Vuohenputkea!

kitkijä

Miten vuohenputken saa pois metsämaalle rakennetulta, sammaleiselta pihalta? On pahuksen sitkeä rikkaruoho, juuret ei oikein lähde maasta nyhtämällä eikä maanpäällisen osan kitkemisellä tunnu olevan mitään vaikutusta kasvuvauhtiin?

2

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuta heinää

Vuohenputki on ongelmallinen kukkapenkeissä, jossa se valloittaa tilaa pienemmiltään. Pensaiden alla se pysyy aluskasvina, eikä ole niin haitallinen. Leikattavalla nurmikolla ja kulkuväylillä vuohenputki ei viihdy.
      Eroon kasvista pääsee myrkyttämällä, käsittelyn joutunee tekemään useamman kerran että kaikki juuristokin kuoleutuu. Ja jos lähialueella, esim. naapurin puolella kasvusto saa rehottaa, se kyllä taas sieltä hivuttautuu takaisin sinunkin puolellesi.

• Lazulina

Olen kokeillut myrkyt ja todennut taas jonkun ajan kuluttua, että jostakin se jaksaa kasvaa.

Siksi odotan, että maa pehmenee sateista ja ryhdyn sanan mukaisesti vetämään juurta irti. Se lähtee silloin kiitettävällä vauhdilla pois ja tuottaa hetkessä saman tuloksen kuin jos myrkyttäisi. Jos maaperä on oikein tiivistä avitan juuren irtoamista yksinkertaisella voikukkaraudalla, mikä muistuttaa kaksihaaraista haarukkaa.

Myös tulikuuma vesi on kätevä laattojen rakosissa, jolloin se tappaa rikkaruohon. Vaatii n. parin käsittelykerran yhden kesän aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16