Megane-04 ilmastointi on alkanut ulista ja jostain tullut "silikoni" palloja kuskin jalkatilaan.
osaako joku sanoa mikä moiset ilmiöt aiheuttaa, jostain olen lukenut että oireet liittyis jotenkin ilmastoinnin-kuivaimeen?
ilmastoinnin ulina
2
507
Vastaukset
- *SiliKoni
Liittyy ilmastointi kuivaimeen siten, että sisäilma on ollut liian kuivaa ja vaimosi silikoni tissit ovat alkaneet purkautua. Nestemäinen silikoni kuivuu kuivassa sisäilmassa ja murustuu tippuen jalkatilaan.
- MJ
Minulla on 04 Scenic ja sen ilmastointi alkoi viime vuonna ulista. Itse kuvasin ääntä sanalla "jurnuttaa", Jurnutus alkoi aina kun AC oli päällä. Kesän aikana ilmastoinnin teho heikkeni ja jo kuukauden päästä se oli aika olematon. Sitten loppukesästä ulina loppui. Mutta niin loppui ilmastointikin ja huomasin että AC ei oikeasti mene edes päälle vaikka AC merkki palaa. Tuli talvi ja asia jäi.
Tänä kesänä vein Scenun Biliaan ja ne totesivat heti että kennon yhde on revennyt ja kylmänesteet poissa. Se jurina kuulemma tulee siitä kun kompressori yrittää väkisin kehittää painetta mutta nestettä puuttuu. Lopulta automatiikka estää kompressorin kytkeytymisen, jottei se rikkoonnu kuivakäynnissä. Kylmänesteen mukana kulkee nimittäin myös kompuran voiteluaine. Kenno, kuivain ja putki uusittiin, nesteet täytettiin ja taas toimii. - Vie autosi tarkastettavaksi merkkihuoltoon, huoltoaseman täyttötyö ei auta mitään sillä kylmäneste vuotaa saman tien ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477735
- 334283
- 573765
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642518
- 582469
- 402349
- 162306