VWCaddy, esteetön

Kohtako oma

Moro.

Onko Tuo VW caddy minkämoinen sukkula pitää työkaluna ja nimenomaan esteettömästä versiosta kyse.
Vanha mallihan oli 1,9:nä DSG:llä saatavana mutta uutta saisi 2,0 TDI DSG yhdistelmänä.
Juu, tiedän.. jäykkä taka-akseli ja lehtijouset, ei se ole se henkilöautomaisin ajettava, mutta harvemmin sitä perunapellolle eksytäänkään.

Kiitosta vain jos saisi vähän kokemuksia käyttäjiltä, myös niiltä "takapenkin" isänniltä

17

3643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanharenki

      Peli olen ajanut sillä joitakin tuhansia kilometrejä.
      Varmasti puolustaapaikkaansa Tamlanssin inva versiokin on hyvä.
      Saa vielä kääntyvät penkit sivulle.joten voi välillä ottaa 6 matkustajaakin..

    • lailla

      Kyseinen VW caddy pitäis kieltää lailla esteettömänä taksina. Kysehän on selvästä lain kierrosta. Vehje on inva-asiakkille vaarallinen ja täysin epäkäytännöllinen, jolla kukaan inva-autoa tarvitseva ei halua kulkea. Käytännössä ko. autolilla ajetaan ihan tavallisia asiakkaita.

      • Kohtako oma

        Aamuja vain.

        Perusteleppas vähäsen argumenttiaisi, tosin veikkaampa että juttusi on normi trollitasoa koska et selkeästi erota esteettömän ja invataksin eroja.
        Tiedätkö että myös invatakseilla ajetaan normaaleja taksiajoja, vai oletatko ihan tosissaan että inva-kalusto on palvelemasa vain pyörätuoliasiakkaita ja ei ole kuin heidän käytössään?
        Veronkiertoa?
        Heitäppä tähänkin tiukka asiantunteva perustelu.
        Vaarallinen, millä tavalla ja missä tilanteissa ja kenelle?
        Tähänkin voisit nakata tiukan perustelun, mielummin ihan kokemuspohjaan nojaten jos rahkeet piisaa.

        Taisi takapenkin isäntä herätä pahnoiltaan kommentoimaan.


    • renki13

      Kyllähän caddyllä kannattaa ajaa pelkästään inva-asiakkaita...Kuka idiootti haluaa ajaa kympin nyppyjä...Tottakai jos invat ei kulje niin silloin kannattaa ajaa normaali taksiasemilta...Turvallisuudesta oli puhetta niin caddyhän on paljon turvallisempi, sisältäen matkustajan kiinteän turvavyön ja neljän pisteen kiinnityksen.

      • 2+8

        Caddy ei ole paras mahdollinen pyörätuolikuljetuksessa. Turhan pieni tila sille tuolille. Moni asiakas on myös valittanut, että se tuntuu jotenkin kiikkerältä. Johtuisikohan siitä kun lattiakiinnitykset tulevat niin lähelle tuolia. Samaten kuullut paljon valitusta siitä kun mistään ei saa kunnolla kiinni kun eivät mummot yletä ottamaan tukea seinistä tai penkeistä. Turvavyökin on täysi lelu verrattuna lattiakiinnitteisiin versioihin. Kyllähän sillä saa juuri ja juuri pidettyä mummon tuolissa matkan ajan, mutta kolaritilanteessa en laskisi sen varaan. Pyörätuoli olisi säpäleinä ja mummo tuulilasista läpi.


      • Nuori Isäntä
        2+8 kirjoitti:

        Caddy ei ole paras mahdollinen pyörätuolikuljetuksessa. Turhan pieni tila sille tuolille. Moni asiakas on myös valittanut, että se tuntuu jotenkin kiikkerältä. Johtuisikohan siitä kun lattiakiinnitykset tulevat niin lähelle tuolia. Samaten kuullut paljon valitusta siitä kun mistään ei saa kunnolla kiinni kun eivät mummot yletä ottamaan tukea seinistä tai penkeistä. Turvavyökin on täysi lelu verrattuna lattiakiinnitteisiin versioihin. Kyllähän sillä saa juuri ja juuri pidettyä mummon tuolissa matkan ajan, mutta kolaritilanteessa en laskisi sen varaan. Pyörätuoli olisi säpäleinä ja mummo tuulilasista läpi.

        Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
        kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.

        Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
        Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
        .
        Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.

        Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
        Puutteita mitä itse olen huomioinut on
        - melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
        - kulku takimmalle penkille
        - kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
        - sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
        - latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta

        Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa.


      • lmdcölmsd
        Nuori Isäntä kirjoitti:

        Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
        kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.

        Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
        Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
        .
        Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.

        Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
        Puutteita mitä itse olen huomioinut on
        - melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
        - kulku takimmalle penkille
        - kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
        - sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
        - latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta

        Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa.

        "kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia"

        Tästä saa kuulla valitusta päivittäin. Tänään yksi huonojalkainen mummo kirosi kun Caddy tulee, vaikka pikkuautoa on pyydetty. Varsinkin monilla lyhyemmillä ihmisillä on suuria vaikeuksia päästä autoon sisään kun polvet ovat jäykät eikä penkille pääse kunnolla syvälle istumaan.


      • ....
        Nuori Isäntä kirjoitti:

        Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
        kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.

        Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
        Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
        .
        Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.

        Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
        Puutteita mitä itse olen huomioinut on
        - melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
        - kulku takimmalle penkille
        - kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
        - sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
        - latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta

        Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa.

        En ymmärrä näitä 85t transporttereita- tosin en caddyjäkään. Jos tuollaisen karvalakki sprintterin saa 50-55t alv 0, niin pitääkö edes miettiä minkä ottaa.


    • siasiakas

      Moroo.Kyllä kirahvinkuljetusauto on hyvä ja kuskit komeita,kokeilkaapa,eikä kaikki heteroita....

    • CaddyCab

      Saahan Caddyyna astinlaudat sivulle niin saa mummot kiivetä portaita pitkin autoon. Ei minulla ole kukaan valittanut, että autoon olisi vaikea päästä. Enmmänkin ovat kehuneet sitä, kuinka helppo korkeammalta tuolilta on nousta pois.

      • 20+2

        Astinlautojen kanssa saa taas kuunnella valitusta siitä, että huonojalkaiset pannaan kiipeämään portaita. Sprinterissä pitäisi melkein jotkut rollaattoritapaukset nostaa hissillä, vaikka pääsisivätkin tavalliseen henkilöautoon ilman mitään apuja. En kyllä ole astinlaudallista Caddya toiminnassa nähnyt, mutta jotenkin voisi kuvitella että siihen kömpinen olisi omalla tavallaan vielä vaikeampaa. Moni kun yrittää jo nyt astua Caddyyn sisään kuten pakettiautoon mennään, vaikka katon korkeus ei oikein anna myöden tälle taktiikalle.


    • Toyota mies

      Varmaan ihan ok auto postinjakelussa & ateria kuljetuksissa mutta inva autoksi siitä ei ole.

      Vaihdossa siitä ei kyllä saa kuin muutaman tonnin kun eivät ole haluttua tavaraa 200tkm jälkeen.

      • Nuori Isäntä

        No eihän siitä olekkaan jos vastassa on Suomen automaailman ikoni Tojota
        2v. ikäinen ja 200 tkm ajettu D-4D avensis johon vaihdettu kansi 90 tkm kohdalla ja lohko 160 tkm kohdalla ja orkkisalusta joka ei ole edes pintamaaliaan menettänyt, tämä menee vaihtohalliin, saa pintaansa korrek:ia ja hajuntappajaa sisälleen ja a'vot titaanivaihdokki vailla vertaa on jonossa 28500€ tk 600€.
        Parasta mitä rahalla saa.
        Toinen ikoni on sitten haisu.
        3v10kk ikää, mittarissa 485 tkm ja rekattu 12/13 oppilaalle.
        "Varmaa tojota laatua".
        1. vaihde päälle ja kaasua... auto liikkuu hitaasti ja kone ulvoo kuin mylläri kiimassa.
        Roima polkaisu kytkimellä ja klonksauksen saattelemana 2. pesään. auto liikkuu hieman kovempaa ja kone huutaa yhä kuin mylläri kiimassa...
        Taas roimasti kytkintä ja kaasu pohajssa Ikonillinen Haisu katoaa liikken pihasta ja myyjä rukoilee polvet kuralammikossa...
        "Anna rakas luoja tuon asiakkaan ostaa tuo auto pois.. anna.. anna..anna..."

        SAmoja romuja ne on kaikki....

        p.s. Caddy ei ole invataksi vaan esteetön taksiauto, siinä se pieni ero..


      • Anonyymi

        Eikö ole inva-autoksi? Taidat olla tyhmä ja muutenkin ikävä ihminen.


    • Teiden ritari

      Onko muilla kokemusta siitä, että Caddy kitisee, natisee ja kolisee? En tiedä onko meillä työpaikalla joku poikkeusyksilö, mutta meteli on melkoista. Liukuovet natisevat ja kitisevät, pääntuet sirisevät kun resonoivat auton täristessä, pyörätuoliramppi kolisee, takapenkit kolisevat jne. helvetillinen show päällä jos on vuotta vanhempaa pinnoitetta alla. Äkkiseltään voisi kuvitella, että autoa on kolaroitu ja kori jätetty mutkalle, mutta siitä ei ole kyse.

    • Guggenhaim

      Pistääkää" täppiä lavaan" niin lopuu kitinät ja narinat Mersedes best or nothing!

    • Anonyymi

      Caddy on suunniteltu niin että hajoaa n. 200 tkm jälkeen, laakerit, suuttimet, dsg, hihnat, valot, liukuovet, takaluukun kaaaujouset, iskarit, tukivarret, lambda, adblue... Kalliita korjata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe