Samura 110cc jakopää hihna

kankkkunen

Tuli ongelma kun jakopää hihna no mennyt vituilleen kun korjasin Samuraita. pitäis saada vähän neuvoa miten sen sasi takas samaan asentoon miten se oli ennen. ettei kone hajois. tai sitten hyviä neuvoja 4 tahin jakopää hihnan korjaukseen.

4

2689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taapertaja.

      Ei kai siellä mitään hihnaa ole?
      Ketju voipi löytyä jos se on ohc-moottori. Jotkut kinukeista ovat ohv-koneita.
      Jokatapauksessa yleensä nokka-akselin rattaassa on kolo tai muu merkki. Tämän merkin on oltava samalla korkeudella sylinterin kannen kanssa.
      Vauhtipyörässä on myös merkki ja lohkossa sen vastapari, näiden merkkien on myös oltava vastakkain.
      Joskus alakerran merkki löytyy kytkimen puolelta.

      Kun merkit ovat kohdallaan niin männän on oltava yläkuolokohdassaan ja puristustahti päällä, eli venttiileissä on tällöin vaadittu välys.

    • korijaaja

      Magneetossa on merkit T ja F eikö? Laitat T- merkin osoittamaan kello 12 ja Hammas rattaassa on pieni musta reikä niin sen kohdista klo 9 suuntaan kun T-merkki on kohti taivasta! Sitten on sytty kohillaan!

    • Moponrassaaja

      mitkä ovat samurain 110 jakopään hihnan ajoitukset sitä tässä mietin?

    • Ale100

      En tiedä auttaako tämä enää tässä vaiheessa, mutta ehkä jotakuta muuta myöhemmin. Pyöritä mäntä ylimpään asentoon eli yläkuolo kohtaan vaikkapa magneetosta tai kiksistä, jolloin magneeton 'T' merkki pitäisi osoittaa suoraan taivaaseen. Sen jälkeen aseta ventiilikansi kiinni ja nokkaketju nokkarattaaseen niin että rattaan merkki (esim. pieni pallo tai JD-merkki) on venttiilikannen merkkikolossa, joka näkyy nokkaraattaan kannen reunassa noin kello 9. Merkin pitää olla juuri kohdallaan tai kone ei lähde käyntiin. Kun olet saanut rattaan kohdilleen, pyöritä varovasti magneettoa ja katso lampulla tulpanreiästä ettei venttiilit pääse osumaan missään vaiheessa mäntään. Katso myös päätykannesta konetta pyörittämällä, että samaan aikaan kun venttiilit tekevät töitä, niin nokkarattaan merkki on suurinpiirtein eteenpäin, jottei ajoitus ole 180 astetta pielessä. Jos merrki on tällöin taaksepäin, niin käännä nokkaratasta 180 astetta, jotta saat sen kampiakselin oikealle työkierrokselle. Muista laittaa myös nokkaketjun kiristinjousi moottorilohkoon takaisin paikalleen. Jos ajoitus on kohillaan ja kone saa kipinän, ilmaa ja bensaa, sen pitäisi lähteä käymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51
      2358
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2329
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2276
    Aihe