mikähän kolisee

takapäässä

Minulla on toyota carina gti, vm.93, nyt on parina päivänä alkanut kuulua ajaessa takaa kolinaa, joka kiihtyy kun nopeutta nostaa ja on loppunut itsekseen, mutta nyt tänään teki pari kertaa, kuului sellainen isompi paukasu ja sitten se kolina loppui, mutta lisäksi tuli kumin haju,,osaisko joku antaa vinkkejä missä voisi olla vika?

7

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koti asentaja

Käsijarru hirttänyt kiinni. Olis yks vaihtoehto.Toinen pyörä tai molemmat.

• Töytäällä

Tn. pakoputken paukkulaakeri. Niitä on ollut juurikin tuon vuosimallin Carinoissa ja ne on kumipäällysteisiä, joten sieltä se kuminhaju tulee. Kallis uusia :(

• kirj.
        Töytäällä kirjoitti:

Tn. pakoputken paukkulaakeri. Niitä on ollut juurikin tuon vuosimallin Carinoissa ja ne on kumipäällysteisiä, joten sieltä se kuminhaju tulee. Kallis uusia :(

Kiitos vastauksista. Itse kyllä kans kalistuisin jarrujen puolelle, koska se ei sitä koko ajan tee. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on pakoputken paukkulaakeri?en ole koskaan kuullutkaan.

• Töytäällä
        kirj. kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Itse kyllä kans kalistuisin jarrujen puolelle, koska se ei sitä koko ajan tee. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on pakoputken paukkulaakeri?en ole koskaan kuullutkaan.

Pakoputken paukkulaakeriksi sanotaan sitä äänenvaimentimessa olevaa diffuusorikomplexia, joka jakaa pakokaasun ainesosat esim. häkä ja noki, happi, typpi jne. osiin. Kolina johtuu kuluneesta paukkulaakerista. Kyllä asiantunteva autotarvikemyyjä tietää kun kysyt paukkulaakeria. Joihinkin malleihin saa ihan tarvikeosanakin, mut niinkuin sanoin kallis on.

• kirj.
        Töytäällä kirjoitti:

Pakoputken paukkulaakeriksi sanotaan sitä äänenvaimentimessa olevaa diffuusorikomplexia, joka jakaa pakokaasun ainesosat esim. häkä ja noki, happi, typpi jne. osiin. Kolina johtuu kuluneesta paukkulaakerista. Kyllä asiantunteva autotarvikemyyjä tietää kun kysyt paukkulaakeria. Joihinkin malleihin saa ihan tarvikeosanakin, mut niinkuin sanoin kallis on.

No vika on nyt selvitetty, vika on iskareissa, joista kuuluu kolina ja kumin käry välillä. Kiitos kumminkin kaikille vastanneille.

• 124578
        Töytäällä kirjoitti:

Paukkulaakeriukko voi mennä hiekkalaatikolle leikkiin leluilla vielä,tuntuu olevan vanua vielä korvan takana,juttusi perusteella.Ei sellaista olekaan.

• Ocutin
        124578 kirjoitti:

Paukkulaakeriukko voi mennä hiekkalaatikolle leikkiin leluilla vielä,tuntuu olevan vanua vielä korvan takana,juttusi perusteella.Ei sellaista olekaan.

Vaihda tuo muinaismuisto pois ja osta tehokas, vääntävä ,taloudellinen Skoda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe