Saisin kirsikkapuun taimia, ennenkuin leikkaavat ruohonleikkurilla pois.... Niitähän pitäis olla siis tyttö puu ja poika puu, että tuottavat kirsikoita sitte isona... mistä tiijän jos otan 2-3 tainta, että niistä yks ois vaikka poika ja kaks tyttöä tai kuiteski, että olisivat eri sukupuolta, etten ota vaikka 3 tyttöä tai 3 poikaa. .. mistä sen sukupuolen erottaa ?
Kirsikkapuu
3
879
Vastaukset
- yksi puu
kirsikkapuut ole itse pölyttäviä?
- molemmin puolin
Luulen että voivat pölyttyä itsekin koska periaatteessa molemmat "sukupuolet" löytyvät jokaisesta kirsikkapuusta. Tosin riippunee lajikkeestakin miten hyvin itsepölytys toimii. Jossakin olen nähnyt suositeltavan huvimajankirsikkaa pölytyksen varmistajaksi.
- x
Taitaa tulla myöhässä tämä vastaus, mutta..
Tuo tyttö ja poika vaatimus pätee tyrniin, ei kirsikkapuuhun. Lajikkeita ei siis ole lajiteltu tyttö- ja poikapuiksi, kun kaikista tulee satoa (jos pölytys toimii). Tai miten sen nyt järkevästi selittäisi.
Jotkut lajikkeet ovat itsepölytteisiä, eli satoa tulee vaikka puutarhassa kasvaisi vain yksi puu. Monet lajikkeet kuitenkin vaativat pölyttäjän, eli pitäisi olla ainakin kaksi eri lajiketta ristipölyttämässä toisiaan. Myös itsepölytteiset lajikkeet hyötyvät ristipölytyksestä eli satoa tulee paremmin. Toiset lajikkeet ovat parempia pölyttäjiä kuin toiset, mutta aika huono tuuri käy, jos lajikkeet eivät toisiaan pölytä.
Kirsikkapuun siementaimet eivät muuten ole ominaisuuksiltaan samanlaisia kuin emopuu, eli niistä voi tulla ihan minkälaisia (makuisia, kokoisia..) kirsikoita hyvänsä; hyviä tai pahoja. Koska siementaimet eivät ole kuin emopuunsa ja keskenäänkin erilaisia, olettaisin, että pölytyskin toimii. Eri asia sitten on, että haluaako odotella vuosia, että ovatko kirsikat syötävän makuisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758