Joku maltalla asuva/asunut kertoo miten onnistui pankkitilin avaaminen paikalliseen pankkiin
Pankkitili maltalla
1
2934
Vastaukset
- BH
Olen asunut Maltalla muutaman kuukauden ja ollut töissä lähes koko ajan. Olen parikymppinen suomalainen.
Pankkitilin avaaminen onnistui helposti. Tilin avaamista varten sinun tulee hankkia maltalainen id-kortti, jonka hankkiminen on myös erittäin helppoa. Id-kortin hakemisessa eniten aikaa meni virastossa jonotteluun, mutta yllättävän kivuttomasti sain id-kortin. Kortti myönnetään helposti ulkomaisille työntekijöille, vaihtareille yms. Ainakaan suomalaisena ei tullut mitään ongelmia kortin saamisessa.
Pankkeja Maltalla on esimerkiksi HSBC ja Bank of Valletta. Itse avasin oman tilini HSBC:lle, koska olin kuullut vain hyvää kyseisestä pankista. Kun olin saanut id-korttini kävelin kotikyläni pankkiin ja kerroin haluavani avata tilin. Minulta kyseltiin hieman syitä miksi olen Maltalla. Kerroin olevani töissä eikä tarvinnut sen kummemmin asiaa selitellä. Aikaa meni ehkä 20 minuuttia ja sain tilin. Muutaman päivän päästä minulle lähetettiin debit card postissa. Sen saatuani pystyin avaamaan itselleni nettipankin. Nettipankin avaamisen olisi pitänyt onnistua kotoa käsin, mutta ei minulla jostain syystä onnistunut. Kävin pankissa ja nettipankki avattiin minulle sieltä käsin. Sain lisäksi elektronisen "avainkoodipaletin", jota käytän aina kun asioin nettipankissa.
Olin itsekin erittäin yllättynyt kuinka helposti ja nopeasti pankkitilin avaaminen onnistui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748