Saksan ilmasto?

Jonttuh

Hei. Tarkoitus olisi kesällä mennä Saksaan lomalla. Millainen on ilmasto frankfurtissa? Pärjääkö tavallisilla astmalääkkeillä hyvin siellä? Suomessa minulla ei ole mitään suuria ongelmia astman suhteen. Ainosastaan allergiakohtaukset aiheuttavat hengenahdistusta. Kysyn siksi koska olin jokunen vuosi sitten Virossa enkä pystynyt kunnolla hengittämään koko reissun aikana. Olitiin Tallinnassa sekä hiidenmaalla. Koko reissu oli sanoisinko yhtä helvettiä. Heti suomeen palattua satamassa jo helpotti. Todella outoa. Tarkoitus olisi olla 5päivää Saksassa eikä se olisi lomaa jos joutuu keskittymään hengen haukkomiseen koko matkan. Minulla on siis säännöllinen lääkitys sekä avaava lääke. Mutta kunnon hengenahdistusta ei niillä saa auki. Mietin tosin kun Virossa ollessa vielä tupakoin että vaikuttiko se sitten niin paljon? En ole enää tupakoinut 2 vuoteen.

Kiitos asiallisista vastauksista.

5

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkura

Katso www.polleninfo.org, sieltä löytyy eri Euroopan maiden siitepöly-pylväsdiagrammit (flow charts). Ainakin heinän siitepölymäärät ovat paljon suuremmat Keski-Euroopassa kuin Suomessa. Lisäksi siellä kasvaa monia sellaisiakin allergisoivia kasveja, joita ei Suomessa ole. En tiedä mille olet allerginen, mutta mikäli olet kovasti heinälle allerginen, ei Saksassa kesällä välttämättä ole kovin kivaa. Yksi mahdollinen, jos olit loppukesästä Virossa, on pujo (mugwort), jonka siitepölyä on siellä paljon enemmän Suomeen verrattuna.

• Jonttuh

Kiitos tiedoista. Kyllä olen allerginen kaikille siitepölyille ja myös heinälle. :( Olin juurikin elokuun lopussa muistaakseni Virossa. Olisiko se sitten ollut juuri joku siitepöly joka teki olosta tukalaa. Mahtaisiko reissusta saada mukavan jos ottaisi jonkun allergialääke(histex tai vastaavaa?) mukaan?

• astma*
        Jonttuh kirjoitti:

Kiitos tiedoista. Kyllä olen allerginen kaikille siitepölyille ja myös heinälle. :( Olin juurikin elokuun lopussa muistaakseni Virossa. Olisiko se sitten ollut juuri joku siitepöly joka teki olosta tukalaa. Mahtaisiko reissusta saada mukavan jos ottaisi jonkun allergialääke(histex tai vastaavaa?) mukaan?

No jos sulla on siitepölyallergia, niin eikö se nyt ole järkevää ottaa antihistamiinia päivittäin siitepölykauden ajan! Kannattaako tuota edes kysyä, että tarvitseeko sitä ottaa mukaan. Antihistamiini auttaakin paremmin, kun otat sitä joka päivä, eikä vaan silloin tällöin.

• Jonttuh
        astma* kirjoitti:

No jos sulla on siitepölyallergia, niin eikö se nyt ole järkevää ottaa antihistamiinia päivittäin siitepölykauden ajan! Kannattaako tuota edes kysyä, että tarvitseeko sitä ottaa mukaan. Antihistamiini auttaakin paremmin, kun otat sitä joka päivä, eikä vaan silloin tällöin.

Suomessa ei siitepölyallergia ole niin raju että koko kesän tarvitsisi vedellä tabletteja. Riittää kun otan kevään kukintokaudet. Kesällä ei tarvi ottaa. Mutta jos siellä kukkii eri aikaan niin siksi kysyin.

• astma*
        Jonttuh kirjoitti:

Suomessa ei siitepölyallergia ole niin raju että koko kesän tarvitsisi vedellä tabletteja. Riittää kun otan kevään kukintokaudet. Kesällä ei tarvi ottaa. Mutta jos siellä kukkii eri aikaan niin siksi kysyin.

No eihän ne tabletit paljoa mukana paina, vaikka ottaa varuilta mukaan. Sehän on hyvä, jos selviät täällä myös osan kesää ilman antihistamiineja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37