Laredossa

verditti

Otan nopean suihkun, kuivaan itseni vaihtopaitaan ja kiirehdin hämärtyvään iltaan. Ilma tuntuu kaksi kertaa kylmemmältä kuuman saunan jälkeen. Itäsatama on altis pohjoistuulelle. Taivaankannelle on piirretty tussilla viivoja, tuuli pyörii maanpinnan lehtikasoissa. Kesän ja keksin kaupunki näyttää minulle nurjimman puolensa. Masentaa (räntäsade ja rengasrikko matkalla kälviään).
Tunnen itseni muukalaiseksi, joka on saapunut vihamieliseen autiokaupunkiin, puuttuu vain aavikko-
kierijät, joita tuuli ajaisi pitkin autioita katuja. Ei heilahda verho, jonka takana odottaisi lakkatukka
vilkkusilmä.
Kävellessäni kohti venettä pukeudun lierihattuun, pitkään nahkatakkiin ja buutseihin. Aistin nahkan täyteläisen hajun. Tie on kova anturan alla, mutta kuitenkin taivaanranta on vesiväreillä maalattu. Kel-
taista, punaista, sinistä. Vihreääkin näkyy Koverharin yllä.
Palaan aikaan ja paikkaan kun yksinäinen valkoposkihanhi tulee Hagan puiston suunnasta ja laskeutuu
röyhkeänä tielleni. Väistettyäni se laahustaa robotin askelin roskikselle.
Muukalaiset, hanhi ja minä. Tämä kaupunki olisi eloton ilman meitä.

Samaa sykssyäkö koko maa? Toivottavasti!

20

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.
      • verditti

Tätä odotinkin. 100 pistettä! Fantastico!
        Mahtavaa!

• Anjaniina.

• verditti

• Anjaniina.
        verditti kirjoitti:

Täytynee päivittää Playeri kun ei kuulu miltään.
        Se ei ollut sarkasmia. EI!
        Olet mahtava mimmi!

ylisanoihin, pystyt parempaankin..
        Kekitytään aiheeseen...joka oli autius/orpous/tylsä syksy ja laulut...tai mitä sitten ajattelitkin vastineeksi saavasi.

• verditti

Kiitos! Nyyh.

• GloriaJoy
      • verditti

minä vaatimaton mies.
        Asiasta toiseen, omalla luvallani tulen ensi viikolla esittämään sinulle
        tuhmia kysymyksiä gallerian käytöstä. Löysin sieltä anteeksiantamattoman vanhoja
        viestejä. Olen ymmälläni. On tuhoisaa olla sekä hajamielinen, että kiireinen
        yhtäaikaa.

• GloriaJoy
        verditti kirjoitti:

minä vaatimaton mies.
        Asiasta toiseen, omalla luvallani tulen ensi viikolla esittämään sinulle
        tuhmia kysymyksiä gallerian käytöstä. Löysin sieltä anteeksiantamattoman vanhoja
        viestejä. Olen ymmälläni. On tuhoisaa olla sekä hajamielinen, että kiireinen
        yhtäaikaa.

... no alkajaisiksi voisin sanoa, että kaikki roskakoriin aikanaa heitetyt ja sieltä poistamatta jääneet viestit ovat sähköpostissa (siis pikasähköpostista puhe) ja samoin ja varsinkin se osuus missä ennen oli lähetetyt (= sisälsi sekä itse kirjoitetut että kirjoitettuihin vastatut) nekin pompsahti näkyviin. Onhan se hyvä että siulla on laaja viestinnällinen vyyhti :-)) ... kenties solmussa

• GloriaJoy
        GloriaJoy kirjoitti:

... no alkajaisiksi voisin sanoa, että kaikki roskakoriin aikanaa heitetyt ja sieltä poistamatta jääneet viestit ovat sähköpostissa (siis pikasähköpostista puhe) ja samoin ja varsinkin se osuus missä ennen oli lähetetyt (= sisälsi sekä itse kirjoitetut että kirjoitettuihin vastatut) nekin pompsahti näkyviin. Onhan se hyvä että siulla on laaja viestinnällinen vyyhti :-)) ... kenties solmussa

.. anteeksi, saatoit vaan miut niin pahaan kiusaukseen .-)

• Heikunkeikku

Suomenmaan sivulaidalla taapertaa yks muija pihalle. Kainalossa isoo pussillinen murskattuja pähkinöitä.
      Koko lähitienoon linnut kököttävät sielä sun täälä pihan laitamilla ja tottahan ne tietää, että toi muija tuo niille vähäkö murkinaa. Iloosen näkööseksi muuttuvat, nokat jotenki yläviistos tai emmä tiedä onko, mutta kehon kieli ainaski ripottelee iloisuutta.
      Muija pätkäsee lintulaudalle kasan pähkinöitä ja lämmin aalto kiemurtelee jossaki rintakehän sisällä, tuntuu niin kivalta vetästä veks lähinaapureilta kaikki linnut omaan pihahan. Kelpaa ryystää kaffetta ja kattella touhukkaita lintuja.
      Muija ja linnut. Kissiä pari kipaletta ja se höyryävä kaffi. Muijan piha olis yhtä autio, ku ton ja ton ja ton ja ton naapurin, ellei olis pähkinöitä. Auringonkukan siemeniä kans, meinas unohtua.

• verditti

Minä pidän erityisesti variksesta ja lokista. Viisaita veijareita.
        Olet lihottanut kissasi pilalle jos linnut eivät pelkää niitä.
        "Muija ja linnut." "Akka ja kissa", nykyajan ruoka ei muodosta
        noin viehättävää pömppömasua.

• Ulkona tihrustaa vettä ja viimeiset lehdet on vielä puissa.
      Kun tiellä kävelee saa kävellä keskellä keltaisuutta.
      Täällä valkoposkihanhia oli pilvin pimein kesällä.
      Oli joutseniakin.
      Nyt on vain närhi lennellyt tuossa ikkunan alla.
      Ja se orava edelleen juoksee joka päivä, ompa sille tullut kaverikin.
      Sudenkorennot ei enää tule kädelleni.
      Mutta talven jälkeen tulee uusi kesä. Kevään ja sen kaiken loskan ja kurjuuden voisin nukkua yli.
      Silloin voi masentaa, mutta mistä sen vielä tietää ensi kevään kun on vielä tulossa.

• verditti

Sudenkorennonkesyttäjä! Sinä.
        Talviuni olisi parasta näiilä leveysasteilla, nukkuisi kuin karhu tai isopihtihäntäinen.

• verditti kirjoitti:

Sudenkorennonkesyttäjä! Sinä.
        Talviuni olisi parasta näiilä leveysasteilla, nukkuisi kuin karhu tai isopihtihäntäinen.

Luonto tulee lähelle ja sinuksi (minuksi) kun istuu hiljaa ja seuraa.
        Hyväksyy oman olevaisuutensa osana luontoa, osana ruohonkortta.

Vaivunkin talvella pieneen unenomaiseen olotilaan jossa on hyvä kulkea.

• Kesän ja keksin kaupunki, sen täytyy olla Hanko. Siellähän on meri joka syksyisin ei kyllä houkuttele, ne lehtikasat ovat täälläkin, tosin nyt lumen ja (kinosten )peitossa, osa puissakin vielä. Äsken kun lenkkeilin, tuntui ihan keväiseltä, aurinkokin vilautti itseään. Marraskuusta päästään pian Jouluun ja sitten päivät pidentyy, ajattele positiivisesti.

Heh rengasrikko matkalla Kälviään, tiedän missä se on, olen asunut 18 v Kaustisella joten sekin osa Suomea on tullut tutuksi, ei käy kateeksi varsinkaan räntäsateessa:O

Syksyllä voi olla syksyilme ja keväällä taas se Hangonkeksi:)

• verditti

Syytä Froikkareita tuosta Kälviästä, hehän joskus jotenkin noin lauloivat.
        Sain tehtävän josta ei voinut kieltäytyä, siis käymässä Hangossa.

• HTZA

http://www.youtube.com/watch?v=_a1ClclZKGA

Laiturin latvasta katsoin, kuinka nousevan auringon säteet heijastuivat jäästä.
      Tuuli oli paiskonut täyssyksysiä lehtiä niille.
      Stadissa oli niitä enemmän, kun lähdin.
      Yönkeltaisen olin kussut pois, se vajosi talveen varautuvien juurten väliin.
      Siltä kohtaa suli kuura pois.
      Hymähtäen ajattelin pientä koppakuoriaista, sillä oli hetken lämmin.
      Kanttarellin rihmastokin saattoi pullistua hetkeksi.
      Ja ne olivatkin sitten ainoaa elämää, minkä luonnosta kuvittelin, mitään pinnanyläistä en nähnyt.
      Aamuneljä oli kuollut.
      H.

• verditti

Muistoja nostava esitys Dannylta.
        Hieno myöskin tuo proosarunosi ja niin realistinen.
        Kanttarelli varmasti varastoi vitamiiniruiskeesi tulevaa kasvukautta varten.
        Pikantti säväys kastikkeehesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94