Tänään ilmeni seuraava ongelma:
Ajelin normaaliajoa matkakierroksilla noin 3300, ja ajattelin hetken testata huippukierroksia.
No ei ottanut kuin 3500 kierrosta, kun yleensä kevyesti ottanut 3800.
Ajelin hetken tyhjäkäynnillä, ja ihmettelin.... Sitten koetin uudestaan, ja kas 3800 kierrosta löytyi hetkessä, kunnes ehkä minuutin ajon jälkeen kierrokset putosivat 3500 , eivätkä siitä nousseet.
Taas tyhjäkäynnillä hetki, ja uusi yritys, ja kevyesti 3800 pariksi minuutiksi, jonka jälkeen putosi taas.....
Eli mistä vikaa etsimään....
Ainut tätä edeltävä tapahtuma oli, että kone sai ilmaa vuotavasta polttoaineletkusta, ja jopa pysähtyi ennen rannasta lähtöä. No tuon korjasin välittömästi, ja kone käynnistyi ilman ilmaamista.
Volvo-Penta Kad32
11
2140
Vastaukset
vika vaivaa edelleen , eli ilmaa saa jostain, jos suodattimet on uudet , eli ei ahdista. jos ilmavuoto ei muuten löydy niin sitten vaan läpinäkyvää letkua tilapäisesti väliin että löytyy missä kohtaa imee ilmaa.huomioi että vuoto on todellakin polttoaineensiirtopumpussa tai siitä tankkiin päin.jos sulla on racorin esisuodatin tarkista vedenpoisto nipan kiinnitysmutterin tiukkuus maljaan nähden , samalla toisen ajaessa voi kattoa tuleeko maljaan kuplia.
- Dieseluuno
No voi hyvin olla että liittäessäni polttoaineletkun uudelleen pumpun liittimeen, niin kiristin sitä liian vähän...
Oli jotenkin hankalassa paikassa, enkä päässyt oikein tiukkaamaan kunnolla. Oletin kyllä että hyvä on, kun letku oli aika sopivan kokoinen, ja kuitenkin suht hyvin se mielestäni tuli.
Tänään tuota kiristän ja koetan, ja toivon hartaasti, että vika olisi siinä.....
Sitä hiukan ihmettelen kun siinä oli vaan yksi klemmari, vaikka melkein kaikissa paikoissa on kaksi. Dieseluuno kirjoitti:
No voi hyvin olla että liittäessäni polttoaineletkun uudelleen pumpun liittimeen, niin kiristin sitä liian vähän...
Oli jotenkin hankalassa paikassa, enkä päässyt oikein tiukkaamaan kunnolla. Oletin kyllä että hyvä on, kun letku oli aika sopivan kokoinen, ja kuitenkin suht hyvin se mielestäni tuli.
Tänään tuota kiristän ja koetan, ja toivon hartaasti, että vika olisi siinä.....
Sitä hiukan ihmettelen kun siinä oli vaan yksi klemmari, vaikka melkein kaikissa paikoissa on kaksi.Mikset poistaisi sitä ilmaongelmaa kuten pitää, eli teettäisit puristetuilla päillä varustetut letkut klemmariviritelmän tilalle. Maksaa ehkä satasen verran, ja aikaa menee tunti mahdolliset sistustuksen purku-/kasaustyöt käynti hydrauliikkaletkuja tekevässä liikkeessä.
Ja jos jatkat klemmarilinjalla, niin perusklemmareiden sijaan kannattaa käyttää niitä vähän kalliimpia tasaisesti kiristyviä klemmareita (joissa ei ole itse nauhassa reikiä ruuville, vaan kehän ulkopuolella sijaitseva pultti vastakappale). Ja näitäkin pitää olla kaksin kappalein liitoskohdassa.
Toinen vaihtoehto (tuon aikaisemmin mainitun suodattimen tukkeutumisen lisäksi) on tankin huohotinputken osittainen tukkeutuminen.
- Dieseluuno
Tänään ongelma luultavasti selvisi, eli tankista lähtevän imuputken päässä oleva sihti oli aivan tukossa, eli ainetta ei saanut.
Otin pois koko teräsverkon, koska ennen konetta on kaksi suodatinta ja vedenerotin, eli eiköhän ne riitä.- Dieseluuno
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Eli tukkeuma siirtyy suodattimiin sihdin sijasta, ellet puhdista polttoainetankkia.
Tämä on kyllä ihan tosi, mutta nyt näen kaiken lian siinä lasikupissa....
No vakavasti puhuen, pitäisi tuo tankki kyllä puhdistaa, mutta vika oli kuitenkin lopulta aika ilmiselvä.
Tuo polttoaineletkussa ollut murtuma kyllä hämäsi, mutta jälkeenpäin ymmärrän, että se antoi siitä periksi kun putkenpää oli tukossa, ja pumpussa melkoinen imu....., heikoimmasta paikasta antoi periksi - jeieps
Dieseluuno kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan tosi, mutta nyt näen kaiken lian siinä lasikupissa....
No vakavasti puhuen, pitäisi tuo tankki kyllä puhdistaa, mutta vika oli kuitenkin lopulta aika ilmiselvä.
Tuo polttoaineletkussa ollut murtuma kyllä hämäsi, mutta jälkeenpäin ymmärrän, että se antoi siitä periksi kun putkenpää oli tukossa, ja pumpussa melkoinen imu....., heikoimmasta paikasta antoi periksiEi muutakuin varasuodattimia mukaan ja kovaa ajoa. Talvella tyhjentää ja putsaa tankin.
Oliko muuten lika sellaista mustaa ihan kuin jotain itikoista tehtyä moskaa? - Dieseluuno
jeieps kirjoitti:
Ei muutakuin varasuodattimia mukaan ja kovaa ajoa. Talvella tyhjentää ja putsaa tankin.
Oliko muuten lika sellaista mustaa ihan kuin jotain itikoista tehtyä moskaa?Just mustaa, ja aikalailla kovaa.
- Boek
Mistä johtuu että kun pistän vaihde päälle eteen ja takse niin kuuluu "klongks" joka on häritsevä.
Onko tyhjäkäynti liian korkea vai onko joku muu vika. Klonks-äänni on tosi voimakas joten en usko että se voi olla normaali. Olisin kiitollinen neuvoista. Moottori on VolvoPenta KAD 32 P- Tyhmä123312
Niin se kuuluu olla PISTE
- FrankZane
Paljonko kierrokset tyhjäkäynnillä ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178103Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996349Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702390
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382386- 392173
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222166Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575