Onko vaarallista?

allerginen:(

Hei! Olen huomannut että olen koirille allerginen, silmät rupeaa vuotamaan sekä nenä. Mutta hevosille olen vielä pahemmin allerginen. Huomasin sen eilen kun kävin hevostallilla niin noin 10 minuutin jälkeen rupesi tuntumaan kun kurkku kipeytyi, limaa erittyi, silmät rupes vuotamaan sekä nenä. Mitään hengenahdistusta ei kuitenkaan ilmennyt.

Kysymys kuuluu onko vaarallista jos on eläimien kanssa tekemisissä ja kestää oireet. Itellä ei ole lemmikkejä tms, mutta tyttöystävä ratsastaa ja haluan käydä katsomassa sillon tällön eli onko haitallista jos altistuu?

Kiitos sille joka viitsii vastata!

4

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ast.

voi paheta ja pahimmassa tapauksessa puhjeta astma...

• allerginen:(

Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?

• allerginen:)
        allerginen:( kirjoitti:

Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?

Allergeeneille altistuminen on pahasta. Vältä siis turhia eläinkontakteja.

Mutta älä jätä elämää elämättä. Allergian pahenemisen ja esim. astman riski on olemassa, mutta et voi jäädä kotiin loppuiäksesi.

Olet oman allergiasi paras asiantuntija, ja tiedät, kuinka paljon oireita siedät.

Ja hevostallien epähygienia on terveellistä!

Allergioistaan ei kannata tehdä suurta numeroa. Asiaa ei tarvitse salailla, mutta sairaudelle ei kannata antaa pääosaa elämässään. Itse olen allerginen eläimille, mutta joskus tuntuu, että olen enemmän allerginen kotikutoisille ”allergia-asiantuntijoille”, jotka luulevat tietävänsä, miten minun tulee elää.

• rattastaja
        allerginen:( kirjoitti:

Allergeeni itse liian suurina määrinä voi myös aiheuttaa allergisen oireilun, reaktion.

Ajattelin tässä ,että luin joku aika sitten siedätyshoidoista, joita on kokeilumielessä tehty, että kun on erillään allergiaoireiden poistumiseen asti, voisi olla hyvä aloittaa kokeilut aiheella itsellään, eli siedätellä.

maatilathan ovat oiva paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49