Pitäisi viedä Fabia 1.4 Classic vm. 2000 määräaikaishuoltoon, 120 000 pian lasissa ja katsastus edessä. Mitä mahtaa maksaa, tietääkö kukaan?
Fabian 120 000 huolto
14
1926
Vastaukset
- skodisti minäkin
Suuri ero tulee siitä, vietkö sen merkkihuoltoon vai tavalliselle yleispajalle. Työn hinta meinaan.
Jos viet merkkihuoltoon ja annat vaihtaa öljyt, suodattimet, mahdollisesti muita nesteitä, vaihteistoöljyt jne. Tosi vaikea itseasiassa sanoa, "määräaikaishuolto" on kuitenkin lavea termi ja asiakas saa etukäteen itse päättää, mitä autolle tehdään. Mutta merkkihuollon tuntitaksa on n. 70 euroa. Katsastustarkistus vie yksinään noin tunnin. Ja jos teet täyden huollon autollesi, veikkaan siihen menevän kaksi tuntia lisää- Eli hieman yli 200 euroa työt ja aineet/osat päälle... veikkaan, että alle 300 euron et pääse millään.
Mutta tämä oli karkea arvio. Annoit kovin vähän tietoja autostasi/tilanteestasi.- ∞∞∞≡≡≡
Eihän nykyään mitään tuntitaksalla tehdä, vaan kaikki huoltotoimenpiteet on könttähinnoiteltu.
- skodisti minäkin
∞∞∞≡≡≡ kirjoitti:
Eihän nykyään mitään tuntitaksalla tehdä, vaan kaikki huoltotoimenpiteet on könttähinnoiteltu.
Mihin viittaat sanalla "nykyään", kaveri? Et ainakaan 2000-lukuun.
Itse olen huollattanut Ocuani useampaan otteeseen merkkihuollossa, ja aina kysytään ja merkitään erikseen, mitä toimenpiteet autooni tehdään. Jos en halua tulppia, sulkia ja raitisilmasuodatinta vaihdettavan, niitä ei vaihdeta enkä maksa työstä enkä osista.
Kerropa sinä, mikä on Fabian 120 000 km määräaikaishuollon sisältö ja "könttähinta". Jos sellainen on, asiakas todennäköisesti maksaa turhasta.
Alkuperäiselle: kannattaa itse katsoa esim. pissapojan neste ja kaikkien polttimoiden tilanne. Säästät muutaman kympin, kun haet tarvikkeet Motonetistä ja vaihdat nuo itse. - ∞∞∞≡≡≡
skodisti minäkin kirjoitti:
Mihin viittaat sanalla "nykyään", kaveri? Et ainakaan 2000-lukuun.
Itse olen huollattanut Ocuani useampaan otteeseen merkkihuollossa, ja aina kysytään ja merkitään erikseen, mitä toimenpiteet autooni tehdään. Jos en halua tulppia, sulkia ja raitisilmasuodatinta vaihdettavan, niitä ei vaihdeta enkä maksa työstä enkä osista.
Kerropa sinä, mikä on Fabian 120 000 km määräaikaishuollon sisältö ja "könttähinta". Jos sellainen on, asiakas todennäköisesti maksaa turhasta.
Alkuperäiselle: kannattaa itse katsoa esim. pissapojan neste ja kaikkien polttimoiden tilanne. Säästät muutaman kympin, kun haet tarvikkeet Motonetistä ja vaihdat nuo itse.Kaikki normityöt on hinnoiteltu, ne maksaa tasan sen minkä ne maksaa ja niihin kuluu aikaa sen minkä kuluu. Tarvikkeet tietysti laskutetaan erikseen.
Sytytystulpat ei muutenkaan kuulu huolto-ohjelmaan, ja pissapojan täyttö ja polttimot kysytään tietysti erikseen, mutta taulukon mukainen huoltotyö maksaa hinnaston mukaisen hinnan, tumpuloi asentaja sen kanssa tunnin tai puolitoista.
Mitä 120tkm huolto maksaa, en tiedä, koska en ole Octaviallani vielä niin paljon ajanut. - skodisti minäkin
∞∞∞≡≡≡ kirjoitti:
Kaikki normityöt on hinnoiteltu, ne maksaa tasan sen minkä ne maksaa ja niihin kuluu aikaa sen minkä kuluu. Tarvikkeet tietysti laskutetaan erikseen.
Sytytystulpat ei muutenkaan kuulu huolto-ohjelmaan, ja pissapojan täyttö ja polttimot kysytään tietysti erikseen, mutta taulukon mukainen huoltotyö maksaa hinnaston mukaisen hinnan, tumpuloi asentaja sen kanssa tunnin tai puolitoista.
Mitä 120tkm huolto maksaa, en tiedä, koska en ole Octaviallani vielä niin paljon ajanut.enkä minä nähtävästi osaa suomen kielellä paremmin selostaa. Mutta koska olen nähtävästi meistä kahdesta aavistuksen älykkäämpi, lataan vielä kerran:
asiakas määrää itse huollon toimenpiteet ja koska toimenpiteiden haitari on laaja, niin on myös hintahaitari. Sen vuoksi tarkkaa summa ns. "määräaikaishuollolle" on vaikeaa määrittää. N. 300 euroa heittäisin lonkalta.
Keskustelun aloittajan kysymyksestä päättelin, ettei hän ole aikaisemmin teettänyt kunnon huoltoa autolle, sen vuoksi mainitsin myös tuntitaksan. Se on erityisen oleellinen siinä vaiheessa, kun huollon pojat löytävät jotain ylimääräistä ja alkavat korjata sitä kellon kanssa. Et voi olla aina oikeassa. Mutta hei, hyvää syksyn jatkoa sullekin! - ∞∞∞≡≡≡
skodisti minäkin kirjoitti:
enkä minä nähtävästi osaa suomen kielellä paremmin selostaa. Mutta koska olen nähtävästi meistä kahdesta aavistuksen älykkäämpi, lataan vielä kerran:
asiakas määrää itse huollon toimenpiteet ja koska toimenpiteiden haitari on laaja, niin on myös hintahaitari. Sen vuoksi tarkkaa summa ns. "määräaikaishuollolle" on vaikeaa määrittää. N. 300 euroa heittäisin lonkalta.
Keskustelun aloittajan kysymyksestä päättelin, ettei hän ole aikaisemmin teettänyt kunnon huoltoa autolle, sen vuoksi mainitsin myös tuntitaksan. Se on erityisen oleellinen siinä vaiheessa, kun huollon pojat löytävät jotain ylimääräistä ja alkavat korjata sitä kellon kanssa. Et voi olla aina oikeassa. Mutta hei, hyvää syksyn jatkoa sullekin!Ole sinä "älykkämpi" minä olen viisaampi. Merkkihuollossa (esim. Veho) kaikki huoltoon kuuluvat toimenpiteet on "taksoitettu" eli normioitu. Se, mitä huoltoon kuuluu, on tietenkin huoltokirjassa speksattu. Jos kysymyksessä on 120 tuhannen huolto, niin kirjasta katsotaan, mitä siihen kuuluu, ja hinta on sen mukaan. Pärnäsen korjaamolla voidaan sopia, mitä tehdään ja kuinka tehdään, mutta merkkihuollossa noudatetaan pääsääntöisesti huolto-ohjelmaa. Tietenkin siinä on hiukan justeeraamisen varaa, mutta silloinkin palikoita pudotetaan pois tai lisäillään. Kun määräaikaishuollosta puhutaan, siihen ei sisälly mitään remppaa, vaan siinä tehdään todellakin vain huollon mukaiset toimenpiteet. Mahdolliset korjaukset sovitaan sitten erikseen, ja niissä voi tietysti olla tuntiveloitusperuste. Että näin.
- jikow
skodisti minäkin kirjoitti:
Mihin viittaat sanalla "nykyään", kaveri? Et ainakaan 2000-lukuun.
Itse olen huollattanut Ocuani useampaan otteeseen merkkihuollossa, ja aina kysytään ja merkitään erikseen, mitä toimenpiteet autooni tehdään. Jos en halua tulppia, sulkia ja raitisilmasuodatinta vaihdettavan, niitä ei vaihdeta enkä maksa työstä enkä osista.
Kerropa sinä, mikä on Fabian 120 000 km määräaikaishuollon sisältö ja "könttähinta". Jos sellainen on, asiakas todennäköisesti maksaa turhasta.
Alkuperäiselle: kannattaa itse katsoa esim. pissapojan neste ja kaikkien polttimoiden tilanne. Säästät muutaman kympin, kun haet tarvikkeet Motonetistä ja vaihdat nuo itse.Että jätetään nyt se jakohihnan vaihto tässä huollossa tekemättä,
vaikka kuuluisikin huolto-ohjelmaan.
Niin justiinsa ja merkkihuolto lyö leiman huoltokirjaan. - älykkäin kait
skodisti minäkin kirjoitti:
Mihin viittaat sanalla "nykyään", kaveri? Et ainakaan 2000-lukuun.
Itse olen huollattanut Ocuani useampaan otteeseen merkkihuollossa, ja aina kysytään ja merkitään erikseen, mitä toimenpiteet autooni tehdään. Jos en halua tulppia, sulkia ja raitisilmasuodatinta vaihdettavan, niitä ei vaihdeta enkä maksa työstä enkä osista.
Kerropa sinä, mikä on Fabian 120 000 km määräaikaishuollon sisältö ja "könttähinta". Jos sellainen on, asiakas todennäköisesti maksaa turhasta.
Alkuperäiselle: kannattaa itse katsoa esim. pissapojan neste ja kaikkien polttimoiden tilanne. Säästät muutaman kympin, kun haet tarvikkeet Motonetistä ja vaihdat nuo itse.autolle tarjotaan 120.000 huolto jolla on kiinteä hinta ja lisäksi Skodalla tarjotaan lisätöinä noita sulkia, tulppia ja raitisilmas.
Ei tämä sen kummempi homma ole.
Soitto merkkihuolton ja he kertovat kyseisen huollon hinnan. Ns. könttähinta. Ja leima vihkoon.
- ota huomioon
tuota autoa, mutta onko siinä jakopää hihnalla vai ketjulla. Uudemmassa dieselissä on juuri tuossa kohtaa jakopään hihnanvaihto ja sähän maksaa jossain 500 tienoilla.
- jikow
Skoda Fabia Combi 1.2 HTP vm 2004 120000km määräaikaishuolto.
25.8.2010.
Tarvikkeiden hinnat veroineen euroina.
Moottoriöljy Mobil 1 New Life 0W-40 3.50 l 42.00.
Raitisilmasuodatin 1 kpl 29.00.
Ilmansuodatin 1 kpl 24.00.
Sytytystulppa sarja 3 kpl Champion EON7-10 32.00.
Jarruneste 5.00.
Huoltotyö on suoritettu Skoda Fabia 120000 km huolto-ohjelman
mukaan. Eli kaikki 120000 km huoltoon kuuluvat työt ja tarkistukset
on tehty..
Vaihdettu myös jarrunesteet.
Työveloitukseen sisältyy myös oikean takajarrurummun avaus ja puhdistus.
Työveloitus 2.5 tuntia kestäneestä huolto- ja korjaustyöstä
125.00.
Yhteensä Skoda Fabian 120000 määräaikaishuolto töineen ja
tarvikkeineen maksoi 257.00 euroa.
Huollon suoritti iisalmelainen autokorjaamo yrittäjä,
todellinen alansa ammattilainen.- Mersumies aina
REMONTTI REISKA ilman takuuta
- Anonyymi
Vag ketju 300tkm vag hihna 180tkm
10vuotta muut on pussihousujen "vara venettä kaada" juttuja älä maksa turhasta hihnat kestää 10v ketjut riippuen km- Anonyymi
VAG hihna vaihdetaan viimeistään 90 000 km kohdalla pohjoismaissa
- Anonyymi
Totta pelotellut kuskit vaihdattaa kaiken 3-4 vuoden välein johtuen pelosta ja rohkeuden/kokemusten puuttuessa
Laittaa rahansa hukkaan autokorjaamot rosvoaa tyhmää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225634- 335040
- 292884
- 342394
- 372088
- 152038
- 281690
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121631
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351569