Hyviä keskusteluja päivänpolttavista aiheista.
http://www.youtube.com/watch?v=Tz53l-faCGs
Jahtipäivä onnistui. N.500kg hirvi kaatui ja se luovutti komeat 14 piikkiset sarvensa mulle :)
Eiliselle keskustelukaverille vastaus: Hapankorput ja sulatejuusto :)
Hyvää yötä.
Huuhaa elää :)
22
433
Vastaukset
edes saa ampua yli kymmen piikkistä Urkkia, jos ei vahinkoa satu :)) Toihan on ruhopainoltaan sit jotain puolet tuosta 250kg. Meillä oli Sunnuntai-iltana 11 ruhoa roikkumassa viikonlopun saaliina. Tähän mennessä ammuttu 46 Hirveä meitiin seurassa, alkaa jahti olemaan yli puolessa välissä. Pari tuttua kuollut hirvijahdissa, muttei meidän seurassa. Toinen oli mun riparikaveri ja lähti suorilta jaloilta katteleen mualiman menoa pilven reunalta :((
metsästysvahingot on kurjia. Niitäkin aina sattuu. Vai oliko nuo kertomasi vahinkoja?
Meillä on vielä 12 kaatamatta. Kaadettuja on 36. Ollaan oltu aika vähän loppujenlopuksi metsällä. Eiköhän nuo loputkin saada, kun tuntuu niitä liikkeellä paljon vielä olevan.
Kauriin ammuin kans ja täytätytän sen pään, kun oli vanha pukki sarvineen liikenteessä :)michaelone kirjoitti:
metsästysvahingot on kurjia. Niitäkin aina sattuu. Vai oliko nuo kertomasi vahinkoja?
Meillä on vielä 12 kaatamatta. Kaadettuja on 36. Ollaan oltu aika vähän loppujenlopuksi metsällä. Eiköhän nuo loputkin saada, kun tuntuu niitä liikkeellä paljon vielä olevan.
Kauriin ammuin kans ja täytätytän sen pään, kun oli vanha pukki sarvineen liikenteessä :)sai sydärin ja homma oli sillä selvä :(
Meillä vielä nelisenkymmentä kaatamatta, mutta voi olla, ettei kaikkia edes yritetä kaataa, sillä pitäähän noille "pedoillekin" jotain jättää :))
Meillä rauhoitettiin Kauris tästä lähettyviltä (3000ha alueelta) Kauris mun pyynnöstä ja koko seurassa 17 000 ha saa ampua vaan viis Kaurista tänä vuonna. Ilveksiä on vaikka muille jakaa ja pari kaatolupa-anomus on haussa Riistanhoitopiiristä.
Onneks olkoon komeista kaadoista :))kerbiili62 kirjoitti:
sai sydärin ja homma oli sillä selvä :(
Meillä vielä nelisenkymmentä kaatamatta, mutta voi olla, ettei kaikkia edes yritetä kaataa, sillä pitäähän noille "pedoillekin" jotain jättää :))
Meillä rauhoitettiin Kauris tästä lähettyviltä (3000ha alueelta) Kauris mun pyynnöstä ja koko seurassa 17 000 ha saa ampua vaan viis Kaurista tänä vuonna. Ilveksiä on vaikka muille jakaa ja pari kaatolupa-anomus on haussa Riistanhoitopiiristä.
Onneks olkoon komeista kaadoista :))vaan :)
Meilläpäin ei nuo ilvekset paljon näyttäydy.
Riistakameraankaan on käynyt yksi ainoa kurkkaamassa.
Teillä onkin mojova määrä lupia. Kai teitä on aika iso porukkakin?
Meillä, jos kaikki kaatuu, tulee reilu hirvi per ukko.
Tuon sarvipään kaadoin omalle maalleni, niin ei tarvitse viedä paistia maanomistajalle :)
- satumainen_nainen
missä se 14 piikkinen roikkuu, niin mä tulen kokeilemaan tuota hirviveistäni kerrankin hirveen.:DDD
- hummeriheippa
kuutos tai viitostietä pikkaisen etelään päin. Kyllä se sieltä löytyy;))))
- satumainen_nainen
hummeriheippa kirjoitti:
puukon sit valmiiksi, niin pääsen veistämään siitä hirvestä ne sisäfileet ja parhaat paistit itselleni.:D
on tuolla metsästysmajalla ;)) Tulehan vaan.
Voitkin samalla paloa sen kauriin, kun se tulee kokonaan ampujalle :))hummeriheippa kirjoitti:
Satu sun antamaa ajo-ohjetta seuraa, niin taitaa hirvi jäädä meiltä palomatta ;))
- satumainen_nainen
michaelone kirjoitti:
on tuolla metsästysmajalla ;)) Tulehan vaan.
Voitkin samalla paloa sen kauriin, kun se tulee kokonaan ampujalle :))mahtuu kokonaisena Mondeon peräkonttiin, ei tarvitse pilkkoa.;)
Tarkanpa osoitteen mulle annoit.:D Pitänee turvautua tähän ylimaalliseen hajuaistiini ja käydä ulkona ottamassa suuntimia vähäsen.:D satumainen_nainen kirjoitti:
puukon sit valmiiksi, niin pääsen veistämään siitä hirvestä ne sisäfileet ja parhaat paistit itselleni.:D
sä sisäfileet, kunhan jätät edes luusoppavärkit mulle muistoksi :)
On tuota lihaa nyt jo melkein riittämiin.satumainen_nainen kirjoitti:
mahtuu kokonaisena Mondeon peräkonttiin, ei tarvitse pilkkoa.;)
Tarkanpa osoitteen mulle annoit.:D Pitänee turvautua tähän ylimaalliseen hajuaistiini ja käydä ulkona ottamassa suuntimia vähäsen.:Dlaitan sulle savumerkkejä?
Niin kauris on sellanen kippana elukaksi. Oli sillä hieno pää kuitenkin. Se nyt on jo irti ja täyttäjä haki sen hoitoonsa :)- satumainen_nainen
michaelone kirjoitti:
sä sisäfileet, kunhan jätät edes luusoppavärkit mulle muistoksi :)
On tuota lihaa nyt jo melkein riittämiin.luut siihen roikkumaan ja vien kaikki lihat.;)
- satumainen_nainen
michaelone kirjoitti:
laitan sulle savumerkkejä?
Niin kauris on sellanen kippana elukaksi. Oli sillä hieno pää kuitenkin. Se nyt on jo irti ja täyttäjä haki sen hoitoonsa :)muutama savumerkki, mutta älä polta koko tienoota.:D
Jospa se tuuli tois sen savun nenuun, niin haistaa mistä suunnasta se tulee.;) satumainen_nainen kirjoitti:
muutama savumerkki, mutta älä polta koko tienoota.:D
Jospa se tuuli tois sen savun nenuun, niin haistaa mistä suunnasta se tulee.;)tuuli tyyntyi ja alko sataa vettä :(
No riippukoon vielä, että ehdit käydä puukkoinesi paikalla ;))
- Onnittelija.
mielikuvitus laukkaa. Hienoa, että olet omassa mielikuvitusmaailmassasi. Se antaa sun elämällesi sisältöä.
- Nauttija;-DD
vituttaa;-DD
Kateus vie hirvetkin metsistä;-DD mielikuvituksellasi ei varmasti pysty edes ajattelemaan miltä tuntuu seistä metsässä passissa, kun kaveri huikkaa VHF-puhelimeen valtavan sarvipään tulevan suoraa sua kohti :)
Samassa jo kuulet sarvien "kolinan" puunrungoissa, niin tiedät "hetkesi" koittavan. Joko ammut tai juokset karkuun.
Ja mä ammun :)
Mitä on sun elämän sisältö, kun et osannut metsästysaiheiseen ketjuuni muuta kertoa?
- Elääkö
Täällä pitäisi olla sitä huuhaata vaan ei ole
- Tämä palsta on täynnä huuhaata. Mielen älyttömimmät ajatukset ja tempaukset voi kirjoittaa tälle palstalle!
Kun taas päivänpolttaville on maailman menoa palsta
- Keskustele päivänpolttavista kotimaan ja ulkomaan uutisista. - .308
oletkin paukauttanut. Onnittelut vaan;)
vaan. On se kyllä komee, kieltämättä :)
Lapioiden päässä piikit. Pari on poikkikin melkein juuresta. Kai ottanut yhteen joskus kunnolla toisen konkarin kanssa :)
- olit....
Huuhaa elää.:)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144