Olen huomenna lähdössä ulkomaille Finnairin koneella ja matkustan turistiluokassa. Yritin jo Finnairin sivuilta löytää vastausta kysymykseeni, mutta en löytänyt. Eli onko mahdollista ottaa kaksi laukkua käsimatkatavaroihin? Ottaisin toisen isomman laukun ja toinen olisi pienempi olkalaukku. Isompi laukku mahtuisi koneen 'yläsäilytystilaan' ja olkalaukun ottaisin jalkoihin. Pelottaa lähteä kahdella laukulla jos kielletäänkin ottamasta toista mukaan, koska isompi käsimatkatavaralaukku tulee niin täyteen etten saa olkalaukkua mahtumaan kuitenkaan sen sisään.
Toivottavasti joku ehtisi vastata ennen lähtöäni tai sitten koitan sulloa käsimatkatavarat yhteen laukkuun..
Käsimatkatavaroiden määrä
12
1022
Vastaukset
Turistiluokka, oneclass-lennot, kotimaanlennot ja lomalennot: yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka enimmäispaino on 8 kg.
lisäksi matkustaja saa tuoda jokaisessa matkustusluokassa koneeseen pienen käsilaukun, pienen kameran tai kiikarin, lastenruokaa, matkalukemista, päällystakin sekä tarvittaessa kävelykepin, kyynärsauvat tai vastaavat kävelyä helpottavat apuvälineet.
eli survo yhdeksi kassiksi. Jos laitat kamaa ruumaan, niin ota vain pieni kassi matkustamoon.
On mukavampaa..- .....
Itselläni on ainakin kaikissa niissä käsilaukuissa olkaremmi, joita käytän matkoilla. Jää käsi vapaaksi sen varsinaisen matkalaukun vetämiseen ja se kabiinilaukkukin tulee hyvin mukana.
Eli vastaus kysymykseen: kyllä onnistuu, kunhan se olkalaukku ei ole "kauhean suuri". On lentoyhtiöitä jotka sallivat matkustajalle vain yhden laukun matkustamoon, Finnair ei (vielä) kuulu näihin. - 26
..... kirjoitti:
Itselläni on ainakin kaikissa niissä käsilaukuissa olkaremmi, joita käytän matkoilla. Jää käsi vapaaksi sen varsinaisen matkalaukun vetämiseen ja se kabiinilaukkukin tulee hyvin mukana.
Eli vastaus kysymykseen: kyllä onnistuu, kunhan se olkalaukku ei ole "kauhean suuri". On lentoyhtiöitä jotka sallivat matkustajalle vain yhden laukun matkustamoon, Finnair ei (vielä) kuulu näihin.finnair salliin pienen käsilaukun, ei ota kantaa onko olkahihnalla vai ei. Kyllä normaalilla järjellä varustettu ihminen pystyy tunnistamaan pienen käsilaukun ja erottamaan sen olkalaukusta.
Jos ei järki riitä niin sitten on parempi jättää pois niin ei tule epäselvyyksiä.
- tiukka businessmies
Aikuisten oikeesti, ottaa päähän lentäessä ihmiset, jotka ei tajua laittaa niitä jättikassejaan ruumaan!
Tuhansia kertoja vieruskaveri änkee minuuttikaupalla niitä säkkejään sinne yläkomeroon ja jono käytävällä seisoo = lento lähtee myöhässä. Samalla viedään niiden muiden vieruskavereiden kassien paikat.
YKSI kassi, joka mahtuu tarvittaessa OMAAN jalkatilaan, ei muuta. Muut kassit ja matkalaukut, trollit sinne ruumaan, minne ne on tarkoitettu.- anna nyt hyvä neuvo
Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.
- kassit pois
anna nyt hyvä neuvo kirjoitti:
Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.
tässä taas yksi jonka perisviesti on minä minä minä saan viedä kassit kanssa. kysymys on siitä, että jos ohjeiden mukaan sallitaan lentolaukku ja esim käsilaukku niin koneeseen tuppaa joukkoa jolla on ties mitä nyssyköitä ja näiden takiahan esim juuri ostosten mahtuminenkin on hankalaa.
toivoisi, että lentokenttävirkailija alkasivat ottamaan todella tiukan linjan käsimatkatavaroihin. täälläkin enimmäkseen kysellään kuinka paljon ylimääräistä saa mukaansa........ - yksinkertaista
katoppa kun sieltä käsimatkatavaralaukkuun tulee jättää tilaa ostoksille jos meinaa jotain ostaa. ei se ostaminen muuta sääntöjä pätkääkään, eikä oikeuta valtaamaan toisten tiloja koneesta. Jokaiselle on varattu rajallinen tila käsimatkatavaroille. Kerrotko missä lukee, että voit ostaa ja tuoda koneeseen lentolaukun lisäksi niin paljon ostoksia kuin huvittaa?
- MINÄ MINÄ MINÄ
yksinkertaista kirjoitti:
katoppa kun sieltä käsimatkatavaralaukkuun tulee jättää tilaa ostoksille jos meinaa jotain ostaa. ei se ostaminen muuta sääntöjä pätkääkään, eikä oikeuta valtaamaan toisten tiloja koneesta. Jokaiselle on varattu rajallinen tila käsimatkatavaroille. Kerrotko missä lukee, että voit ostaa ja tuoda koneeseen lentolaukun lisäksi niin paljon ostoksia kuin huvittaa?
Oletko koskaan huomannut, että noiden kassilokeroiden koko vaihtelee. Viimeksi (Blue1) koneessa juuri MEIDÄN paikoilla oli niin matalat lokerot (3 penkkiriviä, molemmin puolin koneessa) että sinne ei mahtunut yksikään mitoiltaan sopivan pieni lentolaukku.
Ja miksi muuten lentohenkilökunta täyttää ne lokerot ensiksi omilla laukuillaan, eihän heidän penkkinsä ole matkustajien joukossa vaan ihan muualla, miksei siis myös tavaroille paikka muualla? - jfösaj
MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:
Oletko koskaan huomannut, että noiden kassilokeroiden koko vaihtelee. Viimeksi (Blue1) koneessa juuri MEIDÄN paikoilla oli niin matalat lokerot (3 penkkiriviä, molemmin puolin koneessa) että sinne ei mahtunut yksikään mitoiltaan sopivan pieni lentolaukku.
Ja miksi muuten lentohenkilökunta täyttää ne lokerot ensiksi omilla laukuillaan, eihän heidän penkkinsä ole matkustajien joukossa vaan ihan muualla, miksei siis myös tavaroille paikka muualla?monessa pienessä konemallissa ei ole tarkoituskaan laittaa käsimatkatavaroita HATTUHYLLYLLE kun ne eivät sinne mitenkään yksinkertaisesti mahdu. Tällaisissa koneissa lentolaukun paikka on penkin alla jalkatiloissa.
Omaan laukkuun ;)
Kun itse lensin Easyjet yhtiön koneella, siellä ei saanut olla mukana kuin yksi matkatavara..joka oli minullakin tuommoinen vähän isompi laukku, mutta käsilaukkuni sain mukaan sillä tavalla, että turvatarkastuksen jälkeen, laitoin käsilaukun tuon isomman laukun sisälle. Kyllä se sinne mahtui kun ei kuitenkaan hirveästi ollut tavaraa mukana. Sitten lensin British Airwaysilla, joka on verrattavissa Finnairiin, eli ei siis halpalentoyhtiö, sinne pystyin viemään mukanani kyllä molemmat laukut. Mutta kannattaa sinun koneeseen mennessäsi koettaa se käsilaukku laittaa sen isomman sisään, otat sitten paikallesi tullessa sieltä pois ja penkin alle :)
Ja joissakin tapauksissa voi olla, että pyytävät sinua nostamaan yhdellä kädellä sen laukkusi ylös, jos jaksat nostaa sen, niin ei ongelmaa. Outo homma mutta näitäkin on sattunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577390Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393670Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3832082Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681864- 871508
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841411- 911310
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621261- 811164