Käytössä on ollut alusta alkaen ensin 128, sitten 384 ja sittemmin 1M liittymä.
Testasinkin nyt pitkästä aikaa nopeutta, ja ajattelin kysyä tuosta viiveestä (latency) että mikä olisi terveellinen viiveaika (ping)?
Wikipedian mukaan 130 ms nopeammat suljetaan ulos mm. videopeleistä?
Tulokset (aktiivimodeemin nopeus suluissa)
- Download: 1.01 Mbps (3.6 Mbps) Helsinkiin, 1.02 Mbps Lontooseen
- Upload: 0.27 Mbps (384 kbps) Helsinkiin, 0.30 Mbps Lontooseen
- Ping: 213 ms Helsinkiin, 307 ms Lontooseen
Jotain tuota luokkaa nopeus on ollut yli 90 % ajasta, viiveestä en tosin tiedä.
Kvantitatiivinen testi
6
571
Vastaukset
- 12
Ping on tietysti parempi mitä lyhyempi. Itsellä kaapelilla nopeaan serveriin n. 8 ms. Oletko lukenut Wikipediaa oikein?
- PING/VIIVE
Voi olla että luin liian ohimennen...
"In some games, users with a high ping unintentionally gain an unfair advantage, as in some implementations of the Quake III Arena network protocol and game engine. In these games, the player aided by the higher ping skips around, making it hard to judge where the character is exactly, and thus more elusive to target. For this reason, many servers automatically remove players with higher than average ping - with thresholds as low as 130 milliseconds." - PING/VIIVE
PING/VIIVE kirjoitti:
Voi olla että luin liian ohimennen...
"In some games, users with a high ping unintentionally gain an unfair advantage, as in some implementations of the Quake III Arena network protocol and game engine. In these games, the player aided by the higher ping skips around, making it hard to judge where the character is exactly, and thus more elusive to target. For this reason, many servers automatically remove players with higher than average ping - with thresholds as low as 130 milliseconds."Taitaakin tarkoittaa että vain 0 - 130 ms viiveen omaavat voivat pelata, kun taas tuota ylemmät vain "hyppivät" paikasta toiseen aiheuttaen epäoikeudenmukaisen edun.
- numsu
PING/VIIVE kirjoitti:
Taitaakin tarkoittaa että vain 0 - 130 ms viiveen omaavat voivat pelata, kun taas tuota ylemmät vain "hyppivät" paikasta toiseen aiheuttaen epäoikeudenmukaisen edun.
Oikeestaan ei 200ms vielä hypi mihinkään, vasta jossain 400 paikkeilla rupeaa hyppimään ja huomaamaan kunnolla eron.
numsu kirjoitti:
Oikeestaan ei 200ms vielä hypi mihinkään, vasta jossain 400 paikkeilla rupeaa hyppimään ja huomaamaan kunnolla eron.
Tuo riippuu pelin käyttämästä verkkokoodista ja sen tasokkuudesta. Suuri ping joka tapauksessa aiheuttaa vastapuolelle oman pelihahmon tarkan sijainnin epämääräisyyttä, joka vaikuttaa tähtäämiseen ja osumisiin molemmin puolin. Tarkkuus kärsii, ja on on muutenkin erinomaisen ärsyttävää.
Mobiilidatayhteyttä ei ole lainkaan tarkoitettu nopeatempoisiin verkkopeleihin.- aasfasfasfafs
PING/VIIVE kirjoitti:
Taitaakin tarkoittaa että vain 0 - 130 ms viiveen omaavat voivat pelata, kun taas tuota ylemmät vain "hyppivät" paikasta toiseen aiheuttaen epäoikeudenmukaisen edun.
Ei vaan kuten tuossa lukee että, jotkut serverit voivat vetää rajan tuohon 130ms, jonka ylittäjät potkitaan pihalle. Sen rajan voi vaikka vetää kuinka alhaalle tahtoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078