Ihmerauta

arvolataus

Minulle tarjottiin haulikkoa jonka väitettiin olevan merkiltään Valmet ja myös aseenkantoluvassa mekkinä on Valmet, mutta ase on rinnakkaispiippuinen, 16-kaliberinen ja englantilaisella perällä.
Voikohan tällaista rautaa ollakaan. Olen nähnyt vasta kuvan siitä, mutta Valmetin perinteisiä tunnusmerkkejä siinä ei näy. Kannattaakohan ajaa 100 kilsaa katsomaan??

7

1813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunakkaruna

Valmetti ei kyllä ole rinnakkaispiippuisia koskaan tehnyt. Tikka (tai Tikkakoski) sen sijaan on (mm. Tikka SS12). Oma veikkaukseni on, että jos ase on vanha ja monta kertaa omistajaa vaihtanut, niin jossain vaiheessa jonkun pitäjän vallesmannilla asioidessa on pikkuisen mennyt asemerkit sekaisin. Ei mitenkään outoa vuosikymmeniä vanhoissa haulikoissa. Luultavasti ase oikeasti on toisen suomalaisen asevalmistajan, elikkä Tikan tekemä. Voi tosin olla mikä tahansa muukin takavuosien suosittu merkki, kuten "tähti", Monte Carlo, Sauer, yms.

Jos ase on hyväkuntoinen ja kohtuuhintainen ja sinulla sille käyttöä löytyy, niin en näe mitään syytä olla hankkimatta sitä.

• 100km.

Jospa kyseessä on jokin prototyyppi? Jos näin on, niin hae heti pois kuleksimasta. Hyvällä tuurilla voit saada aseen jollaista ei muilla ole.

• arvolataus

Joopajoo, niin siinä kävi että myyjä oli näyttänny ihmerautaa jollekin asiantuntijalle ja tuomio oli että Tähti mikä Tähti. Joku vallesmanni on tosiaan sohloa näkemättä kirjannu merkiksi Valmet.
      Tuon aseen tulevaisuus on melko ruosteisen tuntuinen, mutta voihan joku noitakin keräillä....

• Anonyymi

Tikka SS12 on italialaisen Fabarmin 1990 luvulla valmistama rinnakkaispiippuinen haulikko.

• Anonyymi

Perillä odottaa ukko hauliikon kanssa ja sää lähret sieltä trattoorilla poies. Valmetistaa han mää puhuin xd

• Anonyymi

Siellä ketään enää odota yhdentoista vuoden jälkeen. Miksi kaivoit vanhan jutun esiin, kun sulla ei ollut siihen mitään asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä ketään enää odota yhdentoista vuoden jälkeen. Miksi kaivoit vanhan jutun esiin, kun sulla ei ollut siihen mitään asiaa?

gai mää oon sitte hullu.. itse kysyn miksi se esitettiin minulle ei nimittäin tarvinnut gaiwell wellla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37