Kykeneekö "32-bittinen Win XP Pro SP3" toimimaan "Phenom II X6 1055T" 6-ydinprosessorin kanssa?
Eli pystyykö Windows hyödyntämään kaikkia kuutta ydintä? Olen lukenut jostain, että pystyisi kunhan on Professional-versio...
Mulla on 4 GB rammia tässä koneessani ja Asuksen M4A87TD/USB3-emolevy.
Win XP Pro 32-bit + Phenom2 X6 1055T = ?
3
503
Vastaukset
- Miksi edes tuon
ottaisit ? Mopoprossu jopa X4 phenomiin verrattuna,Käy AMD:n sivuilla,siellä on ohjeet ja vinkit toimivista kokoonpanoista.
- "Harrastelija"
Kyllä sen Win-XP Pro,n aika on "ohi" !
Minulla on sama "emolevy" varttumassa kasausta koneeksi, kunhan aika antaa myötä rakenteluun ja XP on historiaa, sillä Win-Seiska tekee kaikki paremmin kun "eläkeläinen" XP ja 6 ytimisellä ei ole mitään plussaa edes seiskassa, vaan kaksi ytiminen on paras ratkaisu nykyisille ohjelmille, joten hukkaan heitettyä rahaa ostaa 6 ytiminen toistaiseksi................. Tulevaisuudessa, kun ohjelmia tulee, jotka hyödyttävät 4 ja 6 ytimistä CPU,ta, niin se on helppoa sitten ostaa ja asentaa se "emolle" !- 32bittiä
Ei se "Phenom II X6 1055T" tietenkään paras saatavilla oleva ole, mutta on se paljon tehokkaampi kuin joku hikinen 2- tai 4-ytiminen. Ei kannata ostaa teknisesti vanhentunutta 2- tai 4-ydinprossua, joka jää melkein heti jalkoihin, kun kerran hiukan kalliimmalla saa jo 6-ydinprossun jolla on käyttöä paljon pidemmälle tulevaisuuteen. Nyt tässä hetkessä ei tietenkään 6-ytimiselle ole paljoa käyttöä, mutta pc-pelien kehitys edellyttää myös prossujen kehitystä.
Ja jos kokoonpanon sopimattomuudella viitattiin Asuksen emoon ja tohon X6:seen, niin ihan hyvin toimivat yhdessä.
Asensin koneeseeni sekä Win XP:n että Win 7:kan. Mulla on joitakin tarvitsemiani softia/laitteita, jotka toimii korkeintaan 32-bittisessä XP:ssä. Win7 jää lähinnä pelaamiseen. Hyvin toimivat molemmat käyttikset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952