Laihdutuskaveri hakusessa!

morsian2011

Hei kaikille!

Etsin laihdutuskaveria, jonka kanssa voisi vaihdella kuulumisia aika usein ja joka voisi vaikka joskus tulla juttelemaan aiheesta chattiin. Mä olen 25-vuotias ja haluaisin laihduttaa noin 10 kg. Oon oikeestikin vähän ylipainoinen (166/75), ja siitä pitäisi tehdä nyt loppu :) Onko suunnilleen samoissa mitoissa olevia kavereiksi? Voisi tsempata ja jakaa kokemuksia. Mä käyn lenkkeilemässä, mutta en tiedä, pitäskö sitten jotain muutakin liikuntaa vielä lisätä.

Jos löytyy juttelukumppania, niin laitelkaa viestiä tänne palstalle. Jutellaan täällä tai sovitaan sitten vaikka aika, milloin päästäisi vaikka tänne Suomi24 chattiin Laihduttajille :)

Hyvää kesää kaikille!

12

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian2011

Mä vieläkin täällä odottelen, jos jotakuta kiinnostaisi ruveta mulle kaveriksi :) Mä koen, että vertaistuki olisi tosi tärkeää. Mulla ainakin tuntuu, että vaikka mä kuinka yritän, niin paino ei lähde laskuun. Olisi kivaa jutella siitä jonkun kanssa :)

Rohkeasti vaan, jos yhtään tuntuu siltä!

• Täältä löytyisi mitoilla 168 cm/79 kg neiti joka on sinäänsä samaisessa tilanteessa oman painonsa kanssa. Tavoitteena olisi nyt vuoden vaihteeseen saada painoa pois 5-7 kg, en siis millään kovin vauhdilla, mutta kuitenkin. Kirjoitellaan täällä. Stemppiä.

• Ikuinen omenako?
        kma78 kirjoitti:

Täältä löytyisi mitoilla 168 cm/79 kg neiti joka on sinäänsä samaisessa tilanteessa oman painonsa kanssa. Tavoitteena olisi nyt vuoden vaihteeseen saada painoa pois 5-7 kg, en siis millään kovin vauhdilla, mutta kuitenkin. Kirjoitellaan täällä. Stemppiä.

Täällä olisi kanssa yksi laihdutuskuuria aloitteleva. Olen 160/70 ja tarkoitus olisi vähintään se 10kg saada pudotettua=)
        Millasella ruokavaliolla olette tällä hetkellä?
        Tsemppiä kaikille minunkin puolestani!!

• morsian2011
        Ikuinen omenako? kirjoitti:

Täällä olisi kanssa yksi laihdutuskuuria aloitteleva. Olen 160/70 ja tarkoitus olisi vähintään se 10kg saada pudotettua=)
        Millasella ruokavaliolla olette tällä hetkellä?
        Tsemppiä kaikille minunkin puolestani!!

Hei!

Kiva juttu, että löytyi jutteluseuraa ja samassa tilanteessa olevia ihmisiä jakamaan kokemuksia! Loistavaa :)

Millaisella tahdilla olette alkaneet laihdutuksen? Mulla on kyseessä enemmänkin elämänmuutoksen opettelu, joten laihtuminen ei ole kovinkaan nopeaa, kun en ala millekään varsinaiselle dieetille. Suurimmat muutokset, mitä oon tehny, on säännölliset ruokailut ja ateriakoon tarkkailu sekä kasvisten ja hedelmien lisääminen. Lisäksi oon siirtynyt "karkkipäivään" eli ettei tule syötyä herkkuja joka päivä :) Mun ateriarytmi on periaatteessa aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala eli neljä ruokailua. Joskus syön myös välipalan, jos tuntuu siltä. Mun aamupala on perus ruisleipää tai puuroa ja joku hedelmä tai jogurttia. Lounas yleensä jotain salaattia. Päivällinen on mun "pääruoka", joka syödään, kun mies tulee kotiin. Eli ihan jotain peruskotiruokaa, mutta jätän leivän syömättä. Iltapalaksi ruisleipää tai hedelmää, kananmunaa, jogurttia tms. Siis mä en tarkkaile mitenkään kovin tarkasti mun kaloreita, lähinnä syön kaikkea, mutta kohtuudella. Kyseessä kuitenkin elämänmuutos, niin en usko, että voin koko loppuelämääni olla ilman jotain ruokaa, mistä tykkään :)

Urheilua mä olen alkanut harrastamaan enemmän kuin ennen. Lenkille pyrin noin kolmesti viikossa (siis hölkkää) ja mä aloitin tällä viikolla taas jumpassa käymisen. Pyrin käymään 2-3 kertaa viikossa. Yleensä joku kiinteytysjumppa tai vastaava. Vaikka pääpaino on aerobisessa liikunnassa, niin teen myös lihaskuntoa, ettei paino lähtisi sitten lihaksista. Siksi pitäisi muistaa syödä myös proteiinia :) Onneks mulla on yks kaveri, jonka saa aika helposti raahattua jumpalle mukaan, niin tulee itekin lähdettyä. Harrastatteko te mitä liikuntaa?

Tällä tahdilla ei varmaan laihdu kovinkaan nopeasti, mutta toivoisin sitten, että se olisi pysyvää :) Mä oon nimittäin seurannu sivusta, ku mun kaveri tekee sitä (kutsutaanko sitä karppaukseksi?) dieettiä, missä jätetään kokonaan hiilihydraatit pois. Se laihtu taas joku 10 kiloa puolessa vuodessa, kun söi vain pekonia ja lihaa jne. Sitten se aloitti hiilarit uudestaan, niin sen paino on noussut sen 10 kiloa reilussa kuukaudessa :/ Se on tehnyt tuota aiemminkin, en usko, että voi olla elimistölle hyvä asia. Eli itse en todellakaan jätä hiilihydraatteja pois, mutta yritän käyttää hitaampia hiilareita (eli käytännössä vaihtaa valkoiset jauhot parempiin). Se kaveri tosin sanoi, että joku 6 kg on nesteitä. Voi toki ollakin, mutta näkyy se silti. En usko, että elimistölle tekee tuollainen jojottelu hyvää.

Mä muuten yritän tässä samalla kohottaa mun itsetuntoa, joka on aika pohjalla ollu teinistä saakka. Mä en aio kohottaa sitä siis laihduttamalla, vaan yritän opetella positiivista suhtautumista itseen tässä samalla. Niin tyhmältä, kuin se kuulostaakin :D Pyrin siis kokonaisvaltaiseen elämänmuutokseen, laihdutus on vain yks osa sitä. Onko teillä mitään hyviä ideoita, miten tätä voisi toteuttaa? Mä oon aloittanut sillä, että mä oon joka ilta sanonut mun miehelle ääneen kolme asiaa missä mä oon jokaisen päivän aikana onnistunut ja ollut hyvä. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta mä uskon, että se auttaa mua pikkuhiljaa ajattelemaan, että mä voin olla hyvä jossakin :) Ja saan olla. Onko teillä muilla ollut itsetunnon kanssa ongelmia? Jos tuntuu, ettei muilla ole, niin pidetään ihmeessä tämä palsta pelkkänä laihdutuspalstana, ei näistä tarvi täällä puhua :) Mitä mieltä ootte?

Toivottavasti ehditte vastailla taas jossain vaiheessa! Mun täytyy nyt mennä tekemään kotihommia, että ehdin ennen kun mulla on taas illalla menoa :)

• morsian2011 kirjoitti:

Hei!

Kiva juttu, että löytyi jutteluseuraa ja samassa tilanteessa olevia ihmisiä jakamaan kokemuksia! Loistavaa :)

Millaisella tahdilla olette alkaneet laihdutuksen? Mulla on kyseessä enemmänkin elämänmuutoksen opettelu, joten laihtuminen ei ole kovinkaan nopeaa, kun en ala millekään varsinaiselle dieetille. Suurimmat muutokset, mitä oon tehny, on säännölliset ruokailut ja ateriakoon tarkkailu sekä kasvisten ja hedelmien lisääminen. Lisäksi oon siirtynyt "karkkipäivään" eli ettei tule syötyä herkkuja joka päivä :) Mun ateriarytmi on periaatteessa aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala eli neljä ruokailua. Joskus syön myös välipalan, jos tuntuu siltä. Mun aamupala on perus ruisleipää tai puuroa ja joku hedelmä tai jogurttia. Lounas yleensä jotain salaattia. Päivällinen on mun "pääruoka", joka syödään, kun mies tulee kotiin. Eli ihan jotain peruskotiruokaa, mutta jätän leivän syömättä. Iltapalaksi ruisleipää tai hedelmää, kananmunaa, jogurttia tms. Siis mä en tarkkaile mitenkään kovin tarkasti mun kaloreita, lähinnä syön kaikkea, mutta kohtuudella. Kyseessä kuitenkin elämänmuutos, niin en usko, että voin koko loppuelämääni olla ilman jotain ruokaa, mistä tykkään :)

Urheilua mä olen alkanut harrastamaan enemmän kuin ennen. Lenkille pyrin noin kolmesti viikossa (siis hölkkää) ja mä aloitin tällä viikolla taas jumpassa käymisen. Pyrin käymään 2-3 kertaa viikossa. Yleensä joku kiinteytysjumppa tai vastaava. Vaikka pääpaino on aerobisessa liikunnassa, niin teen myös lihaskuntoa, ettei paino lähtisi sitten lihaksista. Siksi pitäisi muistaa syödä myös proteiinia :) Onneks mulla on yks kaveri, jonka saa aika helposti raahattua jumpalle mukaan, niin tulee itekin lähdettyä. Harrastatteko te mitä liikuntaa?

Tällä tahdilla ei varmaan laihdu kovinkaan nopeasti, mutta toivoisin sitten, että se olisi pysyvää :) Mä oon nimittäin seurannu sivusta, ku mun kaveri tekee sitä (kutsutaanko sitä karppaukseksi?) dieettiä, missä jätetään kokonaan hiilihydraatit pois. Se laihtu taas joku 10 kiloa puolessa vuodessa, kun söi vain pekonia ja lihaa jne. Sitten se aloitti hiilarit uudestaan, niin sen paino on noussut sen 10 kiloa reilussa kuukaudessa :/ Se on tehnyt tuota aiemminkin, en usko, että voi olla elimistölle hyvä asia. Eli itse en todellakaan jätä hiilihydraatteja pois, mutta yritän käyttää hitaampia hiilareita (eli käytännössä vaihtaa valkoiset jauhot parempiin). Se kaveri tosin sanoi, että joku 6 kg on nesteitä. Voi toki ollakin, mutta näkyy se silti. En usko, että elimistölle tekee tuollainen jojottelu hyvää.

Mä muuten yritän tässä samalla kohottaa mun itsetuntoa, joka on aika pohjalla ollu teinistä saakka. Mä en aio kohottaa sitä siis laihduttamalla, vaan yritän opetella positiivista suhtautumista itseen tässä samalla. Niin tyhmältä, kuin se kuulostaakin :D Pyrin siis kokonaisvaltaiseen elämänmuutokseen, laihdutus on vain yks osa sitä. Onko teillä mitään hyviä ideoita, miten tätä voisi toteuttaa? Mä oon aloittanut sillä, että mä oon joka ilta sanonut mun miehelle ääneen kolme asiaa missä mä oon jokaisen päivän aikana onnistunut ja ollut hyvä. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta mä uskon, että se auttaa mua pikkuhiljaa ajattelemaan, että mä voin olla hyvä jossakin :) Ja saan olla. Onko teillä muilla ollut itsetunnon kanssa ongelmia? Jos tuntuu, ettei muilla ole, niin pidetään ihmeessä tämä palsta pelkkänä laihdutuspalstana, ei näistä tarvi täällä puhua :) Mitä mieltä ootte?

Toivottavasti ehditte vastailla taas jossain vaiheessa! Mun täytyy nyt mennä tekemään kotihommia, että ehdin ennen kun mulla on taas illalla menoa :)

Hiljalleen on minullakin tarkoitus pudottaa painoani. Vuoden 2001-2002 aikana pudotin painoani 10 kg ryhmässä ja oma-aloitteisesti pudotin siellä (kaloreita laskemalla) tuon määrän ja olin tosi onnelllinen ja iloinen saavutuksestani. Se oli se mun juttu. Nykyään meille lievästi ylipainoisille ei ole ryhmätoimintaa/vertaistukea ainakaan täällä Itä-Suomessa siihen pitäisi panostaa ettei ongelmista tule isompia.
        En ole suuriakaan muutoksia tehnyt aamupala, lounas, välipala x 2 tai kolme ja iltapala. Ruokailuun tulisi panostaa minun ainakin enemmän ja liikuntaan. Jonkin verran liikuntavaikeutta aiheutaa leikattu polvi, se ei saa olla este. Syksyllä palaan takaisin salille ja ohjattuun vesijumppaan kesällä kumpikaan ei iske.Herkuttelu/makea ovat se minun kompastuskivi, aivan täyteen makean kieltoon en ryhdy.

Sellaista asiaa haluaisin tiedustella sinulta: vaikuttaako kuukautiskiertosi painoosi kuinka? Mulla painoni nousee reilujn viikon aikaisemmin noin 1½ kg ja olenkin päättänyt jättää kuukautisten aikana painon mittauksen vähemmälle 1 x vko ja muutoin 2 x vko.

Tälläsiä juttuja tällä erää :)

• kitkat888

165cm/72kg,ja laihdustuskaveria etsitään kans :)
      Tarkoitus olis päästä 60kg,ja vertaistukea kaivataan !
      katja789@luukku.com

• äippäx

täälä olis yks laihdutuksesta ja kunnon kohotuksesta ja muutenkin elämäntapa muutoksesta kiinnostunut..
      ihan vielä en liikuntaa pysty aloittamaan,olen viimesilläni raskaana.
      ikää on 26v ja pituutta 176cm painosta en vielä tiedä mutta lähempänä 80kg.
      lähinnä haluaisin lihaksia ja vähä ryhtiä tähän vartalooni :) ja painoakin tietysti sinne alaspäin.
      mutta jos tää ryhmä vielä kasassa ni mukana olisin jos vaan huolitte ;)

• Hääläri

Täällä 27-vuotias nainen - 163 cm / 73 kg.
      Tavoitteena on puottaa painoa aluksi kahdeksan kiloa, eli 65 kiloon olisin tyytyväinen... Olisin jo iloisempi jos näkisin vaa´alla pitkästä aikaa kutosella alkavan luvun :P
      Suunnitelmissa olisi häät ensi syksylle ja sinne mennessä nämä kilot on saatava kuriin.

• Hääläri

Hääläri ilmoittaa itsensä! Eli vielä eilisen jälkeen mukana :D
        Miten muilla menee? Onko homma pysynyt hanskassa?
        Mun eilinen päivä meni ihan kohtalaisesti nauttien tonnikalasalaattia ja ruisleipää pitkin päivää. Yks cola lasillinen meni herkutteluna. Pitäs saada tuo pullo äkkiä pois tuolta jääkaapista houkuttelemasta.
        Tänään ajattelin käydä kaupasta katselemasta jos löytyis vesimeloania, nii se ois kevyt herkku vaikka vetää joka välissä, ku tuntuu, et pitää jotain saada napsia.

• nyt pidemmälti

mutta olen myös kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia, mesessä vois olla helpointa tämän palstan lisäksi:) Oon myös parikymppinen nainen, jolla mitat 165/72,6 tällä hetkellä. 77 kilosta lähdettiin liikkeelle toukokuussa, joten hitaasti mutta varmasti pudonnut ainakin jonkin verran, mistä jo ihan tyytyväinen:) Tavoitteena olisi myös kokonaisvaltainen elämäntavan (ja myös ajattelutapojen) muutos, kuten aloittajalla. Kiloilla ei ole niin väliä, kunhan olisin normaalipainoinen ja kauniissa, timmissä kunnossa joku päivä. Liiallista laihuuttakin on kokeiltu joskus ja se ei ainakaan auttanut tuomaan parempaa elämää missään mielessä.

Tähän mennessä en ole harrastanut paljon liikuntaa reippaita kävelyjä lukuun ottamatta moneen vuoteen, joten olo on aikas voimaton. Tein eilen suuren päätöksen liittyä kuntosalille, ekaa kertaa elämässäni. Tarkoituksena on käydä n. 2 kertaa viikossa ryhmäliikunnassa ja yksi kerta salilla. Lenkkeily säilyy tietty mukana kuviossa. Ruokailut n.700-1200 kcal/päivä. Tiedän, että useimmille se olisi vähän, mutta pienen ihmisen peruskulutus on aika lailla viitearvoja pienempää, eikä kuitenkaan mitään 2000 kaloria ellei tee raskasta työtä.

• että on

tippunut...mulla ei ole nimimerkkiä, mutta olen edeltävän kommentin kirjoittanut:) Mullakin paino oli eilen 71,5, huippua, en muista koska olisin viimeksi ollut tuon painoinen. Oltiin ulkona syömässä, joten tänään painoa oli 72 kg, mutta ehkä pitäisi pysyä erossa sieltä vaa-alta ainakin muutamana päivänä viikossa, tuo heittelyhän nyt on normaalia. Tsemppiä jatkoon, toiv. näkee kuulumisia täällä vielä.

• sirut

hei olemme perustaneet muutamia ryhmiä pirkanmaalle ja ne toimivat hyvin en tiedä missä asut mutta sillä
      ei ole väliä meillä on toimivat tuotteet laihdutukseen ja olemmetukena koko ajan puhelimella taimyöskin tarvittaessa tavataan.mutta soittele kerron sitten lisää 0407010236

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      316
      8075
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      97
      6299
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3644
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      35
      2259
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2133
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2126
    7. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      62
      2112
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196