Taisi kuulua tälle palstalle. Siis matkalaukku lukkoon vaiko ei lennon ajaksi. Ohjeeksi sain, että on kiellettyä mutta suositeltavaa. Saavatko tullivirkailijat rikkoa lukon, jos haluavat kurkata lukittuun matakalaukkuun?
lukkoon vaiko ei
5
612
Vastaukset
- lukittuna
Ostin syksyllä uuden Samsonite-merrkisen matkalaukun. Oheissa neuvotaan lukitsemaan laukku matkan ajaksi. Tullilla on avain, jolla saa laukun rikkomatta auki, mikäli se täytyy jostain syystä avata. Itselleni ei edes tullut avainta vaan numerolukko.
- .....
Suositus on auki...Oma laukkuni oli lukossa ja sen lukot oli rikottu. Onneksi oli vyö ympärillä.
Oma Samsonite on ollut numerolukossa ja kyllä turvatarkastajat (ei tulli) ovat sisään päässeet. Siitä on ollut lappu matkalaukussa, että turvaviranomaiset (TSA) ovat sen avanneet.
Muiden lukkojen osalta suositellaan TSA:n hyväksymää lukkoa, jolloin tuskin lukko hajoaa. Monesti olen käyttänyt klemmaria lukkona, sillä se hidastaa niin paljon varkaan sisäänpääsyä, mutta sallii turvaviranomaisen avata laukun.- asdada
laittaa lukkoon. Jos laukku avataan turvatarkastuksessa niin lukko yritetään tiirikoida auki (ainakin Hki-Vantaalla) tai yritetään muita keinoja. Muualla (esim. Suomen ulkopuolella) voivat ehkä hajottaakin lukon, eipä niistä paljoa vastusta ole :D Jos tulli haluaa laukkuusi katsoa niin ottavat sinut luultavasti sitä ennen mukaansa.
En usko että Suomessa on mitään järkeä laukkua lukita. Jos ulkomailla pelkäät tavaroiden häviävän matkan aikana niin joillakin kentillä on palvelu, jossa laukku kääritään muoviin. Silloin ainakin huomaa onko laukulla käyty.- reissutar
matkustellut maailmalla 40 vuotta ja aina olen laukun lukkoon laittanut, ei koskaan ole ollut ongelmia sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114