Pitäisi hankkia muutamalla tonnilla "järki"pyörä, sikäli kun niitä on edes olemassa. Viimeksi mulla on ollut moottoripyörä 15 vuotta sitten, joten ajattelin ihan alkeista aloitella uudestaan enkä mitään tehotykkiä tarvitsekaan. Tarkoitus olisi ajella hiljaisia maanteitä töihin ja kotiin ja välillä ihan vain huvinkin vuoksi. Yksin tulisi yleensä ajettua eli kevyellä kuormalla (60 kg).
Tällä hetkellä vaihtoehdot on karsittu enää kahteen; vuosituhannen vaihteen Yamaha 600 Diversioniin ja Honda NTV Deauvilleen (650).
Käsittääkseni aika erilaisia pyöriä ovat (rivinelonen vs. V2, ketjuveto vs. kardaani ym. ym.).
Onko kellään antaa mielipiteitä ko. menopeleistä, olisin kovasti kiitollinen...
Divari vai Deauville
3
359
Vastaukset
- virkamies too
Itsellä tollanen honda. Malli ennen Deauvilleä. Sama erittäin varma ja vääntävä V2 kone. Ei sammu vaikka lähtis kakkosella liikkeelle(tai kolmosella kokemusta on ;) ) Öljyt, suodattimet vaihtaa ja taas mennään...
Yamaha ( ei kokemusta) ja Honda sopinevat samanlaiseen ajeluun, asfalttitietä auringonlaskuun.
Hondan bensa- ja vakuutuslaskut kohtuullisia, jammun luultavasti vastaavat (n. 4l/100km) Kardaaniin pitää tottua, nostaa perää moottorijarrutuksessa, ei paljon mutta kuitenkin.(ns. hissiefekti) Veikkaisin kuitenkin että suurin valintaan vaikuttavat osiot on henk. koht. mieltymys ja oston kohteena olevan yksilön kunto.
Kumpi vaan eiku potta päähän ja paanalle!- Uusiomotoristi
Mistä tiesit, että mäkin olen virkamies...? :)
- Virkamies too
Uusiomotoristi kirjoitti:
Mistä tiesit, että mäkin olen virkamies...? :)
Sopivia pyöriä ;) Jäi mainitsematta viranhoito paikalla suosittu Suzuki GTX-F 750. Ketjuveto, kunnon katteet ja ryhdikäs asento.( F = matka, R = köyhälle (kyykky) ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090