Minä harkitsen seurakunnan vaihtoa ja haluaisin liittyä helluntaiseurakuntaan.Olen käynnyt paljon helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa ja koen että sieltä saa elävää jumalan sanaa ja on vapaampi ilmapiiri kuin esimerkiksi ev.lut jumalanpalveluksissa.Olen käynnyt myös vapaakirkon tilaisuuksissa, mutta en koe sitä ihan omakseni.
Siksi kirjoitinkin kysyäkseni että jos teen tämän ratkaisun niin tulenko pettymään jos liityn helluntai seurakuntaan?
Toivon asiallisia vastauksia. Kiitos
Helluntaiseurakunta
14
722
Vastaukset
- taivaansininen tie
Tyytyväisyystakuuta ei voi myöntää, sillä seurakunnat, muutkin kun helluntaiseurakunnat, koostuvat elävistä kivistä. Elävä kivi on rosoinen, hiomaton, vielä tässä ajassa epätäydellinen. "Kivi kiveä hioo, ihminen toista ihmistä". Aina tulee törmäyksiä, väärinymmärtämistä, antienergiaa ja sympatiaa. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos panet turvasi muuhun kuin elävään Jumalaan tulet pettymään aina ja kaikkialla. Ihmiset ovat keskeneräisiä ja vajavaisia kaikissa seurakunnissa.
Jos tämän kaiken tietäen todella tunnet kodiksesi jonkun tietyn seurakunnan, hakeudu paikkakunnallasi tämän seurakunnan työntekijän juttusille. Hän kertoo vielä lisää käytännöistä. Mikään ei estä sinua katselemasta noinkin. Tärekintä ja parasta on että olet taivastiellä. - hellari
tee asia rukoillen niin herra kyllä johtaa sua.
täydellisiä seurakuntia ei ole mut minkä koet kodiksesi,mene sinne.siunausta!!! - sama juttu
Paitsi että minä vain heittäydyin Jumalan johdatettavana kastettavaksi.
Tänään minulla on (taas lisää) uusia kivoja tuttavia jotka ovat uskossa niinkuin minäkin, heitä alkoi tulla kun olin ottanut kasteen ja he katsoivat että minäkin uskon ja otin kasteen niinkuin jokainen heistä on tehnyt kerran.
He kaikki tietävät millaista on olla uskossa, ja minä tarvitsen itseni vuoksi olla heidän keskellään ja kuunnella Jumalan Sanaa.
Kannattaa mennä rukouspiireihin, koska ne ovat minulle olleet hyviä kokemuksia.
Ei siinä sen kummempaa...!
Kaste vaan ja tunnustus Jeesukselle ja seurakunnalle, ja sillä selvä. - Kuulija
Minäkin harkitsen seurakunnan vaihtoa jatkuvien kolehtipuheiden takia. Itseasiassa puhutaan etupäässä kymmenyksistä. On vain muutama maksaja, joten niitä vähiä hiillostetaan. Viimeisessä kokouksessakin sellainen puhe kesti 1½ tuntia. Nyt alan olla saanut kiintiöni täyteen.
- Usva
Minä neuvoisin sinua että älä sinä sen takia vaihda seurakuntaa.Minä olen käynnyt helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa ja seurakunnassa on puhuttu myös ettei ole pakko maksaa kymmenyksiä,jos ei ole varaa kymmenysten maksamiseen ja kumminkin pitää olla myös rahaa oman ja perheen elatukseen. Minä jättäisin sinuna omaan arvooni ne kolehtipuheet ja käyn silti helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa,minä saan kuulla helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa elävää jumalan sanaa ja saan olla muiden uskovien joukossa.
Mukavaa kesän odotusta :) - tosi
Usva kirjoitti:
Minä neuvoisin sinua että älä sinä sen takia vaihda seurakuntaa.Minä olen käynnyt helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa ja seurakunnassa on puhuttu myös ettei ole pakko maksaa kymmenyksiä,jos ei ole varaa kymmenysten maksamiseen ja kumminkin pitää olla myös rahaa oman ja perheen elatukseen. Minä jättäisin sinuna omaan arvooni ne kolehtipuheet ja käyn silti helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa,minä saan kuulla helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa elävää jumalan sanaa ja saan olla muiden uskovien joukossa.
Mukavaa kesän odotusta :)Sinuna en kehottaisi menenmään sinne epäjumalanpalvelukseen. Sillä Raamatussa on kovasti korostettu Jumalan seurakunnan yhteyttä ja keskinäistä rakkautta. Helluntaiseurakunta ei täytä nimeksikään näitä merkkejä.
- kevät
tosi kirjoitti:
Sinuna en kehottaisi menenmään sinne epäjumalanpalvelukseen. Sillä Raamatussa on kovasti korostettu Jumalan seurakunnan yhteyttä ja keskinäistä rakkautta. Helluntaiseurakunta ei täytä nimeksikään näitä merkkejä.
Helluntai seurakunnassa palvellaan samaa Jumalaa ja siellä on usko Jeesukseen. Minun mielestäni helluntaiseurakunnassa julistetaan Jumalan sanaa elävämmin kuin esimerkiksi ev.lut kirkossa ja minusta on mahtavaa kun helluntai seurakunnassa rukoillaan yhdessä ja ylistetään Herraa lauluin ja musiikin avulla.Hengelliset laulut ovat kauniita ja eläviä. Siksi tykkään käydä helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa,siellä saan vahvistua uskossa ja olla muiden uskovien kanssa ylistämässä Herraa.
- Anonyymi
Usva kirjoitti:
Mukavaa kesän odotusta :)Vanhuksia manipuloidaan ja kerätään viimeisetkin pennoset. Röyhkeää.
- Anonyymi
Minun mielestäni seurakunta hyväksi käyttää vanhoja ihmisiä. Omalla rahalla leipovat tosi paljon kuskaavat ihmisiä paikasta toiseen ja seurakunnan tiloissa on lipas minne vanhukset laittaa rahaa. En ymmärrä tälläistä hyväksi käyttöä. Onko vanhukset manipuloitu. Onko papilla omatuntoa. Mamuja hyysätään tosi paljon. Ahneet mamut käyttää hyväksi tollainen toimiminen pitää lopettaa. Mamut on tosi ahneita ja löytäneet hyvän paikan missä voi hyväksi käyttää.
- Anonyymi
Etkö ole yhtään lukenut miten helareita parjataan täällä?
Ja vielä aiot liittyä?
Nyt on mennyt isojen poikien jutut aivan harakoille kun ei niistä oteta mitään opiksi.
Aivan turhaa on ollut parjaaminen ja herjaaminen kun mielenkiinto vain lisääntyy.
Täytyy joko lisätä löylyä tai unohtaa koko herjaaminen kun ei näytä mitään auttavan. - Anonyymi
Oikeasti huolestuttavaa kun jotkut ovat ottanee elämäntehtäväkseen helareiden herjaamisen eikä sillä näy olevan mitään vaikutusta. Usko kiinnostaa ja siihen halutaan liittyä.
Täytyy aivan tosissaan miettiä että kannattako tuhlata elämäänsä heidän herjaamiseen jos sillä ei ole mitään vaikutusta.
Tai sitten herjat ovat olleet niin tyhmiä että eivät ole koskettaneet ketään. Niistä on paistanut vatipäisyys jo niin kaus ettei kukaan ole ottanut niitä todesta.
Nyt on välitilinpäätöksen aika ja syytä tutkia että missä vika ja miten jatkossa kannattaa toimia. - Anonyymi
Voi olla kammottavaa huomata ettei maailma muutu sen mukaan miten netissä herjaa eikä kukaan ota niistä jutuista millään tavalla onkeensa.
Ehkä käännytystyöhön on valittu väärä taktiikka kun herjaus ei ole kantanut hedelmää vaikka miten innokkasti siihen on ollut mukana ja pannut sen suhteen kaikki peliin.
Pitää joko luovuttaa tai sitten panna vielä isompi pyörä pyörimään. - Anonyymi
Jos tosiaan ihmiset eivät ole tajunneet amerikan homojen lähtökohtia, eivät varoituksia miten hurmahenget vievä sielunkin pesästä sekä miten vain on huono juttu yrittää uskoa vähääkään siihen mitä UT kirjoittaa, niin turhaa on sauhuaminen ollut ja elämä valunut kuin tiimalasista hukkaan.
Kyllä se hiljaisempaa herjaaja ottaisi kupoliin aika rankasti, kun kaikesta siitä tohinasta huolimatta ihmiset aikovat liittyä seurakuntaan kuin mitään herjoja ei koskaan olisi ollutkaan, vaikka herjaamista on harjoitettu herjaamisesta päästyään.
Ehkä asiasta pitää kannella vähän myös Jumalalle, niin eiköhän ihmiset tokene. - Anonyymi
Pitää rukoilla iltarukouksessa että kun minä herjaan, niin jos sitä ei uskota, jos siitä ei oteta onkeen ollenkaan, niin päästä Jumala helvetti irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007