Hesari puhuu nyt pääkirjoituksessaan erityisen osuvaa asiaa. Tähän ei ole mitään muuta lisättävää, kuin että toivottavasti riittävän moni politikko lukee tekstin:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Uskontojen opetus on osa tasa-arvoa/1135260544324
tasa-arvo
3
491
Vastaukset
- kokonaan pois
Pistipä silmiin, että "..esitys sortaisi niitä oppilaita, jotka haluavat pienten uskontojen opetusta." Jos lapsilta kysytään, he eivät edes halua minkäänlaista uskonnon opetusta.
Koluissa ei pitäisi olla ollenkaan uskonnon opetusta muuta kuin historian tunnilla neutraalia uskontotietoutta eri uskonnoista. On ihmisoikeuksia loukkaavaa raiskata lapsen mieli uskonnollisilla harhoilla.- Eräs lukija
... ovat jo tälläkin hetkellä kuormitetut, eikä kaikkia tärkeitä asioita ehditä käydä läpi niin perusteellisesti kuin pitäisi. Uskonnot ja niiden vaikutus yhteiskunnassa on niin laaja aihe, että sen survominen onnistuneesti johonkin toiseen aineeseen on surkuhupaisa ajatuksenakin, ja lopulta molempien aineiden opetus kärsisi. Yleinen uskontotieto olisi paras ratkaisu, tuohon voisi lisätä filosofian alkeitakin jolloin lukiossa ei tarvitsisi aloittaa nollasta.
- Suomenuskoinen
Kokonaan pois on kyllä väärässä. Mä oon 14, ja tosiaankin kiinnostaa kuulla kaikista uskonnoista. Itse inhoan kristinuskoa enkä jaksa alkaa perustelemaan, mutta olen inhonnut ja nähnyt siinä pahaa jo hyvin pienestä pitäen. Siks mä kannatankin enemmän suomenuskoa, ja suosittelen muillekin luonnonuskontoja. Ne on meidän esivanhempien tuhansien vuosien aikana kehittyneitä uskontoja. Luonnonuskontojen opetusryhmä olis kouluissa myös ihan hyvä, esim. briteissä on hyvin suosittu luonnonuskonto, kutsutaan druidismiksi. Druidismin kannattajia on briteissä jopa 6000, joten eipä ole kristinusko onnistunut kokonaan näitä puhtaita ja maanläheisiä uskontoja tappamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225344- 254518
- 282631
- 342294
- 372048
- 151978
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211317Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224