Oikeakätisellä henkilöllä oikea käsi on taitavampi ja vasenkätisellä vasen. Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan. Jimi Hendrixkin tämän tajusi ja soitti otelautaa oikealla kädellä, mistä johtuen ihmiset luulevat häntä vasenkätiseksi vaikka oli oikeasti oikeakätinen. Oli vaan fiksu kaveri. Tajusi miten päin kitaraa oikeasti pidetään ja tuli siksi niin taitavaksi.
Moni teistä soittaa väärällä kädellä!
8
3596
Vastaukset
- Jimi Pukla
Fiksu pitää ollakin, jos omaan oksennukseensa tukehtuu.
- NoJust...
että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen.
Jos annan vasenkätisen ja oikeakätisen kitaran ihmiselle, joka ei tiedä kitaransoitosta yhtikäs mitään, eikä pysty edes tunnistamaan ulkonäöstä, kumpiko kitara on vasenkätiselle ja kumpi oikea...niin kyllähän jopa tällainen henkilö pystyy kokeilemalla päättelemään, kumman soitto tuntuu luonnollisemmalta...ja näinollen päätyy juuri samankätiseen kitaraan, kuin itse on kätisyytensä puolesta.
Eli mukavuudenhaluisuus. Oikeakätisille oikeakätisen kitaran soittaminen tuntuu paljon luontevammalta, kuin vasekätisen kitaran. Siinä se.
Oma lukunsa on nämä ns. "sekakätiset", jotka tekevät tiettyjä asioita vasenkätisesti ja toisia taas oikeakätisesti:D- rightlefty
"että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen. "
Tämä on yleinen harhaluulo johtuen juuri siitä että Jimi soitti kitaraa kuten pitää oikeakätisenä eli että otalauden puoli on oikealla kädellä.
- S-ope vm 59
Kyllä soitan ihan siltä puolelta kumpi on minulle luonnollisempi ja parempi.
Aivan sama oletko vasen- vai oikeakätinen, homma menee siltä puolelta miltä se luonnistuu itse kullakin paremmin.
" Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan"Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".
- Pärjätkää
Evil-Ted kirjoitti:
Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".
Kysynkin siksi tyhmiä. Vasurilla voin ajatella ja soittaa komppeja, mutten sooloja. Siksi olen ostamassa vasuria soolojen heittoon vasuria.Ihan siksi.Valikoima on hiemabn rajoittunut. Kuulin nimen huonosti, Hinta oli jossain 800 euron paikkeilla. Tai enemmän.Ihan liikaa tämänhetkiseen rahatilanteeseeni. Näillä hinnoilla siirryn balalaikaan. Kitarani maksoi vain neljäsataa.
En ole ihan niin hyvä että maksaisin kitarastani tuhansia. Puhunmattakaan enemmän. Mutta tietenkin - hyvä kitara voisi maksaa neljä viisi tonnia. Luultavasti tekisin sen itse. Visakoivusta. Ei yhtään hullumpi ajatus. Saatte ihan ilmaisena ideana. Persepuoli mahonkia. Kaula mahonkia. Mainostakaa niin perusteellisesti.
- inEnglish
hänen perheensä dokkareissa ja tollasissa (ilman suommennoksia ne tekstit ovat virheellisisä välillä) sanoo että hän oli luonnostaa vasuri hän osasi soittaa kitaraa 4 eri tavalla , oikea-, vasenkäden tyylii ja ympäri molemmat...... hän siis ymmärsi heittää kitaran ympäri kuten hänen kitaransa joka oli tehty oikeakätiselle ..... ittekin joka luonnastaa olisin ollut vasuri (opettajat pakottivat oikeankäden kirjoitukseen) soitan oikeankäden kitaraa... jokainen soittaa miten luonnostaa toimii ja miten kätteen soppii....
joten mites toi täsmää ny sun sanoihin? onko perhe väärässä? - taimuitatukehtuneita
Ihan miten päin vaan, kunhan minun ei tarvitse kuunne,lla Hendricksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3147894Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne926164Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322147Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222056- 391963
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961954- 751706
- 441514
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311470