Fedora 13 Gnome

jampales

Eilen asentelin Fedora 13:a ja pari asiaa herätti heti huomion.

>> Sisään kirjautumis ääni oli hukassa,luultavasti semmonen on ? > "Punamajakka" ilmoitti kernelissä tapahtunutta kaatumista mutta ei antanut mitään ohjetta asian korjaamiseksi. > Äänet siis kaikki muu paitsi kirjautumis ääni kuuluu sekä koneesta ja lisäkajareista.

8

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulsee kehiin

Hmmm... Minulla on käytössä Pulseaudio, joka toimii hyvin. Kirjautumisääntä (kuten muitakaan järjestelmä-ääniä) ei minulla ole, ja niiden poistaminen käytöstä olisi minulla aina ensimmäinen "virittely". Voisit tarkistaa äänenvoimakkuusvalikosta, että tarvittavat vipuset ovat sopivasti väännetty kaakkoon.

• jampales

Kyllä ne on kaakossa ja vähän lounaanki puolella,sinäänsä se on aivan sama kuuluuko sitä aloitus ääntä vai ei.

Onko sulle tai kellekkään tuttua pakettien asennus päätteen kautta?

Minä oon tapellu tämän kanssa koko yön ja eihän siitä mitään tuu , http://ma7.se/node/8 ,ohjeessa olevan paketin numerot olen vaihtanut oikeiksi mutta muuten seurannut ohjetta.

cd /home/username/Desktop/personal-4.10.2.16, tämä on muodossa,cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa.

Olen kokeillut myös cd /home/desktop/personal-4.15.0.15 ja sama tulos.

Alkaa mennä jo usko koko hommaan kun aina lyö vaan päätä seinään.

• Pulsee kehiin
        jampales kirjoitti:

Kyllä ne on kaakossa ja vähän lounaanki puolella,sinäänsä se on aivan sama kuuluuko sitä aloitus ääntä vai ei.

Minä oon tapellu tämän kanssa koko yön ja eihän siitä mitään tuu , http://ma7.se/node/8 ,ohjeessa olevan paketin numerot olen vaihtanut oikeiksi mutta muuten seurannut ohjetta.

cd /home/username/Desktop/personal-4.10.2.16, tämä on muodossa,cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa.

Ohjelmia yleensä asennan komentoriviltä yum:lla tai rpm:llä. Jos ongelmia siirry hakemisto kerrallaan, ja tarkista, että ko. hakemistosta löytyy alihakemisto, johon olet pyrkimässä. pwd kertoo, missä hakemistossa olet. Muistathan, että Unixeissa koolla on väliä... pelkällä cd-komennolla pääset suoraa kotihakemistoosi home/kayttajatunnus eli ~/.
        Yum:lla on mainio komento yum localinstall jokin_epämääräinen_rpm.rpm

• pieni typo
        jampales kirjoitti:

",cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa."

cd /home/jamaha/Työpöytä/personal-4.15.0.4

Työpöytä alkaa isolla kirjaimella.. :)

Jos Työpöytä ei kelpaa, niin sitten se on Desktop

• outo juttu

Ainakin KDE-Fedorassa on sisääkirjautumisääni. Punamajakasta en osaa sanoa mitään, koska se ei ilmoita mitään (ilmeisesti ei ole aihetta =).

En tiedä olenko sitten onnekas raudan suhteen, mutta minulla Fedorat toimivat ilman ongelmia, mitä puolestaan ei voi sanoa esimerkiksi uusimmista Ubuntuista ja Minteistä.

• yx vaan

olen joskus pistänyt tedoraan

Fedoran login-in-soundia ei ole, mutta sen saa imuroimalla/editoimalla jonkin äänen jonka tallentaa desktop-login.ogg tai desktop-login.oga nimiseksi ja siirtää/kopioi sen sitten /usr/share/sounds/freedesktop/stereo -kansioon. Käynnistyvissä ohjelmissa täppä tietysti valittuna "Gnome login sound"-kohdassa (gnome). Komentona tuossa:

/usr/bin/canberra-gtk-play --id="desktop-login" --description="GNOME Login"

• jampales
        yx vaan kirjoitti:

olen joskus pistänyt tedoraan

Fedoran login-in-soundia ei ole, mutta sen saa imuroimalla/editoimalla jonkin äänen jonka tallentaa desktop-login.ogg tai desktop-login.oga nimiseksi ja siirtää/kopioi sen sitten /usr/share/sounds/freedesktop/stereo -kansioon. Käynnistyvissä ohjelmissa täppä tietysti valittuna "Gnome login sound"-kohdassa (gnome). Komentona tuossa:

/usr/bin/canberra-gtk-play --id="desktop-login" --description="GNOME Login"

äänelle on mutta mikä siinä on kun tuolla kernelissä kaatuu koko ajan jotaki onko tämä jotain vaarallistaki vai mitä tämä on?

• yx vaan
        jampales kirjoitti:

äänelle on mutta mikä siinä on kun tuolla kernelissä kaatuu koko ajan jotaki onko tämä jotain vaarallistaki vai mitä tämä on?

katsemalla esim sovellukset ->järjestelmätyökalut -> lokitiedostojen katselin kahlailemalla
        ao logeja löyityis varmaan mikä mättää ja se virheilmolitus sitten vaan googleen.Tai vaikka jos joku sattus täällä tietämään. Ilman virheilmoitusta ei voi päätellä mitään muuta kuin että jos kerran kone jatkaa lataantumistaan ja toimii ok niin tuskin sitten on kovinkaan suuresta ongelmasta kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe