Vähällä nämä sadistit pääsee jotka viattomia eläimiä törkeästi rääkkäävät....
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirje
Puolivuotta vaan....
202
764
Vastaukset
- voihanviidu noitasik
Joo ja kennelliitto ei taaskaan tee mitään ja jos tekee niin päätöksen menee vuosia........
TÄYSIN turha lafka.
Tietääks kukaan kenest on kyse, tässä tapauksessa ja mitä koiria siellä on kaikenkaikkiaan ollut?katsokaa video nuoresta tytöstä, joka heittää pennut jokeen. Voiko olla sairaampaa kuin tämä ja vielä kuvata se http://www.liveleak.com/view?i=bb4_1283184704
- arkkimedes
Mutta jos ihmisen murhaaja pääsee ensimmäisellä kertaa vain puolella siitä elinkautisesta, eli noin 4-6 vuotta, niin en yhtään ihmettele noiden eläinpolojen rääkkäjien tuomioita; ei siis lainkaan.
- neljän suora
..elinkautisesta ei selviä puolella edes ensikertalainen,muista tuomioista saattaa selvitäkin.
- arkkimedes
neljän suora kirjoitti:
..elinkautisesta ei selviä puolella edes ensikertalainen,muista tuomioista saattaa selvitäkin.
Minä kun en tiedä murhaajista enkä edes tappajista yhtään mitään.
- Pukeli 1
arkkimedes kirjoitti:
sinä sitten pumpulissa elänyt rekkakuski, kun et ole edes huhupuheita kuullut.
- neljän suora
arkkimedes kirjoitti:
..mutta läheiseni on ollut heikäläisten kanssa työnsä puolesta tekemisissä lähes 40v joten vuosien vieriessä jotain tietoa vankeinhoitojärjestelmästä on tihkunut minullekin..sekä erilaisten tuomioiden pituuksista jne..
- ninaturunen
neljän suora kirjoitti:
..mutta läheiseni on ollut heikäläisten kanssa työnsä puolesta tekemisissä lähes 40v joten vuosien vieriessä jotain tietoa vankeinhoitojärjestelmästä on tihkunut minullekin..sekä erilaisten tuomioiden pituuksista jne..
SIMEONINKUJALLA HÄMEENLINNASSA ASUU NUORI MIES, JOLLA KESKENKASVUINEN MUSTA SAKSANPAIMENKOIRA. TYYPPI REPII JA KISKOO KOIRAANSA KOVIN OTTEIN. TÄNÄÄN IKKUNASTA NÄHTIIN,KUN TAAS KURMOOTTI KOIRAA. MENIN VALISTAMAAN MIESTÄ PIHALLE JA KEHOITIN KOHTELEMAAN KOIRAA PAREMMIN TAI LÄHTEE ILMOITUS ELÄINSUOJELUUN. JÄBÄ KÄSKI PITÄMÄÄN NÄPPINSÄ EROSSA ASIASTA,EI KUULEMMA KUULU MUILLE MITEN KOIRAANSA KÄSITTELEE. LAITTAKAA TÄMÄ IDIOOTTI BOIKOTTIIN JOS TIEDÄTTE TAPAUKSEN.KOIRAA KÄY SÄÄLIKSI TÄMMÖISEN PIEKSIJÄN KYNSISSÄ!
- :(((
ninaturunen kirjoitti:
SIMEONINKUJALLA HÄMEENLINNASSA ASUU NUORI MIES, JOLLA KESKENKASVUINEN MUSTA SAKSANPAIMENKOIRA. TYYPPI REPII JA KISKOO KOIRAANSA KOVIN OTTEIN. TÄNÄÄN IKKUNASTA NÄHTIIN,KUN TAAS KURMOOTTI KOIRAA. MENIN VALISTAMAAN MIESTÄ PIHALLE JA KEHOITIN KOHTELEMAAN KOIRAA PAREMMIN TAI LÄHTEE ILMOITUS ELÄINSUOJELUUN. JÄBÄ KÄSKI PITÄMÄÄN NÄPPINSÄ EROSSA ASIASTA,EI KUULEMMA KUULU MUILLE MITEN KOIRAANSA KÄSITTELEE. LAITTAKAA TÄMÄ IDIOOTTI BOIKOTTIIN JOS TIEDÄTTE TAPAUKSEN.KOIRAA KÄY SÄÄLIKSI TÄMMÖISEN PIEKSIJÄN KYNSISSÄ!
No johan löysit paikan josta vallan mainiosti tieto leviää. :( Laita mieluummin omalle fb-seinälles tai sitte ihan h:linnan omalle sivulle. Tästä se tuskin etenee.... :(
- neljän suora
..en voi tässä julkisesti edes sanoa,ymmärrät varmaan..joku rupee heti vinkuu,joku näitten rääkkääjien puolustajista..
Juu ymmärrän kyllä...mutta sitä en ymmärrä että noitä viattomien ihmisenarmoilla olevien eläinten rääkkääjien puolustajia yleensä on...minusta ne on samanlaisia raukkoja sadisteja kuin nuo itse rääkkääjätkin ovat...
- issu56
lehdestä ja voi jumalaut missä olosuhteissa nuokin eläinraukat joutuivat olemaan, eikä nainen piittaa paskaakaan...ihan käsittämättömän pieni tuomio, joskin parempi tuokin ehdoton, kuin joku päiväsakko.
- neljän suora
Hänellä on ollut apujoukkoja siirtämässä eläimiä!Ei yks saatanan kanttura ite ole sitä pystynyt tekemään,perkeleen pentutehtailija!
Jutussa ei kerrottu mikä oli eläinten kohtalo?
Eukolle ois pitäny antaa vähintään 5 vuotta vettä ja leipää mun mielestä ja ikuinen eläintenpitokielto. Juu kyllä pahaa teki kun luki esim. koirat vanhassa pimeessä kylmässä kanalassa jossa vesikin oli jäätynyt kuppiin...voi per...toi akka pitäisi ite kärsiä tuomionsa vähintään yhtä kurjissa olosuhteissa...
neljän suora kirjoitti:
Hänellä on ollut apujoukkoja siirtämässä eläimiä!Ei yks saatanan kanttura ite ole sitä pystynyt tekemään,perkeleen pentutehtailija!
Jutussa ei kerrottu mikä oli eläinten kohtalo?
Eukolle ois pitäny antaa vähintään 5 vuotta vettä ja leipää mun mielestä ja ikuinen eläintenpitokielto.Nyt tonne on tullut järkyttäviä kuviakin, aamulla ei vielä ollut... :(((
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirje- neloska
Sikra kirjoitti:
Nyt tonne on tullut järkyttäviä kuviakin, aamulla ei vielä ollut... :(((
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirje..eläinparat ja niiden tuskaiset ilmeet..nous karvat pystyyn ja verenpaine tappiin!
- issu56
Sikra kirjoitti:
Juu kyllä pahaa teki kun luki esim. koirat vanhassa pimeessä kylmässä kanalassa jossa vesikin oli jäätynyt kuppiin...voi per...toi akka pitäisi ite kärsiä tuomionsa vähintään yhtä kurjissa olosuhteissa...
missä se yksi uros joutui nukkumaan paskojensa keskellä...arvaa yököttikö. Tai se, jossa se yksi oli laitettu niin pieneen boxiin, ettei pystynyt edes kääntymään...niin saatanan käsittämätöntä touhua!!!
issu56 kirjoitti:
missä se yksi uros joutui nukkumaan paskojensa keskellä...arvaa yököttikö. Tai se, jossa se yksi oli laitettu niin pieneen boxiin, ettei pystynyt edes kääntymään...niin saatanan käsittämätöntä touhua!!!
No hitto, ei edes yököttänyt vaan tuli tippa linssiin...ihan järkyttävää...miten ihminen voi olla noin raakalainen julma hirviö...ei noita voi käsittää... :(((
- hyvinvointivaltio
Ja mitä sit seuraavaks...tollanen ihminen ihminen on sairas, saako se sit jatkossa apua...no ei saa kun aatellaan et kun se on saanu rangaistuksensa niin kyl se sen jälkeen on 'parantunu'...kyl jossain mättää pahemman kerran..
Ei tollaset ihmispirut parannu koskaan...ei ole lääketiede vielä kehittynyt niin pitkälle...linnan jälkeen pyöreeseen koppiin on ainoa hoitomuoto millä noita sadisteja voi hoitaa...
- hyvinvointivaltio
Sikra kirjoitti:
Ei tollaset ihmispirut parannu koskaan...ei ole lääketiede vielä kehittynyt niin pitkälle...linnan jälkeen pyöreeseen koppiin on ainoa hoitomuoto millä noita sadisteja voi hoitaa...
Lääketieteestä ei olekaan kyse...lääkkeillä ei paranneta mielen sairautta kuten ei vankilalla eikä pyöreällä huoneellakaan....
hyvinvointivaltio kirjoitti:
Lääketieteestä ei olekaan kyse...lääkkeillä ei paranneta mielen sairautta kuten ei vankilalla eikä pyöreällä huoneellakaan....
No millä sitten kerroppa, kun noin tarkkaan tiedät, oikeen tulin uteliaaksi....?????????????
- issu56
yhdestä ehdottomasta tuomiosta parane...eihän se ole tehnyt sitä ennenkään...ei ole välittänyt mistään!!!
- issu56
ja mikä mielen sairaus tuolla naikkosella muka on...???
Lue se lehtijuttu ja puhu sitten vasta!!! - hyvinvointivaltio
Sikra kirjoitti:
No millä sitten kerroppa, kun noin tarkkaan tiedät, oikeen tulin uteliaaksi....?????????????
Miten jos ihmisellä on sairaalloinen keräysmania, ja kerää talonsa täyteen roinaa niin ettei se lopulta ole asuttava, tai jos ihminen on riippuvainen alkoholista, tupakasta, huumeista, netistä tai peleistä, miten sellaista ihmistä autetaan?
Onko vankila ja pakkopaita oikea apu heille? - hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
ja mikä mielen sairaus tuolla naikkosella muka on...???
Lue se lehtijuttu ja puhu sitten vasta!!!Ai, siis tekeekö mieleltään terve ja normaali ihminen tuollaista??!
- hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
yhdestä ehdottomasta tuomiosta parane...eihän se ole tehnyt sitä ennenkään...ei ole välittänyt mistään!!!
Aivan!
Siis tuollainen ihminen ei todella-KAAN parannu vankeustuomiosta! - issu56
Ai, siis tekeekö mieleltään terve ja normaali ihminen tuollaista??!
kun ja jos ei ajattele muuta kuin rahaa...ja helppoa sellaista...ollaanhan se jo monasti nähty!!!
- issu56
Miten jos ihmisellä on sairaalloinen keräysmania, ja kerää talonsa täyteen roinaa niin ettei se lopulta ole asuttava, tai jos ihminen on riippuvainen alkoholista, tupakasta, huumeista, netistä tai peleistä, miten sellaista ihmistä autetaan?
Onko vankila ja pakkopaita oikea apu heille?sillä roina ja muut mainitsemasi eivät ole eläviä ja tuntevia kuten tuon jutun eläimet!!!
Jos ihminen alkoholisoituu, niin eihän hän siinä tilanteessa tuota harmia kuin vainja ainoastaan itselleen...vai oletko jotain toista mieltä tuostakin??? hyvinvointivaltio kirjoitti:
Onko vankila ja pakkopaita oikea apu heille?Älä minulta kysy, itsehän sanoit tietäväsi mikä parantaa nuo julmat sadistit ?
No et sitte osannut kuitenkaan vastata väitteeseesi...mutta yksi mikä on varmaa niin rikolliset joutuvat vastaamaan rikoksistaan lain määräämällä tavalla, ja tässä tapauksessa vankila on tuolle rikolliselle eläinrääkkääjälle se rangaistus, joskin todella lievä...- hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
sillä roina ja muut mainitsemasi eivät ole eläviä ja tuntevia kuten tuon jutun eläimet!!!
Jos ihminen alkoholisoituu, niin eihän hän siinä tilanteessa tuota harmia kuin vainja ainoastaan itselleen...vai oletko jotain toista mieltä tuostakin???Siitä huolimatta eikös silloin ymmärretä että se ihminen tarvitsee apua LOPETTAAKSEEN itsetuhonsa! Rangaistus ei ole tärkeintä vaan että autetaan saamaan elämä järjestykseen! Oletko siitä samaa mieltä?
Kun teot kohdistuvat eläimiin, ei yhtäkkiä tärkeintä olekaan auttaa ihmistä saamaan elämä järjestykseen jotta hän lopettaisi eläinten haalimisen. Se voi olla merkki oman elämän hallinnan menetyksestä AIVAN samalla tavalla kuin tavaran keräys.
Totuus taitaa olla että tavaran keräämisestä tai huumeista riippuvaisen on helpompi saada apua jonka tarkoitus on saada hänet LOPETTAMAAN tyhmyydet, kuin eläinten kerääjän jota pitäisi VAIN rangaista. Kuten itse tuolla kirjoitit, ei tollanen tapaus PARANE vankilatuomiolla! hyvinvointivaltio kirjoitti:
Aivan!
Siis tuollainen ihminen ei todella-KAAN parannu vankeustuomiosta!No kerro JO millä tuo paranee, kun tunnut asiasta olevan noin varma...pitääkö hänelle antaa ehkä uudet elukat rääkättäväksi mielestäsi...vai muuten vaan päätäsilittää, ymmärtää ja tukea...?
Mistään parantumisestahan ei kyllä aloituksessa ollut edes kyse, vaan törkeän RIKOLLISEN rangaistuksesta !- hyvinvointivaltio
Sikra kirjoitti:
Älä minulta kysy, itsehän sanoit tietäväsi mikä parantaa nuo julmat sadistit ?
No et sitte osannut kuitenkaan vastata väitteeseesi...mutta yksi mikä on varmaa niin rikolliset joutuvat vastaamaan rikoksistaan lain määräämällä tavalla, ja tässä tapauksessa vankila on tuolle rikolliselle eläinrääkkääjälle se rangaistus, joskin todella lievä...Ja mun kysymys jolla halusin keskustelua herättää, olikin: mitä sen JÄLKEEN? Kun hän on tuomionsa suorittanut, uskotaanko hänen silloin parantuneen kun hän on kerran saanut rangaistuksen.
Minä olen sitä mieltä että hän tarvitsee paljon apua ja seurantaa sen jälkeen, haluaisin kuulla mitä mieltä muut ovat siitä?
Resursseja auttamiseen ei varmaankaan ole, ja siitä kärsivät sitten taas eläimet! On jännä että eläinten ystävät jaksavat vain puhua liian miedoista RANGAISTUKSISTA. Kun minusta tuntuu ettei pahimpia tapauksia rangaistuksen MÄÄRÄ auta mitenkään! hyvinvointivaltio kirjoitti:
Ja mun kysymys jolla halusin keskustelua herättää, olikin: mitä sen JÄLKEEN? Kun hän on tuomionsa suorittanut, uskotaanko hänen silloin parantuneen kun hän on kerran saanut rangaistuksen.
Minä olen sitä mieltä että hän tarvitsee paljon apua ja seurantaa sen jälkeen, haluaisin kuulla mitä mieltä muut ovat siitä?
Resursseja auttamiseen ei varmaankaan ole, ja siitä kärsivät sitten taas eläimet! On jännä että eläinten ystävät jaksavat vain puhua liian miedoista RANGAISTUKSISTA. Kun minusta tuntuu ettei pahimpia tapauksia rangaistuksen MÄÄRÄ auta mitenkään!Rangaistuksen jälkeen pitäisi tehdä ennalta ilmoittamatta muutamien viikkojen välein tarkastuskäyntejä, poliisit ajelevat muutenkin pitkin niin joku partio poikkeaa aina ohi ajaessa katsastamaan tilanteen.
Ja mun kysymys jolla halusin keskustelua herättää, olikin: mitä sen JÄLKEEN? Kun hän on tuomionsa suorittanut, uskotaanko hänen silloin parantuneen kun hän on kerran saanut rangaistuksen.
Resursseja auttamiseen ei varmaankaan ole, ja siitä kärsivät sitten taas eläimet! On jännä että eläinten ystävät jaksavat vain puhua liian miedoista RANGAISTUKSISTA. Kun minusta tuntuu ettei pahimpia tapauksia rangaistuksen MÄÄRÄ auta mitenkään!'' Kun minusta tuntuu ettei pahimpia tapauksia rangaistuksen MÄÄRÄ auta mitenkään! ''
Auttoi tai ei niin rikolliset, jopa eläinrääkkääjät joutuvat kärsimään ranggaistuksensa, ja hyvä niin...jospa vankila toimisi vieroitushoitona ''keräilyyn'' (niinkuin sinä tuota eläintenrääkkäystä kauniisti nimitit) olisi aikaa ajatella tekojaan.- issu56
Siitä huolimatta eikös silloin ymmärretä että se ihminen tarvitsee apua LOPETTAAKSEEN itsetuhonsa! Rangaistus ei ole tärkeintä vaan että autetaan saamaan elämä järjestykseen! Oletko siitä samaa mieltä?
Kun teot kohdistuvat eläimiin, ei yhtäkkiä tärkeintä olekaan auttaa ihmistä saamaan elämä järjestykseen jotta hän lopettaisi eläinten haalimisen. Se voi olla merkki oman elämän hallinnan menetyksestä AIVAN samalla tavalla kuin tavaran keräys.
Totuus taitaa olla että tavaran keräämisestä tai huumeista riippuvaisen on helpompi saada apua jonka tarkoitus on saada hänet LOPETTAMAAN tyhmyydet, kuin eläinten kerääjän jota pitäisi VAIN rangaista. Kuten itse tuolla kirjoitit, ei tollanen tapaus PARANE vankilatuomiolla!todellakin olen, ettei tuollainen parane kuin sillä, että se pistetään ITSE elämään boxiin, jossa ei ole vessaa ei suihkua...siis niitten omien paskojensa keskelle!!!
- hyvinvointivaltio
Haukullinen kirjoitti:
Rangaistuksen jälkeen pitäisi tehdä ennalta ilmoittamatta muutamien viikkojen välein tarkastuskäyntejä, poliisit ajelevat muutenkin pitkin niin joku partio poikkeaa aina ohi ajaessa katsastamaan tilanteen.
Poliisi voi tietenkin käydä tarkistamassa tilanteen, mutta minusta vastuu tuollaisten tapausten seurannalla pitäisi olla psykiatrian ammattilaisilla. Poliiseilla on monessa paikassa niin paljon tekemistä akuuttien tapauksien kanssa että noit a tarkastuskäyntejä tuskin voitaisiin tehdä tarpeeksi usein käytännössä. Ja joka tapauksessa poliisi ei voisi muuta kuin tarkastaa tilanteen. Heistä ei ole ennaltaehkäisijäksi henkilölle joka ei rangaistuksista välitä!
- Pukeli 1
keskusteluja tästä jutusta ja olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.
- hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
todellakin olen, ettei tuollainen parane kuin sillä, että se pistetään ITSE elämään boxiin, jossa ei ole vessaa ei suihkua...siis niitten omien paskojensa keskelle!!!
Valitettavasti juuri noin jotkut elävätkin.. kun se mopo on elmässä karannut käsistä.
Oli esimerkiksi asunto joka oli täynnä kaikkea tavaraa ja vuosia vanhoja ruuantähteitä..WC oli tukossa eikä ihminen voinut pyytää keneltäkään apua koska hän ei voinut kutsua ketään sellaiseen kotiin. Sankot, kattilat ja muut astiat olivat siis olleet ihmisen vessana..
Tässä tapauksessa ei ollut eläimiä.
Luuletko että vankilatuomio olisi auttanut..jos vaikka siitä kodista olisi löytynyt jotain laitonta huumetta tai muuta jonka hallussapidosta olisi joutunut vankilaan?
Olisiko se ollut paras mahdollinen ratkaisu? - issu56
Valitettavasti juuri noin jotkut elävätkin.. kun se mopo on elmässä karannut käsistä.
Oli esimerkiksi asunto joka oli täynnä kaikkea tavaraa ja vuosia vanhoja ruuantähteitä..WC oli tukossa eikä ihminen voinut pyytää keneltäkään apua koska hän ei voinut kutsua ketään sellaiseen kotiin. Sankot, kattilat ja muut astiat olivat siis olleet ihmisen vessana..
Luuletko että vankilatuomio olisi auttanut..jos vaikka siitä kodista olisi löytynyt jotain laitonta huumetta tai muuta jonka hallussapidosta olisi joutunut vankilaan?
Olisiko se ollut paras mahdollinen ratkaisu?MIKSI yrität puolustella tuota täysin sekopäistä naikkosta???
- Virtuaalikoneistaja
Olisiko se ollut paras mahdollinen ratkaisu?joutuu lakia rikkoessaan, noilla spekuloinneillasi ei oikeastaan ole mitään merkitystä, rikolliset vankilaan ja sillä selvä.
Onneksi meillä on tuomioistuin joka tuomitsee rikolliset, olisi täällä melkoinen sekamelska ja pelottava paikka elää jos kaltaisesi maallikot päättäisivät rikollisten tuomitsemisesta ja kaikki "sairaat" rikolliset saisivat kulkea vapaana. hyvinvointivaltio kirjoitti:
Aivan!
Siis tuollainen ihminen ei todella-KAAN parannu vankeustuomiosta!Ei parane vankeustuomiosta. Uskon että välittömästi kun vapautuu, homma alkaa uudelleen.
On hemmetin hyvä, että sai tuomion ja ehdottoman, mutta mun mielestäni henkisesti terve ihminen ei tee tuollaista kuten tuo tuomittu. Ei kukaan tervejärkinen pysty elämään tollasen saastan keskellä itse.
Tuollaisille pitäisi saada ns. virkaholhooja. . .holhooja joka huolehtii rahaliikenteestä ja muusta sellaisesta. Silloin ei ainakaan pystyisi ostelemaan mitään holhoojan tietämättä.
Eläintenpitokieltojen valvonnan pitäisi olla todella tiukkaa.
Järkyttävä tapaus ....ei siitä muuta voi sanoa.hyvinvointivaltio kirjoitti:
Poliisi voi tietenkin käydä tarkistamassa tilanteen, mutta minusta vastuu tuollaisten tapausten seurannalla pitäisi olla psykiatrian ammattilaisilla. Poliiseilla on monessa paikassa niin paljon tekemistä akuuttien tapauksien kanssa että noit a tarkastuskäyntejä tuskin voitaisiin tehdä tarpeeksi usein käytännössä. Ja joka tapauksessa poliisi ei voisi muuta kuin tarkastaa tilanteen. Heistä ei ole ennaltaehkäisijäksi henkilölle joka ei rangaistuksista välitä!
Mikä ongelma asiassa muka on? Ihmisellä on eläintenpitokielto, poliisi löytää kontrollikäynnillä eläimen/eläimiä, näyttö on selvä. Eläimet pois ja rääkkääjä takaisin lukkojen taakse.Ei se montaa kertaa sitä uusisi kun huomaisi että edessä on luvimista joka kärähdyksestä. Vaikka joku tuollainen onkin sairas päästään ei se oikeuta rikkomaan lakia tai varsinkaan rääkkäämään eläimiä, kyllä mielisairaatkin tajuavat syy-seuraus-suhteen.
- hyvinvointivaltio
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
joutuu lakia rikkoessaan, noilla spekuloinneillasi ei oikeastaan ole mitään merkitystä, rikolliset vankilaan ja sillä selvä.
Onneksi meillä on tuomioistuin joka tuomitsee rikolliset, olisi täällä melkoinen sekamelska ja pelottava paikka elää jos kaltaisesi maallikot päättäisivät rikollisten tuomitsemisesta ja kaikki "sairaat" rikolliset saisivat kulkea vapaana.Onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä? Missä olen väittänyt että minusta eläinrääkkäykseen syyllistyneen ei kuuluisi saada rangaistusta?
Minä LAAJENSIN aihetta pohtimalla, mitä meidän yhteiskunnassamme tapahtuu näiden ihmisten osalta sen JÄLKEEN kun he ovat kärsineet tuomionsa! Saavatko he sen jälkeen apua ja seurantaa jotta he OIKEASTI LOPETTAISIVAT sairaan toimintansa?
Katsos kun minä oikeasti PIDÄN ELÄIMISTÄ ja minusta tärkeää ei ole vain se että törkeimmille eläinrääkkääjille saadaan RANGAISTUKSET vaan varsinkin se että he EIVÄT ENÄÄ koskaan rääkkäisi eläimiä! - +2rum
Pukeli 1 kirjoitti:
keskusteluja tästä jutusta ja olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.
samaa mieltä buahahahahahahahahaah
- hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
MIKSI yrität puolustella tuota täysin sekopäistä naikkosta???
Mitä ihmettä hourit????
- Virtuaalikoneistaja
se mielenterveysalakin ole erittäin täystyöllistetty, ja toisekseen lakia valvoo ja poliisi, olisihan sekin aika villiä kun psykiatrit pistettäisiin valvomaan lakia, vai pitäisikö kaltaistesi palstapsykiatrit laittaa asialle, tukemaan ja ymmärtämään "sairasta" eläinrääkkääjää
- Virtuaalikoneistaja
Onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä? Missä olen väittänyt että minusta eläinrääkkäykseen syyllistyneen ei kuuluisi saada rangaistusta?
Minä LAAJENSIN aihetta pohtimalla, mitä meidän yhteiskunnassamme tapahtuu näiden ihmisten osalta sen JÄLKEEN kun he ovat kärsineet tuomionsa! Saavatko he sen jälkeen apua ja seurantaa jotta he OIKEASTI LOPETTAISIVAT sairaan toimintansa?
Katsos kun minä oikeasti PIDÄN ELÄIMISTÄ ja minusta tärkeää ei ole vain se että törkeimmille eläinrääkkääjille saadaan RANGAISTUKSET vaan varsinkin se että he EIVÄT ENÄÄ koskaan rääkkäisi eläimiä!yhteiskunnan auttaa häntä, kenties hommata "alkupääomaksi" muutama eläin kun hän tuomionsa kärsittyään vapautuu?
Milloinkas ahneus on sairaudeksi luokiteltu? - issu56
Mitä ihmettä hourit????
Että minä hourin, kun kerron selkeen mielipiteeni tuollaisen idiootin touhusta. Olet aika hauska taas...varsin mielenkiintoinen tyhjäpää!!!
- hyvinvointivaltio
Haukullinen kirjoitti:
Mikä ongelma asiassa muka on? Ihmisellä on eläintenpitokielto, poliisi löytää kontrollikäynnillä eläimen/eläimiä, näyttö on selvä. Eläimet pois ja rääkkääjä takaisin lukkojen taakse.Ei se montaa kertaa sitä uusisi kun huomaisi että edessä on luvimista joka kärähdyksestä. Vaikka joku tuollainen onkin sairas päästään ei se oikeuta rikkomaan lakia tai varsinkaan rääkkäämään eläimiä, kyllä mielisairaatkin tajuavat syy-seuraus-suhteen.
Noinhan se menee, poliisille tarkastusvastuu - poliisi löytää eläimiä - sama rumba alusta. Ja KETKÄ kärsivät ??? ELÄIMET!
Sensijaan että laitettaisiin psykiatrian puoli valvomaan ja tarvittaessa ohjaamaan ihmistä uuden elämän ja uusien rutiinien löytämisesä ja NOUDATTAMISESSA, ja kun poliisi tulisi tarkastamaan, mitään huomautettavaa ei olisi! Mikä saisi ihmisen toivottavasti -jos poliisi olisi tehnyt sen verran taustakartoitusta että voisi tukea asiaa- tuntemaan että elämä alkaa olla uusilla urilla ja hallinnassa! Se olisi iso harppaus eteenpäin!
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon. - hyvinvointivaltio
yhteiskunnan auttaa häntä, kenties hommata "alkupääomaksi" muutama eläin kun hän tuomionsa kärsittyään vapautuu?
Milloinkas ahneus on sairaudeksi luokiteltu?Minkä ihmeen takia pitäisi hankkia eläimä ihmiselle joka ei ole kyennyt eläimistä huolehtimaan?
Sä olet nyt jotenkin ihan pihalla noiden kysymystesi kanssa. hyvinvointivaltio kirjoitti:
Noinhan se menee, poliisille tarkastusvastuu - poliisi löytää eläimiä - sama rumba alusta. Ja KETKÄ kärsivät ??? ELÄIMET!
Sensijaan että laitettaisiin psykiatrian puoli valvomaan ja tarvittaessa ohjaamaan ihmistä uuden elämän ja uusien rutiinien löytämisesä ja NOUDATTAMISESSA, ja kun poliisi tulisi tarkastamaan, mitään huomautettavaa ei olisi! Mikä saisi ihmisen toivottavasti -jos poliisi olisi tehnyt sen verran taustakartoitusta että voisi tukea asiaa- tuntemaan että elämä alkaa olla uusilla urilla ja hallinnassa! Se olisi iso harppaus eteenpäin!
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon.Noi on niitä mielikuvituksesi tuottamia pilvilinnoja, jos olisi noin yksinkertaista, niin meillä ei rikollisia olisi...
- Virtuaalikoneistaja
Minkä ihmeen takia pitäisi hankkia eläimä ihmiselle joka ei ole kyennyt eläimistä huolehtimaan?
Sä olet nyt jotenkin ihan pihalla noiden kysymystesi kanssa.niin pihalla?
Sinähän se vaadit että yhteiskunnan pitäisi tuota eläinrääkkääjää auttaa, en minä. issu56 kirjoitti:
todellakin olen, ettei tuollainen parane kuin sillä, että se pistetään ITSE elämään boxiin, jossa ei ole vessaa ei suihkua...siis niitten omien paskojensa keskelle!!!
...ja haettaisi roskiksista ruokaa sille, niinkuin sekin haki elukoilleen...
- Virtuaalikoneistaja
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon.aivan varma että mikäli pakkohoito olisi tuon henkilön kohdalla mahdollinen hänet oisi jo laitettu hoitoon, onhan hän jo useaan kertaan ollut tuomiolla.
- hyvinvointivaltio
issu56 kirjoitti:
Että minä hourin, kun kerron selkeen mielipiteeni tuollaisen idiootin touhusta. Olet aika hauska taas...varsin mielenkiintoinen tyhjäpää!!!
Minulle tärkeintä olisi eläinten hyvinvointi ja eläinrääkkäysrikosten mahdollisimman hyvä ja tehokas ennaltaehkäisy, haluaisin että pidettäisiin huolta että eläimiä haalinut sairas ihminen EI HAALISI enää eläimiä. Sen pitäisi minusta olla tavoite jotta eläimet eivät todellakaan joutuisi enää kärsimään. Joten nuo naurettavat väitteesi 'sekopäisen tukemisesta' saat työntää sinne missä aurinko ei paista.
Alkaa herätä kysymys että mikä teille suurimmiksi eläinystäviksi itsenne luokitteleville palstalaisille onkaan tärkeintä? Se että eläinrääkkäystapaukset yritettäisiin saada ennaltaehkäistyä, vai se että rangaistuksista piittaamaton elämänsä hallinnan kadottanut rääkkääjä saataisiin telkien taakse huonosta eläinten pidosta mahdollisimman monta kertaa!
Se ei ole mikään riemuvoitto että ihminen saadaan vankilaan / muun tuomion samasta rikoksesta monta kertaa! Se on erittäin huolestuttavaa! - hyvinvointivaltio
niin pihalla?
Sinähän se vaadit että yhteiskunnan pitäisi tuota eläinrääkkääjää auttaa, en minä.Niin. Koska minä en voi sietää eläinrääkkäystä!
Aivan!
Siis tuollainen ihminen ei todella-KAAN parannu vankeustuomiosta!No en ole mikään lain asiantuntija,mutta eikö epäilyksissä,jossa epäillään tekijän olevan syyntakeeton,niin tarkisteta myös se puoli.Ja jos sitä on,niin se huomioidaan siinä miten tuomitaan tai mitä siis ko.henkilön kanssa on parasta tehdä....
Jos puhutaan vaikka jo jatketusta rikoksesta,niin eikö silloin viimeistään punnita myös kaikki puolet.- hyvinvointivaltio
Sikra kirjoitti:
Noi on niitä mielikuvituksesi tuottamia pilvilinnoja, jos olisi noin yksinkertaista, niin meillä ei rikollisia olisi...
Onneksi minä en pysty päättämään mitään näistä asioista, pystyn vain esittämään oman mielipiteeni. Eli eivät varmasti sairaat eläinrääkkääjät saa jatkossakaan mitään apua elämänsä ongelmiin, siis todellisuus on kaiketi juuri sitä mitä sinä toivot.. ainiin, paitsi että ne pitäisi saada sinne vankilaan pitemmäksi aikaa.. parantumaan.
- Myy-Pikkuinen
Resursseja auttamiseen ei varmaankaan ole, ja siitä kärsivät sitten taas eläimet! On jännä että eläinten ystävät jaksavat vain puhua liian miedoista RANGAISTUKSISTA. Kun minusta tuntuu ettei pahimpia tapauksia rangaistuksen MÄÄRÄ auta mitenkään!pyöreeseen koppiin nurkkia laskeen. Siinä sitä jälkihoitoa! Niin niin, ainahan sitä kaikki isot ja pienet rikolliset tarvis apua, mut eikös ne pitäis ihan normaaleilta ihmisiltä lähte ihan itsestään, että astuisivat yhteiskunnan normeihin mukaan. Tuskin nyt kaikki rikolliset on hoidon tarpeessa, siis ei minkäänlaisen.
Niin. Koska minä en voi sietää eläinrääkkäystä!
Mitä teet sitten, kun et voi sietää eläinrääkkäyksiä...Pakko se on muuten sinunkin vaan sietää, kun niitä on ja tulee olemaan, kun eläinrääkkääjien päätä vaan silitetään ja ymmärretään heitä, ja jotain valvomattomia eläintenpitokieltoja annetaan vaan, ettei rääkkääjille tule mitään estoja...niin se tehtailu/rääkkäys jatkuu...
- Myy-Pikkuinen
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon.taidan tuntee tapauksen... =)))))))))))))))))))))))))))))))))
- Virtuaalikoneistaja
Niin. Koska minä en voi sietää eläinrääkkäystä!
hänelle ei sinun tarjoamasi apu kelpaa, olisihan hän varmaankin tuota sinun mainostamaasi apua hankkinut jos näkisi sen tarpeelliseksi, mutta nyt taitaa van olla kyse siitä että hän ei omasta mielestään tarvitse apua, eikä tee mitään väärää.
- Virtuaalikoneistaja
Onneksi minä en pysty päättämään mitään näistä asioista, pystyn vain esittämään oman mielipiteeni. Eli eivät varmasti sairaat eläinrääkkääjät saa jatkossakaan mitään apua elämänsä ongelmiin, siis todellisuus on kaiketi juuri sitä mitä sinä toivot.. ainiin, paitsi että ne pitäisi saada sinne vankilaan pitemmäksi aikaa.. parantumaan.
sinulla olemassa ihan todellista tietoa että kyseessä on sairas eläinrääkkääjä, nyt kun vaikuttaa siltä ettei tuo rääkkääjä omasta mielestään ole sairas.
- Myy-Pikkuinen
tekee sitä kersatkin, eipä ole kauaa kun lehdestä sai luke kuin kakarat oli potkinut siilipienokaiset hengiltä. Tuskin ne nyt ihan "sairata" ne kersat on.
Noit tapauksia on niin monia tapahtunut ja jotenkin en jaklsa uskoa että ne kaikki on oikeesti sekopäitä. Minusta tuon rääkkääjän asenne on ollut erittäin välinpitämätöntä. - niintaas
Minkä ihmeen takia pitäisi hankkia eläimä ihmiselle joka ei ole kyennyt eläimistä huolehtimaan?
Sä olet nyt jotenkin ihan pihalla noiden kysymystesi kanssa.Koneistaja on aina pikkasen pihalla kun se käskystä juoksee kommentoimaan. :))))))))))))))))
- 2+13
sinulla olemassa ihan todellista tietoa että kyseessä on sairas eläinrääkkääjä, nyt kun vaikuttaa siltä ettei tuo rääkkääjä omasta mielestään ole sairas.
HAH!!! Kuka tunnustais olevansa päästään vialla????
- 907
Eihä todella sairas olekkaan omasta mielestään yhtään sairas!! 8)))
- Myy-Pikkuinen
Aivan!
Siis tuollainen ihminen ei todella-KAAN parannu vankeustuomiosta!sille kuitenkin tekee, ei muutakun pidempi tuomio niin pääsee kaikessa rauhoissaan miettiin mitä sitä tulikaan tehtyä. Linnatuomio on ainoa oikea lääke tuollaisille perkeleille.
molossi kirjoitti:
No en ole mikään lain asiantuntija,mutta eikö epäilyksissä,jossa epäillään tekijän olevan syyntakeeton,niin tarkisteta myös se puoli.Ja jos sitä on,niin se huomioidaan siinä miten tuomitaan tai mitä siis ko.henkilön kanssa on parasta tehdä....
Jos puhutaan vaikka jo jatketusta rikoksesta,niin eikö silloin viimeistään punnita myös kaikki puolet.Just pian.
- Virtuaalikoneistaja
2+13 kirjoitti:
tämä pulinapalsta ainoa paikka mistä löytyy asiantuntemus "päästään viallisiin"?
Jos ei itse huomaa tai tunnusta, eikö viranomaistaho asiatuntijoineenkaan "tunnusta" hänen olevan päästään vialla, tai läheiset, vai ovatko kaikki läheisetkin niin viallisia päästään etteivät huomaa. - Myy-Pikkuinen
niintaas kirjoitti:
Koneistaja on aina pikkasen pihalla kun se käskystä juoksee kommentoimaan. :))))))))))))))))
sinunkin pissipäädyn kanssa, vaihda jo levyä. =))))))))))))))))))))))
- ,,,,shkki
No kai sä nyt tiedät että ei noi tollaset sairaat tiedä itse olevansa sairaita. Sillon ne tarvii jo ihan oikeesti apua. Ei sellasella ihmisellä mitään isoo ongelmaa olekaan joka itse ongelmansa huomaa ja hakee itse apua...
- Virtuaalikoneistaja
niintaas kirjoitti:
Koneistaja on aina pikkasen pihalla kun se käskystä juoksee kommentoimaan. :))))))))))))))))
koneistajaa käskyttää, riittääkö rohkeus kertoa?
Mikä olisi sinun mielestäsi apu jota yhteiskunta olisi velvollinen antamaan välinpitämättömälle ja julmalle eläinrääkkääjälle? - .,,,,,shkjkjösrj
tämä pulinapalsta ainoa paikka mistä löytyy asiantuntemus "päästään viallisiin"?
Jos ei itse huomaa tai tunnusta, eikö viranomaistaho asiatuntijoineenkaan "tunnusta" hänen olevan päästään vialla, tai läheiset, vai ovatko kaikki läheisetkin niin viallisia päästään etteivät huomaa.Läheisiin noi ei varmaan aina ees pidä yhteyttä, no kylhän sen monet huomaa että ne on päästään vialla, mut kato eihän niitä kuulu auttaa, jokainen eläintenystävä tajuu että noille kuuluu vaan laittaa rangastukset ja kyl ne sit uskoo! Ja jos ei usko niin laitetaan ens kerralla vähä kovempi rangastus! Ja sit vielä vähä kovempi!
Kyl se sit lopettaa sen eläinrääkkäyksen kun oikeen monesti rangastaan..
Tai no ainaski sit kun se kuolee! - Virtuaalikoneistaja
,,,,shkki kirjoitti:
No kai sä nyt tiedät että ei noi tollaset sairaat tiedä itse olevansa sairaita. Sillon ne tarvii jo ihan oikeesti apua. Ei sellasella ihmisellä mitään isoo ongelmaa olekaan joka itse ongelmansa huomaa ja hakee itse apua...
ihan sama kysymys, onko tämä pulinapalsta ainoa paikka mistä asiantuntemus löytyy, eikö vranomaiset huomaa, eikö omaiset ja läheiset huomaa?
- juupatijuuu
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
sille kuitenkin tekee, ei muutakun pidempi tuomio niin pääsee kaikessa rauhoissaan miettiin mitä sitä tulikaan tehtyä. Linnatuomio on ainoa oikea lääke tuollaisille perkeleille.
Eihä sitä linnatuomioo ole kukaan kyseenalaistanu, mut mitä sit sen jälkeen?
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii. - Myy-Pikkuinen
VANKILAAN...mielummin vankilaan kuin avohoitoon, katoskun vankilaan ei voi ottaa elukoita. =))))))))))))))))))))))))))))))
- 8+3
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
VANKILAAN...mielummin vankilaan kuin avohoitoon, katoskun vankilaan ei voi ottaa elukoita. =))))))))))))))))))))))))))))))
Mitäs sen vankilan jälkeen?????????????????????????????????????????
- Virtuaalikoneistaja
.,,,,,shkjkjösrj kirjoitti:
Läheisiin noi ei varmaan aina ees pidä yhteyttä, no kylhän sen monet huomaa että ne on päästään vialla, mut kato eihän niitä kuulu auttaa, jokainen eläintenystävä tajuu että noille kuuluu vaan laittaa rangastukset ja kyl ne sit uskoo! Ja jos ei usko niin laitetaan ens kerralla vähä kovempi rangastus! Ja sit vielä vähä kovempi!
Tai no ainaski sit kun se kuolee!ainakin sen ajan kun on tuomiotaan kärsimässä eläimet ovat turvassa.
Miksi tuota ihmistä ei ole laitettu hoitoon jos täällä palstalla nähdään noin selvästi että hän tarvitsee hoitoa, viranomaiset, asiantuntijat eivätkä omaiset huomaa mitään vaikka varmasti ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot, mutta palstapuskis näkee palstalla heti että sairas on :))))))))))) - hyvinvointivaltio
juupatijuuu kirjoitti:
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii.Joo, vankilassa ollessa ei mitään ongelmaa ole. Siellä on erilainen päiväjärjestys ja elämä kuin kotona.
Sitten kun sieltä vapautuu ja palaa taas kotiin. Siinä on se kynnys, käännekohta. Siinä vaiheessa pitäisi jonkun olla taustatukena alussa kaiken aikaa, varmistamassa että kotona löytyy elämä ja päiväjärjestys johon eivät aikaisemmat kuviot kuulu vaan ne korvataan eri asioilla. - :(((((((((((
ainakin sen ajan kun on tuomiotaan kärsimässä eläimet ovat turvassa.
Miksi tuota ihmistä ei ole laitettu hoitoon jos täällä palstalla nähdään noin selvästi että hän tarvitsee hoitoa, viranomaiset, asiantuntijat eivätkä omaiset huomaa mitään vaikka varmasti ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot, mutta palstapuskis näkee palstalla heti että sairas on :)))))))))))Sekö sullekin on tärkeintä, eläimistä viis!!!!
- hyvinvointivaltio
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
tekee sitä kersatkin, eipä ole kauaa kun lehdestä sai luke kuin kakarat oli potkinut siilipienokaiset hengiltä. Tuskin ne nyt ihan "sairata" ne kersat on.
Noit tapauksia on niin monia tapahtunut ja jotenkin en jaklsa uskoa että ne kaikki on oikeesti sekopäitä. Minusta tuon rääkkääjän asenne on ollut erittäin välinpitämätöntä.Välinpitämätön asenne elävään olentoon, aikuisella ihmisellä joka on ehkä jäänyt sinne lapsuuden siilinpotkimisen tasolle oppimatta ymmärtämään elollisen merkityksen ja tarpeet, tarkoittaa kyllä vakavaa jälkeenjääneisyyttä jollakin osa-alueella, mistä tahansa syystä se johtuukin.
- Myy-Pikkuinen
:((((((((((( kirjoitti:
Sekö sullekin on tärkeintä, eläimistä viis!!!!
kuvittelet että tuolle rahan ahneelle rikolliselle riittäisi hoitopaikkoja, eihän niitä riitä oikeesti sairaillekkaan.
Miten ne tuollaista hoitaisi ja missä? Sinun mielestäsi tuo eläinrääkäjä ämmä on siis syyntakeeton? - Myy-Pikkuinen
8+3 kirjoitti:
Mitäs sen vankilan jälkeen?????????????????????????????????????????
normaali elämää ilman niitä eläimiä!
- :((((((((
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
kuvittelet että tuolle rahan ahneelle rikolliselle riittäisi hoitopaikkoja, eihän niitä riitä oikeesti sairaillekkaan.
Miten ne tuollaista hoitaisi ja missä? Sinun mielestäsi tuo eläinrääkäjä ämmä on siis syyntakeeton?Miten niin syyntakeeton??
Siis mä en oikeesti voi ymmärtää teidän eräiden ajatusmaailmaa, että jos mä sanon että joku väärin tehny ihminen tarviis apua, niin sillon te tulkitsette sen niin että mun mielestä se ihminen on syytön!
Siis vaan ne jotka ei syyllisty mihinkään rikolliseen, voi teidän mielestä tarvita apua, mut sit jos ihmisen hommat menee niin pahoiks että se on rikollinen, niin sit ne ei yhtäkkkii voi tarvita apua?
Mun mielestä ihminen voi olla rikokseen syyllistynyt JA tarvita apua! Ja usein näin onkin. - Myy-Pikkuinen
juupatijuuu kirjoitti:
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii.ne eläimet voi kärsiä ilman sitä linnatuomiookin!
- 2+13
Miksi tuota ihmistä ei ole laitettu hoitoon jos täällä palstalla nähdään noin selvästi että hän tarvitsee hoitoa, viranomaiset, asiantuntijat eivätkä omaiset huomaa mitään vaikka varmasti ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot, mutta palstapuskis näkee palstalla heti että sairas on :)))))))))))Voi hyvää päivää sun kanssas!!! Sunko mielestä on ihan normaalin ihmisen toimintaa tollanen??? En usko et kukaan normijärjellä varustettu tekee tollasta, uskotko sä? Sulla ilmeisesti enempi tietoo asiasta kun tiedät ettei omaisetkaan oo puuttuneet touhuun vaiks "ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot". Mut ihan rauhassa, usko mitä uskot ja väitä mitä väität. Pelottava ajatus, että toi on sun mielestä normaalia.
Kun kerran mielestäsi ovat vaan sairaaloisia keräilijöitä...niin katkohan on hyvä hoitomuto tuohon
keräilyriippuvuuteen...- hyvinvointivaltio
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
normaali elämää ilman niitä eläimiä!
Sitähän olen yrittäny tässä tosi monessa viestissä sanoo että niiden pitää jatkaa normaali elämää ILMAN eläimiä ja siitä pitäis tehokkaammin pitää huolta että ne TOSIAAN jatkaa sitä elämäänsä ILMAN eläimiä! Että ne pystyy alottaan kokonaan toisenlaisen elämän ja selviämään siitä. Mut heti hyökkää koko jengi mun kimppuun ja on sitä mieltä että mä puolustan eläinrääkkäystä sun muuta PASKAA! Virtsu jopa vihjaisi että mun mielestä niille pitäisi antaa eläimiä jotta pääsisivät jatkamaan samoja uria kuin ennenkin!
Helvetin sakeeta sakkia ja kuka täällä OIKEESTI välittää jotain ELÄINTEN HYVINVOINNISTA? - Myy-Pikkuinen
:(((((((( kirjoitti:
Miten niin syyntakeeton??
Siis mä en oikeesti voi ymmärtää teidän eräiden ajatusmaailmaa, että jos mä sanon että joku väärin tehny ihminen tarviis apua, niin sillon te tulkitsette sen niin että mun mielestä se ihminen on syytön!
Siis vaan ne jotka ei syyllisty mihinkään rikolliseen, voi teidän mielestä tarvita apua, mut sit jos ihmisen hommat menee niin pahoiks että se on rikollinen, niin sit ne ei yhtäkkkii voi tarvita apua?
Mun mielestä ihminen voi olla rikokseen syyllistynyt JA tarvita apua! Ja usein näin onkin.silleesti että se saa siellä linnassa sitä apua, eikös siellä ole kallonkutistajia...
- niintaas
Sikra kirjoitti:
Kun kerran mielestäsi ovat vaan sairaaloisia keräilijöitä...niin katkohan on hyvä hoitomuto tuohon
keräilyriippuvuuteen...Totta puhut, katko ois hyvä hoitomuoto. Ihme kyllä Virtuaalikoneistaja oli tarjoomassa sille uusia eläimiä kuhan vapautuu...
2+13 kirjoitti:
Monet rikolliset kyllä tunnustaa lievemmän tuomion toivossa..
- Myy-Pikkuinen
2+13 kirjoitti:
Voi hyvää päivää sun kanssas!!! Sunko mielestä on ihan normaalin ihmisen toimintaa tollanen??? En usko et kukaan normijärjellä varustettu tekee tollasta, uskotko sä? Sulla ilmeisesti enempi tietoo asiasta kun tiedät ettei omaisetkaan oo puuttuneet touhuun vaiks "ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot". Mut ihan rauhassa, usko mitä uskot ja väitä mitä väität. Pelottava ajatus, että toi on sun mielestä normaalia.
väittää että on normaalia? Tuossahan vaan vähän epäillään sinun pätevyyttä väittää rikollista sairaaksi.
- Virtuaalikoneistaja
:((((((((((( kirjoitti:
Sekö sullekin on tärkeintä, eläimistä viis!!!!
sinä kuvittelet olevan minulle tärkeintä?
On äärettömän tärkeää että yhteiskunta ja sen jäsenet toimivat yhteisten sääntöjen ja lakien mukaan, muutenhan siitä seuraa täysi kaaos ja anarkia, on tärkeää että rikolliset saavat rangaistuksensa muutenhan lait olisivat tarpeettomia ja yhteiskunnassa vallitsisi röyhkeimmän ja julmimman laki.
Mikäli rikkoo lakia siitä on tuomittava säädetty rangaistus ja mikäli henkilö on "sairas" siis edesvastuuton, sen arvioivat asiantuntijat eikä palstapuskikset. - hyvinvointivaltio
Sikra kirjoitti:
keräilyriippuvuuteen...En ole tosiaan puolellakaan sanalla väittäny olevani sitä mieltä ettei noille kuuluisi antaa vankilatuomiota.. vaan pohdin sitä jatkokysymyksellä että mitä sen VANKILATUOMION JÄLKEEN tapahtuu.. sitten ruvettiin räkyttämään mulle porukalla kun siitä ei saisi keskustella mitä sen jälkeen tapahtuu kun ne pääsee sieltä vankilasta pois, kun pitäisi vaan sanoo että halleluuja ne on vankilassa ja ei siitä sen enempää.. Eihän ne nyt siellä VANKILASSA pysty syyllistymään eläintensuojelurikokseen eli mitä keskustelemista siitä on, mut sen JÄLKEEN on sitten kysymys että miten ne saadaan olemaan taas menettämättä harkintakykyä ja hankkimaan eläimiä joista eivät pysty huolehtimaan. SE ON minusta huolenaihe että mitä sen vankilatuomion jälkeen!
- Myy-Pikkuinen
Sitähän olen yrittäny tässä tosi monessa viestissä sanoo että niiden pitää jatkaa normaali elämää ILMAN eläimiä ja siitä pitäis tehokkaammin pitää huolta että ne TOSIAAN jatkaa sitä elämäänsä ILMAN eläimiä! Että ne pystyy alottaan kokonaan toisenlaisen elämän ja selviämään siitä. Mut heti hyökkää koko jengi mun kimppuun ja on sitä mieltä että mä puolustan eläinrääkkäystä sun muuta PASKAA! Virtsu jopa vihjaisi että mun mielestä niille pitäisi antaa eläimiä jotta pääsisivät jatkamaan samoja uria kuin ennenkin!
Helvetin sakeeta sakkia ja kuka täällä OIKEESTI välittää jotain ELÄINTEN HYVINVOINNISTA?meuhkaat vain siitä että se ämmä on SAIRAS!
- Virtuaalikoneistaja
2+13 kirjoitti:
Voi hyvää päivää sun kanssas!!! Sunko mielestä on ihan normaalin ihmisen toimintaa tollanen??? En usko et kukaan normijärjellä varustettu tekee tollasta, uskotko sä? Sulla ilmeisesti enempi tietoo asiasta kun tiedät ettei omaisetkaan oo puuttuneet touhuun vaiks "ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot". Mut ihan rauhassa, usko mitä uskot ja väitä mitä väität. Pelottava ajatus, että toi on sun mielestä normaalia.
tapauksessa normaalia, mielestäni hyvin välinpitämätön, piittaamaton ja julma henkilö on kyseessä.
Mikäli olisi noin sairas kuin sinä palstalla tunnistat eikö ole itsestään selvää että omaiset olisivat hommanneet hoitoon, tai viimeistään viranomaiset jotka jo useaan otteeseen ovat takuuvarmasti olleet kasvokkainkin. - 2+13
Sikra kirjoitti:
Monet rikolliset kyllä tunnustaa lievemmän tuomion toivossa..
Niin tekee, mut ne ei ookkaan oikeesti päästään vialla kun osaavat hyödyntää senkin mahdollisuuden. Tekeytyvät mielenhäiriöisiks sen pienemmän tuomion toivossa.
Mutta kuka oikeesti mieletään horjahtanut myöntää että päässään on vikaa??? Eikös niin sanota (huumorilla), että niin kauan ei hätää kun huomaa ite olevansa hullu. Sitten muuttuu vakavaks kun ei ite enää tajua sitä. - Virtuaalikoneistaja
2+13 kirjoitti:
Niin tekee, mut ne ei ookkaan oikeesti päästään vialla kun osaavat hyödyntää senkin mahdollisuuden. Tekeytyvät mielenhäiriöisiks sen pienemmän tuomion toivossa.
Mutta kuka oikeesti mieletään horjahtanut myöntää että päässään on vikaa??? Eikös niin sanota (huumorilla), että niin kauan ei hätää kun huomaa ite olevansa hullu. Sitten muuttuu vakavaks kun ei ite enää tajua sitä.siis osa rikollisista on päästään vialla mutta eivät sitä missään nimessä tunnusta, osa taas ei ole mutta haluavat esittää olevansa päästään vialla.
Kyllä osa mieleltään horjahtaneista tunnistaa ja tunnustaa tarvitsevansa apua, vai kuvitteletko että kaikki mielenterveyspalvelujen käyttäjät ovat pakkohoidossa? - Myy-Pikkuinen
907 kirjoitti:
Eihä todella sairas olekkaan omasta mielestään yhtään sairas!! 8)))
sairaat ole vähän sellasii että ne ei tajuaisi edes mikä on eläin, eihän todella sairas osaisi ajatella että otanpa vähän eläimiä enkä huolehdikkaan niistä, mut myyn kuitenkin muutaman koiranpennun...
.,,,,,shkjkjösrj kirjoitti:
Läheisiin noi ei varmaan aina ees pidä yhteyttä, no kylhän sen monet huomaa että ne on päästään vialla, mut kato eihän niitä kuulu auttaa, jokainen eläintenystävä tajuu että noille kuuluu vaan laittaa rangastukset ja kyl ne sit uskoo! Ja jos ei usko niin laitetaan ens kerralla vähä kovempi rangastus! Ja sit vielä vähä kovempi!
Tai no ainaski sit kun se kuolee!Älä viitti lässyttää sontaa, kyllä tuo jos, nuo alkaisi saamaan vankilatuomioita, niin varmasti vähenisi tuollaiset rikokset, ainakin sadistien pentutehtailu vähenisi alkaisivat miettimään uutta elinkeinoa.
- Virtuaalikoneistaja
niintaas kirjoitti:
Totta puhut, katko ois hyvä hoitomuoto. Ihme kyllä Virtuaalikoneistaja oli tarjoomassa sille uusia eläimiä kuhan vapautuu...
tarjoamassa, mutta kysyi apua vaativalta puskikselta että niinkö yhteiskunna tulisi häntä auttaa.
Miten sinun mielestäsi yhteiskunnan tulisi julmaa ja piittaamatonta eläinrääkkääjää auttaa? - Myy-Pikkuinen
Välinpitämätön asenne elävään olentoon, aikuisella ihmisellä joka on ehkä jäänyt sinne lapsuuden siilinpotkimisen tasolle oppimatta ymmärtämään elollisen merkityksen ja tarpeet, tarkoittaa kyllä vakavaa jälkeenjääneisyyttä jollakin osa-alueella, mistä tahansa syystä se johtuukin.
vääntää mielesi mukaan, mutta aina asiat ei ole niinku kirjoissa sanotaan. =))))))
- ,,,shkökoijr
Sikra kirjoitti:
Älä viitti lässyttää sontaa, kyllä tuo jos, nuo alkaisi saamaan vankilatuomioita, niin varmasti vähenisi tuollaiset rikokset, ainakin sadistien pentutehtailu vähenisi alkaisivat miettimään uutta elinkeinoa.
Totta kait se vähentäisi, ei kai sitä ole kukaan kieltänykään! Ei kukaan ole koko ketjussa väittäny ettei noille sais laittaa vankilatuomioita. enkä mä ainakaan.
- 118888
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
vääntää mielesi mukaan, mutta aina asiat ei ole niinku kirjoissa sanotaan. =))))))
Työnnä perseeseen kirjas ja ymmärrä lukemas.
Miksi tuota ihmistä ei ole laitettu hoitoon jos täällä palstalla nähdään noin selvästi että hän tarvitsee hoitoa, viranomaiset, asiantuntijat eivätkä omaiset huomaa mitään vaikka varmasti ihan kasvokkain ovat tekemisissä ja näkevät eläinten olot, mutta palstapuskis näkee palstalla heti että sairas on :)))))))))))Jospa on puskiksen ystävästä/tuttavasta kyse...muutenkin ihmetyttää taas tuo sadistisen eläinrääkkääjän puolustaminen...no kaikkihan ei eläinten kärsimyksistä piittaa...
Tässäkin aloituksessa suurinosa ei ole noista eläinraukoista puhunut sananpuolikasta, mutta rääkkääjää on kyllä kovasti pönkitetty :((- Myy-Pikkuinen
118888 kirjoitti:
Työnnä perseeseen kirjas ja ymmärrä lukemas.
ymmärsin kyllä lukemani, mut sinä et! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
En ole tosiaan puolellakaan sanalla väittäny olevani sitä mieltä ettei noille kuuluisi antaa vankilatuomiota.. vaan pohdin sitä jatkokysymyksellä että mitä sen VANKILATUOMION JÄLKEEN tapahtuu.. sitten ruvettiin räkyttämään mulle porukalla kun siitä ei saisi keskustella mitä sen jälkeen tapahtuu kun ne pääsee sieltä vankilasta pois, kun pitäisi vaan sanoo että halleluuja ne on vankilassa ja ei siitä sen enempää.. Eihän ne nyt siellä VANKILASSA pysty syyllistymään eläintensuojelurikokseen eli mitä keskustelemista siitä on, mut sen JÄLKEEN on sitten kysymys että miten ne saadaan olemaan taas menettämättä harkintakykyä ja hankkimaan eläimiä joista eivät pysty huolehtimaan. SE ON minusta huolenaihe että mitä sen vankilatuomion jälkeen!
Vankilatuomion jälkeen täytyy uskoa ja toivoa että rikollinen on oppinut jotain, ja pysyy kaidalla tiellä...
Sama kohtalo tietty kuin muillakin rikollisilla, ei kai nämä sadistiset eläinrääkkääjät ole missään erikoisasemassa.- ,,,sktp
umalehtinen kirjoitti:
Just pian.
Noo niin, uusia pikaohjeistuksia käskyttäjältä.
juupatijuuu kirjoitti:
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii.Miksi sulle ei kelpaa se että poliisi käy tiuhaan tarkistamassa ettei sillä kusipäällä ole ainuttakaan eläintä? Miksi sitä pitäisi sääliä-hoitaa vaikka voisi hakea jokainen eläin pois heti kun se sellaisen ottaa ja heittää se paskiainen hetkeksi lukkojen taakse joka kerta? Kyllä se siitä oppisi vaikka miten nupissa remmi luistaisi.Ei henkisesti sairas ole oppimiskyvytön vaikka tunnut niin ajattelevankin.
Minulle tärkeintä olisi eläinten hyvinvointi ja eläinrääkkäysrikosten mahdollisimman hyvä ja tehokas ennaltaehkäisy, haluaisin että pidettäisiin huolta että eläimiä haalinut sairas ihminen EI HAALISI enää eläimiä. Sen pitäisi minusta olla tavoite jotta eläimet eivät todellakaan joutuisi enää kärsimään. Joten nuo naurettavat väitteesi 'sekopäisen tukemisesta' saat työntää sinne missä aurinko ei paista.
Alkaa herätä kysymys että mikä teille suurimmiksi eläinystäviksi itsenne luokitteleville palstalaisille onkaan tärkeintä? Se että eläinrääkkäystapaukset yritettäisiin saada ennaltaehkäistyä, vai se että rangaistuksista piittaamaton elämänsä hallinnan kadottanut rääkkääjä saataisiin telkien taakse huonosta eläinten pidosta mahdollisimman monta kertaa!
Se ei ole mikään riemuvoitto että ihminen saadaan vankilaan / muun tuomion samasta rikoksesta monta kertaa! Se on erittäin huolestuttavaa!Jankutat yhtä ja samaa, oletko ihan varma että nämä koiria keräävät paskiaiset jotka repivät rahaa pentutehtailla ovat sairaita? Onko sulla faktaa asiasta vai vain jokin sääliaspekti?
Miksi sitä rääkkääjää pitää tulea ja hoitaa? Miksei vain voi estää sitä pitämästä hallussaan ainuttakaan eläintä? Sinun ymmärtävä ja hoitava asenteesi on ollut vuosia käytäntönä, niille nilviäisille on annettu uusia ja uusia tilaisuuksia ja on tuettu.Laskun siitä ovat maksaneet eläinparat.
Keksi jotain parempaa, tuo ajatuksesi ei toimi.hyvinvointivaltio kirjoitti:
Joo, vankilassa ollessa ei mitään ongelmaa ole. Siellä on erilainen päiväjärjestys ja elämä kuin kotona.
Sitten kun sieltä vapautuu ja palaa taas kotiin. Siinä on se kynnys, käännekohta. Siinä vaiheessa pitäisi jonkun olla taustatukena alussa kaiken aikaa, varmistamassa että kotona löytyy elämä ja päiväjärjestys johon eivät aikaisemmat kuviot kuulu vaan ne korvataan eri asioilla.Ja taas tämä tukeminen.Miksi pitää tukea rääkkääjiä?
Oletko käynyt tukemassa tätiä joka istui perse kiinni tuolissa hoitaen fv:ssä eläimiä kun omat eläimet kuolivat pakkaseen ja janoon? Miten sellaista ihmistä sun mielestäsi pitää tukea ja varsinkin miksi?- neljän suora
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon.Ihmiselle ei voida määrätä psykiatrista apua tahdonvastaisesti,jos hän ei halua ottaa sitä vastaan!
Poikkeuksena on ns. pakkohoito johon vaaditaan 2 eri lääkärin lausunto!Tässä tapauksessa henkilö ei selvästikään ole kadottanut esim. ajan- ja paikantajuaan tai minuuttaan,yms. mikä on eräs peruste pakkohoitoon määräämiseen.
Eläinrääkkäys ei ole peruste edes terapiaan MIKÄLI HENKILÖ EI SUOSTU SINNE MENEMÄÄN tai aloittamaan esim. jonkinnäköistä lääkitys/terapia yhdistelmää!
Että linnaan vaan ja jos vielä yksikin vastaava teko ni sit suosittelen LOBOTOMIAA ni johon rauhottuu sekin ämmä.
Vaan kun ei kuitenkaan ole toiminut yksin niin mitäs sen kavereille tehtäis?Pääsivät kuin (ei-rääkätyt)koirat veräjästä,tällä kertaa paskaisesta! - Pukeli 1
juupatijuuu kirjoitti:
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii.vielä kyseenalaistettu, koska nainen valittaa hovioikeuteen.
Saas nähdä sitten muuttuuko tuomio siellä ehdolliseksi vaiko räpsähtää vielä puolivuotta kakkua lisää ?
Vankimielisairaala voisi tehdä terää, koska siellä voisi saada hoitoa esim. eläinriippuvaisuuteen. hyvinvointivaltio kirjoitti:
Joo, vankilassa ollessa ei mitään ongelmaa ole. Siellä on erilainen päiväjärjestys ja elämä kuin kotona.
Sitten kun sieltä vapautuu ja palaa taas kotiin. Siinä on se kynnys, käännekohta. Siinä vaiheessa pitäisi jonkun olla taustatukena alussa kaiken aikaa, varmistamassa että kotona löytyy elämä ja päiväjärjestys johon eivät aikaisemmat kuviot kuulu vaan ne korvataan eri asioilla.Missä hiton erikoisasemassa mielestäsi nämä rikolliset ovat jotka törkeästi rääkkäävät eläimiä, heillekkö pitäisi olla kamaripalvelija vastaanottamassa hoivaamassa ja antamassa jopa elämän näille sadistille...ajatteles niitä elukka raukkoja jotka tuon sadistin armoilla on kitunut metrin narunpätkässä kiini, omissa kusissa ja paskoissa, pimeässä, kylmässä ja vesikuppikin jäässä...Tuota sadistiako pitäsi vielä alkaa auttamaan...huh huh... :((((((
- ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Pukeli 1 kirjoitti:
vielä kyseenalaistettu, koska nainen valittaa hovioikeuteen.
Saas nähdä sitten muuttuuko tuomio siellä ehdolliseksi vaiko räpsähtää vielä puolivuotta kakkua lisää ?
Vankimielisairaala voisi tehdä terää, koska siellä voisi saada hoitoa esim. eläinriippuvaisuuteen.ei muuta kun niuvaniemeen kärsimään tuomionsa ja sen jälkeen holhoukseen!
Pukeli 1 kirjoitti:
vielä kyseenalaistettu, koska nainen valittaa hovioikeuteen.
Vankimielisairaala voisi tehdä terää, koska siellä voisi saada hoitoa esim. eläinriippuvaisuuteen.Eiköhän tuolla ole vaan ''raha-riippuvuus'', rahat revitään kituvien elukoiden p.rseestä...
- .......
Sikra kirjoitti:
Vankilatuomion jälkeen täytyy uskoa ja toivoa että rikollinen on oppinut jotain, ja pysyy kaidalla tiellä...
Sama kohtalo tietty kuin muillakin rikollisilla, ei kai nämä sadistiset eläinrääkkääjät ole missään erikoisasemassa.Uskoa ja toivoa niin.
Auttaisiko jos käytäis joka sunnuntai kirkossa rukoilemassa? :P - Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Eiköhän tuolla ole vaan ''raha-riippuvuus'', rahat revitään kituvien elukoiden p.rseestä...
selitä. Kissat, koirat ja taisihan siellä olla kanejakin ????
Ja en oikein usko, että siellä ovella on ollut jonoksi asti pennunostajia..... Naisella on jonkun asteinen skitsofreninen eläinmania.
Rahkeet eivät kuitenkaan riittäneet kunnialliseen eläinten hoitoon, koska isoratas päässä on jo pitkään lonksuttanut tyhjää. ....... kirjoitti:
Uskoa ja toivoa niin.
Auttaisiko jos käytäis joka sunnuntai kirkossa rukoilemassa? :PEn tiedä, voithan kokeilla...tu sitte kertomaan auttoiko..
- buahahahahah
Haukullinen kirjoitti:
Jankutat yhtä ja samaa, oletko ihan varma että nämä koiria keräävät paskiaiset jotka repivät rahaa pentutehtailla ovat sairaita? Onko sulla faktaa asiasta vai vain jokin sääliaspekti?
Miksi sitä rääkkääjää pitää tulea ja hoitaa? Miksei vain voi estää sitä pitämästä hallussaan ainuttakaan eläintä? Sinun ymmärtävä ja hoitava asenteesi on ollut vuosia käytäntönä, niille nilviäisille on annettu uusia ja uusia tilaisuuksia ja on tuettu.Laskun siitä ovat maksaneet eläinparat.
Keksi jotain parempaa, tuo ajatuksesi ei toimi.Ei missään nimessä niitä pidä tukea eikä hoitaa, ne laitetaan vankilaan ja päästetään sieltä vapaaksi ja sitten uskotaan ja toivotaan. =))))))
juupatijuuu kirjoitti:
Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii.'' Niin - ei mitään.
Ja sit taas eläimet kärsii. ''
Mistä sä sen tiedät, voihan tuo ottaa opikseenkin...- ehdotan nyt
neljän suora kirjoitti:
Ihmiselle ei voida määrätä psykiatrista apua tahdonvastaisesti,jos hän ei halua ottaa sitä vastaan!
Poikkeuksena on ns. pakkohoito johon vaaditaan 2 eri lääkärin lausunto!Tässä tapauksessa henkilö ei selvästikään ole kadottanut esim. ajan- ja paikantajuaan tai minuuttaan,yms. mikä on eräs peruste pakkohoitoon määräämiseen.
Eläinrääkkäys ei ole peruste edes terapiaan MIKÄLI HENKILÖ EI SUOSTU SINNE MENEMÄÄN tai aloittamaan esim. jonkinnäköistä lääkitys/terapia yhdistelmää!
Että linnaan vaan ja jos vielä yksikin vastaava teko ni sit suosittelen LOBOTOMIAA ni johon rauhottuu sekin ämmä.
Vaan kun ei kuitenkaan ole toiminut yksin niin mitäs sen kavereille tehtäis?Pääsivät kuin (ei-rääkätyt)koirat veräjästä,tällä kertaa paskaisesta!Ehkäpä sitä pitäs muuttaa silleen että kaikki jotka syyllistyy mihinkään elävän olennon vahingoittamiseen tai rääkkäykseen, joutus pakollisesti terapiaan.
- ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Pukeli 1 kirjoitti:
Ja en oikein usko, että siellä ovella on ollut jonoksi asti pennunostajia..... Naisella on jonkun asteinen skitsofreninen eläinmania.
Rahkeet eivät kuitenkaan riittäneet kunnialliseen eläinten hoitoon, koska isoratas päässä on jo pitkään lonksuttanut tyhjää.ei tuon touhu ole enään rahariippuvaista, sairas mikä sairas:((
- tosihyvinmenee
Sikra kirjoitti:
'' Niin - ei mitään.
Mistä sä sen tiedät, voihan tuo ottaa opikseenkin...Juu, kun vaan kaikki uskoo ja toivoo niin ei ole mitään hätää.
buahahahahah kirjoitti:
Ei missään nimessä niitä pidä tukea eikä hoitaa, ne laitetaan vankilaan ja päästetään sieltä vapaaksi ja sitten uskotaan ja toivotaan. =))))))
Just näin...sama kohtalo kuin muillekkin rikollisille...miksi just tätä eläinrääkkääjää joka viattomia eläimiä on kiduttanut ties kuin kauan, niin pitäisi alkaa hyysäämään ?
buahahahahah kirjoitti:
Ei missään nimessä niitä pidä tukea eikä hoitaa, ne laitetaan vankilaan ja päästetään sieltä vapaaksi ja sitten uskotaan ja toivotaan. =))))))
Ei auta usko ja toivo sen paremmin kuin ymmärtäminen ja tukeminenkaan vaan jatkuva tiukka valvonta ettei se saasta saa pidettyä hallussaan ainuttakaan eläintä.
- 4+1
Haukullinen kirjoitti:
Ja taas tämä tukeminen.Miksi pitää tukea rääkkääjiä?
Oletko käynyt tukemassa tätiä joka istui perse kiinni tuolissa hoitaen fv:ssä eläimiä kun omat eläimet kuolivat pakkaseen ja janoon? Miten sellaista ihmistä sun mielestäsi pitää tukea ja varsinkin miksi?Kerros haukullinen minkälaiset teot ja ongelmat sun mielestä oikeuttaisivat ihmisen saamaan tukea päästäkseen elämässä uusille urille?
Eläinrääkkäys ei siis sun mielestä kuulu näihin eikä tietääkseni lasten hyväksikäyttö tai muukaan, nää ihmiset pitäis vaan heittää vankilaan ja sit sen jälkeen ilmeisesti sunkin mielestä vaan uskoa ja toivoa että varmaan ne on nyt ottaneet opikseen.
Eikö sun mielestä yleensäkään kukaan ihminen ansaitse apua ja tukea vakaviin ongelmiin ja niistä kokonaan ulos pääsyyn, vai koskeeko se vain näitä jotka ovat aiheuttaneet eläville olennoille kärsimystä? - 2+13
Sikra kirjoitti:
Sama kohtalo tietty kuin muillakin rikollisilla, ei kai nämä sadistiset eläinrääkkääjät ole missään erikoisasemassa.Toiko sun mielestä on hyvä keino ennaltaehkäistä rikoksen uusiminen? Vai miks sä kieltäydyt ymmärtämästä että täällä yritetään pohtia just sitä vankilan jälkeistä aikaa, miten onnistuttais siinä ettei sama tyyppi taas syyllisty eläinrääkkäykseen.
Ei ne sadistiset eläinrääkkääjät oo missään erikoisasemassa, mut ei ne uskomalla ja toivomalla touhujaan lopeta!!! Täällä on ehdotettu jotain toimenpiteitä, mut ne tyrmätään välittömästi ja hyökätään haukkumaan rikollisen puolustamiseks. Niin sinä, haukullinen, virtuaali ja myy ootte kaikki riehumassa että se on puolustamista jos pohtii vankilan jälkeistä aikaa. Vai eikö älynlahjat riitä niin pitkälle ulottuvaan pohdintaan? Eletään tässä ja nyt: vankilaan, jess!!!! Ihan oikein sille!!! (niinkuin onkin!) Sen jälkeen sen voikin unohtaa - poissa silmistä, poissa mielestä.
Hyssytellään sitten vaan ja leikitään että mitään ei enää sen henkilön toimesta tapahdu kun niin kovin uskotaan et se on jotain oppinu siellä lusiessaan. - ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Haukullinen kirjoitti:
Ei auta usko ja toivo sen paremmin kuin ymmärtäminen ja tukeminenkaan vaan jatkuva tiukka valvonta ettei se saasta saa pidettyä hallussaan ainuttakaan eläintä.
käytännössä mennä, toivotaan niin.
- 7+1
Haukullinen kirjoitti:
Miksi sulle ei kelpaa se että poliisi käy tiuhaan tarkistamassa ettei sillä kusipäällä ole ainuttakaan eläintä? Miksi sitä pitäisi sääliä-hoitaa vaikka voisi hakea jokainen eläin pois heti kun se sellaisen ottaa ja heittää se paskiainen hetkeksi lukkojen taakse joka kerta? Kyllä se siitä oppisi vaikka miten nupissa remmi luistaisi.Ei henkisesti sairas ole oppimiskyvytön vaikka tunnut niin ajattelevankin.
Ei kun sille ei pitäisi antaa mahdollisuutta ylipäätään OTTAA yhtään eläintä! Ymmärrätkö?? EI YHTÄÄN ELÄINTÄ TOLLASELLE! Ei ees puoleks tunniks!
Pukeli 1 kirjoitti:
Rahkeet eivät kuitenkaan riittäneet kunnialliseen eläinten hoitoon, koska isoratas päässä on jo pitkään lonksuttanut tyhjää.Siinähän se tuli asiantuntian lausunto, kyllä pukeli tietää nää jutut taas...kuka muuten on puhunut jostain pennunostaja jonoista oventakana????...eihän nuo tehtailijat yleensäkkään kotiinsa laske ostajia...ilmoituksissahan lukee että tuovat 'esson' parkkipaikalle pennun...
- 13+7
Haukullinen kirjoitti:
Sitähän täs ketjussa on kaikki sanoneetkin paitsi sikra jonka mielestä pitäs vaan uskoa ja toivoa parasta kun ne on päästetty vankilasta.
- Pukeli 1
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:
ei tuon touhu ole enään rahariippuvaista, sairas mikä sairas:((
tietoa minne ne eläimet on siirretty ja mikä on niiden kohtalo nyt ?
- ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
2+13 kirjoitti:
Toiko sun mielestä on hyvä keino ennaltaehkäistä rikoksen uusiminen? Vai miks sä kieltäydyt ymmärtämästä että täällä yritetään pohtia just sitä vankilan jälkeistä aikaa, miten onnistuttais siinä ettei sama tyyppi taas syyllisty eläinrääkkäykseen.
Ei ne sadistiset eläinrääkkääjät oo missään erikoisasemassa, mut ei ne uskomalla ja toivomalla touhujaan lopeta!!! Täällä on ehdotettu jotain toimenpiteitä, mut ne tyrmätään välittömästi ja hyökätään haukkumaan rikollisen puolustamiseks. Niin sinä, haukullinen, virtuaali ja myy ootte kaikki riehumassa että se on puolustamista jos pohtii vankilan jälkeistä aikaa. Vai eikö älynlahjat riitä niin pitkälle ulottuvaan pohdintaan? Eletään tässä ja nyt: vankilaan, jess!!!! Ihan oikein sille!!! (niinkuin onkin!) Sen jälkeen sen voikin unohtaa - poissa silmistä, poissa mielestä.
Hyssytellään sitten vaan ja leikitään että mitään ei enää sen henkilön toimesta tapahdu kun niin kovin uskotaan et se on jotain oppinu siellä lusiessaan.kahden vuoden päästä luetaan samasta rääkkäyksestä,,,uskotaa ja toivotaa että ei lueta :(((
- huhhuh!!
Sikra kirjoitti:
'' Niin - ei mitään.
Mistä sä sen tiedät, voihan tuo ottaa opikseenkin...No perkele! Nytkö SÄ alat hyysäämään sitä? Kunhan istuu muutaman kuukauden ni kyllä varmaan on ottanut opikseen kun niin kovasti uskotaan siihen. Voihan ottaa opikseen, joo, mut nyt sun viestis haiskahtaa ymmärtämiseltä ja tukemiselta...
- 7+1
2+13 kirjoitti:
Toiko sun mielestä on hyvä keino ennaltaehkäistä rikoksen uusiminen? Vai miks sä kieltäydyt ymmärtämästä että täällä yritetään pohtia just sitä vankilan jälkeistä aikaa, miten onnistuttais siinä ettei sama tyyppi taas syyllisty eläinrääkkäykseen.
Hyssytellään sitten vaan ja leikitään että mitään ei enää sen henkilön toimesta tapahdu kun niin kovin uskotaan et se on jotain oppinu siellä lusiessaan.Aivan.
Se on kumma kun näiden mielestä ei sais vankilatuomion jälkeen sais huolehtia että se ihminen ei kerta kaikkiaan ottais enää eläimiä. Ei kun pitäis vaan antaa sen olla omissa oloissaan, uskoo ja toivoo, ja välillä poliisi kävis kattomassa että jokohan sillä on siellä joku koira lyhyen ketjun päässä niin vois viedä sen taas vankilaan. - hyvinvointivaltio
huhhuh!! kirjoitti:
No perkele! Nytkö SÄ alat hyysäämään sitä? Kunhan istuu muutaman kuukauden ni kyllä varmaan on ottanut opikseen kun niin kovasti uskotaan siihen. Voihan ottaa opikseen, joo, mut nyt sun viestis haiskahtaa ymmärtämiseltä ja tukemiselta...
Ainakin se haiskahtaa sen UUDEN MAHDOLLISUUDEN ANTAMISELTA saman rikoksen toistamiseen jota pitäisi minusta kaikin keinoin välttää antamasta!
- niintaas
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:
kahden vuoden päästä luetaan samasta rääkkäyksestä,,,uskotaa ja toivotaa että ei lueta :(((
Ikävä kyllä, taidetaan kuitenkin lukea. :(((
Joku vois tallentaa tän ketjun siltä varalta. Ei tarttis kaikkien uudestaan kirjottaa, riittää kun nostetaan tää ketju vaan esiin. Samat asiat me sillonkin käydään läpi. :( - ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Pukeli 1 kirjoitti:
tietoa minne ne eläimet on siirretty ja mikä on niiden kohtalo nyt ?
sen minäkin haluaisin tietää.
13+7 kirjoitti:
Sitähän täs ketjussa on kaikki sanoneetkin paitsi sikra jonka mielestä pitäs vaan uskoa ja toivoa parasta kun ne on päästetty vankilasta.
Älä puhu paskaa.Sinä olet jankuttanut että sitä rääkkääjää pitää hoitaa tukea ja ymmärtää ja auttaa uuteen elämään.
- toivonnnnnn
Sikra kirjoitti:
Missä hiton erikoisasemassa mielestäsi nämä rikolliset ovat jotka törkeästi rääkkäävät eläimiä, heillekkö pitäisi olla kamaripalvelija vastaanottamassa hoivaamassa ja antamassa jopa elämän näille sadistille...ajatteles niitä elukka raukkoja jotka tuon sadistin armoilla on kitunut metrin narunpätkässä kiini, omissa kusissa ja paskoissa, pimeässä, kylmässä ja vesikuppikin jäässä...Tuota sadistiako pitäsi vielä alkaa auttamaan...huh huh... :((((((
No ei tietenkään pidä auttaa vaan uskoa ja toivoa että se ei enää niitä eläimiä ottaisi!
Uskolla ja toivolla on uskomaton voima yhteiskunnassamme! - mmmm.mmmm
Haukullinen kirjoitti:
Älä puhu paskaa.Sinä olet jankuttanut että sitä rääkkääjää pitää hoitaa tukea ja ymmärtää ja auttaa uuteen elämään.
Ja Sikran mielestä pitää vaan uskoo ja toivoo ettei se enää oo tuhma! :)))))))))))))
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Siinähän se tuli asiantuntian lausunto, kyllä pukeli tietää nää jutut taas...kuka muuten on puhunut jostain pennunostaja jonoista oventakana????...eihän nuo tehtailijat yleensäkkään kotiinsa laske ostajia...ilmoituksissahan lukee että tuovat 'esson' parkkipaikalle pennun...
Vai niin... Olen kyllä kuullut tällaisista huoltoasema kauppiaista, mutta olen luullut, että se koskee vain noita rajantakaa tulleita yrittäjiä.
Ihmeellistä etteivät pennunostajat halua nähdä pennun vanhempia ???? - 13+2
Haukullinen kirjoitti:
Eikö sitten pidä?
On se kyl helpompaa tietysti vaan uskoa ja toivoa, ei tartte vaivata niin paljo päätään... 4+1 kirjoitti:
Kerros haukullinen minkälaiset teot ja ongelmat sun mielestä oikeuttaisivat ihmisen saamaan tukea päästäkseen elämässä uusille urille?
Eläinrääkkäys ei siis sun mielestä kuulu näihin eikä tietääkseni lasten hyväksikäyttö tai muukaan, nää ihmiset pitäis vaan heittää vankilaan ja sit sen jälkeen ilmeisesti sunkin mielestä vaan uskoa ja toivoa että varmaan ne on nyt ottaneet opikseen.
Eikö sun mielestä yleensäkään kukaan ihminen ansaitse apua ja tukea vakaviin ongelmiin ja niistä kokonaan ulos pääsyyn, vai koskeeko se vain näitä jotka ovat aiheuttaneet eläville olennoille kärsimystä?Tuo paskiainen sai uusia tilaisuuksia 8 vuoden ajan, auttoiko se? Ei auttanut vaan ymmärtäminen ja tilaisuuksien antaminen mahdollisti eläinrääkkäyksen jatkumisen.
En ymmärrä miten kukaan voi edes haluta ymmärtää ja puolustaa ihmistä joka tahallaan harkitusti kiduttaa eläimiä.
Mun mielestäni puolustaja ja ymmärtäjä on osasyyllinen rääkkäykseen koska tukee tekijää.
Missä on tuki niille kidutetuille eläimille? Onko niin että kun el.lääkäri pistää rääkättyyn eläinparkaan viimeisen piikin ja vapauttaa tuskista on sen eläimen tuskat pyyhitty pois rääkkääjän tunnolta teidän ymmärtäjien mielestä?13+2 kirjoitti:
Eikö sitten pidä?
On se kyl helpompaa tietysti vaan uskoa ja toivoa, ei tartte vaivata niin paljo päätään...Kerro nyt ihan omin sanoin mitä sinä teet kun tuo paskiainen vapautuu vankilasta auttaaksesi häntä uuden elämän alkuun? Miten ajattelit tukea?
- ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Ainakin se haiskahtaa sen UUDEN MAHDOLLISUUDEN ANTAMISELTA saman rikoksen toistamiseen jota pitäisi minusta kaikin keinoin välttää antamasta!
holhoukseen kyllä laittaisin sen niuvaniemen jälkeen!!!
toivonnnnnn kirjoitti:
No ei tietenkään pidä auttaa vaan uskoa ja toivoa että se ei enää niitä eläimiä ottaisi!
Uskolla ja toivolla on uskomaton voima yhteiskunnassamme!MItä helvetin massapostitusta harrastat? Jäikö levy pyöromään paikoilleen?
Vaikuttaa siltä että taas kuljet vain Sikran perässä vittuilemassa etkä ole tippaakaan kiinnostunut aloituksen aiheesta. Todella lapsellista.mmmm.mmmm kirjoitti:
Ja Sikran mielestä pitää vaan uskoo ja toivoo ettei se enää oo tuhma! :)))))))))))))
No mitähän pahaa siinä sitte on, jos haluan uskoa ja toivoa, ei siitä kenellekkään mitään vahinkoa ole....ja tuon rikollinen ei ole ollut ''tuhma'' vaan törkeä sadistinen ihmispeto joka on kiduttanut heikompiaan todella raukkamaisesti.
7+1 kirjoitti:
Ei kun sille ei pitäisi antaa mahdollisuutta ylipäätään OTTAA yhtään eläintä! Ymmärrätkö?? EI YHTÄÄN ELÄINTÄ TOLLASELLE! Ei ees puoleks tunniks!
MIten sen estät?
- Prkl!!!
Sikra kirjoitti:
No mitähän pahaa siinä sitte on, jos haluan uskoa ja toivoa, ei siitä kenellekkään mitään vahinkoa ole....ja tuon rikollinen ei ole ollut ''tuhma'' vaan törkeä sadistinen ihmispeto joka on kiduttanut heikompiaan todella raukkamaisesti.
Ei niin, ei siitä kenellekkään muulle oo vahinkoa ku niille eläimille mitkä sen käsiin taas joutuu kun ei uskominen ja toivominen ihan riittänytkään!!!
Prkl!!! kirjoitti:
Ei niin, ei siitä kenellekkään muulle oo vahinkoa ku niille eläimille mitkä sen käsiin taas joutuu kun ei uskominen ja toivominen ihan riittänytkään!!!
No älä nyt mene asioiden edelle, eihän tuo vielä ole edes lusinutkaan...
- 11+16
Haukullinen kirjoitti:
Kerro nyt ihan omin sanoin mitä sinä teet kun tuo paskiainen vapautuu vankilasta auttaaksesi häntä uuden elämän alkuun? Miten ajattelit tukea?
Mä kerron ihan omin sanoin: aattelin silittää sen päätä ja uskoa ja toivoa että se on oppinut jotain!
Jos ei sitten olekkaan, ni sehän on taas ihan eri uutisotsikko eikä se kuulu tähän! Siitä Sikra alottaa uuden ketjun... - 1+13
Sikra kirjoitti:
No älä nyt mene asioiden edelle, eihän tuo vielä ole edes lusinutkaan...
Menithän säkin Sikra asioiden edelle, uskot ja toivot et pysyy kaidalla tiellä vankilan jälkeen. Mut tosiaan, eihän se oo vielä lusinutkaan! Mitä sä sitten teet kun se oikeesti on lusinut? Onko muita toimenpiteitä hihassa vai toivotaanko edelleen? :))))))))))))
Pukeli 1 kirjoitti:
Vai niin... Olen kyllä kuullut tällaisista huoltoasema kauppiaista, mutta olen luullut, että se koskee vain noita rajantakaa tulleita yrittäjiä.
Ihmeellistä etteivät pennunostajat halua nähdä pennun vanhempia ????Niitä kun on ostajiakin kaikenlaisia, ''halvalla'' saa ja heti...
- niintaas
Haukullinen kirjoitti:
Tuo paskiainen sai uusia tilaisuuksia 8 vuoden ajan, auttoiko se? Ei auttanut vaan ymmärtäminen ja tilaisuuksien antaminen mahdollisti eläinrääkkäyksen jatkumisen.
En ymmärrä miten kukaan voi edes haluta ymmärtää ja puolustaa ihmistä joka tahallaan harkitusti kiduttaa eläimiä.
Mun mielestäni puolustaja ja ymmärtäjä on osasyyllinen rääkkäykseen koska tukee tekijää.
Missä on tuki niille kidutetuille eläimille? Onko niin että kun el.lääkäri pistää rääkättyyn eläinparkaan viimeisen piikin ja vapauttaa tuskista on sen eläimen tuskat pyyhitty pois rääkkääjän tunnolta teidän ymmärtäjien mielestä?Kuka täällä on sitä paskiaista ymmärtänyt ja puolustanut???? Vai onko niin, että kun sun kanssa on erimieltä poliisivartiosta ainoana keinona estää sitä pitämästä eläimiä, niin se on puolustamista?
- 1+3
Haukullinen kirjoitti:
MItä helvetin massapostitusta harrastat? Jäikö levy pyöromään paikoilleen?
Vaikuttaa siltä että taas kuljet vain Sikran perässä vittuilemassa etkä ole tippaakaan kiinnostunut aloituksen aiheesta. Todella lapsellista.Sikran kommentti oli lapsellinen.
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Niitä kun on ostajiakin kaikenlaisia, ''halvalla'' saa ja heti...
tuon naisen kennelnimeä ja olikos sen naisen etunimi Sirkka ?
Nythän ne voi täällä vapaasti sanoa, koska nainen on saanut tuomion. Googlessa näkyy olevan sitä aikaisempaa henkilöhistoriaa naisen osalta ja samoin kärsivien eläinten.
Ai, taidankin käydä yhdessä paikassa vielä katsomassa sen nimen, niin tiedoitan sen sitten täällä. 1+13 kirjoitti:
Menithän säkin Sikra asioiden edelle, uskot ja toivot et pysyy kaidalla tiellä vankilan jälkeen. Mut tosiaan, eihän se oo vielä lusinutkaan! Mitä sä sitten teet kun se oikeesti on lusinut? Onko muita toimenpiteitä hihassa vai toivotaanko edelleen? :))))))))))))
Ei ole mun asiani tehdä mitään tuon suhteen, kyllä ne tekiät pitää löytyä ihan laillista kautta tarvittaessa...
Mutta mitä useamman kerran tilanteen annetaan lipsua siihen että poliisi joutuu taas kerran takavarikoimaan eläimet ja vangitsemaan omistajan, sitä kalliimmaksi se pitemmällä tähtäimellä tulee ja sitä vähemmän todennäköistä on tämän ihmisen pääseminen ongelmastaan eroon.ikävä kyllä mielenterveyden hoitoon laitetaan aivan liian vähän resursseja. siksi näitä tapauksia sattuu aivan liian paljon. ihmiset potkitaan pois sairaaloista/laitoksista avohoitoon ja jätetään oman onnensa nojaan.
siitä kärsivät paitsi ihminen itse, myös omaiset, naapurit ym. ja lopulta joutuu joku näiden uhriksi niinkuin
tässä tapauksessa eläimet. kaikki kirjoittajat täällä on samaa mieltä että tämä pitää saada loppumaan mutta ollaan eri mieltä siitä MILLÄ TAVALLA?
minulla ei ole mitään sitä vasataan että tämä nainen saa vankilaa mutta olen samaa mieltä kanssasi että se ei auta koska se jälkihoito puuttuu. ja sen tavallaan estää juuri tuo vankilatuomio. vankilatuomion jälkeen ihminen on "vapaa" ja häntä ei voi pakottaa hoitoon. saada ihminen holhouksen alle on myös tosi vaikeaa.
monilla näillä "keräilijöillä" on todella sairaus takana esim. asberger. ei he parannu siitä vankilalla ihan niinkuin sydänvikakaan ei parannu ilman hoitoa. pitää kuitenkin eroittaa eläinrääkkääjät jotka TIETOISESTI
hankkivat rahaa teettämällä pentuja ja hankkimalla rahaa. tästä tapauksesta en tiedä mikä on kysymyksessä.
kummallista että häntä voitu tuomita yhteiskuntapalveluun koska hän on liian sairas? mutta hän on kuitenkin "hoitanut" eläimiä ja ei niin montakaan. (siis ainakin ruokkinut). hän tarvitsi siis kuitenkin jotakin muuta tekemistä ja ennenkaikkea jonkinnäköistä seurantaa ja tukea. ja ei vaan kerran puolessa vuodessa vaan päivittäin. silloin voitaisi taata ettei hän voisi hankkia uusia eläimiä. tällainen maksaa myös yhteiskunnalle murto-osan siitä mitä vankilassa olo maksaa.
yksi kysymys vielä herää että kuka myy tälle ihmisille eläimiä? onko olemassa rekisteri ihmisistä joilla on
eläintenpitokielto ja saako kuka tahansa tarkistaa jos on myymässä eläintä että onko myyjä siellä ?
valitettavasti hyvin useat katsovat asioita putkinäöllä ja helpoin tapa on tietysti se yksinkertaisin katsomatta asioita eri puolilta. mutta pitää ottaa huomioon lait ja myöskin yhteiskunnan resurssit.tässä voisi myös muistuttaa äänestyksen tärkeyttä ja sitä että kannattaa yrittää vaikuttaa siihen mitä päätetään.
lakeja saa ainoastaan muutettua itse vaikuttamalla.
paljonhan on saatu aikaan vuosien kuluessa eläinsuojelussa. ennenhän sai kohdella eläimiä ihan miten tahansa ja siitä ei niin monia vuosikymmeniä ole. ja sen on saanut eläinystävät taistelemalla aikaan.- Tuplamoraalia!
Sikra kirjoitti:
Just näin...sama kohtalo kuin muillekkin rikollisille...miksi just tätä eläinrääkkääjää joka viattomia eläimiä on kiduttanut ties kuin kauan, niin pitäisi alkaa hyysäämään ?
joita popsit päivittäin ? Eikö ne ole viattomia ? Mistä tiiät mitä kidutusta se maksapasteija joka sun leivänpäälläs on joutunut kokemaan ? Ja kuitenkin maistuu ? Pikkusen haiskahtaa tuo sinun tuplamoraali.
Osta lihasi ja kanasi suoraan jostakin tilalta josta käyt ITSE hakemassa ne. Näät silloin kuinka ne elävät ja kuolevat ! - Myy-Pikkuinen
Tuplamoraalia! kirjoitti:
joita popsit päivittäin ? Eikö ne ole viattomia ? Mistä tiiät mitä kidutusta se maksapasteija joka sun leivänpäälläs on joutunut kokemaan ? Ja kuitenkin maistuu ? Pikkusen haiskahtaa tuo sinun tuplamoraali.
Osta lihasi ja kanasi suoraan jostakin tilalta josta käyt ITSE hakemassa ne. Näät silloin kuinka ne elävät ja kuolevat !sinä menit yli koko aiheesta.
Tuplamoraalia! kirjoitti:
Osta lihasi ja kanasi suoraan jostakin tilalta josta käyt ITSE hakemassa ne. Näät silloin kuinka ne elävät ja kuolevat !Ensinnäkin, sinä et tiedä mistä hankin elintarvikkeeni...ja toiseksi mulle ei maistu maksapasteija, senenempää kuin kanatkaan...ja kolmanneksi jos minä (ja muutkin) käytän laillisesti valvottuja kaupan lihatuotteita, niin silloinko minä (ja muutkin) en voi/saa tuomita rikollisia eläinrääkkääjiä...ja nyt oli kyllä kyse lemmikkieläiten rääkkäyksestä...?????
Olen sitte vaikka *multimoralisti, niin en hyväksy eläirääkkäystä, ja eläinrääkkääjät ei multa saa yhtään kaunista ajatusta...ei...päinvastoin...- 13´10
Sikra kirjoitti:
Ensinnäkin, sinä et tiedä mistä hankin elintarvikkeeni...ja toiseksi mulle ei maistu maksapasteija, senenempää kuin kanatkaan...ja kolmanneksi jos minä (ja muutkin) käytän laillisesti valvottuja kaupan lihatuotteita, niin silloinko minä (ja muutkin) en voi/saa tuomita rikollisia eläinrääkkääjiä...ja nyt oli kyllä kyse lemmikkieläiten rääkkäyksestä...?????
Olen sitte vaikka *multimoralisti, niin en hyväksy eläirääkkäystä, ja eläinrääkkääjät ei multa saa yhtään kaunista ajatusta...ei...päinvastoin...Ai ei vai??
Sanoina ne usko ja toivo on tosi kauniita, mut ei sit sun ajatuksissa. :)))))))))))) 13´10 kirjoitti:
Ai ei vai??
Sanoina ne usko ja toivo on tosi kauniita, mut ei sit sun ajatuksissa. :))))))))))))Se usko ja toivo kohdistuu eläimiin...ei tuohon sadistiin...uskon ja toivon ettei tuo sadisti saa/ota enään
eläimiä...- ????????
Sikra kirjoitti:
Sama kohtalo tietty kuin muillakin rikollisilla, ei kai nämä sadistiset eläinrääkkääjät ole missään erikoisasemassa.No,jos tämä sinun tarjoama "uskominen ja toivominen" eivät riittäisi,ja rääkkääjän toimet jatkuis lusimasta päästyä,niin olisko sustakin joku muu rankaisu/hoiyokeino tuloksellisempi,kuin vankila vuodeks,kun linkautista eikä pyttyä nyt ihan tuomita noista rikoksista.Olisko joku kallonkutistaja jossain Vaasan liepeillä Mustasaaren hullujen huonella sopivampi paikka?
- pikku apuri.
Haukullinen kirjoitti:
Ja taas tämä tukeminen.Miksi pitää tukea rääkkääjiä?
Oletko käynyt tukemassa tätiä joka istui perse kiinni tuolissa hoitaen fv:ssä eläimiä kun omat eläimet kuolivat pakkaseen ja janoon? Miten sellaista ihmistä sun mielestäsi pitää tukea ja varsinkin miksi?Tuossa on taas tuo. Nostatan nyt vähän näitä tietystä syystä.
- utelijjas-
pikku apuri. kirjoitti:
Tuossa on taas tuo. Nostatan nyt vähän näitä tietystä syystä.
syy kerro pliis
- Määräystä noudatan
utelijjas- kirjoitti:
syy kerro pliis
Turkulainen määräsi. Tarkoitus on saada huomio pois Kaarinalaisesta.
- uma aina oikeas
Määräystä noudatan kirjoitti:
Turkulainen määräsi. Tarkoitus on saada huomio pois Kaarinalaisesta.
Kohta tämäkin ketju poistuu, niinkuin se ketju kaarinastakin........
Senhän kannattaa sitten haastaa toi turun esy kin samalla........
Siellä, niiden seinällä on kaikki tuomiopäätökset, lehtijuttuina.
http://www.facebook.com/group.php?gid=51584310805&v=wall
JOS NE SAA olla tuollakin ja keskustelua asiasta on, niin miksi tämä palsta on muka eri asemassa.
Suomessa on tietääkseni sananvapaus. Tai oli ainakin eilen kun asiaa tarkastelin.
On se kumma rouva kun HÄN saa kirjoittaa mitä haluaa mutta muut eivät......... hän on aina oikeassa, kirjoittaa asiallisesti, kukaan muu ei.
Tästä näkee rouvan asenteen:
Miksi??
umalehtinenKäyttäjän viestit28.10.2010 21:22
Et sinä käskytä yhtään ketään täällä suomi24:ssa. Silloin kun mulla on jotakin asiaa et sinä estä minua kertomasta.
Suututtaako sinua että minä tiedän. Vai onko tuo tieto sinusta jotakin sisäpiirijuttua, josta olet peijakkaan mustankipeä. Voin sanoa että ei ole.
No just ni' heh heh.
umalehtinenKäyttäjän viestit29.10.2010 12:40
Kukas se saapuikaan fanfaarit soiden kommentoimaan..........SIKRAHAN se siinä, taas asioissa jotka eivät millään muotoa kuulu sulle, vaikka miten muuta luulet.
MULLA on samanlainen oikeus kommentoida kuin arvon rouvalla Lahdesta........
Se mistä minä tiedän, ei kuulu sinulle pätkääkään. Näin se vain on.
Kaiken huippu on tämä:
!!!!!!!!!!
umalehtinenKäyttäjän viestit29.10.2010 12:52
Ai että kytätään milloin ihminen päivittää naamakirjansa.....SAnoisin tollasta sairaaksi kyttäämiseksi ja vielä että raportoidaan siitä eri ihmisille.
Samoin luulotellaan ja syytellään asioista joista ette todellakaan tiedä yhtään mitään muuta kuin sen mitä olette lehdessä lukeneet ja toinen toisillenne raportoineet...ILMAN FAKTAA!!!!!!!!!
NUO sun syytöksesi joita täällä totuutena heittelet ihmisille............alkaa olla siinä vaiheessa että niihin pitäisi jo TODELLA PUUTTUA!!!
Voit rakentaa ja keksiä minkälaista elämää tahansa meikäläiselle.........Ja sitäkin totuutena postailla ympäriinsä. TOTUUSHAN kuitenkin on se että sinä et tiedä, sinä luulet tietäväsi ja tapasi mukaisesti luet mitä haluat nähdä......lopun kehittelet omassa päässäsi ja sen sitten totuuna heität.
Kohta tämäkin ketju poistuu, niinkuin se ketju kaarinastakin........
Senhän kannattaa sitten haastaa toi turun esy kin samalla........
Siellä, niiden seinällä on kaikki tuomiopäätökset, lehtijuttuina.
http://www.facebook.com/group.php?gid=51584310805&v=wall
JOS NE SAA olla tuollakin ja keskustelua asiasta on, niin miksi tämä palsta on muka eri asemassa.
Suomessa on tietääkseni sananvapaus. Tai oli ainakin eilen kun asiaa tarkastelin.
On se kumma rouva kun HÄN saa kirjoittaa mitä haluaa mutta muut eivät......... hän on aina oikeassa, kirjoittaa asiallisesti, kukaan muu ei.
Tästä näkee rouvan asenteen:
Miksi??
umalehtinenKäyttäjän viestit28.10.2010 21:22
Et sinä käskytä yhtään ketään täällä suomi24:ssa. Silloin kun mulla on jotakin asiaa et sinä estä minua kertomasta.
Suututtaako sinua että minä tiedän. Vai onko tuo tieto sinusta jotakin sisäpiirijuttua, josta olet peijakkaan mustankipeä. Voin sanoa että ei ole.
No just ni' heh heh.
umalehtinenKäyttäjän viestit29.10.2010 12:40
Kukas se saapuikaan fanfaarit soiden kommentoimaan..........SIKRAHAN se siinä, taas asioissa jotka eivät millään muotoa kuulu sulle, vaikka miten muuta luulet.
MULLA on samanlainen oikeus kommentoida kuin arvon rouvalla Lahdesta........
Se mistä minä tiedän, ei kuulu sinulle pätkääkään. Näin se vain on.
Kaiken huippu on tämä:
!!!!!!!!!!
umalehtinenKäyttäjän viestit29.10.2010 12:52
Ai että kytätään milloin ihminen päivittää naamakirjansa.....SAnoisin tollasta sairaaksi kyttäämiseksi ja vielä että raportoidaan siitä eri ihmisille.
Samoin luulotellaan ja syytellään asioista joista ette todellakaan tiedä yhtään mitään muuta kuin sen mitä olette lehdessä lukeneet ja toinen toisillenne raportoineet...ILMAN FAKTAA!!!!!!!!!
NUO sun syytöksesi joita täällä totuutena heittelet ihmisille............alkaa olla siinä vaiheessa että niihin pitäisi jo TODELLA PUUTTUA!!!
Voit rakentaa ja keksiä minkälaista elämää tahansa meikäläiselle.........Ja sitäkin totuutena postailla ympäriinsä. TOTUUSHAN kuitenkin on se että sinä et tiedä, sinä luulet tietäväsi ja tapasi mukaisesti luet mitä haluat nähdä......lopun kehittelet omassa päässäsi ja sen sitten totuuna heität.
Sikra kirjoitti:
"No millä sitten kerroppa, kun noin tarkkaan tiedät, oikeen tulin uteliaaksi....?????????????""sMiksi tulit uteliaaksi??Olisiko kiva mässäillä jos jollain sinulle tuntemattomalla ihmisellä olisi ollutkin kokemusta kyseisistä asioista??Olisiko kiva mässäillä niillä tiedoilla,joita uteliaisuuttasi ruokkimalla haluaisit?Olisiko kiva tietää onko tuntematon ihminen mahdollisesti kärsinyt näistä asioista vai miksi olet utelias tuollaisiin ikäviin asioihin?Vai halusitko auttaa,vai kyseletkö mahdollisten oireiden tunnistusta varten vai miksi olet niin utelias,ihan vaan toisten asioihin,niinkö????
- Siuttunnetaa
kamalaa uteliaisuut! kirjoitti:
"No millä sitten kerroppa, kun noin tarkkaan tiedät, oikeen tulin uteliaaksi....?????????????""sMiksi tulit uteliaaksi??Olisiko kiva mässäillä jos jollain sinulle tuntemattomalla ihmisellä olisi ollutkin kokemusta kyseisistä asioista??Olisiko kiva mässäillä niillä tiedoilla,joita uteliaisuuttasi ruokkimalla haluaisit?Olisiko kiva tietää onko tuntematon ihminen mahdollisesti kärsinyt näistä asioista vai miksi olet utelias tuollaisiin ikäviin asioihin?Vai halusitko auttaa,vai kyseletkö mahdollisten oireiden tunnistusta varten vai miksi olet niin utelias,ihan vaan toisten asioihin,niinkö????
''' sMiksi tulit uteliaaksi??
Olisiko kiva mässäillä jos jollain sinulle tuntemattomalla ihmisellä olisi ollutkin kokemusta kyseisistä asioista??
Olisiko kiva mässäillä niillä tiedoilla,joita uteliaisuuttasi ruokkimalla haluaisit?
Olisiko kiva tietää onko tuntematon ihminen mahdollisesti kärsinyt näistä asioista vai miksi olet utelias tuollaisiin ikäviin asioihin?
Vai halusitko auttaa,vai kyseletkö mahdollisten oireiden tunnistusta varten vai miksi olet niin utelias,ihan vaan toisten asioihin,niinkö???? '''
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olisiko kiva mässäillä niillä tiedoilla,joita uteliaisuuttasi ruokkimalla haluaisit?
------------------------------------------------------------------------------------------------------- - ++++++++
Haista minhus, sieko et tiärä mein suvust yhtää mittää.
Eilen luin paperilehdestä, siinä sanottiin että toi saasta oli ottanut jo uusia eläimiä ja sama touhu oli jatkunut ja tuomio tuli lähinnä oikeuden määräysten huomiotta jättämisestä ja oikeuden pilkkanaan pitämisestä.Sitä ei uutinen kerro onko toi tuomio ehdollisena vai pistetäänkö eläinrääkkääjä-ämmä lukkojen taakse. Tosin eiköhön tuollekin paskalle taas pian puolustaja löydy.
Kyllä toi uutinen kertoo että tuomio on ehdoton...että joutuu kivensisään...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirjeSikra kirjoitti:
Kyllä toi uutinen kertoo että tuomio on ehdoton...että joutuu kivensisään...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirjeNoissakin on jotain lievennyspykäliä, ensikertalainen pääsee kolmasosalla joka voidaan muuttaa esimerkiksi yhdyskuntapalveluksi kun näitä paskoja pitää ymmärtää.
Mikähän on tilanne sillä kusipäällä joka istui netissä hoitamassa virtuaalieläimiä kun omat lemmikit kuoli janoon ja pakkaseen.Onkohan sillä taas koiria.Haukullinen kirjoitti:
Noissakin on jotain lievennyspykäliä, ensikertalainen pääsee kolmasosalla joka voidaan muuttaa esimerkiksi yhdyskuntapalveluksi kun näitä paskoja pitää ymmärtää.
Mikähän on tilanne sillä kusipäällä joka istui netissä hoitamassa virtuaalieläimiä kun omat lemmikit kuoli janoon ja pakkaseen.Onkohan sillä taas koiria.Eihän noista kukaan puhu mitään, kun niitä pitää ymmärtää ja paapoa...
- 2+20
Sikra kirjoitti:
Eihän noista kukaan puhu mitään, kun niitä pitää ymmärtää ja paapoa...
Niin vaikka mielummin pitäs uskoa ja toivoa. =)))))))
2+20 kirjoitti:
Niin vaikka mielummin pitäs uskoa ja toivoa. =)))))))
Johan nyt on h.lvetti ettet nyt muuta enään keksi, mä olen sanonut mielipiteeni ja sä voit vittuilla niinpaljon kuin sielu sietää, mun mielipiteeni ei siitä miksikään muutu...voithan silti tietysti uskoa ja toivoa...
Sikra kirjoitti:
Eihän noista kukaan puhu mitään, kun niitä pitää ymmärtää ja paapoa...
se artikkeli jonka linkitit....... Siinä mainitaan mm. seuraavaa:
***Naisen asunnossa oli suuri määrä kissoja, kaneja sekä undulaatteja, joiden ulosteet peittivät lattiaa.
Naisen asunto oli niin saastainen, ettei xxxxxx usko sen kelvanneen ihmisasunnoksi naisen ja eläinten jälkeen.***
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090212268975_uu.shtml?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=uutiskirje
Kuka henkisesti terve ihminen voi tollasen saastan keskellä asua ???
Täällä on mainittu helpon rahan himosta.....?!? Mihis se sitten on kylvänyt sitä iisiä rahaa kun saastan keskellä asuu itse?!?
Ellei tota ihmistä saada parannettua tuo homma tulee jatkumaan jatkumaan jatkumaan jatkumaan. . . . . Eikä vankila paranna/lopeta tota hommaa. Kyllä siihen muutakin tarvitaan.
Mikäli tietoni pitää paikkansa niin tuo samainen ihminen on tehnyt tuota samaa iät ja ajat. NIMET ja PAIKKAKUNNAT vain vaihtuvat.- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
***Naisen asunnossa oli suuri määrä kissoja, kaneja sekä undulaatteja, joiden ulosteet peittivät lattiaa.
Naisen asunto oli niin saastainen, ettei xxxxxx usko sen kelvanneen ihmisasunnoksi naisen ja eläinten jälkeen.***
Täällä on mainittu helpon rahan himosta.....?!? Mihis se sitten on kylvänyt sitä iisiä rahaa kun saastan keskellä asuu itse?!?
Ellei tota ihmistä saada parannettua tuo homma tulee jatkumaan jatkumaan jatkumaan jatkumaan. . . . . Eikä vankila paranna/lopeta tota hommaa. Kyllä siihen muutakin tarvitaan.
Mikäli tietoni pitää paikkansa niin tuo samainen ihminen on tehnyt tuota samaa iät ja ajat. NIMET ja PAIKKAKUNNAT vain vaihtuvat.ei paranna mikään... Voi verrata kleptomaaniin tai pyromaaniin, nimike on vain erilainen.
- Myy-Pikkuinen
umalehtinen kirjoitti:
Mikäli tietoni pitää paikkansa niin tuo samainen ihminen on tehnyt tuota samaa iät ja ajat. NIMET ja PAIKKAKUNNAT vain vaihtuvat.tuo paska joutaa ei paapottavaksi, parantumaton juoppo se kuitenkin on.
ja sapettaa niin saatanasti. Ihan ensimmäiseksi sapettaa noden eläimien puolesta. Ja sitten sapettaa se, että jos / kun tuolla on pentutehtailtu, niin ovatko ne ostajat tosiaan niin sokeita???? Sitten sapettaa se, että tätä ketjua lukiessa sotketaan keskenään asiat rangaistus / avuntarve. Mä en vieläkään ymmärrä, miten vankila parantaa... vankeusrangaistuksen tarkoituksena on rangaistuksen täytäntöönpano. Jos siellä omaiset, läheiset ja viranomaiset on normielämässä kädettömiä, niin ei se rangaistus mitään muuta. Pakkohoitolaki puhuu itselleen ja muille vaaraksi olemisesta, ja siinä ei mainita eläimiä! Ja silti olen sitä mieltä, että aläinrääkkäyksestä pitää saada kunnon tuomio. Poliisi tuskin hoitaa tuota jatkovalvontaa, eihän siellä ole resursseja edes tutkia kaikkia juttuja. Epäilisin, ettei virkavallan listoilla nämä eläintenpitokieltoon määrätyt suinkaan ole millään ykköslistalla.
...ei voi tietenkään yleistää, mutta mitä noita erilaisia juttuja eläinrääkkäystapauksista on lukenut niin kyllä niissä tuntuu hyvin monesti olevan mielenterveysongelmia taustatekijänä. Mutta ei todellakaan eläintenpitokieltoon määrätyt ole varmasti viranomaisten ykköslistalla, eikä eläimiä mainita pakkohoitolaissa, koska ihmisarvo menee aina eläinarvon ohi.
Samaa mieltä olen että eläimiin kohdistuvissa rikoksissa rangaistuksia pitäisi koventaa (siinäkin ihmis- ja eläinarvo siis enemmän samalle tasolle), ja todellakin kaikkein tärkein kysymys sen jälkeen on se että mitä sen rangaistuksen suorittamisen jälkeen tapahtuu. Kun se rangaistuksen vaikutus ihmisen käyttäytymiseen on erittäin yksilöllistä, ainakin tuollaisessa tapauksessa missä jo näkyy että ei niistä lievemmistä rangaistuksista ole paljon piitattu.
Tässä Ylen uutinen aiheesta, vähän tarkempaa tietoa ton kiduttajan menneisyydestäkin. Kovasti on yhteiskunnan taholta ymmärretty, tuettu ja annettu uusia mahdollisuuksia kuten nämä puolustajat vaativat mutta ei ole auttanut :
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/08/nainen_vankilaan_elainten_huonosta_kohtelusta_1942806.html?sendtofriend=true- hyvinvointivaltio
Siinä on ilmiselvästi uskottu ja toivottu. Ymmärryksestä ei varmaankaan voi puhua kuten ei tuestakaan. Ja tuloshan on nähtävissä.
Kun puolen vuoden vankilatuomio on ohi, jatketaan varmaankin uskomista ja toivomista, kunnes tulee seuraava tapaus ilmi. - 2+13
Missä helvetissä sä näet KENENKÄÄN puolustavan tota akkaa??? Voitko näyttää?
Kritisoidaan noita tuomioita ja niitten tehottomuutta, ehdotellaan muita toimenpiteitä toimimattomien tilalle. Sekö on sun mielestä puolustamista??? Opettele ymmärtämään lukemas, helvetti soikoon!!!
- neljän suora
..ei tämä kyseinen eukko mikään sairas ole vaan rahanahne pentutehtailija!
Jos tarkastelee kuvia hieman tarkemmin huomaa että belggarinpennut oli jo puunattu myyntikuntoon ja olivat siisteilä oljilla!Luultavasti olivat siirtymässä trokarin kautta myyntiin..missälie emo sitten..?
Urostanskiksesta ei tietenkään ole tarvinnut välittää,riittää kun hyppää nartun tiineeksi joka juoksusta ja pennut trokarille,seisoja varmaan myös uros jota käytetään hyppäämässä ja rahat pois,sitä ennen tietty pestään ja puunataan edustuskuntoon..
Kissanpennuilla sama juttu,aina niistä jonkun kyssän saa.
Kuvista laskin n. 10 koiraa,missähän loput 15?
Lintuja ja pupuja varsinkin saa lisääntymään mukavasti,pupuista saa myös ilmaista koiran- ja kissanruokaa..
Eikä se ämmä oo asunu samassa huoneistossa eläinten kanssa,tilallahan oli useita rakennuksia!
Minneköhän eläimet joutuivat?
Toivottavasti apujoukot eivät löydä uutta 'kasvattajaa',no venaavat puolvuotta ja sit muutto uudelle paikkakunnalle ja homma jatkuu.
Turha tänkään kalkkunan kitistä vähävaraisuudesta,köyhä ihminen ei yksin siirrä kokonaista eläintarhaa henk.koht. tavaroista ja irtaimistosta puhumattakaan muutamassa viikossa toiselle paikkakunnalle!
Ja kyllä pitää olla helvetin isot hauislihakset et jaksaa roudaa safkaa roskiksista 25 koiralle niin ja roskiksien sisältöhän on ainoastaan ollut syötäväksi kelpaavia elintarvikkeita,oikeasti köyhä ihminen olisi 'ylpeästi' ilmoittanut syövänsä niitä myös itse.
Tosi himmee tapaus ei kykenis ees keksii tollasia satuja. UGH! - arkkimedes
mennä tämänkin aloituksen tiimoilta ja aina vaan samat henkilöt tappelee keskenään, joskaan ei välttämättä aiheesta, mistä aloitus tehtiin.
Sinä, issu, haukullinen, virtuaali, pikkukyy ja taisi siellä pukelikin olla vastaan muu maailma???
En kyllä tajua!!!- ♥ sä+mä ♥
♥ läheisyys lämmittää ♥ sua ja mua ♥ HALIPUSUMUISKIS ♥
- mietin edelleen1
Mitenkähän kävi sille joka ampui vanhaa villakoiraa niin että se joutui lopettamaan?
Siinähän ei 'sen yhden' mielestä ollut mitään väärää että joku ampuu naapurin koiraa mut mitenhän juttu meni..- 'se yks'
Joohoh...
" Mitään rikostahan ei ole tapahtunut jos ampuja oli haja-asutusalueella omalla maallaan. " yleensä käy... Saikohan peräti sakot, vai joutuiko villakoiran omistaja maksamaan sille korvauksen ampumiseen käytetyistä hauleista? ;-S
Tuskin ainakaan menetti asetta tai aselupaa, onhan se nyt ihmisoikeusrikos jos ei saa kotiaan puolustaa vaaralliselta vanhalta villakoiralta...- 3+1
Ursa kirjoitti:
yleensä käy... Saikohan peräti sakot, vai joutuiko villakoiran omistaja maksamaan sille korvauksen ampumiseen käytetyistä hauleista? ;-S
Tuskin ainakaan menetti asetta tai aselupaa, onhan se nyt ihmisoikeusrikos jos ei saa kotiaan puolustaa vaaralliselta vanhalta villakoiralta...KUules nyt, kun palstan metsästäjäasiantuntija sanoo että pihaan tulevan irtokoiran SAA ampua niin älä vänise ja vänkää vastaan!
3+1 kirjoitti:
KUules nyt, kun palstan metsästäjäasiantuntija sanoo että pihaan tulevan irtokoiran SAA ampua niin älä vänise ja vänkää vastaan!
palstametsästyslain mukaan, siihen en vänkää yhtään vastaan. Sitten jos oikeassa elämässä hourailee samalla tavalla aseisiin liittyvistä laeista niin se menee yli hilseen. ;(
- 7+17
3+1 kirjoitti:
KUules nyt, kun palstan metsästäjäasiantuntija sanoo että pihaan tulevan irtokoiran SAA ampua niin älä vänise ja vänkää vastaan!
Niinpä. :((((
- kannattaa odotella
Tämäkin on valittanut hoviin.......
No, kiva saada kovennettuna, ei taida sitten enää puoli vuotta riittäkään..........on myöntänyt jo tahallisuuden jne.....joten todellakaan ei tule katsottua ja painettua villaisella....useasti jo tuomittuna...................................
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/eläinrääkkääjiä-uhkaa-pian-neljän-vuoden-tuomio/612490
Suomen eläinsuojelurikoksia koskeva rikoslaki on uudistumassa. Lakiin on tulossa uusi säännös törkeästä eläinsuojelurikoksesta.
Törkeästä rikoksesta tuomittu olisi uudistuksen mukaan määrättävä eläintenpitokieltoon vähintään vuodeksi. Suomeen on myös tulossa eläintenpitokieltorekisteri.
Eduskunta hyväksyi hallituksen lakiehdotusten sisällön hiljattain. Näillä näkymin laki hyväksytään lopullisesti lähiviikkoina.
Uudistuksen myötä eläinsuojelurikoksesta tuomittava enimmäisrangaistus pitenee kahden vuoden vankeudesta neljään vuoteen.
–En usko rangaistusten kovenemiseen törkeimpiä tapauksia lukuunottamatta, mutta pidän eläintenpitokieltorekisteriä hyvin tärkeänä uudistuksena. Olennaisin uudistus on kuitenkin se, että eläintenpitokieltoon tuomitun eläimet voidaan jatkossa ottaa pois heti käräjäoikeuden päätöksen jälkeen, eikä vasta valitusprosessin päätyttyä, sanoo Eviran lakimies Minna Ruotsalo.
Ruotsalon mukaan eläinsuojelurikoksista tuomittavat rangaistukset riippuvat nyt usein siitä, mitä eläintä on kohdeltu kaltoin. Kissoihin ja koiriin kohdistuvat vääryydet poikivat kovempia tuomioita kuin jyrsijöiden huono kohtelu.
Oikeusministeriöstä kerrotaan, että lain hyväksymisen jälkeen muutokset voivat tulla voimaan melko pikaisestikin. Poikkeus on eläintenpitorekisteri, joka tulee voimaan vasta puoli vuotta lain vahvistamisen jälkeen.
Eläinsuojelun laiminlyönneistä tuomitaan noin 200 ihmistä vuosittain.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154