Vuokranantajan "kiinnostus"nais vuokralaista kohtaan

marjoonatar

Olen asunut 37neliöisessä yksiössä kohta puolitosta vuotta. Alun perin vuokranantajastani jäi kuva, että hän on niljakas, ällöttävä. Nyt se kuva on todellakin voimistunut. Olen parturi ja olen leikannut hänen hiuksiaan ja ihan puhtaan maksun siitä saanut. Tämän viimekertaisen leikkauksen jälkeen hän kehui minua uskomattoman kauniiksi.. illalla hän laittoi viestiä: "kiitos ihanista hetkistä kanssasi tänään.t: ---- ;)"
Parin illan päästä taasen hän kyseli tekstiviestillä oliko heilaa helluntaina, kun häntä niin kovasti kiinnostaa;).
Ja vielä myöhemmin tuli viesti, jossa hän pyyteli anteeksi kömpelyyttään viestien suhteen ja pyysi minua vastaamaan edes yhdellä sanalla.
EN todellakaan ole vastannut hälle yhtään mitään, ettei vaan mene vettä lisää myllyyn.
Olen kihloissa oleva, perheenlisäystä odottava nainen. Emme asu kihlattuni kanssa vielä "yhdessä", onneksi hän kuitenkin on turvanani asunolla. Ja arvatkaa vaan kuka lähtee tuosta asunnosta kuin kärppä, kun saan uuden!?!?!?!
Ja takuulla avainten luovutuksen yhteydessä tulen puhumaan suuni puhtaaksi!

110

9632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilac pompom

hyi, inhottava tyyppi. tietää varmaan, että olet kihloissa ja saamassa lapsen? seuraavan kerran kun tilaa hiustenleikkuuta, selitä, että aikoja on vasta 19. heinäkuuta tai vastaavaa - vähintään niin pitkälle, että olet päässyt jo vaihtamaan asuntoa.

• olisi vain

helpompi ostaa oma?

• sofiansohva
        olisi vain kirjoitti:

helpompi ostaa oma?

Oliko tuo vitsi ??? Äpärä mahassa ja miehestä ei tietoakaan ??? Yksikään pankki ei lainaa parturihorolle noilla spekseillä. Ei ne tyhmiä ole.

• mielenpahoittajataas
        sofiansohva kirjoitti:

Oliko tuo vitsi ??? Äpärä mahassa ja miehestä ei tietoakaan ??? Yksikään pankki ei lainaa parturihorolle noilla spekseillä. Ei ne tyhmiä ole.

lueppa aloitus uudelleen....kihlatun kanssa eivät asu vielä yhdessä.....

että siinäpä se

• itzmo
        sofiansohva kirjoitti:

Ei vittu, taas yks järjen jättiläinen täällä. Anna arvaan, olet 59 vuotias vanhapiika jolla on mökki jossain korvessa?

• rahanpaino kone
        sofiansohva kirjoitti:

MAKSA TYHMÄ PILLULLA SE VUOKRA.SE ON PELKKÄÄ PLUSSAA OMALLE TILILLE!!

• elli------
        rahanpaino kone kirjoitti:

MAKSA TYHMÄ PILLULLA SE VUOKRA.SE ON PELKKÄÄ PLUSSAA OMALLE TILILLE!!

tää urpo taitaa olla se katkeroitunut vuokraisäntä, joka ei saanu.. :D

• lentelijä
        sofiansohva kirjoitti:

Olen usein tässä lennellessäni tunkion,roskakasan ja ruokakaapin väliä miettinyt,että ovatko jotkut maan matkalaiset jotenkin astivikaisia kun pitävät hikilappuja rintansa ja karvaisen takaruumiinsa päällä?Surrurrr näkemisiin.

• Nuori nainen
        mielenpahoittajataas kirjoitti:

lueppa aloitus uudelleen....kihlatun kanssa eivät asu vielä yhdessä.....

että siinäpä se

No melko kumma ettei kihlatun kanssa ole vielä saanut muutettua yhteen vaikka lastakin on yritetty ja jo odotetaan? :) Ei se raskaaksi tuleminenkaan ole ihan "naps" juttu yleensä parisuhteessa, eli aikaa on kyllä ollut, kun on aikaa ollut kihlautuakin. Joko ovat täysin saamattomia ihmisiä, tai sitten tuo "kihlattu" on parturi naikkosen omaa kuvitelmaa tekstin koristeeksi.

Ei välttämättä saa lainaa pankista kylläkään kun voi olla liian lyhyt työsuhde takana, tai sitten huvittaa neitosella vaan napsia hiuksia kotona. Tuleehan se edullisemmaksi pimeänä, kuin maksaa vuokratuolia jollekin ja yrittäjäksi tuskin on taitoja. Niinpä niin.

• hohhoijakkaa

On tämä menny kummaksi. Mitenköhän ihmiset kohta voi enää lisääntyä, kun osa tulkitsee kaiken huomion ahdisteluksi?

Vuokranantaja on selävästi sinusta kiinnostunut, eihän sinä ole mitään väärää. Kun ei ole saanut torjuvaa vastausta, niin ei voi tietää mitä mieltä sinä olet. Olisit kertonu että et ole hänestä kiinnostunut, niin asia olisi sillä selvä.

Sulla ei todellakaan ole mitään suun puhtaaksi puhumista avainten luovutuksessa.

• piipula73

onpas täällä mukavaa sakkia.
        ajatelkaapa omalle kohdalle.
        tilanne saattaa olla todellakin harmillinen.
        toisin sanoen,älkää puuttuko asioihin,jotka eivät teille kuulu tai ette mitään niistä tiedä.
        HOROt :D:D:D:D:D

• äly ja väläys
        piipula73 kirjoitti:

onpas täällä mukavaa sakkia.
        ajatelkaapa omalle kohdalle.
        tilanne saattaa olla todellakin harmillinen.
        toisin sanoen,älkää puuttuko asioihin,jotka eivät teille kuulu tai ette mitään niistä tiedä.
        HOROt :D:D:D:D:D

Kannattaako sitä tänne kirjoitta jos siihen ei saa puuttua?

Dorka.

• ei normaalia

ja vielä olet hänen tukkaakin leikellyt, ja sitten ihmettelet kun olette tutustuneet.

• ... ... ...

Vaikka mies olisi kuinka vastenmielinen olento, niin kyllä hän ansaitsisi asiallisen vastauksen, jossa teet selväksi, ettei kiinnostusta ole. Ja asiallisella tarkoitan todellakin asiallista. Sen jälkeen jos vielä tulee lirkutusviestejä, sinulla alkaa olla oikeutta valittaa - mutta ei ennen kuin olet ystävällisesti ilmaissut, ettet ole kiinnostunut. Mistä mies voisi sen muuten tietää?

• kokemusta on

mikä ällötys!!!oletka näyttänyt tekstarit miesystävällesi?kehottaisin viipymättä etsimään uuden asunnon,vaihtamaan puhelinnumeron ja varmuudeksi vuoksi voisit kertoa poliisille tästä tapauksesta,ihan siksi että tällainen käytös on kotirauhan rikkomista vaikka asutkin hälle vuokralla,sopimatonta lähestymistä ym.ym.henkistä ahdistelua ennenkaikkea...mistä tiedät jos seuraavalla kerralla kohdatessa toisenne hän käykin käsiksi...kuulostaa peräkammarin iljettävältä saamattomalta...ja jos miehesi rakastaa sinua hän lähtee varmasti kanssasi poliisille ja ei kannata aukoa päätä missään nimessä kummankaan sille vuokranantajalle... irtisanomisen vuokrakämpästä voi sanoa kirjallisena,eikä sitä tarvitse perustella mitenkään ja ota varmuudeksi kaksi kopiota siitä yksi itselle ja toinen poliisille..jos ahdistelu jatkuu jotenkin muuten... ja kun et vaivaudu(äläkä tee sitä) vastaamaan viesteihin ni älä puhu myös hälle mitään ja hiusten leikkuutkin voit jättää hänelle tekemättä.hankkikoot jonkun muun parturin itselleen vaikka maksais maltaita siitä...

• neuvojasiko?

nyt tais sulta neitipieni karata mopo käsistä ja oikein suoraapäätä syvälle metsäpolulle. Oh hoh, ja oikeinko ällötys, puhelinnumero pitäis vaihtaa ja poliisille soittaa, just just, eikös karhukoplaa pitäisi hälyttää tai soittaa ameeerikan presidentille tai ruveta tutkimaan atomipommin rakennusohjeita, herran jeesus!
        Riittäisköhän tuohon vain ihan soitto tai viesti, ettei ole kiinnostunut?

• exvuokralainen
        neuvojasiko? kirjoitti:

nyt tais sulta neitipieni karata mopo käsistä ja oikein suoraapäätä syvälle metsäpolulle. Oh hoh, ja oikeinko ällötys, puhelinnumero pitäis vaihtaa ja poliisille soittaa, just just, eikös karhukoplaa pitäisi hälyttää tai soittaa ameeerikan presidentille tai ruveta tutkimaan atomipommin rakennusohjeita, herran jeesus!
        Riittäisköhän tuohon vain ihan soitto tai viesti, ettei ole kiinnostunut?

Ja ei muuten riitä pelkkä kielteinen vastaus...Äijä on hyvin tietoinen että olet hänestä riippuvainen (=asut hänen kämpässään)...Olen itsekin asunu yksityisellä ja kaikenlaisia ehdotuksia sain kierrellä ja kaarrella ja aina oli vahtaamassa että milloin lähden ja milloin tulen. Ei muuta kuin asunto vaihtoon ei se muuten lopu!!! Voimia!!

• ei savua ei tulta

Juokse nyt äkkiä poliisille ja poikakaveri oikein mukaan... siis kertomaan mitä ?
        Keskustelu vois mennä suunnilleen näin:
        Yks kauhee iljettävä ukko lähentelee mua ja mua pelottaa !!!
        Mitä on tapahtunut, kysyy poliisisetä.
        No se tota, se laitto mulle tekstiviestin ! Joo - ja sit se laitto sen toisenkin kerran !!
        Mitä viestissä sanotaan, uhkaileeko hän sinua ?
        Ei, ei kun joo ! Mä leikkasin sen hiukset ja sit se makso sen leikkuun kato mä oo parturi ja sit se laitto sen viestin ! Ja nyt mua pelottaa ihan OIKEESTI.
        Mitä siinä viestissä sanottiin, se mies siis uhkailee sua ?
        Eiku...
        Voisitko näyttää sen viestin?
        Joo, tota, se on täällä jossain... (kaivaa käsilaukusta kännykän...); "kiitos ihanista hetkistä kanssasi tänään.t: ---- ;)"
        Hmm... onko tullut muita viestejä ?
        "Parin illan päästä taasen hän kyseli tekstiviestillä oliko heilaa helluntaina, kun häntä niin kovasti kiinnostaa;).
        Ja vielä myöhemmin tuli viesti, jossa hän pyyteli anteeksi kömpelyyttään viestien suhteen ja pyysi minua vastaamaan edes yhdellä sanalla."

Siis onpa todella kammottava mies !!! Ihan kauheeta tekstiähän tuo on laittanutkin, joo... Erittäin varovainen ja kohtelias on tuo lähestyminen ollut ja tää tiukkapimppa idiootti tekee tällasen numeron vaikka toinen NÄTISTI pyytää vastaamaan EDES YHDELLÄ SANALLA !!

Tarinahan päättyis ilmanmuuta poliisin väliintuloon ja kaverin linnareissuun...?? Tokkopa vaan, poliisi vois neuvoa pikkuneitiä ihan rauhoittumaan nyt vaan ja miettimään asiaa uudestaan...

• persemonistus
        exvuokralainen kirjoitti:

Ja ei muuten riitä pelkkä kielteinen vastaus...Äijä on hyvin tietoinen että olet hänestä riippuvainen (=asut hänen kämpässään)...Olen itsekin asunu yksityisellä ja kaikenlaisia ehdotuksia sain kierrellä ja kaarrella ja aina oli vahtaamassa että milloin lähden ja milloin tulen. Ei muuta kuin asunto vaihtoon ei se muuten lopu!!! Voimia!!

Onko mielestäsi kaikki asuntoaan vuokraavat ihmiset samanlaisia jos nyt yks paska kokemus sattuu olemaan ja miten niin riippuvainen saa kai sitä muuttaa pois jos haluaa.

• pläääh
        exvuokralainen kirjoitti:

Aloittaja ei ole vielä kokeillut kieltävän vastauksen vaikutusta, joten asiasta lienee aika turha väitellä.

Ämmät valittaa että suomalainen mies ei puhu eikä ota kontaktia, mutta se johtuu juuri tästä että suomalainen ämmä ei halua että häneen otetaan minkäänlaista yhteyttä, sehän on auhdistelua, hui kauhee sentään.

• blatsarus

Olisi hyvä vastata vaikka että olet kihloissa/naimisissa/lesbo tai jotain. Kiitä kiinostuksesta mutta et halua puhua asiasta enempää. Ei tarvi vastata mitään eikä mihinkään sen jälkeen, jos hemmo kyselee vielä ekan vastauksen jälkeen jotain, on hän todellakin peelo.
      Ihmisiä on monenlaisia, jotkut ovat vain tosi kömpelöitä lähestyessään ihastuksensa kohdetta. Se ei kuitenkaan kiellä sinua olemasta kohtelias, ainakin aluksi.

• säästä viestit
      ja tee ilmianto poliisille häirinnästä

• hohhoijjaaaa

mitähän laitonta tässä on tehty? Jos tuolla perusteella ruvetaan syyttelemään niin jokaisen ravintola illan jälkeen tulisi tuhansia toimeksiantoja poliisille jonkun iskuyrityksestä.

Asia on yksinkertaisesti niin, että jos ei tajua sanoa YHTÄÄN MITÄÄN VASTAAN siinä vaiheessa kun toinen kyselee tyhmiä niin tässä on tulos. Suu auki heti kun ensimmäisen kerran tulee ehdotuksia ja jos homma jatkuu niin poliisille. Mutta ilmeisesti tässä leikitään niin viehättävää sinkkunaista että toinen antaa ymmärtää, mutta toinen ei ymmärrä antaa ja konflikti on valmis. Ihan sama onko vuokranantaja vai ei mutta samalla mitalla takaisin.

• jfsölakfj

lueppa vaikka tänään iltasanomien sivuilta seksihuijarista jonka toiminta ei ole laitonta...Miten tämä toiminta kattaa rikoksen?

• hehehhhehehhheehhheh

aivan uskomattomia nuo teinikersojen jutut. Eikös se äitis sua ole kieltänyt jatkuvan televisiosarjojen seuraamisen, mene käymään välillä ulkona haukkaamassa raitista ilmaa. Äläkä sitten tule pizzan kanssa takas, vaan väsää tälläkertaa jotain ihan itse, huom. pe-ru-na-muu-si-a EI tehdä perunajauhoista!

• ei normaalia

ole tapahtunut, jos neiti ei ole mitenkään ilmoittanut, että ei ole kiinnostunut. Sen sijaan hän on kyllä muuten ollut tavallista enemmän tekemisissä ja tutustunut tukanleikkuun merkeissä, mitä ei kannattaisi vuokranantajan kanssa tehdä mikäli aikoo etäiset välit säilyttää.

• Järkiveikko

Kyllä on muijassakin jotain vikaa, jos on kihloissa ja lapsi vatsassa ja tämä ei tavalla tai toisella käy selväksi edes omalle vuokranantajalle, vaan joudutaan ihan kyselemään että onko akalla edes helluntaina heilaa.

Katso peiliin ja mieti vähän itsekin että miten vapaata ja sitoutumatonta kuvaa annat ympäristöösi.

• fgvvb

Siis muijan päässä vikaa

• galvin2

Kaikki parturit on horoja, mutta kaikki horot ei ole partureita...

• Hokemaatti

Juuri tuohon älyttömään hokemaan nojaten vuokraisäntä ahdisteleekin vuokralaistaan. Sinä ilmeisesti annat täyden tuen isännän käyttäytymiselle vaikka mitä tapahtuisi.????

• hhjjiiu
        Hokemaatti kirjoitti:

Juuri tuohon älyttömään hokemaan nojaten vuokraisäntä ahdisteleekin vuokralaistaan. Sinä ilmeisesti annat täyden tuen isännän käyttäytymiselle vaikka mitä tapahtuisi.????

Mille saatanan käyttäytymiselle kait nyt aikuinen ihminen osaa vastata viestiin että on varattu jos sen osaa kerta lukeakkin, olis otettu saahan sitä kieltäytyä.

• mR

Eihän järvikään kulu jos sielä joku soutaa..

• soutaa huopaa

vaikka menis useita kirkkoveneitä

• Tietoa on

Kyllä parturilumpussa on itsessäänkin vikaa, jos tuollaisia viestejä saa. Kukaan, siis v...u KUKAAN ei lähettele viestejä paksuna olevalle varatulle naiselle, jos mitään saumaa ei olis!!

Kyllä se väite partureista ja huorista vaan on niin tosi!!

• menkää hoitoon

juttuja teillä jotka partureista kirjoittelette,yleensä tälläisten juttujen kirjoittajat on vanhempiensa hyväksikäyttämia lapsia joilla on surkeet kotiolot ja jotka ei ole kuullut muita sanoja kuin huora ja vittu

• Varoisin

Tähän kyseiseen tapaukseen mitenkään puuttumatta, voin sanoa että vain häiriintynyt ja potentiaalinen raiskaaja voi tehdä noin!

• YKS VAAN

HEHHEII!! Tossa oot todella väärässä.. Miten parturi liittyy huoriin?! Entä jos se oiski lääkäri.. liittyiskö sit lääkäri huoriin!! Ja kyllä joku voi vaikka ulkonäön perusteellakin olla kiinnostunut tää asia ei huorien kanssa mee nyt ollenkaan samaaan summaan..!

• hm.mmmm.....
        YKS VAAN kirjoitti:

HEHHEII!! Tossa oot todella väärässä.. Miten parturi liittyy huoriin?! Entä jos se oiski lääkäri.. liittyiskö sit lääkäri huoriin!! Ja kyllä joku voi vaikka ulkonäön perusteellakin olla kiinnostunut tää asia ei huorien kanssa mee nyt ollenkaan samaaan summaan..!

No jos se lääkäri olis katellu vuokraisännän pukamia, niin tilanne voisi ajautua samaksi.

• selkeyttää asioita

että ei kiinnosta. Sen verran kannattaa vastata vaikka toinen tuntuisi kuinka niljakkaalta.

• ei ole--

minustakaan tuossa vuokranantajamiehen käytöksessä niin mitään kovin ihmeellistä saati kriminaalia. Eihän tämä vuokranantja/vuokralainen juttu jonka pohjalta mies on naisen tullut tuntemaan ole oikeastaan mikään sen kummempi juttu kuin mikä tahansa juttu jonka puitteissa on toisen henkilön tullut tuntemaan.
        Jos naisen mielestä vuokranantaja on todella ällö, niin mikisi niitä tukanleikkuitakaan sitten siinä on jo tehnyt. Kyllä se olisi jo siinä vaiheessa kannattanut tehdä selväksi se asia että ei ole kiinnostusta olla missään tekemisissä muuta kuin asiallisen vuokrasopimuksen pohjalta bisnessmielessä.
        Ei muutaman henkilökohtaisen tekstarin lähettäminen ole mitään kriminaalia. Eri juttu on sitten se jos mies alkaa ahdistella sen jälkeen kun hänelle on tehnyt selväksi että ei kiinnostusta ole. Mutta juuri tämän asianhan tässä vukralainesena oleva on nimenomaan jättänyt tekemättä.

Minullakin on ollut vuokralaisia ja juurikin nuoria naisia kun välittäjä on heitä nimenomaan valinnut, ja välittäjän tehtäväksi taas olen sen homman antanut. Minä en kyllä vuokranantajana lähtisi vuokralaisen kanssa juuri miltäänkään muulta pohjalta keskustelemaan kuin bisness-pohjalta vaikka sitten periaatteessa vuokralainen kiinnostaisikin myös persoonakohtaisesti. Vuokrasopimuksessa pitää olla kaikki jutut tarkalleen määritetty ja sen pohjalta edetään.
        Vuodenvaihteessa ostin kämpän vuokralaisineen päivineen ja en ole kertaakaan käynyt asunnossa edes katsomassa(asunnosta oli vain välittäjän tiedot ja kuvat ja isännöitsijän todistus). Myyjä oli kyllä irtisanonut vuokralaisnaisen mutta kysyttyäni häneltä josko hän haluaa jatkaa täsmälleen entisen kaltaisella vuokrasopimuksella ja ehdoilla niin hän sitten jäi ja ei tarvinnut välittäjälle minun mitään maksaa.

• nainen_30

Miehen kirjoittama fantasia, koska käyttää sanaa parturi.

Parturikampaajat eivät tituleeraa itseään parturiksi :D

• palladium60

Moikka koita kestää mistä paikkakunnalta tarvit uuden kämpän...

• suoraan että et ole kiinnostunut hänestä ja sinusta on loukkaavaa kun edes kehtaa ehdotella moista vaikka sinulla on jo mies.
      nii minä tekisin

• Häirikköviestien lähettely on käsittääkseni lainvastaista. Minulle joku idioottilumppu Elisan asiakaspalvelusta lähetteli häirikköviestiä, vaikka kielsin minkäänlaisen yhteydenoton. Sitten ilkeyttään laitatti aiheettoman laskun perintään. Perintätoimistosta eivät suostuneet selvittämään laskun sisältöä ja kun lupasin maksaa käteisellä ja tulla paikanpäälle ja samalla vaadin selvitystä siitä laskusta, niin eivät suostuneet.
      Joidenkin taholta jatkuvaa häirintää. Pitäisi laittaa kaltereiden taakse muiset häiritsijät.

• nettopalkka

Olen julkkis,

• helposti eroon

Anna sille äijäressulle pimpsaa pariin otteeseen, kyllä se siitä tokenee ja jättää sut rauhaan ajan myötä

• Mietipäsitä

..tilanne sinua yhtälailla, jos mies olisi joku muu kuin vuokranantajasi?
      Minun mielestäni mies teki ihanasti tuossa: "pyyteli anteeksi kömpelyyttään viestien suhteen ja pyysi minua vastaamaan edes yhdellä sanalla." Jos viitsisit vastata asiallisesti olevasi kihloissa ja saavasi ihanalle mihellesi vauvan, että ei kiinnosta, voi olla että tuo mies jättää sinut rauhaan. Mitäänhän sinä et siinä menetä, koska hänellä sinun numerosi, osoitteesi ja avaimesi on..

• Opiskeluaikana yksi nuori nainen etsi vuokra-asuntoa Helsingin seudulta ja laittoi lehti-ilmoitukseensa minun puhelinnumeron. Minä sitten otin niitä vastauksia vastaan ja voit kuvitella millaisia vastauksia tuli. Moni ei tajunnut että nuori mies otti ne puhelut vastaan vaan tuli suoraa todella törkeitä ehdotuksia vuokrajärjestelyistä. Kuinkausein vuokranantajan kanssa pitäisi tehdä mitäkin ja vuokra hoituisi sillä. Yrjöttää että meitä on myös sellaisia miehiä.

• varmasti

umpihomo

• saahan sitä kysyä

Jos ukolla on asunto mutta ei pillua ja tytöllä on pillu muttei asuntoa, niin vaihtokauppahan voisi olla molemmille tyydyttävä.

• jabadaba duu

seuraavan kerran kun tulee iholle, munille.
      Ja jos ei usko potkase toisen kerran

• ahaaaaaaaaaaaaa

Mitä jos opettilisit kommunikoimaan. Tietysti jos paksuna- ja kihloissa olet, niin eihän siihen väliin pitäs kenenkään yrittää tunkee.

Jos selkeesti sanot, että yhtälö on mahdoton ja tyyppi silti vielä lähentelee, niin joku pervo on kyseessä.

Mutta mikä ihme logiikka se on? Jos joku sulta jotain kysyy? Sinä pelästyt heti, etkä vastaa mitään ja rakennnat päässäsi jonkin mielikuvituspainajaisen. Minä haluan vastauksen tähän asiaan?

Miksi suomalaiset on niin helvetin pelokkaan epäsosiaalisia? Vieras ihminen on suoraan joku friikki, jos se esittää toiselle kysymyksen. Vai onko teillä muijilla vaan hormoonit sekasin tyystin.

Voin kertoo sulle esimerkin. Pyysin yhtä naista aikoja sitten kahville kun kiinnostuin hänestä. Ihan oikeassa elämässä. Hän sanoi minulle, että hänen miesystävänsä ei pitäisi ehkä siitä jos hän lähtisi kanssani kahville. Sanoin vaan että ok ja häivyin. tilanne ratkesi.

Sitten on useita näitä samanlaisia tapauksia. Menet puhumaan toiselle, niin katsotaan niin kieroon kun vaan voidaan, hulluksi leimataan. En voi käsittää miten ihmiset pelkää niin paljon toisiaan, osa ainakin on niin hiiriä kun olla ja voi, suurin osa, pelkkää ujopiimää. Opetelkaa käyttämään suutanne muuhunkin kuin syömiseen. Mitä pahaa siinä small talkissa on? vai eikö itsevarmuus vaan riitä?

Pelottavaa on sekin, että tämä hiirenä olemisen asenne tarttuu sitten näihin sosiaalisiinkin ihmisiin.....
      heistä tulee samanlaisia antisosiaalisia, itseään epäröiviä empijöitä. Miksi suomalaisilla on niin heikko itsetunto?

Ainut tilanne missä suomalaiset puhuu on 2,0 promillen humalatila, sekin on vaan niin helvetin säälittävää kun olla voi. vittu kun vituttaa

• tähän---

malliin ne tavat meillä ovat ja se sitten näkyy yksin elämisenä ja erakoitumisenakin. Kuitenkin suurin osa ainakin ihan yksin elävistä mieluummin haluisia seuraa. Seuraa taas on lähes mahdoton saada ellei uskalla ihmisiä lähestyä. Lähestyä ei taasen uskalleta silloin jos tapoihin kuuluu teilata lähestyjä ties miksi sairaaksi pervoksi ja vähintäänkin epäkelvoksi ihmiseksi. Tällä leimaamisella pyitään pönkittämään omaa omanarvon tunnetta kun kerran tilaisuus sellaiseen on saatu.
        Myös se on paha tapa kun jäädään inttämään ja väkisin tunkemaan seuraan, vaikka toinen on selkeästi antanut ymmärtää että seura ei kiinnosta.

• jooooooooooooo
        tähän--- kirjoitti:

malliin ne tavat meillä ovat ja se sitten näkyy yksin elämisenä ja erakoitumisenakin. Kuitenkin suurin osa ainakin ihan yksin elävistä mieluummin haluisia seuraa. Seuraa taas on lähes mahdoton saada ellei uskalla ihmisiä lähestyä. Lähestyä ei taasen uskalleta silloin jos tapoihin kuuluu teilata lähestyjä ties miksi sairaaksi pervoksi ja vähintäänkin epäkelvoksi ihmiseksi. Tällä leimaamisella pyitään pönkittämään omaa omanarvon tunnetta kun kerran tilaisuus sellaiseen on saatu.
        Myös se on paha tapa kun jäädään inttämään ja väkisin tunkemaan seuraan, vaikka toinen on selkeästi antanut ymmärtää että seura ei kiinnosta.

Juuri silleenhän se menee. Vituttaa vaan kärsiä näistä ikuisista ristiriidoista ihan vaan sen takia, että suurin osa ihmisistä on "onnettomia paskoja"...

Suomalaisten tavat ovat perseestä, vaikka itsekkin olen suomalainen. Ironista kyllä.

Kellä onni on se onnen salatkoon, sillä jos niin et tee, kateelliset sinut syövät.

• mies vaan

No niin

ei tuo nyt niin kovin pahaan ole.... Jos todella tuossa kaikki viestit.

Sorry to say , mutta asia " haisee" myös sinun suunnalta...

• (Saana)

Pari ystävääni asui erään miehen vuokraamissä asunnoissa ja molemmat sai kokea lähentelyä. Puheluita ja tekstiviestejä joissa kysyttiin ja sanottii asioita joita vuokraisännän ei kuuluisi kysellä. Jos nämä ystäväni oli kutsunut kavereitaan kylään kyttäsin vuokraisäntä kahta kauheemmin ja kyseli näistä kauniista ystävättäristä ja mitäs tytöt aikovat tehdä.
      Minä taas, joka olen muista yhteyksistä tuttu tälle kyseiselle miehelle sain osani myös lähentelystä. Itse en miestä tuntenut ja oli aika karmeaa kuunnella puhelimessä keski-ikäisen miehen "kehuja" kuinka kaunis olenkaan.
      No sitten päätimme kirjoittaa paikalliseen lehteen tästä miehestä. Ei tietenkään nimiä paljastettu, mutta koska suhteellisen pienellä paikkakunnalla asumme tajusi tämä mies varmasti kenestä puhuttiin. Ja niin loppui lähentelyt. Ainakin minun ja ystävieni osalta. Kumpikaan heistä ei enään asu kyseisen miehen asunnoissa joten paha sanoa jatkuuko vielä, mutta luulisi että olisi jotain oppia saanut.

• A

Kysyjä kertoi seuraavista saamistaan viesteistä:

1. "hän kehui minua uskomattoman kauniiksi.."
        2. "hän laittoi viestiä: "kiitos ihanista hetkistä kanssasi tänään.t: ---- ;)"
        3. "Parin illan päästä taasen hän kyseli tekstiviestillä oliko heilaa helluntaina, kun häntä niin kovasti kiinnostaa;)."
        4. "Ja vielä myöhemmin tuli viesti, jossa hän pyyteli anteeksi kömpelyyttään viestien suhteen ja pyysi minua vastaamaan edes yhdellä sanalla."

Yksikään viesteistä ei ole seksuaalisesti häiritsevä, eikä muullakaan tavoin loukkaava.

Toinen ja kolmas viesti kertovat niiden lähettäjän olevan kiinnostunut kysyjästä ja niitä voidaan tulkita kömpelöiksi lähestymisyrityksiksi. Kömpelöihinkin lähestymisyrityksiin tulee vastata ystävällisesti ei kiitos.

• että niinkö--

"Minä taas, joka olen muista yhteyksistä tuttu tälle kyseiselle miehelle sain osani myös lähentelystä. Itse en miestä tuntenut ja oli aika karmeaa kuunnella puhelimessä keski-ikäisen miehen "kehuja" kuinka kaunis olenkaan."

Jos olet vielä teini-iässä tai siis alta 20 niin silloin tuon kauniiksi kehumisen hirveäksi kokemisen voin ymmärtää.
        Miksi kauhistella tällaisia kehuja kun joka tapauksessa lähes kaikki ainakin n.s. heteromiehet katselevat mielellään nuoria parikymppisiä naisia jotka tunnetusti ovat ovat silloin naisena kauneimmillaan. Se on sitten eri juttu jos tällainen vanhempi äijä alkaa ahdistella ja pyrkä seksisuhteeseen kanssasi.

Tässä nettitreffipalstalla muistan erään keski-ikäisen naisen vihaisesti paasanneen sellaista että jos vanhempi mies ihailee nuorta kaunista naista ja/tai puhuu hänelle jotain niin hänen tarkoituksenaan on aina ja poikkeuksetta päästä nussimaan tätä nuorta naista.
        Kyllä tällaisia vanhoja äijiä nykyään ilmeisesti aina vaan enemmän on, mutta siitä olen varma että ei kaikilla vanhemmilla miehillä ole tällaista tarkoitusta takanaan. Se että nainen pitää kaikkien vanhempien miesten tavoitteena nuoriin naisiin päin olevan aina ja vain tarkoitus päästä heitä panemaan joko kertoo siitä että tämän naisen tapaamat vanhemmat äijät ovat poikkeuksetta olleet tällaisia tai sitten nainen ajaa tällä argumentillaan jotain muita tavoitteita.

• (Saana)
        että niinkö-- kirjoitti:

"Minä taas, joka olen muista yhteyksistä tuttu tälle kyseiselle miehelle sain osani myös lähentelystä. Itse en miestä tuntenut ja oli aika karmeaa kuunnella puhelimessä keski-ikäisen miehen "kehuja" kuinka kaunis olenkaan."

Jos olet vielä teini-iässä tai siis alta 20 niin silloin tuon kauniiksi kehumisen hirveäksi kokemisen voin ymmärtää.
        Miksi kauhistella tällaisia kehuja kun joka tapauksessa lähes kaikki ainakin n.s. heteromiehet katselevat mielellään nuoria parikymppisiä naisia jotka tunnetusti ovat ovat silloin naisena kauneimmillaan. Se on sitten eri juttu jos tällainen vanhempi äijä alkaa ahdistella ja pyrkä seksisuhteeseen kanssasi.

Tässä nettitreffipalstalla muistan erään keski-ikäisen naisen vihaisesti paasanneen sellaista että jos vanhempi mies ihailee nuorta kaunista naista ja/tai puhuu hänelle jotain niin hänen tarkoituksenaan on aina ja poikkeuksetta päästä nussimaan tätä nuorta naista.
        Kyllä tällaisia vanhoja äijiä nykyään ilmeisesti aina vaan enemmän on, mutta siitä olen varma että ei kaikilla vanhemmilla miehillä ole tällaista tarkoitusta takanaan. Se että nainen pitää kaikkien vanhempien miesten tavoitteena nuoriin naisiin päin olevan aina ja vain tarkoitus päästä heitä panemaan joko kertoo siitä että tämän naisen tapaamat vanhemmat äijät ovat poikkeuksetta olleet tällaisia tai sitten nainen ajaa tällä argumentillaan jotain muita tavoitteita.

Mitähän tarkoittaa "sinulla on kaunis kieli"
        Ja juu olen 20, kuten ystävänikin ja tuo mies keski-ikäinen.
        Ja en tarkoita että kaikki kehumiset olisi yrityksiä päästä seksisuhteeseen vaan voi olla aivan puhtaasti kohteliaisuuksia, mutta kun kyse on vuokranantajasta näille ystävilleni ja yhteydenotot eivät ole liittyneet sitten mitenkään vuokra-asioihin.

• esmerkiksi--
        (Saana) kirjoitti:

Mitähän tarkoittaa "sinulla on kaunis kieli"
        Ja juu olen 20, kuten ystävänikin ja tuo mies keski-ikäinen.
        Ja en tarkoita että kaikki kehumiset olisi yrityksiä päästä seksisuhteeseen vaan voi olla aivan puhtaasti kohteliaisuuksia, mutta kun kyse on vuokranantajasta näille ystävilleni ja yhteydenotot eivät ole liittyneet sitten mitenkään vuokra-asioihin.

minä en milloinkaan kehuisi suoraan kauniiksi ainakaan jotain komplekseissaan kieriskelevää teiniä oli hän sitten minkä näköinen hyvänsä. Epäsuorasti voisin jotain yrittää jos katsoisin sillä voivani tukea hänen omanarvontunnettaan.
        Jos taas on kyse jo parikymppisestä todella kauniista nuoresta naisesta niin häntä on aivan turha kauniiksi keheua oikeastaaan kenenkään miehen jo siksikin kun asia on jo kehumattakin ihan selvä.

Minä olen chattaillut muutamien todella kauniiden parikymppisten mallinaisten kanssa saiteilla joissa nämä mallipimut tekevät myös strippaus ja seksiesityksiään. Olen sanonut sen että sikäli kun he vetoavat minuun suoraan seksuaalisesti niin koen sellaisen kiusalliseksi ihan pelkästään liian suuren ikäeron vuoksi joka näkyy niin fyysisenä kuin henkisenäkin asiana paljon pidemmän elämänkokemukseni johdosta. Nämä pimut sitten enimmäkseen vain flirttailevat minulle kasvonilmeillään ja vähän strippaavat. Näistä chattailuista sitten otan itselleni kuvasarjoja joita käytän koneellani taustakuvina. Mutta minä en siis todellakaan esim. runkkaa jonkun tällaisen kauniin nuoren naisen kuvan avittamana niinkuin monet nuoret miehet tekevät, ja tuskin menisin heidän kanssaan samaan sänkyyn vaikka he tunkisivat.
        Joskus fantasioin myös omasta tyttärestäni(jollaista minulla siis ei ole) silloin kun heitä katselen. Tähän tarkoitukseen sopii sellainen show jossa mallipimu ihailee itseään peilin edessä ja laittaa itseään hienoon kuntoon ja soittelee mielikappaleitaaan.

Tällaista mallipimua on myös sikäli turha kehua kauniiksi kun se ilmenee jo siitäkin, että ei kukaan mies maksa(jotain 2€ minuutti) naisen katselusta tai hänen kanssaan chattailusta tai hänen kuvistaan ellei nainen esiitymisineen ole todella mielyttävää katseltavaa. Nimittäin vähäpukeisia naisiahan on jo mainoksetkin täynnä ja heidän kuviaan saa kyllä katsella mielin määrin ihan ilmaiseksikin jos kiinnostaa, ja pornolehdet ja videot ovat vielä oma lukunsa.

• usko...
        A kirjoitti:

Kysyjä kertoi seuraavista saamistaan viesteistä:

1. "hän kehui minua uskomattoman kauniiksi.."
        2. "hän laittoi viestiä: "kiitos ihanista hetkistä kanssasi tänään.t: ---- ;)"
        3. "Parin illan päästä taasen hän kyseli tekstiviestillä oliko heilaa helluntaina, kun häntä niin kovasti kiinnostaa;)."
        4. "Ja vielä myöhemmin tuli viesti, jossa hän pyyteli anteeksi kömpelyyttään viestien suhteen ja pyysi minua vastaamaan edes yhdellä sanalla."

Yksikään viesteistä ei ole seksuaalisesti häiritsevä, eikä muullakaan tavoin loukkaava.

Toinen ja kolmas viesti kertovat niiden lähettäjän olevan kiinnostunut kysyjästä ja niitä voidaan tulkita kömpelöiksi lähestymisyrityksiksi. Kömpelöihinkin lähestymisyrityksiin tulee vastata ystävällisesti ei kiitos.

hänellä ei edes ole ole oikeutta kysellä...joko suoraan puhumalla...ja kun lähetti ne tekstiviestinä hän oli törkeä...vuokranantajana...mutta toki hän olisi voinut kertoa olen raskaana ja kihloissa ei kiinnosta...minä olen ainakin sellainen että avoimuus kannaattaa...

• kokemusta partureist

kaikki parturit on huoria..mutta huorat ei partureita.

• ajauts

Moni mies on niin yksinkertainen, että elättää toivoa, jos sitä ei katkaista. Ehdotan selvää katkaisuhoitoa, ehkäpä sulhasesi soittoa ko. henkilölle - kuitenkin erittäin ystävällisesti: "Pyydämme morsiammenne kanssa, että pidämme keskinäiset suhteemme puhtaasti kaupallisena vuokralaisen ja parturiasiakkaan suhteena!"

• firmus5

eikö tos olisi hyvä senssi saada vuokraan tuntuva alennus,kerroit että olet jo raskaana
      mitä se siis haittaisi vaikka vuokranantajakin vähä kutkuttelis...

• mui

Toi oli niin kuin että annoit ymmärtää mutta et ymmärtä nyt antaa!

• neuvojatar

Kysy voitko maksaa 24 kuukauden vuokran kerralla luonnossa. Varvi/kk. Ja vaadi kuitti etukäteen.

• parturissa kävijä

Luettuani viestiketjun naurattaa ja ihmetyttääkin.
      Ensin totean, että miehenä käyn parturissa enkä parturikampaajalla.
      Ihmettelen onko ko. parturikampaajalla ÄO paljonkin alle 100. Itse olen tavannut kyseisen ammatin harjoittajia, jotka vaikuttavat aivan normaaleilta naisilta. Oletan, että koko aloitusjuttu onkin feikki, koska se tapahtumaketju oli niin tyhmä. En usko, että kukaan noin typerästi käyttäytyvä osaa kirjoittaa luettavaa tekstiä. Jos parturi ei osaa puhua tai tekstata "ei kiinnosta, kiitos", niin silloin hiljaisuus on myöntymisen merkki.

Tuntuu erikoiselta, että odottava nainen asuu yksin ja "kihlattu", jossain muualla. Aloittaja ei kertonut mitään järkevää perustetta tuollaiselle käytökselle.

Nykyaikana kohtaa kylläkin naisia, jotka joka tavalla pyrkii luomaan suhteen mieheen, vaikka huomattavasti vanhempaankin. Itsellä on runsaasti siitä kokemusta. Oletan, että "koulusivistys", yhteiskunnallinen asema ja varakkuus kiehtovat monia naisia enemmän kuin mikään muu. Tätä ei voi yleistää, koska on olemassa myös fiksuja, älykkäitä naisia.

Itse en ole mikään tutkijakammioon sulkeutunut vanhus tai muuten epäsosiaalinen mies. Olen kohtalaisen hyvin menestyvä, parisuhteessa elävä, korkeimman akateemisen arvon suorittanut suomalainen keski-ikäinen kaupunkilainen.
      Tämä oli toinen kerta elämässäni, kun kirjoitin suomi24.fi -keskustelupaltalle. Tuli kirjoittamispakko, kun vilkaisin tätä aihetta ja luin noita ihmeellisiä kirjoituksia "mieshirviöstä".

• toisekin...

kerran ja siirry elämään...harmi kun viestit ei mene enää sähköpostios. jossa voisi saada konkreettista palautetta mitä monet vasta ymmärtää...joku vastaa muttei ikinä käsittele palautetta kuten luulen sinun tekevän...

• Akatemiatar

"Oletan, että "koulusivistys", yhteiskunnallinen asema ja varakkuus kiehtovat monia naisia enemmän kuin mikään muu. Tätä ei voi yleistää, koska on olemassa myös fiksuja, älykkäitä naisia."

On tokin olemassa koulusivistyksen omaavia ja luultavasti hyvässä asemassa tulevaisuudessa olevia naisia, mutta myös nämä naiset ehkä haluavat vertaisensa miehen vähintään, itse olen sellainen. Puheenaiheet ei aina luonaa/onnistu perustyöntekijämiehen kanssa, olen yrittänyt ja vieläpä ennakkoluulottomasti ilman mitään "rajantekoa"; mutta mies ei vaan ymmärrä miksi lukea/kehittää ajattelua, kun voi tehdä työtä ja maksaa nuorenakin omistusasuntoa. Onhan se noinkin, mutta tollanen dikotomia ei vaan toimi jos kumpikaan ei ymmärrä toisen toimintaa. Ymmärrys se on, oli ala läheisellä mikä vaan.

Parturin työ on tosi vaativaa & tarkkaa & rankkaa, eikä varmasti tossa tilanteessa jaksais ylimääräistä. Jotkut naiset on herkempiä kun toiset miesten lähestymiselle, ja pienikin saattaa tuntuu hyökkäykseltä. Et mitä jos ei haukuttais naisia täällä ikävillä nimillä niinkun kasvattamattomat lapset..? Valitettavasti aikuiset näyttää olevan vielä typerämpiä toisinaan kuin lapset, eipä ihminen siitä miksikään juuri muutu, ainakin sivistys sen tekee, ei aina edes silti akateemisuus takaa käytöstä, yliopistoissakin riittää urpoja niinkun missä vaan laitoksessa.

Voidaan olettaa, että jotkut vuokralaiset haluavat elää elämäänsä ilman että tarvitsee olla tilivelvollinen menemisistään ja ihmissuhteistaan vuokraisännälle/naapureille joita ei voi valita. Ja tässä tapauksessa naiselle tulossa vielä perhe, joten tilanne saattaa tuntua vaivaannuttavalta.

Ei kai se jos mies kiinnotuksensa osoittaa, mut sitten kannattanee ilmoittaa jämäkästi viranomaisille jos vaikuttaa menevän häirinnän puolelle ja ei lopu, sitä varten he ovat. Myös on mahd. sanoa että en ole kiinnostunut vastaamaan tai kiinnostunut pitämään yhteyttä tai kiinnostunut ylipäätään, hyvää jatkoa tms.

• Ei parturiksi!

Yksikään parturi ei ole normaali.

Ihan oikeasti, jos mies välttämättä haluaa amiksen käyneen naisen, niin löytyy FIKSUJAKIN. Eikä tarvitse mitään paka puolen lehmiä katsella. Voit mennä vaikka ihan peruskoulun penkiltä tulevia ammattiopiston 1. luokkalaisia seuraamaan, miltä tahansa linjalta löytyy fiksumpia tyttöjä kuin kemikaalitollot, jotka lotraa värien kanssa.

Ei millään pahalla, mutta olen onnellinen että valmistuin koulusta jossa ei parturi-kampaajaksi voinut opiskella. Kävin koulutuskokeilussa toista alaa kokeilemassa ja siellähän oli tuo linja. Melkeen koko koulu, jopa ne jotka ei olleet penaalin terävimpiä kyniä nauroi noille sutturoille porukassa.

Kyllä se vaan kertoo jotain jos naisella ei ole muuta haavetta elämässä kuin toisten hiuksia lääppiä. Voihan sitä ryhtyä yrittäjäksi ja se onkin fiksuinta jos kampaajan työllä aikoo itsensä elättää. Mutta kuinka monella niistä aivopieruista oikeasti on yrittäjäksi, ellei sinisilmäinen kaveri pelasta ja ota kelkkaansa?

• Ei parturiksi!
        Ei parturiksi! kirjoitti:

Yksikään parturi ei ole normaali.

Ihan oikeasti, jos mies välttämättä haluaa amiksen käyneen naisen, niin löytyy FIKSUJAKIN. Eikä tarvitse mitään paka puolen lehmiä katsella. Voit mennä vaikka ihan peruskoulun penkiltä tulevia ammattiopiston 1. luokkalaisia seuraamaan, miltä tahansa linjalta löytyy fiksumpia tyttöjä kuin kemikaalitollot, jotka lotraa värien kanssa.

Ei millään pahalla, mutta olen onnellinen että valmistuin koulusta jossa ei parturi-kampaajaksi voinut opiskella. Kävin koulutuskokeilussa toista alaa kokeilemassa ja siellähän oli tuo linja. Melkeen koko koulu, jopa ne jotka ei olleet penaalin terävimpiä kyniä nauroi noille sutturoille porukassa.

Kyllä se vaan kertoo jotain jos naisella ei ole muuta haavetta elämässä kuin toisten hiuksia lääppiä. Voihan sitä ryhtyä yrittäjäksi ja se onkin fiksuinta jos kampaajan työllä aikoo itsensä elättää. Mutta kuinka monella niistä aivopieruista oikeasti on yrittäjäksi, ellei sinisilmäinen kaveri pelasta ja ota kelkkaansa?

Mutta ei siinä, jos amikseen aikoo mennä niin niiden sutturoitten kustannuksella on aika helvetin hauskaa :D Mutta kyllä lopulta alkaa kyllästyttää katsoa.

• Tuossahan ei ole mitään lakia rikkovaa, hän on vain kiinnostunut sinusta. Naurettavaa että niin moni nainen heti keksii mielessään salajuonia ja kaikkea mahdollista paskaa ja sitten siitä puhutaan ympäri kyliä "tuo mies on täys perverssi, varmaan runkkaa ikkunan takana joka ilta!!!".

Miksi ei vaan voisi vähän avartaa omaa pientä maailmaa pienen pään sisällä ja tajuta että jotkut voi oikeesti olla kiinnostuneita eivätkä vaan pillun perässä.

Asiallinen ei kiitos viesti vain menemään. Myös sinussa on vikaa, korjaa asenteesi!

• Niin oikeuteen

Ja heti,saat korvaukset ja ne ei ole välttämättä pienet..Kenties maksetut vuokrat takaisin?
        Nämä kun ovat 99,9% täyttä huuhaata yleensä,aivan sama kuin pankinjohtaja vonkaisi velallisilta..

Suomessa on tiukat lait kyseisetä asiasta,ja on täyttä tyhmyyttä olla hyödyntämättä niitä.
        Siis vain ja ainoastaan,jos tuo ei ole täyttä mielikuvitusta.

• Jos ei provo?
        Niin oikeuteen kirjoitti:

Ja heti,saat korvaukset ja ne ei ole välttämättä pienet..Kenties maksetut vuokrat takaisin?
        Nämä kun ovat 99,9% täyttä huuhaata yleensä,aivan sama kuin pankinjohtaja vonkaisi velallisilta..

Suomessa on tiukat lait kyseisetä asiasta,ja on täyttä tyhmyyttä olla hyödyntämättä niitä.

Nämä pistävät vuokranantajat noudattamaan lakeja,ja myös vastuuseen jos eivät noudata.

http://www.vuokralaistenkeskusliitto.fi/

• Tukiainenko

Tekstiviestien lähettämisestä oikeuteen :)

Tukiaisia kaikki tyynni.

• jfösakljfla

Suomessa itsensä myyminen ei ole rikos. Parittaminen on. Jos esim. vuokranantaja pyytää vuokraksi piirakkaa ja tähän täysi-ikäinen omasta tahdostaaan suostuu niin ei ole tapahtunut yhtään mitään rikosta. Tällaistakin tapahtuu. Se että onko se moraalisesti oikein on aivan eri juttu. MOLEMMAT käyttävät toisiaan hyväksi.

Onhan noita juttuja ollut, että opiskelijat ovat huomanneet helpon tavan tehdä rahaa maailman vanhimmalla ammatilla. Toisaalta sehän on jokaisen oma asia mitä tavarallaan tai rahoillaan tekee. Vakipanoja on monellakin opiskelijalla. Jotkut järkevät tajuavat ottaa siitä vielä rahaakin.

• minä-

No joo... Mutta Sinä Todellakin vastaat siihen viestiin, kun semmonen tulee. Hyvin yksinkertaista, kun sanoo asian niinkuin on. Eli esimerkiksi "olen kihloissa, valitan. En ole sinusta kiinnostunut". Mikä siinä voi olla niin vaikeeta?? Se että jätät vastaamatta, on ehkä toiseksi typerintä mitä voit tehdä. Tyhmintä on haukkua kyseinen henkilö pystyyn. Jos hän ei usko, että sinua ei todellakaan kiinnosta, niin Sitten voit haukkua ilman että vaivaudut edes ilmoittamaan, että ei kiinnosta, niin sinussa on yhtä paljon vikaa kuin herra ällötyksessä. Ja veikkaan, että molemmilla on vielä jonkun verran oppimista..

• niin...

se elämä alkaa kun ei ymmärretä ja kumpikin kysyy...joskin toisiltaan...onko se kumppani aina paikalla jos ei voi nykyelämässä kysyä muutakin ilman syyllistämistä ketään muuta? joskus ei aina tiedä ja hienoa joka kysyi hän oli ennakkoluuloton...kaikista meistä...hän oli älykäs osasi kysyä viis vastaajista! toivottavasti luet...:)

• Joka aihe tätä näin

Hahaha, tämä on hauskaa luettavaa kun porukka tulee puhumaan paskaa=) Tämän aiheen tarkoitus oli kertoa mielipide asiasta jossa vuokranantaja lähettelee asiattomia viestejä vuokralaiselle, ja kuinka ollakkaan, porukka tulee puhumaan totaalista offtopiccia jostain omakotitaloista sekä vittuilemaan aiheen aloittajalle..

Kasvakaa aikuiset naiset ja miehet!

• luomuvuokraaja

kaikille parturikampaajille ja opiskelijasutturoille on olemassa luonnollinen vuokravälitysfirma, joka laatii jo vuokrasopimuksen siihen malliin, ettei tarvitse ihmetellä, millä vuokran maksaisi: "luontaisvuokrapalvelu.com - niin jää rahaa muuhunkin kuin tonnikalapurkkiin!"

• minä-
        Joka aihe tätä näin kirjoitti:

Hahaha, tämä on hauskaa luettavaa kun porukka tulee puhumaan paskaa=) Tämän aiheen tarkoitus oli kertoa mielipide asiasta jossa vuokranantaja lähettelee asiattomia viestejä vuokralaiselle, ja kuinka ollakkaan, porukka tulee puhumaan totaalista offtopiccia jostain omakotitaloista sekä vittuilemaan aiheen aloittajalle..

Kasvakaa aikuiset naiset ja miehet!

Kieltämättä ei suomi24 eikä minkään muunkaan sivun julkiset keskustelupalsta ole kovin korkeatasoisia monesti ei aloitusten eikä vastaustenkaan osalta, mutta kannattaisi sitä aloituksen tyyliä vähän silti miettiä. Noin typerä aloitus suorastaan kerjää antamaan vähän "neuvoja"..

Yleensäkkään näitä palstoja ei kannattaisi koskaan lukea. Tulee vaan vihaseks kun on niin vajaata kommenttia >=|

• 6915

Luulitko ihan vilpittömästi saavasi tällä palstalla asiallisia vastauksia? Tää on avohoitopotilaiden pikku temmellyskenttä tää suomi24, sellasten luuseripaskojen jotka ei osaa oikeassa elämässä suutaan avata..

mut nyt voin sanoo sulle, että etsi äkkiä vaan uus kämppä, hyvin monet vuokranantajat, ainakin täällä helsingissä, ovat semmosia pervoja jotka haluaisivat vuokran luonnossa...

• fjölasfdl

mitä sää sitten täällä teet, avohoitopotilas

• ei normaalia

ei myöskään ole ihan tavanomaista vuokralaisen ja vuokranantajan välillä; ei kannata solmia muita, edes asiakkuussuhteita.

Tämä pätee varsinkin silloin, kun vuokranantaja on mies ja itse on nainen. On jossain määrin oma moka muodostaa mitään muuta kuin vuokrasuhde, vaikkapa parturikampaajan asiakkuussuhde siihen päälle. Siinä akaa sitä kanssakäymistä olla jo sen verran, että aletaan olla tuttuja!

Ja sitten ihmettelet, kun olet ihan vapaaehtoisesti lähtenyt tutustumaan ja mies onkin kiinnostunut.

Vuokranantajaan pidetään aina etäiset välit ja PELKKÄ vuokrasuhde - siinä ohjeet vuokralaiselle. Suun voi puhua puhtaaksi ihan asiallisesti vaikka heti. Voit kertoa että kyseessä on pelkkä vuokrasuhde etkä vastaa muihin kuin vuokraa koskeviin yhteydenottoihin.

Tosin epäilen, että koko aloitus on provo. Kuka nainen on niin (anteeksi vaan) hölmö, että ryhtyy oman vuokranantajansa tukkaa kuopimaan?

• TOTUUENTORVI

KAIKKI PARTURIT ON HUORIA, MUTTA KAIKKI HUORAT EI OLE PARTUREITA

• Tässä ketjussa joillakin on selvästi sellainen käsitys, että vuokraisännällä on samat rajoitukset ja säännöt kuin työnantajalla.

Ei ole mitenkään kiellettyä vuokraisännän ilmaista kiinnostustaan vuokralaiseen. Mitään laitonta tässä ei ole. Muutaman tekstiviestin lähettäminen ei täytä kotihäirinnän tunnusmerkkejä.

Poliisi valvoo lain noudattamista. Eivät he juokse jokaisen loukatuksi tuntevan juoksupoikana kovistelemassa. Voit kokeilla menemällä tekemään rikosilmoituksen asiasta. Pidä kuitenkin mielessä, että perättömistä jutuista voit itse joutua oikeustoimien kohteeksi.

• ....................

No ei kukaan muu kuin kampaaja!! Kouluja käymättömät ja peruskoulustakin huitelemaan lähteneet naiset on jopa fiksumpia kuin jotkut kampaajat!!

• Joopajoopajoo

"Ja takuulla avainten luovutuksen yhteydessä tulen puhumaan suuni puhtaaksi!"

Eihän se mitään rikosta ole tehnyt ja jos pyyteli anteeksikin, eikä jatka, niin kyllä fiksu jättäisi homman omaan arvoonsa, eli sikseen.

• nimimerkit varattuja

Niin missä se lähentely oli?

Onhan aivan kamalaa että hän on lähettänyt sinulle jopa useamman tekstiviestin. Suorastaan rikollista toimintaa. Tekstiviestejähän eivät lähettele kuin rikolliset jne...
      Hivenen suhteellisuudentajua, hän ei vaan tajua että et ole kiinnostunut.

Mielestäni tuossa on muutama vaihtoehto. Etsit tikulla asiaa tai... toista en viitsi mainita.

• oikeudelle

Pitäisi olla selvä asia kun vuokraa asunnon, on silloin rauhassa omassa kodissa ilman mitään vaatimuksia tai häirintää vuokranantajan taholta.Vuokrat on niin kalliita, että oma rauha on turvattava vuokralaiselle ja yksityisyys.Mihin hyvät tavat on kadonneet ja toisen kunnioitus.?

• JJ
        oikeudelle kirjoitti:

Pitäisi olla selvä asia kun vuokraa asunnon, on silloin rauhassa omassa kodissa ilman mitään vaatimuksia tai häirintää vuokranantajan taholta.Vuokrat on niin kalliita, että oma rauha on turvattava vuokralaiselle ja yksityisyys.Mihin hyvät tavat on kadonneet ja toisen kunnioitus.?

ku oon repeilly ihan kiitettäväst tein sekoiluu ku tääl ei oo kenelläkä selväst pysyny se mopo edes siin kinttupolul... Noh siis tokihan toi tuntuu varmaa ahdistavalt tmv. mut sano ny hyvä ihminen et oot kihlois ja viel kaiken käyny vahinko ja oot pamahtanu paksuks.. Ja tosiaan jos ei ton jälkee ymmär nii sit voit koitta ilmotusta poliisille, tosin epäilen et niil on vähän suurempiiki kiirei ku joku vuokranantaja mikä txt sulle... mutjuu jatkakaa toki, saan viel huomennaki hyvät naurut :D

• sitä,

säästät vuokranmaksussa. eihän pillu naimisessa kulu.

• 18

Joko on vähän pervo tai sitten ihan oikeasti ihan lääpällään teikäläiseen (onko naimisissa?)

Ei oo pyytänyt vuokraa luonnossa, eikä käynyt hiplaamaan?

Todennäköisesti on yksinäinen ja oli pienessä hiprakassa. Ei tollasesta pitäisi mekkalaa nostaa.

Olisit suoraan sanonut, että olet varattu...

• iso M

Miksei parturit anna palveluistaan kuittia

Miksei parturit anna palveluistaan kuittia?

• jdghjd

ois helppo maksaa perseellä vuokra.

• jgfmkdfdm

Se on varmaa asentanu sen kämpän täytee kameroita joilla se sua kuvaa ja runkkailee. Nyt ei enää Kyllikki riitä ni se koittaa eka saaha sulta normikaavan mukaa yrittämällä iskeä ja ku et anna suosiolla se joku päivä (tai yö tms) tulee ja ottaa mitä haluaa.. vaikka ko se näkee et meet suihkuu ni se silläaikaa hiipii sisään ja pääset pesemään (suullas) sen niljakkaita boolsseja....

Jotain suhteellisuuden tajua kehiin....

• .......

Sinuna vaihtaisin vuokra-asuntoa tai hankkisin todella hyvät lukot joihin vuokraisännällä ei ole avaimia.
      Ehkei kannattaisi leikellä vuokrananatajan hiuksia. Miehet kun hullaantuu ihan mistä vaan.

• hohhoijakkaa

Olet vaivaantunu saamstasi huomiosta, mutta et ole sanonut siitä mitään, mutta meinaat räjähtää avaintenluovuksessa?

Voi jeesus mikä ääliö olet.

Ei ole käyny mielessä että ilmottaisit ihan asiallisesti että ele kiinnostunut miehestä?

• marjoonatar

Täällähän on pakka levinny käsiin ihan totaalisesti :D Ei juma :D:D
        Helvetin hyviä neuvoja on näkynyt tulevan, eniten arvostan niitä, joilla on jonkainlaista vastaavaa kokemusta, koska HE TIETÄVÄT mistä puhutaan.
        Kannattais ihmisten, jotka ei oikeesti halua kuin loukata muita ja muiden tunteita, pitää turpansa kiinni. Ja hankkia oikeasti muuta puuhaa. Dorkat.

Mutt joo.
        Aluksi olinkin sitä mieltä, etten vastaa,koska se lisäisi vettä myllyyn. Mutta sittemmin viestien tulo kiristi hermoja sen verran,että vastasin. Eikä sekään hyvä vaihtoehto ollut.
        Olen siis vastannut hänen viesteihinsä juuri niin kuin asiaan kuuluukin. Eli totuudenmukaisesti ja asiallisesti. Viestittely loppuikin (hetkeksi) useiden hänen lähettämiensä viestien jälkeen.
        Nyt hän on keksinyt jotain syyttelyitä mua kohtaan asumisestani hänen asunnossaan. Eikä hänelle kelvannut asiasta ilmoittaa puhelimitse, vaan olisi pitänyt tavata. Mä en edes halua. Enkä uskalla, eikä mun ole pakko. Enkä mä kyllä ehdikään.
        Nyttemmin asiasta ei ole kuulunut mitään. Edes yksi päivä rauhaa.
        Hän saa huomenna irtisanomisilmoituksen, samasta asiasta soitan aamulla.
        Loppuu tää veivuu, säälittää vaan seuraava vuokralainen, jos sattuu olemaan nuori nainen..

Ja todellakin vaihdan puhelinnumeron.

Eikä kaikkia asioita teidänkään tarvitse tietää, että voipi jättää ne turhan spekulaatiot tietyistä asioista pois...ja nämä turhat huorittelut sun muut.
        Ja jos joku haluaa tulla tutustumaan asiaan, niin teretulemast, en pidättele yhtään!

Mutta iloista kevättä kaikille samassa tai vastaavassa tilanteessa olleille, voimia on tarvittu!

• muttaa niissä
        marjoonatar kirjoitti:

Helvetin hyviä neuvoja on näkynyt tulevan, eniten arvostan niitä, joilla on jonkainlaista vastaavaa kokemusta, koska HE TIETÄVÄT mistä puhutaan.
        Kannattais ihmisten, jotka ei oikeesti halua kuin loukata muita ja muiden tunteita, pitää turpansa kiinni. Ja hankkia oikeasti muuta puuhaa. Dorkat.

Mutt joo.
        Aluksi olinkin sitä mieltä, etten vastaa,koska se lisäisi vettä myllyyn. Mutta sittemmin viestien tulo kiristi hermoja sen verran,että vastasin. Eikä sekään hyvä vaihtoehto ollut.
        Olen siis vastannut hänen viesteihinsä juuri niin kuin asiaan kuuluukin. Eli totuudenmukaisesti ja asiallisesti. Viestittely loppuikin (hetkeksi) useiden hänen lähettämiensä viestien jälkeen.
        Nyt hän on keksinyt jotain syyttelyitä mua kohtaan asumisestani hänen asunnossaan. Eikä hänelle kelvannut asiasta ilmoittaa puhelimitse, vaan olisi pitänyt tavata. Mä en edes halua. Enkä uskalla, eikä mun ole pakko. Enkä mä kyllä ehdikään.
        Loppuu tää veivuu, säälittää vaan seuraava vuokralainen, jos sattuu olemaan nuori nainen..

Eikä kaikkia asioita teidänkään tarvitse tietää, että voipi jättää ne turhan spekulaatiot tietyistä asioista pois...ja nämä turhat huorittelut sun muut.
        Ja jos joku haluaa tulla tutustumaan asiaan, niin teretulemast, en pidättele yhtään!

Mutta iloista kevättä kaikille samassa tai vastaavassa tilanteessa olleille, voimia on tarvittu!

viesteissä joissa katsot tilannettasi ymmärretyn on juurikin sellaista yleistä vuokranantajia demonisoivaa juttua. Erityisesti jos vuokranantajana on yksinäinen mieshenkilö niin hänet halutaan väkisin leimata seksuaalisesti perverssiksi mieheksi joka ahdistelee nuoria vuokralaisnaisiaan.

Esim. minulla on ollut vuokralla juurikin nuoria naisia kun välittäjä on heitä valinnut ja välittäjän tehtäväksi olen vuokralaisen hakemisen antanut. Minun ei kyllä tulisi mieleenkään ahdistella vuokralaista vaikka olisin hänestä kiinnostunutkin henkilökohtaisella tasolla vaan nimenomaan tässä asiassa haluan edetä pelkästään vuokrasopimuksen pohjalta jossa kaikki asiat ja ehdot on selvästi kirjattu.

Olen kyllä hyvin tietoinen siitä että yksinäisiä miehiä näin heti demonisoidaan nimenomaan heidän oletetun seksuaalielämän perverssiyden pohjalta. Minulla on kyllä avaimet kahden nuoren vuokralaisnaisen asuntoon, mutta jos vaikka olisin kiinnostunut(mitä en kylläkään ole) näitä naisia kyttäilemään niin en ole niin hullu että sellaiseen lähtisin. Minä nimittäin haluan pitää asuntovarallisuuteni vastakin.

Tuossa kun ostin toisen siijoitussasunnon niin en ole käynyt vielä kertaakaan tätä asuntoani edes sisältä katsomassa enkä myöskään siellä olevaa vuokralaisnaista tapaamassa. Postitse olen vuokrasopimuksen vaan tehnyt samanlaisen mitä hänellä oli asunnon entisenkin omistajan kanssa.
        Facebookista löysin tämän vuokralaiseni ja siinä oli hän laittanut perustiedot itsestään koulutuksineen ammatteineen ja myös jotain hänen sellaisesta harrastuksestaan jossa oli vähän kuvia myös asunnosta sisältä ja se kiinnosti. En ole kuitenkaan uskaltanut uudestaan klikata noille hänen sivuilleen sillä siitä voisi mennä automaattisesti kaverikutsu ja jos hän sen hyväksyisi hän pääsisi minun sivuilleni. En ole kyllä facebookissa omalla nimelläni mutta jos profiliini kaverina pääsee on siellä yhdessä kohtaa jopa oma oikea nimeni ja muutenkin minut voi sieltä tunnistaa sellainenkin joka ei ole minua nähnyt. Jos kyseessä on joku kaltaisiani miehiä vainoharhaisesti demonisoiva nuori nainen niin mitä seksuaaliperversiojuttuja hän kehittäisikään tällaisesta 'facebook ahdistelusta'

Olen tullut sellaisen huomaaamaan että jos yksinään ilman naisseuraa elävä mies ahdistelee(tai edes pyrkii lähestymään) ja nimenomaan näitä vähänkin nuorempia naisia hänet leimataan seksuaalisesti perverssiksi. Jos taas tällainen mies ei lainkaan pyri lähestymään naisia niin silloin hänet vasta oikein todelliseksi seksuaaliperverssiksi leimataankin(minä itse kuulun lähinnä tähän kategoriaan). Eli jos yksinään vailla naisseuraa elävä mies haluaisi kulttuurissamme välttää tällaisen seksuaaliperversiodemonisoinnin niin hänen pitäisi hommata joku mummoikäinen nainen kulissityttöystäväkseen. Kulissityttöystäväkseen siksi koska sellaista naista johon oikeasti voisi ihastua(myös naisena) ja joka myös ihastuisi sinuun(myös miehenä) on vaikea mistään löytää ja lähes mahdotonkin enää näin vanhemmiten.

• Nuori nainen
        marjoonatar kirjoitti:

Mutt joo.

Jospa edes opettelisit kirjoittamaan ihmisen lailla? Nuo "dorkat" ja äksdee jutut sun muut sepustukset ei anna kovin uskottavaa kuvaa. Kyllä peruskoulussa kirjoittamaan opetetaan, kumma juttu kun monella muulla lyhyen koulutuksen käyneellä (max 120 ov perustutkinto) kirjoitus on sujuvaa, mutta näillä kampaajilla ei sitten vaan millään. Kai siellä hiuksiin liittyviä kemikaaleja käsitellessä sitten aivot sulaa lopullisesti?

• Vähän järkeä

Ainoa ratkaisu tuohon sinun tilanteeseen on että lähetäpä seuraavan kerran viesti takaisin, sano että purat vuokrasopimuksen X.X.2012, kyllä luulisi kuukaudessa joku vapaa asunto löytyvän. Ihme miten et ole sitä jo tehnyt.

Seuraavaksi lopetat nuo hiuksiin liittyvät palvelut hänelle. Jos yrittää varata aikaa, sanot että ei käy.

Eikös muuten ole niin että paremminkin hän voisi sinusta ilmoittaa kun luultavasti palkkatyön lisäksi (tai äitiyslomalla) kotona leikkelet ja otat maksua? Vaikka hän tekisi kuvottavampaakin, niin jos ilmoitat siitä --> hän ilmoittaa sinusta.

Kun mitään ei oikeastaan ole vielä tapahtunut, häivy kämpästä. Valitettavasti sympatioita ei kovinkaan ole sinun puolella kun et ole vielä tuossakaan vaiheessa kihlattusi kanssa saanut yhteen muutettua, olet parturi-kampaaja ja vielä kotona teet töitä salaa. Niin ja ihan ammattikoulun käyneenä naisena sanon tämän. Ei, minulla ei ole mitään parturi-kampaajia vastaan ja inhoan stereotypioita, mutta...

• .................

Ei hyvänen aika miten _TYHMÄ_ muija :D :D Ite oon kampaaja mut en tuollases kyl asuis yhtää pitempää.. Ja kui ette ees asu yhessä miehen kans, jotai uskovaisii?

• Eihyvääpäivää...

Kyllä voin itse ammattikoulun käyneenä sanoa saman havainnon, että v*tuttaa katella niitä pissaliisoja joilla ei ole järkeä YHTÄÄN siellä päässä.. Heti huomaa kuka opiskelee parturi-kampaajaksi. Järkyttävät meikit naamassa, puhe on narisevaa teinikieltä, haistaan liian voimakkaalle parfyymille, hirveä kikatus ja räkiminen. Hyvä että lehmät tajuaa mennä edes sinne tupakkakopille asti. Juu ja aikuisena ei meno muutu, senhän huomaa tästäkin viestistä. Raukka osaa edes kirjoittaa, sääli lasta jos nyt oikeasti "odottaa perheenlisäystä".

• teinistäaikuisuuteen

Tuo kuvaksesi oli oikein osuva siihen mitä olen nähnyt elämänsi aikana nuoria. Muista kun olin itse teini-ikäisenä niin kaverit olivat juuri tuollaisia ja on yhä vielä 30vuoden jälkeenkin.

• 234567890+

olisin sinuna hiljaa ettei verottaja saa tietää tuosta pimeästä työnteosta, veroahan tuosta et varmaan ole maksanut, meinaan kun pyörität pimeää parturia iltavilakalla ja viikonloppuisin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6345
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      643
      2641
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1133
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      83
      1114
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1078
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      299
      1076
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      84
      1055
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66