Olen 164 cm pitkä, joten onko 140 cm pituinen lumilauta minulle liian lyhyt ? Saisin halvalla käytetyn mutta ei mitään tietoa noista pituuksista.
Liian lyhyt lauta ?
3
3563
Vastaukset
- Lautailija 4ever
Laudan pituus on noin 0.9*oma pituus eli tuon kaavan perusteella sinulle olisi tällä hetkellä n. 146-150cm lauta sopivan mittainen. Kun seisot laudan takana toinen pää maassa, kärki pitäisi yltää nenän tai leuan korkeudelle. Ja kannattaa ottaa, jos olet vielä kasvuiässä, pieni kasvuvara lautaan niin pääset sillä muutaman vuoden laskemaan.
Sinun kannattaa valita ensin sopivan kokoinen laskukenkä ja sen koon perusteella valita sopivan levyinen ja pituinen lauta, sillä niissä on paljon eroja. Kengät saavat tulla korkeintaan pari senttiä laudan yli siteiden kohdalta. Jos ne tulevat liikaa, ottaa kengät rinteeseen kiinni joko jyrkemmässä rinteessä tai jyrkästi kantatessa.
Siteiden säätöön kannattaa kysyä apua sellaiselta, joka todella osaa sen homman, esim. keskuksen vuokraamosta henkilökunnalta tai rohkeasti hiihtokoulusta. He pystyvät antamaan sellaiset järkevät perussäädöt, josta pääset myöhemmin tarvittaessa itse niitä lisää ruuvaamaan.
Jospa tämä auttaisi.. - Tuuli123456
Olen 165 cm ja miun lauta ylentää vähän alle
leuan ja hyvin laskee silti - Juustokabanossi
Ite oon kans 164cm ja mulle 150cm sopiva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225294- 254478
- 282591
- 342274
- 372018
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101204