PPS-fileestä kysymys.

Mikäköhän on, kun kovasti kehutaan, että OpenOffice grafiikkaesitysohjelma on yhteensopiva MS PowerPointilla tehtyjen fileiden kanssa, mutta mulla ei yhdessäkään Ubuntuun asennetussa OO:ssa nuo toimi juuri lainkaan.

Joku kolmen kuvan ja yhden äänen mini-show saattaa toimia, mutta kun laitetaan puolen tunnin file, jossa on paljon kuvia, ääniä ja videonpätkiäkin seassa, ei toimi OO lainkaan. Winellä ja PP-katselimella lähtee sentään eka kuva ja eka ääni liikkeelle, mutta siihen sitten jää.

Hiirtä ja enter'iä klikkailemalla homma menee eteenpäin, mutta sehän on ihan syvältä. Oisko tähän jotain neuvoa jollakulla?

Mulla on kyllä W-kone tuossa, joten no problem täällä konttorilla, mutta viikonlopun reissuun olisi tarkoitus ottaa mukaan Ubuntuläppäri, jolla pitäisi muutama juttu katsoa. Miten lienee....taitaa jäädä katsomatta Ubuntulla?

5

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se OpenOffice voi sen Powerpointin muodon kanssa olla yhteensopiva mutta jos siellä jotain videota ja ääntä on upotettuna vaikka jossain Windowsin höpöformaateissa niin eihän se niitä koske. SAATTAA kyllä lähteä toimimaan kun asennat paketin ubuntu-restricted-extras, lisäät Medibuntu lähteen ja sitten jotain W32codecs yms. paketit. Ehkä OpenOfficeen pitää klikata joku extensio päälle mut niistä en tiedä.

Helpoiten selviät kun tallennat ne tiedostot aina standardissa ODF -muodossa (.odp) niin toimii sitten kunnolla. Videot ja äänet tietysti myös standardeihin muotoihin, Mpeg-1 toimii kai Windowsissa ja Ubuntussa, ja ääni Mp3.

Yksi vaihtoehto on tietysti exportata koko esitys videotiedostoksi johonkin standardiin formaattiin (esim. H.264 AVC).

• Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

Liikaa kai ei voi vaatia eri järjestelmien välillä.

Mites esim. MS PP:lla voi tallentaa diaesityksiä ODF-muodossa? En ole PP-esityksiä pariin-kolmeen vuoteen tehnytkään. Ennen ne aina tallennettiin PPS ja PPT-muotoon. Nämä kyseiset fileet ovat cd:illä alkaen vuodesta 2004.

Voi olla, että aika on ajanut niiden ohi, mutta kyllä ne W-puolella Officella vielä ihan toimivat.

• ThreeMice kirjoitti:

Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

Mites esim. MS PP:lla voi tallentaa diaesityksiä ODF-muodossa? En ole PP-esityksiä pariin-kolmeen vuoteen tehnytkään. Ennen ne aina tallennettiin PPS ja PPT-muotoon. Nämä kyseiset fileet ovat cd:illä alkaen vuodesta 2004.

Voi olla, että aika on ajanut niiden ohi, mutta kyllä ne W-puolella Officella vielä ihan toimivat.

Tallennettaessa valitsee tiedostomuodon. Onnistuu Wordissa, Excelissä yms. niin miksei myös Powerpointissa. Tietysti MS Officen täytyy olla ajantasalla, eli MS Office 2007 SP2 tai MS Office 2010.

Aika kyllä siltä osin mennyt ohitse, kun on ne MS Officen vanhat muodot jo vanhentuneita kun on jo standardit olemassa siihen tallennukseen. .xls on ainoa millä jotain tekee.

• exergy
        ThreeMice kirjoitti:

Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

No minä voisin decryptata ne exe.gyrpä muotoon niin sitten ne voisivat toimia valitsemassani paikassa tiettynä aikana jos käyttää Wii-laitetta? Auttaako?

• exergy kirjoitti:

No minä voisin decryptata ne exe.gyrpä muotoon niin sitten ne voisivat toimia valitsemassani paikassa tiettynä aikana jos käyttää Wii-laitetta? Auttaako?

Minäpä meilaan filut sulle, niin sä decryptaat ne *.gyrpä- muotoon mulle. Mitä maksaa moinen palvelu? Enpäs tullut ajatelleeksi edes tuota mahdollisuutta, tyhmä minä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94