalla, korjaukset 4 numeroisia pitkälti!). Ei tänä päivänä sellaista automerkkiä olekkaan, jolla olis varaa paukutella henkseleitä toisten keskustelupalstoilla – kaikissa on riittämiin ongelmia.

        Kun ei kaverin puolitutulla, vaan ihan kaverilla.


    • JuxPux

      Jos kone on kunnossa niin 4,3 l/100 km. Pakosarjan tiiviste ei ainakaan minulla kestänyt perävaunun vetoja vaan uusitaan nyt jo toisen kerran 159000ssa, turbo kerran vaihdettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5004
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      23
      4083
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2371
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2184
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1978
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1878
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1567
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1209
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1144
    Aihe