Minulla on n.8 vuotta vanha aurinkopaneli (68w) ja säädin NET 16. Hyvin on toiminut, mutta viime aikoina olen alkanut epäillä sen toimintaa. Jännite laskee turhan nopeasti (säätimessä lediskaala) ja menee jopa punaiselle illalla. Seurasin sitten päivällä latausta ja muutaman tunnin kuluttua lähes tyhjä akku piti muka olla täynnä, kun säädin laittoi akun "huilaamaan", eli katkaisi latauksen, ettei ylilataudu. Mittasin ominaispainot ja näytti 1,240, eli ei läheskään täynnä? Akku on pari vuotta vanha ja hyvä, joten vikaa täytyy olla säätimessä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tapauksesta? Onko sökö ja heittää vesilintua, vai voiko jotain vielä tehdä? Aggregaattia olen käyttänyt välillä, oisko ottanut tästä "piikkiä" nokkiinsa! Kiitos
Net 16
3
1000
Vastaukset
- Amper von W
Onko akku ollut koko käyttöiän täydessä latingissa?
Ellei, heitä akku mäkeen ,älä paneelia.Kokeilin jo toisella akulla ja sama juttu! Säädin haistaa nyt liian korkean jännitteen ja sitä pitäisi saada hämättyä jotenkin, vastusta tai jotain! Akkuvettäkään ei ole kulunut yhtään? Kuka tietää, kiitos!
- asdcvbdsa
Antero52Sjoki kirjoitti:
Kokeilin jo toisella akulla ja sama juttu! Säädin haistaa nyt liian korkean jännitteen ja sitä pitäisi saada hämättyä jotenkin, vastusta tai jotain! Akkuvettäkään ei ole kulunut yhtään? Kuka tietää, kiitos!
Kannattaa se säädin päivittää,uudet ottaa tehot paneelista paremmin akkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117325Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705761- 954994
- 524225
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494096- 2233976
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283728- 423525
- 542929
- 422447