Kevari Saksasta

browniesugar

Tarkoituksena olisi syksyllä lähteä Saksaan hakemaan asuntovaunua/kaljaa, ja himottais tuoda kevari mukana kun tahtovat olevan halvempia sielä, mutta mitenkäs tämä homma sitten oikein menee. Olen googlaillut ja lueskellut asiasta mutta silti muutama asia on jäänyt epäselväksi. Voisiko joku siis selventää askel askeleelta niin että tyhmäkin älyää, että miten tämä homma menee jos ostan Saksan kilvissä olevan käytetyn yli 6000km ajetun kevytmoottoripyörän?
Miten saan pärrän Saksan kilvistä Suomen kilpiin ym.?

6

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eric Cartman

      Kun mopo on suomessa meet tulliin ja maksat verot. (tai oikeammin laitat veronmaksun vireille, sillä veropäätökseen menee jokunen hetki)

      Sitten menet katsastuskonttoriin ja jos saat sen katsastuksesta läpi niin ajelet tarrakilvillä siihen asti kunnes verot lankeevat maksuun ja kun olet maksanut verot saat ihan oikeat kilvet.

      Käytänössä tosin kannattaa katsastaa se ensin sillä jos sitä ei saa katsastettua niin verojakaan ei kannata maksaa. Eli kun mp on katsatettu niin sitten tulliin ja autoveroilmoitus vireille, sen tarrakilven saa samalla. Aloitettua verotusta ei voi keskeyttää eli vaikka mp ei menisi katsastuksesta läpi niin verot kuitenkin lankeevat

      • browniesuga

        Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
        Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?

        Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
        Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon?


      • browniesuga
        browniesuga kirjoitti:

        Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
        Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?

        Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
        Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon?

        Lisäksi jäi mitityttämään se, että koska Saksassa ensimmäisenä vuotena A1 kortilla saa ajaa vain 80kmh kuristettua pyörää, niin tuleeko ongelmia jos ostan pärrän joka on rekisteröity 80km tuntinopeuden tuottaville tehoille, ja Suomessa rekisteröin sen sitten suurimalle sallitulle 11kW:lle? Saksan rekisteröintitodistus/rekisteristäpoistamistodistushan toimii yhdenmukaisuustodistuksena kun mopoa Suomessa katsastetaan, ja josseivat tehot täsmää, tuleeko mutkia matkaan?


      • Cartman
        browniesuga kirjoitti:

        Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
        Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?

        Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
        Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon?

        Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.

        "Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
        Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.

        "Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
        Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille.


      • cartman
        Cartman kirjoitti:

        Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.

        "Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
        Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.

        "Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
        Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille.

        Ja niitä siirtokilpiä/vakuutuksia saa eripituisille ajanjaksoille. Ja ainakin aikoja sitten oli myös eri kilpi jos siirto tapahtui van saksan sisällä vai oliko tarkoitus ajella saksan rajojen ulkopuolella.


      • browniesuga
        Cartman kirjoitti:

        Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.

        "Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
        Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.

        "Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
        Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille.

        Kiitos paljon, selvensi asiaa. Pakulla tosiaan olis tarkotus tuua pärrä kotia.
        Jonninverran jäi vielä kysyttävää.

        Rekisteristäpoistamistodistustahan käytetään sitten vaatimuksenmukaisuustodistuksena kun mopotin käydään katsastamassa, vai?

        Tuleeko tuosta ongelmia jos pyörä oli rekisteröity 80kmh tuottaville tehoille, ja Suomessa viet sen katsatukseen 11kW:na?

        Kuinka hitaasti byrokratian rattaat pyörivät mopon rekisteristä poistamisessa? Yksityiseltä ostaessa pitäisikö ilmoittaa myyjälle etukäteen poistaa pyörä kilvistä?

        Eli meneekö homma pääpiirteittäin näin;

        1. Etsitään unelmien pyörä Saksasta, poistetaan se kilvistä ja tehdään kauppakirja
        2. Tuodaan se suomeen VW Pornstarterin perässä
        4. Käydään katsastamassa kulkupeli
        5. Marssitaan tulliin pulittamaan tuontivero ja autovero
        6. Iloista päristelyä tuontipyörällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe