Ote:
Finnair Oyj - Lehdistötiedote
Syyskuun alun jälkeen ostetun turistiluokan lipun hintaan sisältyy 23 kg
lähtöselvitettävää matkatavaraa yhdessä laukussa. Aiemmin raja oli 20 kg.
Laukun ympärysmitta (korkeus pituus leveys) saa olla enintään 158 cm.
Bisnesluokan asiakkaat, Finnair Plus Platinum-, Gold- ja Silver-jäsenet,
oneworld-tasojäsenet sekä turistiluokan kalleimpien lippujen ostajat saavat
ottaa mukaan kaksi matkalaukkua, kumpikin painoltaan enintään 23 kiloa eli
yhteensä 46 kg.
Finnair laajentaa myös mahdollisuutta maksaa ylimääräisestä matkalaukusta ja
ylipainosta etukäteen netin kautta. Lisämaksun ylimääräisestä matkatavarasta
voi 1.9. alkaen useissa tapauksissa maksaa ennakkoon osoitteessa www.finnair.fi
kohdassa "Varauksen hallinta", jolloin maksu on jopa 30 prosenttia edullisempi
kuin lentoasemalla maksettaessa.
Finnair Oyj
Viestintä
4.8.2010
Itseasiassa esimerkiksi USA:han matkustajien matkatavarakiintiö tippuu puoleen :-(
Finnair muuttaa matkatavarasääntöä
26
1331
Vastaukset
- lowcostnro!
Tulihan se sieltä. Kohti halpalentoyhtiötä (kallista sellaista) mennään ja lujaa. Mitäköhän seuraavaksi? Naurettavat sämpylät ja maksullinen brenkku löytyvät jo jopa kaukokohteiden lennoilta. Olisikohan seuraavaksi aika lisätä pari riviä lisää koneisiin ja maksullinen lähtöselvitys?
Kilot lisääntyvät, mutta yksi laukku=enemmän tilaa rahdille. Onneksi a340 neljällä mehupillillä on oikea voimanpesä joten no problem!- loistavaa palvelua
suurimmalla osalla meitä on vai yksi laukku ja nyt saa enemmän tavaraa mukaan. erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta.
- t45t45t
loistavaa palvelua kirjoitti:
suurimmalla osalla meitä on vai yksi laukku ja nyt saa enemmän tavaraa mukaan. erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta.
"erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta. " Tuossa ei ole kyllä ajateltu mitään muuta kuin firman etua mutta eihän asiakkaat sitä ymmärrä. Tällä tempulla Finnair tietää täsmälleen oikean (maksimi)tilanbuukkausmäärän ruumasta matkatavaroille, joten ylitsejäävä tila voidaan ottaa muuhun käyttöön.
Kolme kiloa on todella vähän ja nyt ollaan vasta Eurooppalaisella normaalitasolla. Mitä jos on tarvetta yhdelle laukunvievälle matkatavaralle, joka painaakin vain 3 kiloa? Eli maksat ylimääräistä kiltisti esim. vaatteistasi toisessa laukussa ja olet hiljaa. Kaikki eivät matkusta sinne Teneriffalle lomalle vaan joukossa on myös työkseen matkustavia, jotka kantavat mukanaan jos jonkinnäköistä tavaraa. - tiukaksi menee
t45t45t kirjoitti:
"erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta. " Tuossa ei ole kyllä ajateltu mitään muuta kuin firman etua mutta eihän asiakkaat sitä ymmärrä. Tällä tempulla Finnair tietää täsmälleen oikean (maksimi)tilanbuukkausmäärän ruumasta matkatavaroille, joten ylitsejäävä tila voidaan ottaa muuhun käyttöön.
Kolme kiloa on todella vähän ja nyt ollaan vasta Eurooppalaisella normaalitasolla. Mitä jos on tarvetta yhdelle laukunvievälle matkatavaralle, joka painaakin vain 3 kiloa? Eli maksat ylimääräistä kiltisti esim. vaatteistasi toisessa laukussa ja olet hiljaa. Kaikki eivät matkusta sinne Teneriffalle lomalle vaan joukossa on myös työkseen matkustavia, jotka kantavat mukanaan jos jonkinnäköistä tavaraa.Miten toi kokoluokitus 158 cm. Mun perinteinen laukku on ympärysmitalta 238 cm.
Eli jos tuo ilmoitettu on kehämitta ja oikea lukema niin sehän on luokkaa lentolaukku.
Ja paino ei nouse kun tiiliskivillä 23 kg. - mittaa uudelleen
tiukaksi menee kirjoitti:
Miten toi kokoluokitus 158 cm. Mun perinteinen laukku on ympärysmitalta 238 cm.
Eli jos tuo ilmoitettu on kehämitta ja oikea lukema niin sehän on luokkaa lentolaukku.
Ja paino ei nouse kun tiiliskivillä 23 kg.(korkeus pituus leveys) ei ympärysmitta
- vali vali
t45t45t kirjoitti:
"erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta. " Tuossa ei ole kyllä ajateltu mitään muuta kuin firman etua mutta eihän asiakkaat sitä ymmärrä. Tällä tempulla Finnair tietää täsmälleen oikean (maksimi)tilanbuukkausmäärän ruumasta matkatavaroille, joten ylitsejäävä tila voidaan ottaa muuhun käyttöön.
Kolme kiloa on todella vähän ja nyt ollaan vasta Eurooppalaisella normaalitasolla. Mitä jos on tarvetta yhdelle laukunvievälle matkatavaralle, joka painaakin vain 3 kiloa? Eli maksat ylimääräistä kiltisti esim. vaatteistasi toisessa laukussa ja olet hiljaa. Kaikki eivät matkusta sinne Teneriffalle lomalle vaan joukossa on myös työkseen matkustavia, jotka kantavat mukanaan jos jonkinnäköistä tavaraa.vähemmistöön jää mutamat ns työkseen matkustavat. enemmistöllä on se yksi laukku ja 20 tenhyt tiukaa, 3 kg lisää on ok. Ja mitä vikaa siinäkin nyt on, että yhti voi paremmin arvioida tilantarpeen.
Aina olen ennekin saanut tarvittaessa ostaa ylimenevälle painolle ja kylä sitä on tulevaisuudessakin myynnissä. Eli ihan rauahassa voit pakkailla nöitä höyheniä sinne toiseen laukkuun, ei se 3 kg ilupaino hirveän suuri ole. - väljäksi menee
mittaa uudelleen kirjoitti:
(korkeus pituus leveys) ei ympärysmitta
Aivan selvästi. " laukun ympärysmitta." Voiko tuon lukea muuten.
Olisit kirjoittanut "laukun koko" - outo välihuomio
vali vali kirjoitti:
vähemmistöön jää mutamat ns työkseen matkustavat. enemmistöllä on se yksi laukku ja 20 tenhyt tiukaa, 3 kg lisää on ok. Ja mitä vikaa siinäkin nyt on, että yhti voi paremmin arvioida tilantarpeen.
Aina olen ennekin saanut tarvittaessa ostaa ylimenevälle painolle ja kylä sitä on tulevaisuudessakin myynnissä. Eli ihan rauahassa voit pakkailla nöitä höyheniä sinne toiseen laukkuun, ei se 3 kg ilupaino hirveän suuri ole.Sanoitko vähemmistöön. Finski muita kuljetakkaan kuin bisnesihmisiä työkseen.
Joka asiasta pitää kaivaa hyvät puolet. Mutta ei pidä unohtaa huonojakaan.
Mitä tarkoittaa "ilupaino" "kylä" "yhti" " 20 tenhyt" " mutamat" " rauahassa" " nöitä"
Mainio sihteeri. Nyt yritetään seuraavaa sanaa. - tyjnmtfhy
outo välihuomio kirjoitti:
Sanoitko vähemmistöön. Finski muita kuljetakkaan kuin bisnesihmisiä työkseen.
Joka asiasta pitää kaivaa hyvät puolet. Mutta ei pidä unohtaa huonojakaan.
Mitä tarkoittaa "ilupaino" "kylä" "yhti" " 20 tenhyt" " mutamat" " rauahassa" " nöitä"
Mainio sihteeri. Nyt yritetään seuraavaa sanaa.Kyllä ne bisnesmatkailijat ovat kuitenkin määrällinen vähemmistö vaikka lippujen hintaeron takia rahallinen enemmistö ovatkin...
- xyz xyz
t45t45t kirjoitti:
"erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta. " Tuossa ei ole kyllä ajateltu mitään muuta kuin firman etua mutta eihän asiakkaat sitä ymmärrä. Tällä tempulla Finnair tietää täsmälleen oikean (maksimi)tilanbuukkausmäärän ruumasta matkatavaroille, joten ylitsejäävä tila voidaan ottaa muuhun käyttöön.
Kolme kiloa on todella vähän ja nyt ollaan vasta Eurooppalaisella normaalitasolla. Mitä jos on tarvetta yhdelle laukunvievälle matkatavaralle, joka painaakin vain 3 kiloa? Eli maksat ylimääräistä kiltisti esim. vaatteistasi toisessa laukussa ja olet hiljaa. Kaikki eivät matkusta sinne Teneriffalle lomalle vaan joukossa on myös työkseen matkustavia, jotka kantavat mukanaan jos jonkinnäköistä tavaraa.Asiakkaita tuskin kukaan tässä ajatteli, mutta firman etukin taitaa olla yhdentekevä. Kyse on ilmeisesti lentoalan yleisestä muutoksesta. Ainakin SAS on ottanut käyttöön just jetsulleen saman "konseptin", tosin siirtymäajan jälkeen.
Tällaisia "uudistuksia" jokainen firma hehkuttaa kuin itse keksimänään ja kuvaa sitä ties miten hienoksi "yksinkertaiseksi" järjestelmäksi, vaikka todellisuudessa tulee iso soppa, varsinkin siirtymäaikana.
Todella harmittavaa ainakin sellaisesta, joka on hankkinut laukun, jonka "koko" (ulottuvuuksien summa - kuka neropatti keksi kutsua sitä "kooksi"?) on vähän yli sallitun. Sehän menee nyt sitten aina maksulliseksi eli laukulla voi lähinnä heittää vesilintua. - Kauhiast ihmettelee
tiukaksi menee kirjoitti:
Miten toi kokoluokitus 158 cm. Mun perinteinen laukku on ympärysmitalta 238 cm.
Eli jos tuo ilmoitettu on kehämitta ja oikea lukema niin sehän on luokkaa lentolaukku.
Ja paino ei nouse kun tiiliskivillä 23 kg.>>Miten toi kokoluokitus 158 cm. Mun perinteinen laukku on ympärysmitalta 238 cm.
- dementikko narsku
Kauhiast ihmettelee kirjoitti:
>>Miten toi kokoluokitus 158 cm. Mun perinteinen laukku on ympärysmitalta 238 cm.
Katsoppas. Aivovaurio innostunut askartelemaan. Jopa pilat tai vitsit pitäisi olla
älykkäämpiä.
Kiitos kuitenkin yrityksestä. Voimme seurata taudin edenemistä. - Hymy hyytyy
loistavaa palvelua kirjoitti:
suurimmalla osalla meitä on vai yksi laukku ja nyt saa enemmän tavaraa mukaan. erinomainen asiakaslähtöinen muutos finnairilta.
Lueppa ehdot loppuun saakka...
- lentäjän tyttö
Että oikeen kaksi laukua. Ja ilmaiseksi kun pistää lipunhintaan 4-500 euroa lisää. Eli kilohinta
on 20 euron luokkaa.
On tuolla hinnalla vaikea keksiä mitään kuljetettavaa. Sillä saa uudet vaatteet tai tietsikan tai
mitä nyt reissussa tarvii.
Todella asiakasystävällinen teko. Tuolla joku jo kehuikin ja kait tuo 3 kg jotain innostaa. Eli normaali
läpisormien katsottu juttu on nyt rajattu paperille.
Muutenkin tää juttu, mitä palveluu. Sääntömuutos. Vähä niinku kauppiaat, hieno palvelu=itsepalvelu- gbrtgrt
Finnair kun saa muutaman position ruumasta lisää niin matkustajia lennätetään pihalle kun painorajat tulevat vastaan. Ilmiö on ollut tiedossa jo kauan ilmailupiireissä, ko bussit ovat vain mitoitettu suorituskyvyn äärirajoille Finnairin kaukoreiteillä. Finnair osti kun halvalla sai, jonka jälkeen a340 tuotantolinja suljettiin, vaikkakin kone on täysin epäkelpo noinkin pitkille reiteille.
Kuka edes tietää miten tuleva Singapore hoidetaan.
Olisi hauska olla kärpäsenä katossa, kun A340-300 miehistö maksimipainoilla Bangkokin / Hong Kongin radan päädyssä (monsuunisateessa, keskiyöllä, ukkosrintaman sisällä ) rukoilevat ettei satu windshearia nousussa. Pelivaraa kyseistä pilleistä ei enäää löydy kun suihkuvirtaus on edes 2000 jalkaa alaspäin/minuuutti.....Tonttiiin menee - ei todellista
gbrtgrt kirjoitti:
Finnair kun saa muutaman position ruumasta lisää niin matkustajia lennätetään pihalle kun painorajat tulevat vastaan. Ilmiö on ollut tiedossa jo kauan ilmailupiireissä, ko bussit ovat vain mitoitettu suorituskyvyn äärirajoille Finnairin kaukoreiteillä. Finnair osti kun halvalla sai, jonka jälkeen a340 tuotantolinja suljettiin, vaikkakin kone on täysin epäkelpo noinkin pitkille reiteille.
Kuka edes tietää miten tuleva Singapore hoidetaan.
Olisi hauska olla kärpäsenä katossa, kun A340-300 miehistö maksimipainoilla Bangkokin / Hong Kongin radan päädyssä (monsuunisateessa, keskiyöllä, ukkosrintaman sisällä ) rukoilevat ettei satu windshearia nousussa. Pelivaraa kyseistä pilleistä ei enäää löydy kun suihkuvirtaus on edes 2000 jalkaa alaspäin/minuuutti.....Tonttiiin meneeJoopa joo, onhan se hyvä mainostaa että matkatavaroita saa otta enemmän KILOISSA mutta vastaavasti matkalaukun kokorajat niin pienet että ei kuuna päivänä saa mahtumaan 23 kg. Eipä missän mainosteta matkalaukkujen kokorajoituksia, yllätys, yllätys....taitaa kadota matkustajat Finskiltä, kohta varmaan veloittavat käsimatkatavaroistakin erikseen.
- uudistus=heikennys
Että tämmöinen "uudistus" matkatavarasääntöihin. Varmaan mainostavat matkustajille, että nyt voit ottaa enemmän tavaraa mukaan (23kg) kuin aiemmin rajana oli (20kg).
Ymmärränkö oikein eli joka ikisestä turistiluokan ruumaan menevästä esim. 24kg:n laukusta rokottavat skandinaviassa 30e per suunta, euroopan ja lähiympäristö 40/e per suunta ja Pohjois-Amerikassa ja kaukokohteissa 80e per suunta lisämaksua. Eli yhden kilon lisämaksu on New Yorkiin 160e meno-paluu. Täysin kohtuutonta verrattuna lentolipun hintaan.
Aivan järkyttäviä nämä "uudistukset" ja rahareijän etsimiset mistä kaikesta voidaan asiakkaita rokottaa.
09.08.2010Finnairin matkatavarasäännöt muuttuvat 1.9.2010
Finnairin ohjeet lentokoneen ruumassa kuljetettavan, ns. kirjattavan matkatavaran, osalta yksinkertaistuvat kautta reittiverkoston. Kaikkien 1.9.2010 ja sen jälkeen lunastettujen lippujen osalta noudatetaan entisen painoon perustuvan säännön sijaan kaikilla reittilennoilla kappalemäärään perustuvaa sääntöä.
Uudessa kappalemääräisessä ohjeessa 1 kappale matkatavaraa tarkoittaa yhtä laukkua, jonka paino saa olla enintään 23 kg ja ympärysmitta (korkeus pituus leveys) korkeintaan 158 cm, tai yhtä kappaletta erikoismatkatavaraa, jonka paino on enintään 23 kg ja pituus korkeintaan 1,5 m.
Uusien sääntöjen mukaan matkustaja voi useimmissa tapauksissa ottaa maksutta mukaan nykyistä enemmän matkatavaraa, mutta toisaalta laukkujen määrä on rajoitettu. Syyskuun alusta matkustajalla saa halvemmilla turistiluokan hinnoilla matkustaessaan olla mukana yksi laukku, joka painaa enintään 23 kg, entisen 20 kg sijaan. 24–32 kg painavasta laukusta peritään aina lisämaksu. Yksittäinen matkalaukku ei saa painaa yli 32 kg; vain sitä painavammat, etukäteen ilmoitetut ja vahvistetut erikoismatkatavarat ja urheiluvälineet hyväksytään kuljetettaviksi maksua vastaan.
Yhteenveto sallituista matkatavarakiintiöistä Finnairin reittilennoilla
Lippu ostettu ennen 1.9.2010 (paitsi Pohjois-Amerikan-lennot):
bisnesluokka; 30 kg
turistiluokka; 20 kg.
Lippu ostettu 1.9. tai sen jälkeen:
bisnesluokka, turistiluokan Y- ja B-hintaluokat; 2 laukkua, enintään 23 kg/laukku
muut turistiluokan hintatyypit; 1 laukku, enintään 23 kg.
Jos lippu on lunastettu ennen 1.9.2010, noudatetaan nykyistä, lippuun merkittyä matkatavarasääntöä, eli kappalemääräistä sääntöä Pohjois-Amerikan lennoilla ja painoon perustuvaa sääntöä muilla lennoilla.
Uudet, yksinkertaisemmat ylipainomaksut
Uudet ja yksinkertaisemmat ylipainomaksut tulevat myös voimaan 1.9.2010. Niitä noudatetaan kaikkiin sinä päivänä ja sen jälkeen lunastettuihin reittilentojen lippuihin. Ennen 1.9.2010 lunastettujen reittilentojen lippujen osalta noudatetaan vanhoja ylipainosääntöjä ja -maksuja. Lomalennoilla pätevät myös uudet lisämaksut erikoismatkatavaroista, mutta normaalin matkatavaran ylipainomaksut eivät vielä muutu.
Pienet urheiluvälineet lasketaan yhdeksi matkatavaraksi ja ne voivat sisältyä maksuttomaan matkatavarakiintiöön. Lemmikeistä ja aseista peritään aina erillinen maksu.
Useammasta laukusta, ylipainosta, muista urheiluvälineistä tai erikoismatkatavaroista veloitetaan kertamaksu. Finnair laajentaa vähitellen valmiuksia myös reittilentojen ylipainojen maksamiseen netin kautta. Monessa tapauksessa matkustaja voi 1.9. alkaen etukäteen ostaa itselleen oikeuden kuljettaa yhden ylimääräisen laukun tai pienen erikoismatkatavaran, tai maksaa matkatavaran ylipainosta 32 kiloon saakka. Etukäteen maksettuna summa on jopa 30 % pienempi kuin lentoasemalla maksettaessa. Reittilentojen lisämaksun voi maksaa netin kautta kohdassa Varauksen hallinta. Vastaavasti lomalennoille ylipainot voi maksaa etukäteen lomalentojen nettisivujen kautta.
Reittilentojen matkatavaran lisämaksut lentoasemalla maksettaessa/suunta:
VYÖHYKE 1 Suomi, Skandinavia, Pietari, Riika, Tallinna, Vilna/30 €suunta
VYÖHYKE 2 Muu Eurooppa, Azorit, Madeira, Kanariansaaret Lähi-itä, Pohjois-Afrikka 40 € /suunta VYÖHYKE 3 Eurooppa–Aasia/Pohjois- Amerikka Aasia/Pohjois-Amerikka-Eurooppa/ 80 € suunta
Lisämaksu yhdestä ylimääräisestä laukusta tai laukusta, joka painaa 24–32 kg.- tyhmäkö olet
ennen maksoit yli 20 kg matkatavaroista ylipainomaksua, nyt raja 23 kg. eli tavaraa saat enemmän.
ennenhän jos oli 21 kg alkoi juoksemaan ylipainomaksu nyt 24 kg. - uutinen uudesta
tyhmäkö olet kirjoitti:
ennen maksoit yli 20 kg matkatavaroista ylipainomaksua, nyt raja 23 kg. eli tavaraa saat enemmän.
ennenhän jos oli 21 kg alkoi juoksemaan ylipainomaksu nyt 24 kg.Finnair-matemaatikko on julkituonut erään turhuuden.
Vahinko,ettei finski osaa ilmoittaa edes laukun kokomittausta.
Ympärysmitta. Korkeus pituus leveys. Yht 158 cm - tavan ...liöt
tyhmäkö olet kirjoitti:
ennen maksoit yli 20 kg matkatavaroista ylipainomaksua, nyt raja 23 kg. eli tavaraa saat enemmän.
ennenhän jos oli 21 kg alkoi juoksemaan ylipainomaksu nyt 24 kg.En ole koskaan maksanut eurokaan/penniäkään yhdestäkään ylipainosta Finnairilla. Laukut ovat painaneet 15 - 30 kilon välillä ja muutakin kuin tahkoa on kierretty kymmenien vuosien aikana.
Siis uudistus on palvelun heikennys aiempaan nähden.
On ollut olemassa "sääntöjä", joita ei koskaan ole viety pilkkuanussimalla loppuun saakka. Nyt näytetään vievän. Milloinhan käsimatkatavarasäännöista tulee yhtä tiukat. Koneeseen pukkaa porukkaa jatkuvasti 2-3 käsimatkatavaran kanssa, jotka eivät ole mitoiltaan sovitun mukaisia puhumattakaan niiden painoista, joita ei edes koskaan tarkasteta.
Toiminta ei todellakaan ole johdonmukaista eikä tasapuolista jokaista matkustajaa kohtaan.
- Pettynyt.
Asun vakituisesti ulkomailla ja matkustan Suomeen kuukaudeksi kesällä ja kolmeksi viikoksi joulun aikoihin.
Kun Suomessa ei ole omaa asuntoa, vaan asumme hotelleissa ja huoneistohotelleissa, niin kaikki tavarat joita tarvitsee kuukauden aikana, on otettava mukaan. Tähän asti olen tuonut yhden matkalaukun, sekä yhden beauty boxin (jossa kaikki matkan aikana tarvittava kosmetiikka). Noita kaikkia pulloja ja purnukoita on ollut todella kätevä kuljettaa beauty boxissa, jossa pysyvät pystyasennossa eivätkä varmasti vuoda laukkuun vaatteiden sekaan.
Tavaroiden yhteispaino on aina ollut sellaiset 20-25 kiloa; olen saanut tuotua ne tarvitsematta maksaa lisämaksua.
Nyt tämän "uudistuksen" jälkeen joudun maksamaan tuosta 80 euroa joka reissu (40 euroa suuntaan), vaikka tavaroiden määrä ei kasva ollenkaan. Todella hienoa.
Eipä ole kovin ekologista ostaa joka kerta Suomeen saavuttuaan kaikki tarvittavat kosmetiikat, ja sitten heittää puolityhjät pullot roskikseen ennen kotiin lähtöä! - Täältä tullaan
Muistakaa, että jokaisessa Finnairin uudistuksessa on koira haudattuna. Aina matkustajan loppukustannus nousee. Yritetään keksiä aina mukaan jokin muka positiivinen asia, jota sitten rummutetaan mediassa. On varmaan ollut taas konsultit vauhdissa.
Ensimmäistäkään parin kilon ylipainomaksua en tule ikinä maksamaan. Sitten kaivetaan tiskillä laukusta ne paskaiset vaatteet päälle niin monta kerrosta kuin tarvii, jotta laukun paino tippuu. Tungetaan taskut täyteen laukusta roinaa. Pisteenä iin päälle snorkkelit ja uimalasit päähän sekä räpylät jalkaan. Ja sitten juoksutetaan lentoemäntää veden haussa koneessa kun hiki valuu.
On se käsittämätöntä, että 120 kiloinen matkustaja saa ottaa 23kg tavaraa koneeseen, mutta 70 kiloinen saman 23kg eli 143kg vastaan 93kg. Käsittelykuluilla tätä ei mitenkään selitellä kun tavarat ovat yhdessä laukussa ja kysymyksessä on YLIPAINOMAKSU.- matkaan taas
Finnair on kyllä varsin joustava noissa matkatavaroiden painojen vahtimisissa. En moittisi omien kokemusteni pohjalta yhtiötä lainkaan. Joskus on ollut pari kiloa yli, joskus jäänyt alle, keskimäärin hyvin.
Tuo henkilöpainoon liittyvä kysymys on ollut monesti esillä matkailun eri palstoilla, mutta siinä ollaan kyllä aika haavoittavalla alueella.
Uskon, että meistä kullakin on mahdollisuus punnita matkalaukkunsa kotiolosuhteissa ja varsinkin paljon matkustavien myös kokemusperäisesti säätää varustusta siten, ettei tule epämieluisia yllätyksiä.
Jos haluat erityisen performanssin uimalasit päässä ja räpylät jalassa, siitä vaan. Ehkä kohdekentällä sitten odottaa piipaa-auto. Mutta hauska juttu, jonka tietysti heitit ihan vitsinä. - Tämä ei ole vitsi
matkaan taas kirjoitti:
Finnair on kyllä varsin joustava noissa matkatavaroiden painojen vahtimisissa. En moittisi omien kokemusteni pohjalta yhtiötä lainkaan. Joskus on ollut pari kiloa yli, joskus jäänyt alle, keskimäärin hyvin.
Tuo henkilöpainoon liittyvä kysymys on ollut monesti esillä matkailun eri palstoilla, mutta siinä ollaan kyllä aika haavoittavalla alueella.
Uskon, että meistä kullakin on mahdollisuus punnita matkalaukkunsa kotiolosuhteissa ja varsinkin paljon matkustavien myös kokemusperäisesti säätää varustusta siten, ettei tule epämieluisia yllätyksiä.
Jos haluat erityisen performanssin uimalasit päässä ja räpylät jalassa, siitä vaan. Ehkä kohdekentällä sitten odottaa piipaa-auto. Mutta hauska juttu, jonka tietysti heitit ihan vitsinä.Nimenomaan ON OLLUT. Jos nyt 1.9 jälkeen toimintatapa muuttuu niinkuin sanovat niin tämä ei ollut todellakaan ollut mikään vitsi. Miksi piipaa auto odottaa? Mikä on diagnoosi? On niitä hullumpia näkyjä maailmalla nähty.
- just joo
Perus Samsoniten kovakuorinen matkalaukku on ympärysmitaltaan 168cm.. Kiitos Finnair järjenkäytöstä ja rahatuksesta!!! Lieneekö matkalaukkufirmat sponssanneet finskin johtoa..
- on tämä hullua
Mittanauha ja puntari kuuluvat jatkossa pakollisiin matkavarusteisiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778