Facebookin turvallisuustarkastus

ymmyrkäisenä

Parina viime päivänä kun olen katsellut tuttujen profiilikuvia Facebookista (itse en ole sinne rekisteröitynyt), on Facebook läväyttänyt joka välissä tekstin "Turvallisuustarkastus", jolloin minun tulee näpytellä kaksi edessä näkemääni sanaa. Aiemmin ei näin ole käynyt. Suoritin toissapäivänä F-Securella (ja parilla skannausohjelmalla) koko koneen täyden tarkastuksen ja löytyi yksi virus, jota ei kuitenkaan pystynyt poistamaan eikä edes karanteeniin saanut (vaikka aiemmin on karanteeniin nuo siirtänyt) ja löytyi myös "yksi epäilyttävä kohde". Skannausohjelmat eivät tosin löytäneet mitään. Mietin vain oisiko tuolla viruksella yhteys tuohon Facebookin turvallisuustarkastus-herjaukseen?

10

2328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjerkko

No, ei sentään. Ihan normaali tarkistus jolla pidetään botit poissa facebookista.
      Taitaa olla virushysteria tehnyt tehtävänsä.................................

• ymmyrkäisenä

aiemmin tehnyt moista, mutta nyt joka välissä kysyy tuota. En sitten tiedä onko muilla sama ongelma ja onko Facebook asettanut tuollaisen viime päivien aikana.

• 17

Et saanut virusta poistetuksi etkä karanteeniin joten jätit silleen, vai?

• MULLA TULLU TAAS TUO PUHELINJUTTU VASTAAN MIKSI IHMEESSÄ

• MULLA TULLU TÄÄ VASTAAN KOLMSTI

• FB ei näköjään halua tuntemattomien bottien läpikäyvän Facebookin sisältöä. Huoli on ymmärrettävää ja todellista, sillä kyseisellä datalouhinnalla saadaan arvokasta aineistoa niin mainostajille kuin vakoilijoillekin.

• MULLA TULLU TÄÄ TÄNÄÄ VASTAAN VIIDESTI. PITÄÄ MENNÄ SINNE MYÖHEMMIN

• MULLA TULLU VÄLILLÄ VASTAAN

• Anonyymi

tää tullu vastaan nyt kahdesti.... kunpa onnistus tekee vaan pelkän tilin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tää tullu vastaan nyt kahdesti.... kunpa onnistus tekee vaan pelkän tilin

koko face on muuttunu viiden vuoden aikana ihan huimasti ei oo sama mikä ennen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4274
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      19
      3300
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      399
      2302
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1981
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1949
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1924
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1558
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1271
    10. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1270
    Aihe