Dodii, syksy on tullut ja vissiin taas yllätyksenä. Eilen pimeässä ja tihkusateessa aivan yllättäen tupsahti ihmisiä suojatielle. Ajoin kyllä rauhassa, koska olin kääntymässä vasemmalle ja muutoinkin lasken aina kävelijät suojatien yli. Ketään ei näkynyt, joten ajattelin siinä kääntyä vasemmalle suunnitelmani mukaan. Mutta mitäs hittoa, suojatiellä on yllättäen pariskunta, joka päättäväisesti on ylittämässä tietä. Liinat kiinni.
Kävelijät tummissa vaatteissa ja erotin heidät vasta kun olivat suojatiellä eli puolessa välissä toista suojatietä, itselläni matkaa enää pari metriä ja suojatie kahden kaista levyinen. Kävelivät reippaasti.
Ei siinä mitään, en säiky tai saa sydäriä ja kävelijät olivat lähinnä itseensä tyytyväisen näköisiä. Tuli vasta jälkeenpäin mieleen, että olisin voinut tarjota kävelijöille kyydin. Pari kierrosta korttelin ympäri suojateiden yli jne. Ehkä olisivat ymmärtäneet lähteä heijastin kaupoille sen jälkeen. Vastaantulevien valot heijastaa niin, että jos siihen keskelle joku hahmo tulee kävellen niin joskus erottuu hyvin mutta joskus ei lainkaan.
Terkuin kesät talvet pyörällä liikkuva ja muutenkin ulkoileva. Heijastinnauhaa ompelen aina vaatteisiini ja myös lasten ja puolison vaatteisiin. Yleensä hihoihin, takin helmaan, sekä eteen että taakse. Käytän lisäksi irtoheijastimia. Silti on syytä olla varovainen.
Jos on vain yksi heijastin oikealla puolellasi, niin se ei sitten välttämättä näy juuri vasemmalta tulevalle autoilijalle.
Kaikella kunnioituksella, en halua ketään lytätä autolla saati kirjoituksella.
HEIJASTIMET
pakolliseksi
1
347
Vastaukset
- heijastimeton
ihminen oli sitä mieltä, että kun hän näkee minun autonvalot niin kyllä minun täytyy nähdä hänet mustissa vaatteissaan.
Vastaantulevan auton valot kun sopivasti häikäisee niin näkymättä jää rohkea ihminen.
Ostakaa heijastimia ihan itsenne takia. Pliis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078