Toyotan dieselkoneet 2.4TD ja2.5-4D4 ???

Mökkökökkönen

Moro! Olen miettimässä Toyota-pakun/avolavan hankintaa ja suunnilleen saman hintaluokan autoissa olisi tarjolla kahtakin konevaihtoehtoa:

2.5-4D4 (siis nämä uudemmat commontrailkapistukset)
2.4TD (perinteisemmät turbodieselit)

Onko hyvää tai huonoa sanottavaa? Kumman itse valitsisit mielummin. Painotettavia asioita voisi olla varaosien saanti ja yksinkertaisuus, toisaalta myös polttoaineenkulutus? Kaikki eivät ehkä satu samaan...

Onko hullua päätyä tuohon TD-koneeseen?

10

8959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopi89

      D4d tosiaan on commonrail ja TD turboahdettu
      Vanhempi TD kone on hieman vanhahtava mutta luotettava peruskone, ollut tuotannossa pitkään
      ja osat siihen ovat halvempia. Yhdellä camry td olen ajanut ja siinä kone oli ihan ok väänsi riittävästi
      ei mikään ohjus ollut :)Autolla oli ajettu 600tkm ja kone toimi kuin unelma, kori huono joten möin sen pois. Käynnistyi -20 pakkasella ilman lohkoa ja ekalla :) Mökin maanviljelijällä on hilux 2.4 td ja ei mitään
      vikoja ollut ja käynnistyy pakkasella aina ensimmäisellä.

      D4D on tietenkin tehokkaampi ja vääntävä mutta työkäytössä riittää tuo TD , koneessa on vähemmmän tehoja jolloin se kestää raskasta työkäyttöä enemmän kuin Esim D4D . Osatkin uudempaan D4D.hen maksaa enemmän ja TD kone sietää huonoja olosuhteita
      paremmin kuin D4D (vesi,kosteusyms)

      Toisekseen D4D koneista on vauhtipyörät rikkoontuneet kun täällä olen lukenut keskusteluja
      Itellä 4.0D toyota ja voin sanoa että mainio peli vaikka ei olekkaan turboa, vääntää kohtuullisesti ja menee
      melkein minne vaan. Onnea kaupoille!

    • ...

      2.4td hiluxissa alavääntö aivan olematon. Huonompi kuin parilitrasissa pensavehkeissä. Tarkoitan siis n.1000 kierroksella tapahtuvaa elämää. Ajoin ekaa kertaa tuommoisella hiluxilla ja olin tottunut turbottomaan hiluxiin, että voi lähteä kakkosella ristauksesta mutta ei. Ihmettelin monesti miten voi olla niin eloton dieseli, kauheasti puski vaan mustaa ku polkasin lapun lattiaan, että pakkokait sillä on kakkosella jaksaa lähteä.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!

        saa käyttää. Mikä pakko se on rasittaa kytkintä noin? Auto kuin auto niin ykkösellä liikkeelle ja sitten voi jättää pykäliä väliin. Näin saa raskaalla kalustollakin kytkinrempan venytettyä sinne miljoonan km paremmalle puolelle


      • ...
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        saa käyttää. Mikä pakko se on rasittaa kytkintä noin? Auto kuin auto niin ykkösellä liikkeelle ja sitten voi jättää pykäliä väliin. Näin saa raskaalla kalustollakin kytkinrempan venytettyä sinne miljoonan km paremmalle puolelle

        Tämä huutomerkki niminen kirjoittelija ei ilmeisesti ole koskaan ajanut henkilöautolla, jossa on oikeasti vääntävä diesel. Saatika sellaisella, jossa on kuusi vaihdetta. Ja sitä paitsi kuvastin sillä sitä alaväännön puutetta mikä on tosiasia 2.4td:ssä. Ajaa, vaikka kakkonen silmässä koskematta kaasuun ja yrittää lähteä kiihdyttämään->mitään ei tapahdu paitsi takana leijailee musta pilvi ;)


      • !!!!!!!!!!!!!!!!
        ... kirjoitti:

        Tämä huutomerkki niminen kirjoittelija ei ilmeisesti ole koskaan ajanut henkilöautolla, jossa on oikeasti vääntävä diesel. Saatika sellaisella, jossa on kuusi vaihdetta. Ja sitä paitsi kuvastin sillä sitä alaväännön puutetta mikä on tosiasia 2.4td:ssä. Ajaa, vaikka kakkonen silmässä koskematta kaasuun ja yrittää lähteä kiihdyttämään->mitään ei tapahdu paitsi takana leijailee musta pilvi ;)

        Kyllä on ajettu, henkilöautojakin. Juttu nyt vaan on niin että puhuin kytkimen kestostoiästä ja liikkeellelähdöstä. Nimenomaan silloin kun sitä vääntöä piisaa niin sen kytkimen saa pilattua hyvin nopeasti käyttämällä isoa vaihdetta. Liikkellelähtö on se hetki joka rasittaa voimansiirtoa eniten eli siinä kannattaa käyttää oienintä vaihdetta. Seuraavaksi voi lykkä pesään vaikka nelosta jos vääntöä piisaa.
        Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit mutta kun samalla paljastit tyylisi olevan yleensä rikkoa vehkeitä niin puutuin siihen. Tyyliäsi ei kannata selitellä edes laiskuudella koska saman "hyödyn" saa tosiaan jättämällä vaihteita väliin myöhemminkin


      • ...
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Kyllä on ajettu, henkilöautojakin. Juttu nyt vaan on niin että puhuin kytkimen kestostoiästä ja liikkeellelähdöstä. Nimenomaan silloin kun sitä vääntöä piisaa niin sen kytkimen saa pilattua hyvin nopeasti käyttämällä isoa vaihdetta. Liikkellelähtö on se hetki joka rasittaa voimansiirtoa eniten eli siinä kannattaa käyttää oienintä vaihdetta. Seuraavaksi voi lykkä pesään vaikka nelosta jos vääntöä piisaa.
        Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit mutta kun samalla paljastit tyylisi olevan yleensä rikkoa vehkeitä niin puutuin siihen. Tyyliäsi ei kannata selitellä edes laiskuudella koska saman "hyödyn" saa tosiaan jättämällä vaihteita väliin myöhemminkin

        Ilmeisesti myös ajaessasi kuorma-autolla, jossa ei ole kuormaa päällä lähdet ykkösellä? Pääset kolme metriä eteenpäin ja kierrokset huutaa kolmessa tonnissa. No, mutta joo. Ei ole tapana ensinnäkään ostaa loppuunajettua autoa eikä myöskään pitää samaa autoa kolmea vuotta pidempään niin sille kytkimelle se ja sama. Vaihtelu virkistää ja arvokaan ei niin hirveästi kerkeä tippua niin voi käydä ilomielin hakemassa aina uuden auton liikkeestä. Niin ja minulla ei siis ole omaa hiluxia. Ja sitä paitsi, viimeksi 80-luvulla olen omistanut manuaalivaihteisen auton.


      • !!!!!!!!!!!!!!
        ... kirjoitti:

        Ilmeisesti myös ajaessasi kuorma-autolla, jossa ei ole kuormaa päällä lähdet ykkösellä? Pääset kolme metriä eteenpäin ja kierrokset huutaa kolmessa tonnissa. No, mutta joo. Ei ole tapana ensinnäkään ostaa loppuunajettua autoa eikä myöskään pitää samaa autoa kolmea vuotta pidempään niin sille kytkimelle se ja sama. Vaihtelu virkistää ja arvokaan ei niin hirveästi kerkeä tippua niin voi käydä ilomielin hakemassa aina uuden auton liikkeestä. Niin ja minulla ei siis ole omaa hiluxia. Ja sitä paitsi, viimeksi 80-luvulla olen omistanut manuaalivaihteisen auton.

        parhaaksi on jos todella käytät automaatteja. Pikku korjauksena luuloihisi. Ilman kuormaa pienin vaihde ensin, aivan oikein n 2-3m liikettä ja sitten autosta riippuen 2-5 vaihdetta yli hypäten isompaa silmään. Konetta ei kuitenkaan huudateta vaan vaihto siinä n1700 kierrosta missä yleensäkin vaihdetaan. Kolmen tonnin kierroksia ei iso kone kestä, suurin vääntö on yleensä siinä 1500 paikkeilla mutta muistanpa yhden tehomyllyn jonka suurin vääntö oli 800rpm/min


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Ilmeisesti myös ajaessasi kuorma-autolla, jossa ei ole kuormaa päällä lähdet ykkösellä? Pääset kolme metriä eteenpäin ja kierrokset huutaa kolmessa tonnissa. No, mutta joo. Ei ole tapana ensinnäkään ostaa loppuunajettua autoa eikä myöskään pitää samaa autoa kolmea vuotta pidempään niin sille kytkimelle se ja sama. Vaihtelu virkistää ja arvokaan ei niin hirveästi kerkeä tippua niin voi käydä ilomielin hakemassa aina uuden auton liikkeestä. Niin ja minulla ei siis ole omaa hiluxia. Ja sitä paitsi, viimeksi 80-luvulla olen omistanut manuaalivaihteisen auton.

        Vittu mikä idioottien keskustelu


    • X2

      2.4 td koneella oleva on aika paljon isompi ruokaisempi kuin D4d. Esim Hiluxin kohdalla TD koneella ei taida juuri alle 10l/100km päästä, kun D4D:llä voi hyvissä olosuhteissa päästä alle 8l:n. Joten riippuen vuotuisista ajoa, voi PA-kustannuksissa tulla eroa.

      Lisäksi TD on tosiaan vanhahtava ja suht. laiska kun verrataan D4D koneeseen. 2.4 TD kone on kyllä ehkä Toyotan parhaimpia koneita kestävyydeltään ja luotettavuudeltaan melko yksinkertainen ja hyvin rakennettu. Eli uskaltaa jättää -30C:n pakkaseenkin, jos akku on kunnossa niin paukahtaa melko varmasti tulille ja lämmintä piisaa kylmilläkin ilmoilla.

      D4D koneet ovat myös pääsääntöisesti osoittautuneet kestäviksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jos löydät vanhan 2.4TD:n jossa on vielä ns. mekaaninen pumppu (syöttöruuvi), niin moottorin luonne ja kulutus muuttuvat, kun pumppu käy dieselpajalla säädettävänä = n. 350e pieti. Saattaa ne uudemmatkin TD:t saada säädettyä.

      Tokko suuria yllätyksiä kohtaat, kumman sitten valitsetkin.

    • Anonyymi

      Common trail?????!! Mikä vittu se on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4554
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3685
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2417
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2121
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2014
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1698
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1497
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe