Sovin vasta uuden kaapelinettiliittymän asuntooni ja tilasin modeemin soneran kautta. Thomson-merkkinen modeemi saapui eilen ja toki pistin innoissani piuhat kiinni. Nettiyhteyttä ei vain syntynyt.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta kaapelimodeemeista, mutta sikäli kun mitään ohjekirjan perusteella opin, ongelma ei ole omissa laitteissani. Modeemin valoista tietokoneeseen päin kulkevaa linkkiä edustava valo vilkuttaa nopeasti, kuten tiedonsiirrossa yleensä, ja tietokone näyttää verkko- ja jakamiskeskuksessa näkyy yhteys modeemiin, mutta näyttää punaista rastia modeemin ja Internetin välillä. Vianetsintätoiminto herjaa IPn kelvollisuudesta.
Modeemin cable link -valo vilkuttaa hitaasti. Ohjekirja sanoo tämä tarkoittavan, että palveluntarjoaja on estänyt yhteyden. Sopimusta tehdessäni Soneralta sanottiin, että kun tilaan modeemin heiltä, MAC-numero on automaattisesti heidän tiedossaan eikä sitä tarvitse erikseen ilmoittaa.
Kysymykseni kuuluu siis lähinnä näin: Onko mahdollista, että ongelma on kuitenkin minun päässäni ja korjattavissa omin käsin? Vai onko kyse ehdottomasti Soneran päässä hoidettavasta ongelmasta? Soittopyynnön olen jo Soneralle jättänyt, eli jos en voi itse mitään tehdä, jään vain odottelemaaPr
Kaapelimodeemi ei pääse verkkoon
3
901
Vastaukset
- xtEkSL718G
Ei ole ensimmäinen kerta kun operaattorilla on lipsahtanut väärä MAC-numero systeemiin.
- Fit....aantunut
Minulla on Welholta myös Thomson modeemi eikä se pelitä. Alan ammattilainen istui 2 tuntia ja yritti saada yhteyden verkkoon, mutta ei. Toinen ammattilainen tulee ensi viikolla, ett katsotaan miten käy. Welholta ei vain apuja tule. Vanha modeemi UBS-kaapelilla pelitti ihan tyydyttävästi ja sillä pääsi nettiinkin. Welholta jopa soitettiin ja kysyttiinkö haluanko nopeamman laajakaistan, joo nopeamman.... En ole päässyt nettiin nyt kuukauteen, olis kiva saada kotisivutkin päivitettyä joskus. Ja maksat silti yhteydestä vaikka se ei pelitä.
- 12
Viallisen modeemin voi vaihtaa. Vai odotatko toisen kk:n jos vaikka itsensä korjaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952