Inferno VE akku?

ssssssam

7

667

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+1

      Kävi infernon kanssa niin että pistin siihen 3 kennoisen akun (eli 11.1v) kuten ohje sanoo että näin voi tehdä ja eräässä kaupassakin suositeltiin. Ohjain kärähti. Uuden virtaohjaimen sain takuuna, ja kyosho shopissa suositeltiin erityisen lämpimästi 2 kennon akkua, eli juuri tuollaista 7.4V jota olet katsellut.

      • 2+5

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.


      • Lipo potkii
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!


      • 5+9
        Lipo potkii kirjoitti:

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!


      • Lennättäjä...
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        2-kennoinen ("7,4V") 7 - 8,4 V
        3-kennoinen ("11,1 V") 10,5 - 12,6 V

        Jännite on siis tyhjänä n. 3,5 V/kenno ja 100% täytenä 4,20000 V/kenno.
        Lipo-Akku voi olla tyhjempikin kuin 3,5 V/kenno, mutta se ei tee hyvää Lipo-akulle.
        Itse varastoin akut 3,7 voltin kennojännitteisenä.


      • pois..
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        Niistä saa hyvät rahat. Haluttua tavaraa.


      • sssssam
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        Ostin yuntong 5000mAh 20c 7,4v akkuja kaksi kappaletta. Niissä olevat tasausliittimet ovat käyneet laturiini kyllä suoraan, silti ihmettelen kun samanmerkkinen laturi ja akku, niin se akun liittimen muovi on väärältä puolelta paksumpi, silti sen saa juuri mahtumaan laturiin oikeinpäin ja lataa kyllä akut. Hyvin kyllä kulkee sadalla ampeerillakin tuo auto, hattua pitää nostaa nykyisille harjattomille sähköille, ainakin nuo orionin sähköt tuossa autossa ovat olleet aika vakuuttavia. Nyt tulossa on 7,4v 4000mAh 40c akkuja kaks kipaletta, kokeilla kuinka lujaa niillä lähdetään. Tilasin huvikseni kyoshon esitteen (3e), ja siinä tais olla tiedoissa että tuon inferno ve:n vakio-nopari, olisi tehty antamaan 120A tasaista ja 160A piikkiä, joten luultavasti ei kannattaisi laittaa enää 160 Ampeeria suurempaa purkavia akkuja?? Tuskimpa tarpeeseen tulisikaan, menoa riittää kyllä näilläkin akuilla, menin asvaltilla sudittelemaan ni muutaman ringin aikana jo muutama nappula renkaasta hävinnyt miltei kokonaan :DD Kiihtyvyys on aika vaikuttava:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7125
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3438
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe