Huomasin...

Ihmettelevä...?

...että dokumenttituottaja Pentti Väliahdet on liittynyt kristilliseen Armo yhdistyksen kannattajajäseneksi.

http://www.ecredo.fi/kan/data/liitteet/lahimmainen_2_2008.pdf

On hienoa että ihmiset liittyvät arvojensa mukaisesti ajamaan hienoja asioita. Mutta ovatko nämä arvot oikeita ja ollaanko tällaisissa projekteissa mukana aivan joidenkin muiden syiden takia kuin arvojen. Ja mitkä saattaisivat olla sellaisia syitä joiden perusteella dokumantin tekijän kannattaa esiintyä kristillisten arvojen kannattajana?

3

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelevä...?

...näin hienosti Pentti kirjoittaa omista arvoistaan julkisesti esiintyen kannattavansa kristillisiä arvoja.

""Sana armo syntyy suvaitsevaisuudesta
      ja Jeesuksen esimerkki Jumalan
      suvaitsevaisuudesta ja armosta
      meitä ihmisiä kohtaan on ollut minulle
      aina hyvin selvä asia. Meillähän
      on tuo jumalallinen armon lahja,
      mutta sitä ei saa käyttää väärin.
      Tietoisien väärien tekojen tekeminen
      on moraalitonta ja olen huomannut,
      että nimellisesti uskovissa
      piireissä käytetään tätä hyvinkin
      tietoisesti tulevien syntien anteeksi
      saamiseen, ja minä pidän tätä tekopyhänä
      ja häpeämättömänä hyväksikäyttönä.

Pentti on kaunopuheisuudessaan hieno esimerkki kansalaisesta jolla on arvot kohdallaan.

Mutta voiko tuo kaikki olla totta, vai esiinnytäänkö kristillisiä arvoja kannattavana jotta saisi itselle lisäarvoa muiden silmissä ja lompakolle paksuutta? Ovatko Pentin arvot sittenkin vain silmänlumetta?

• Ihmettelijä...?

...tuottaja Pentti Väliahteelle suosittelisin dokumentin aihetta häntä lähellä olevan Alfa-art taideoppilaitoksen toiminnasta. Miten Alfa-artia on verrattu opintotukiasioissa kahteen viralliseen kouluun, vaikka opetussuunnitelma ei vastaa kummankaan verrattuna olevan koulun opetussuunnitelmaa. Miten ihmeessä Alfa-art on voinut päästä valheellisen vertailun vuoksi valtion opintotukien piiriin.

Myös koulun mainonnan voisi tutkia 2000-luvun alkupuolelta, koska oppilaitoshan on mainostanut julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Kun kuvataiteilijan ammattinimikkeen saa vain ammattikorkeasta, jota Alfa-art ei todellakaan ole ja kuvataitajan ammattinimikettä ei ole koskaan ollut edes olemassa, niin miten ihmeessä koulu on voinut mainostaa julkisesti Hs:n sivuilla olevansa koulu joka valmistaa näihin ammatteihin. Eikös kyseessä ole selkeä törkeä petos?

Ylen dokumenttielokuvien vastaavan tuottajan paikkahan on aina poliittinen ja siihen kai kuuluu automaattisesti se että esiinnnytään kristillisiä arvoja noudattavana, vaikka tosielämässä pyyhkisi persettä näillä arvoilla. Ja minua kansalaisena kiinnostaa suuresti, ovatko nämä Pentin itse kertomansa mukaan noudattamat kristilliset arvot todellisia, vai esitetäänkö niitä noudatettavan vain ja ainoastaan koska niillä saa ansiotonta lisäarvoa itselleen.

Ja kuinka paljon poliittisilla suhteilla on vaikutusta siihen ettei koulun asioita tutkita viranomaistaholta, ei edes opettajien laittomia toimia, vaikka ne olisivat kuinka törkeitä tahansa.

• Henkilökuva...

...kun YLE:n toimintoja uudistetaan ja kuluja karsitaan niin tekouskovaisen Pentti Väliahteen, joka hoitaa dokumentti ohjelmien vastaavan tuottajan paikkaa, voisi suoraan potkaista pihalle.

Vasemmistolainen huijariuskovainen tuskin on sopiva henkilö YLE:llä noinkin korkeaan poliittiseen virkapaikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe