Elisan 8 MB yhteyden nopeus.

Aleksi Peltonen

Itsellä on Elisan 8 megan yhteys ja nopeustestit (mm. speedtest.net), joilla voi testata yhteyden nopeutta sanovat että todellinen nopeus on n. 5.1 mgegaa. Itsellä tällä hetkellä A-Linkin RR44C perus ADSL modeemi. Kysymys on, että nousisiko yhteyteni nopeus jos vaihtaisin johonkin ADSL2 modeemiin?

10

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvbxs

Sulla on vaan niin pitkät puhelinpiuhat ennen lähintä "kaappia" , saa olla max 2km, jos en väärin muista.

• Jpktk

Periaatteessa kyseessä voi olla myös modeemin rajoitteneisuus. Luvatut nopeudet ovat aina luvattuja nopeuksia. En tunne modeemiasi niin että voisin sanoa pitääkö paikkansa. Todennäköisin syys lienee eteäisyys tuohon "keskukseen".

• xdce5

Ei taida olla olemassakaan niin huonoa modeemia ettei 8 megaa pysty välittämään.

• qwertyx!
        xdce5 kirjoitti:

Ei taida olla olemassakaan niin huonoa modeemia ettei 8 megaa pysty välittämään.

Vanha, olisiko ollut Telewell 2000 -luvun alkupuolelta ei pystynyt, mallia en nyt enää muista kun meni kierrätyskeskukseen. Se ei lähtenyt 8 megalla toimimaan.

• Tony M.
        xdce5 kirjoitti:

Meidän vanhassa motukassa oli se että nopeudet jäivät tuossa yhteydessä huomattavasti alle 8 megan, ehkä 4-5 megaa. Kun vaihdettiin modeemi uuteen adsl2 modeemiin, päästiin n. 6.5:teen megaan eli kyllä modeemilla on mielestäni merkitystä.

• Fibax

Luulen että yhteytesi nopeutuu hieman. Vanha modeemisi on ilmeisesti adsl modeemi ja uudemmat ovat adsl2 modeemeja, joten uuden osto on kannattava ostos.

• 37

ei kannata mitään turhia ostella,ei se netti toimi täysillä aina

• Aleksi Peltonen

Uusi modeemi hommattu (A-Link RR24AP) ja yhteyden nopeus nousi yli megalla. Nyt yhteyden nopeus on vaihtelevasti 6-7 megaa, kun olen seuraillut ja mitannut erinopeustesteillä. En tiedä näkyykö tuo nopeuden kasvu miten paljoa käytössä, koneita kun meillä on neljä jotka käyttävät internet yhteyttä. Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille.

• Pale88

Hieno juttu!

• Tweste

Mulla oli myös vastaava tapaus ja uudella modemilla nopeudet nousi noin kahdella megalla. Vanha modemi oli tosin jo vuodelta 2003.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe