Roaccutan askarruttaa. Siispä pelkoani lieventämään tai lisäämään pieni gallup:
1. Millä annoksella aloitit ja nostettiinko annostusta myöhemmin? Mielellään vuorokausiannos, esim. 40mg/vrk. Paino ja sukupuoli toki kiinnostaisi myös, jotta vastauksia voisi vertailla paremmin.
2. Tuliko sinulle pahenemisvaihe ja kuinka kauan se kesti? Saa kertoa tuntemuksiaankin.. kaduttiko pahenemisvaiheen aikana kuurin hankkiminen? Oliko jotain, mikä auttoi pahenemisvaiheen yli, esim. paikallishoitovalmiste, antibiootti/tai kortisonikuuri rinnalla tms?
3. Kuinka pitkä kuurisi oli?
4. Kuinka kauan akne on pysynyt poissa kuurin jälkeen / kuinka nopeasti jouduit aloittamaan uuden kuurin?
Gallup: Roaccutania syöneille
8
562
Vastaukset
- Kuurin syönyt
1. Millä annoksella aloitit ja nostettiinko annostusta myöhemmin? Mielellään vuorokausiannos, esim. 40mg/vrk. Paino ja sukupuoli toki kiinnostaisi myös, jotta vastauksia voisi vertailla paremmin.
- 1 ja 2 kapselia vuoropäivin koko kuurin. 57kg/17-v taisin olla suunnilleen.
2. Tuliko sinulle pahenemisvaihe ja kuinka kauan se kesti? Saa kertoa tuntemuksiaankin.. kaduttiko pahenemisvaiheen aikana kuurin hankkiminen? Oliko jotain, mikä auttoi pahenemisvaiheen yli, esim. paikallishoitovalmiste, antibiootti/tai kortisonikuuri rinnalla tms?
- Ei pahenemisvaihetta, enkä edes pelännyt odottaa sellaista. Pari hassua finniä saattoi ilmestyä vanhaan tapaan, mutta sitten alkoi ns. nousukausi. :)
- Söin suunnilleen 175 kapselia. Minulle oli määrätty 2 x 100 kapselia, mutta jostain syystä loppuvaiheilla unohdin napsia niitä kapseleita ja sitten se jäi kokonaan.
4. Kuinka kauan akne on pysynyt poissa kuurin jälkeen / kuinka nopeasti jouduit aloittamaan uuden kuurin?
- On pysynyt poissa monta vuotta aina tähän päivään asti. Ja toivottavasti tästä eteenpäinkin. Iho on kuurin johdosta tosi hyvä, ei täydellinen mutta puhdas ja luonnollinen. Otsa ehkä vähän muhkurainen, tottakai arpia jää, mutta eipä mitään vakavaa...
Mitään pahaa en tosta kuurista sanoisi, tietenkin vaati välillä pientä järjestelyä että sai kapselit otettua ruokailun yhteydessä.- NeraX
Annostusta ei nostettu, koska lääke oli alkanut tehota. Lääkäri mainitsi kyllä, että silloin kuuri kestää kauemman aikaa. Mutta se ei ollut mikään haitta minulle.
- DIY-etsaaja
1.Millä annoksella aloitit ja nostettiinko annostusta myöhemmin? Mielellään vuorokausiannos, esim. 40mg/vrk. Paino ja sukupuoli toki kiinnostaisi myös, jotta vastauksia voisi vertailla paremmin.
- 60mg/vrk. Mies (tuolloin ikää 21-vuotta) ja painoa 78kg.
2.Tuliko sinulle pahenemisvaihe ja kuinka kauan se kesti? Saa kertoa tuntemuksiaankin.. kaduttiko pahenemisvaiheen aikana kuurin hankkiminen? Oliko jotain, mikä auttoi pahenemisvaiheen yli, esim. paikallishoitovalmiste, antibiootti/tai kortisonikuuri rinnalla tms?
- Pahenemisvaihe kesti noin 5kk. Pahenemisvaiheen aikana tuli kyseenalaistettua koko lääke useaan kertaan ja ihan syystäkin. Sivuvaikutukset olivat aika pahat ja osittain jatkuvat vielä 2,5 vuotta kuurin jälkeenkin. Rinnalla oli Dalacin-liuosta, yhtä tyhjän kanssa.
- 9kk kuuri.
- Vajaan kuukauden finnit pysyivät poissa :(. Uutta kuuria en taida enää ikinä ottaa.- Soopelis
Kiitos teille vastanneille. Ja DIY-etsaajan puolesta olen vilpittömän pahoillani, että lääke ei auttanut.
Kovasti toivon, että kuuluisin itse niihin, joita lääke auttaa. Mutta tämä asia ei ole minun päätettävissäni, joten ei auta muu kuin uskoa ja luottaa.
Olisi todella kiva, jos tulisi lisää vastauksia!
- ^
Roaccutan askarruttaa. Siispä pelkoani lieventämään tai lisäämään pieni gallup:
- Annostukseni taisi olla 40mg/vrk. Kaksi kapselia siis söin vuorokaudessa. Naispuolinen olen ja painoa oli kuurin aloittamishetkellä n. 55 kg :) 16-vuotiaana aloitin siis, ja nyt olen 17.
- Ei tullut pahenemisvaihetta missään vaiheessa.
- Kuuri oli 6 kk.
- Lopetin kuurin tuossa huhtikuussa, ja ainakin tähän asti akne pysynyt poissa. Arpia tietenki jäi, mutta nekin ovat nyt haalenemaan päin. Jopa kuoppa-arvet ovat selvästi paranemassa! :)
Sivuvaikutuksina oli aikaa pahaa huulten kuivumista (mutta huuleni muutenki rohtuvat helposti), ja hiuksetkin pysyivät puhtaana pidempään. Kasvojen punoitus oli alussa tosi pahaa, ja kasvot punoittavat vieläkin jonkun verran. Iho oheni luultavasti sen verran :/ (Meikillä saa kuitenkin kätevästi piiloon, naispuolinen kun olen.) Mutta ei tuon enempäää mitään! Suosittelen kuurin aloittamista, koska nyt on ihana nauttia puhtaasta ihosta! Pieniä finnejä saattaa sillointällöin tulla, mutta ei mitään isoja. - huuuuuuuuuuuuuui
- mulla oli koko kuuri 10 mg. kaksi tablettia aamulla, yksi illalla. Olen nainen ja 60 kg.
- En muista erityistä pahenemisvaihetta, mutta aika pitkään kuurin aloituksesta iho oli huono. Nyt kun jälkeenpäin mietin, niin saattoi siinä joku pahenemisvaihe olla. Mitään erityislääkkeitä en silloin käyttänyt yhtäaikaa roan kanssa, vaan kärsin ja taistelin.
- puolivuotta.
- kohta on kaksi kuukautta mennyt lopettamisessa ja iho on loistava! nyt voin kulkea missä vain, milloin vain ilman meikkivoiteita ja muita. voin sanoa suoraan, että mun iho on KAUNIS, mitä en olis koskaan voinu uskoa sen roan aikana. Kosmetologikin kehui muutama päivä mun ihoa tosi hyväks ja sano ettei "täältä löydy mitään". Mä oon onnellinen :) - NeraX
1. Annostus: 2x 30mg
Nainen, paino aloittaessa 62kg [laski 2kg, lääkkeen aloittamisesta / lääkkeen vuoksi].
2. Pahenemisvaihe tuli muistaakseni 1-2viikkoa lääkkeen aloittamisesta ja kesti noin 3kuukautta. [kokoajan parempaan päin mentiin kuitenkin]. Pahenemisvaihe ei peloittanut, eikä kaduttanut. Koska jaksoi uskoa, että lääkkeestä olisi loppujen lopuksi apua. Itse käytin vähemmän meikkiä ja olin muutenkin paremmalla mielellä, vaikka iho oli tosi huonossa kunnossa. Aina se kun mustapäät väheni ja iho alkoi kirkastua niin piristi, ettei jaksanut murehtia. Paikallishoitovalmisteet eivät auttaneet pahenemisvaiheessa akneeni lainkaan.
3. Kuuri oli reilun 8kuukauden mittainen.
4. Kuurin loppumisesta n. 5kuukautta. Akne on pysynyt poissa. Muutama finni tullut, mutta ne on olleet 95%:sesti epäpuhtauksia. Varsinaisia tulehtuneita aknetyyppisiä finnejä ei ole. Sain hoitovoiteen, jolla finnit katoavat 1-2:ssa päivässä. Toivottavasti en joudu aloittamaan uutta kuuria. Vaikka olihan se ihanaa, kun hiuksia ei tarvinnut pestä kolmeen päivään ja iho ei rasvoittunut lainkaan. Hiuksien rasvoittuminen ja ihon kiiltely on pitkästä aikaa tosi kurjaa. Aina sitä pitää jostain valittaa. ;)
Toivonpa, että tilanne jatkuu tällaisenaan. Mutta mikäli akne palaa, niin ehdottomasti varaan uuden ajan ihotautilääkärille. Olen jopa valmis syömään Roaa jatkuvasti pienellä annostuksella, mikäli akne ei pysy aisoissa.
Vielä loppuun hoitokertomukseni status:
Aloittaessa: Kasvoissa vaalea iho, kesäisin aurinko ei auta akneen. Kohtalaisesti tulehtuneita aknepapuloita [kasvojen alaosa, leuka ja poskien alaosa, otsassa]. Akneleesiot kiinteitä osin ihon alaisia papuloita. Korostuneet ihohuokoset nenässä ja poskipäissä.
7kk edellisestä: Kasvoissa aknepapulaa tai komedoa ei juuri nähdä. Punoittelutaipumusta ja arpityyppistä muutosta enemmän. Syviä kystisiä muutoksi ei enää näytä olevan. [Lääkityksen päättymisen jälkeen jos pientä muutosta jossain vaiheessa nousee Glindoxyl voide resepti kirjoitettu]. Olin kiitollinen roacutanin antamasta avusta ja ihmettelin itsekseni että miksi lääkärit eivät suosittele lääkettä jokaiselle aknesta tosissaan kärsiville kun se minusta oli erinomainen lääke ja koska minulla ei ollut mitään haittavaikutuksia. Söin lääkettä kuusi vuotta, tosin pienensin annostusta sitä mukaa kun vaivat vähenivät, mutta lopetta ei kestänyt vaan vaivat palasivat 2-3 viikon sisällä. Sitten apteekkiin tuli nuori harjoittelija joka ei suostunut uusimaan reseptiä ja jouduin menemään ihotauti lääkärille joka kauhistui kuultuaan syömästäni ajasta ja vaihtoi lääkkeen oricykliiniin, on kuulema vaarattomampi aine, sitä minun on nyt syötävä lopun elämämän sillä talirauhas tulehdus päänahassa palaa heti jos lopetan.
Myrkyistä huolimatta kiitollinen avusta molemmille lääkkeille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999