Moi!
Minulla on uusi talo ja ikkunat ovat normaalit, sisäpuolelta 2k ja sitten ilmaväli, jossa kaihdin ja sitten kolmas ruutu ILMAN TIIVISTETTÄ. Ikkunat ovat tosi hyvät, varsinkin näin kuumana kesänä, vaikka on lounaaseen neliökaupalla ikkunapintaa, ei tule kuumuutta sisään haitaksi asti, mutta ongelmana on välin ja kaihtimien pölyyntyminen! Varsinkin kaihtimien puhdistaminen on työlästä ja aikaa vievää hommaa.
Onko kukaan laittanut superlontiivistettä ulkopuitteeseen, että tuulettuuko väli sitten, tai osaksi ainakin?
Pölyä kaihtimissa!
5
449
Vastaukset
- ensimmäinen parempi
laita tiivistettä vaikka sellaista superlonia tai vastaavaa sinne mistä se pöly tulee niin sitten se ei pölise. Jos sitten talvella vetää pikkuisen huuruun niin poista yläreunasta tiiviste 5 sentin matkalta. mutta vasta sitten jos kovalla pakkasella tarvitsee. Talotehdas on säästänyt ja jättänyt välin tiivistämättä.
Toinen tapa välttää kaihtimien puhdistus on myydä kämppä ja ostaa sellainen jossa ei oo isoja ikkunoita lounaaseen että ei tarvitse kaihtimia.
Tuo ensimmäinen ratkaisu on hyvä jos haluat asua siinä kämpässä - hoihoihoi
Ulkopokaan on olemassa ns. hengittäviä tiivisteitä esim. huopatiiviste. Päästää ilman läpi, eikä ikkuna huurru edes pakkasella mutta pysäyttää pölyn.
- tyjn yt
Olen taas itse luullut, että ulkopuolista ikkunaa ei saisi tiivistää, jottei kosteus kerääntyisi ikkunoiden välitilaan.
Kyllähän kaihtimet aina pölyyntyvät, samoin ikkunat likaantuvat. Siksi niitä pestään. - kunnyt
tyjn yt kirjoitti:
Olen taas itse luullut, että ulkopuolista ikkunaa ei saisi tiivistää, jottei kosteus kerääntyisi ikkunoiden välitilaan.
Kyllähän kaihtimet aina pölyyntyvät, samoin ikkunat likaantuvat. Siksi niitä pestään.Ei saa tiivistää, mutta jos pöly on ongelma, niin voidaan laittaa hengittävä/"suodattava" tiiviste.
- pölypeikko
Eikös Lindholmin Olli myinyt kaihtimia tässä taannoin? Vieläkö siltä voi ostaa tuotteita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367