LAIHDUTTAJAN RUOKA?

pirpana...

Mietin, että kuinka paljon on mausteissa kaloreita???
Suolaahan ei pitäisi paljon käyttää ja ajattelin, että kasvisruokiin saisi hyvin makua ihan pelkillä mausteillakin!
Ja entä kananmuna? Keitetyt? Paistetut?
Onko paistetussa kananmunassa paljon kaloreita? Kun itse paistan munanin niin, etten käytä voita vaan laitan ihan minimaallisen tipan rypsyöljyä, sillä minulla on hyvä pannu, johon ei tartu kiinni - toistaiseksi :)
Kun äsken kokeilin sellaista paistettua kananmunaa, johon laitoin sipulia silppuna, kiinankaalia, raastettua porkkanaa, herne-maissi-paprika sekoituksen ja mausteina: valkosipulia, grillimaustetta, ja hieman valkopippuria.

Millaisia ruokia te muut syötte????
Kun yritän vähentää perunaa ja pastaa ja korvata ne kasviksilla, mutta kun en pidä sitten yhtään esimerkiksi kukkakaalista tai niistä samannäköisistä vihreistä, enlä lantusta... :(

3

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiloklubilainen

Mausteissa ei ole kaloreita käytännössä lainkaan, koska niitä käytetään hyvin pieniä määriä kerrallaan. Esim. teelusikallinen jotain yrttimaustetta painaa vain pari grammaa ja sillä maustaa jo suuremmankin annoksen ruokaa. Kerta-annosten kalorimäärä kaikissa kuivissa mausteissa ja maustevihanneksissa on noin 5 kcal:n luokkaa tai alle sen, ja sellainen lisä päivän kalorimäärässä ei merkitse mitään. Voit siis käyttää mausteita huoletta suolan sijasta.

Kananmunassa on noin 80 kcal/kpl, eikä kalorimäärä nouse pannulla ellet lisää rasvaa. Teelusikallinen rypsiöljyä sisältää noin 35 kcal, sen avulla voi laskea käyttämänsä määrän kalorit. Margariinissa ja voissa kaloreita on hiukan vähemmän, koska ne ovat enintään 80-prosenttisesti rasvaa. Öljyssä rasvaa on 100 %, mutta se kaikki on pehmeää kasvirasvaa eli terveellistä ja elimistölle välttämätöntä laihdutuksen aikanakin. Rasvaa on hyvä olla ruokavaliossa vähintään neljäsosa päivän kokonaiskalorimäärästä, joten kaikkea paistorasvaa, salaatinkastiketta, pähkinöitä, rasvaista kalaa ym. ei ole tarpeen eikä terveellistäkään jättää pois. Tämä koskee muitakin kuin vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavia. Jos hiilihydraatteja syö vähän, rasvan määrä voi olla todella reilusti suurempikin.

• voit sinäkin

etsiä melkein minkä tahansa ruoka-aineen energia-, hivenaine-, vitamiini-, rasva-, hiilari- ja proteiinimäärät:

http://www.fineli.fi/

• mant-

Itse oon korvannu kaiken perunan ja pastan kaalilla (; ei tee enään yhtään mieli esimerkiksi pastaa.
      Kaikki kaverini sanovat hyi kaalille, mutta sanoin heille että tehkää oikein hyvää jauhelihakastiketta (kevyt kermalla) ja lisätkää sitä raastettuun (kylmään tai lämpöiseen) kaaliin, ja vähän 17 % juustoa päälle. Kaikki innostu (:
      Kaali on kevyttä ja hyvin maustettuna tosi hyvää, suosittelen (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37