ne vierii.
Koskaan en oo isosti juhlinut, nyt vain muistelen :). Mutta mitään ikäkriisejä ei tuu mieleen.
Kun täytin 30, naapuri sanoi, että menisin kaks'kymppisestä..
Nelikymppisenä tuntui suunnilleen samalta kuin kymmenen vuotta aiemmin, ei ollut samaa naapuria enää ;)
Viimevuonna täytin 50, oli sukulaisia ja parhaat ystävät, alkuvuodesta oon 'jo' 52.
Enää en väitä, että olo ois sama, kuin nuorempana.. mutta joskus ihmettelen, miten 50 voi kirjoittaa, kuin ois ikäloppu.
Onko elämä silloin kolhinut liikaa, voihan olla sairauksia, mikä tosi ikävää, vai mistä johtuu..
Jos ajattelet itsekkäästi, itseäsi, eikö moni asia oo omien korvien välissä.. asenne ratkaisee.
Tunnustan, seuraan joskus BB:tä ;))
Vuosikymmenet..
39
519
Vastaukset
- mmm---mmmmmmmmmmmmmm
on itsekäs, jos kaikessa vaatii täydellisyyttä. Vähemmälläkin tulee toimeen, moni koko elämänsä.
Sairaudet ovat osa elämää.on toiselle vähemmän voi jolleen muulle olla enemmän.. tai toisinpäin :)
Jos on sairauksia, pakko kai niiden on kuulua elämään :/
Saman ikäinen olet paitsi minä täytän loppuvuodesta. En ole minäkään juhlijatyyppiä. Olo ei todellakaan ole kuin nuorempana jolloin olin lähes himoliikkuja. Nyt ei pysty niin paljon vaikka kuinka haluaisi ja liikuntamuodot ovat muuttuneet rauhallemmiksi. Syömisiin ja juomisiin kiinnitän huomiota entistä enemmän.
Elämässä on ollut tyyntä ja myrskyä mutta eipähän ole ollut tylsää ja kait se on sopivasti kolhinut kun vielä tässä kekkaloin ja koiranpennunkin vielä otin kaveriksi. Eilen se typerys tuli perässä suihkuun ja kun kerran kastui niin pesin koko koiran.
En ole koskaan oikein osannut ajatella itsekkäästi vaan jos tulee valintatilanne, kallistun hyvin herkästi toisten puolelle, tai sanotaan ainakin lasten kohdalla, he menevät aina automaattisesti edelle oli asia mikä tahansa.
En ole ikinä katsonut yhtään BB-jaksoa, mutta seuraan Emmerdalea vaikka siinä mennään monesti överiksi mutta monesti saa myös nauraa. Luen paljon.Mikä toi v i e l ä tuolla kekkaloin ja koiranpentuun liittyen lienee ;)
Ruoka ja juoma juttuihin kiinnitän huomioo säännöllisen epäsäännöllisesti.
Sitä itsekkyyttä oon yrittänyt minäkin vasta opetella.Sibone kirjoitti:
Mikä toi v i e l ä tuolla kekkaloin ja koiranpentuun liittyen lienee ;)
Ruoka ja juoma juttuihin kiinnitän huomioo säännöllisen epäsäännöllisesti.
Sitä itsekkyyttä oon yrittänyt minäkin vasta opetella.Niin on se totta, etten tunne itseäni vanhaksi, en edes vanhahkoksi:)) Tiedä sitten milloin se ikä tulee. Aion kekkaloida täällä vielä pitkään:))
firefox58 kirjoitti:
Niin on se totta, etten tunne itseäni vanhaksi, en edes vanhahkoksi:)) Tiedä sitten milloin se ikä tulee. Aion kekkaloida täällä vielä pitkään:))
Samat tuntemukset! :)
Muutaman kymmenen vuoden päästä, jos luoja suo, sanotaan; otin vielä koiranpennunkin..
"Vielä" -sanan ymmärsin erilailla, mitä tarkoitit, sori pilkun viilaus. ;))
- Hymy;))
vähän samaa ei mitään ikäkriisejä sinällään. Elämässäni on niin tasaiseen tahtiin ollut myös isoja kriisejä;))) Ettei ole tavallaan ehtinyt miettimään sitä ikäjuttua minäkään. Ehkä nyt vähän enemmän kun toivoisin vielä että, saisimme ensivuonna tai syksynä viettää mieheni 60 v. päiviä. Sittenkin. Kriiseistä huolimatta;)) Yhdessä.
Nuoruus ja aikuisuus kyllähän siihen mahtunut myös niitä ilonhetkiä;)) Elämä ehkä sellainen minullakin kun olisin juuttunut iäksi kuvannoillisesti katsoen Lintsin vuoristorataan....Koskaan en tiedä mitä edessä;)) hyvä jos mitä on takana.Tavallaan tähän on jo tottunut....ja tavallaan tähän vauhtiin ei totu koskaan. Ehkä tuo vauhti kuitenkin hieman hiljentynyt ehkä..toistaiseksi. Tai sitten minullekin vaan on kehittynyt hyvä vauhtisokeus. Vuosien myötä.
tsau:FriiduNyt aloin vaan vuoristorataa kuvitella ;)
Tosi hyvä varmasti vauhtisokeus, tiettyyn rajaan asti.
Toiveesi toteutumista toivon minäkin, vilpittömästi!- Hymy;))
Sibone kirjoitti:
Nyt aloin vaan vuoristorataa kuvitella ;)
Tosi hyvä varmasti vauhtisokeus, tiettyyn rajaan asti.
Toiveesi toteutumista toivon minäkin, vilpittömästi!on asioita joita vain hiljaa toivoo sydämestään. Mies ei itse jaksa uskoa niin pitkälle. Mutta, ei sitä mitään. Jaksan hänen puolestaan...;)) Ehkä ikuinen optimisti minussakaan ei anna hevin periksi. Ongelma vaan sellainen että, hän nuo juhlat haluaa toki itsekkin. Niistä ei vai saisi puhua. Eikä niitä saisi edes suunnitella sen kummimmin missä vietetään ja miten;))). Olen sanonut että, ei mielellään täällä himassa. Tämä on liian pieni paikka jos, vieraita tulee sekin määrä. Emme mahdu kaikki millään ja minussa siinä taas ei ole järkeä;))
Suomalainen mies. Typicool. Siinä mielessä.
tsau:Friidu
Kyllä se useimmiten on asenne kysymys, miten suhtautuu ikäänsä.
Mulla se yleensä ottaen elämä vaan paranee ikää myöten.
Vaikka noita kremppoja onkin siellä ja täällä niin kuitenkin korvien väli voi paremmin kun nuorena.
Elämä on ihan kivaa just nyt tän ikäisenä.ikäänsä miettiä juuri lainkaan, ellei esim. töihin tulisi toinen toistaan nuorempaa väkeä.
Joskus tulee vain mieleen, että, toi vois ikänsä puolesta olla mun tytär tai poika..
- hat.sep.sut
enimmäkseen mukavaa ja palkitsevaa.
Juhli en minäkään, en vietä synttäreitä, elämä palkitsee muutenkin ja syntymäni ei ollut ansiotani ;)
Äitiähän siinä pitäis juhlia?
BBPlaza on ihan ok foorumi ;)kun äiti vielä oli elossa, ja valitsin äitienpäiväkorttia. Jostain kumman syystä olin aika tarkkana, että siinä
ei ollut Onnitteluja.. Kiitos oli paras, ellei sellasta löytynyt, se oli Hyvää.. toivotus.
Ehkä en sitte kokenut olleeni ihan sellainen tytär, jonka hän olisi halunnut. Mitään kielteistä ei koskaan sanonut, ja onneksi mulla on myös sisko.. tosi ihana :))
tuli ja meni, sen jälkeen elämä onkin ollut aika seesteistä ikäkriisien osalta. Muita pikkukriisejä on pukannut niin tiuhaan, että ehkä jääneet ikiäkriisit niiden jalkoihin.
Peilistä kun katsoin, luulen nähneeni siellä ikäiseni ihmisen, en ikinuorta, mutta en vielä ihan mummoontunuttakaan. Minusta tämä viidenkympin jälkeinen elämä on helpompaa, ei tarvitse enää olla niin riippuvainen ympäristön nuoruus ja kauneusihanteista, ei ole mitään tarvetta yrittää näyttää kymmentä vuotta nuoremmalata kuin on. Uskaltaa hyväksyä itsensä epätäydellisenäkin. Voisin sanoa että nyt nautin elämästäni aika itsekkäästi, omilla, en ulkopuolelta sanelluilla, ehdoilla. :)- kawe
minullakin 40 oli isompi juttu, kuin 50 ja tosiaan nyt sisällä on jokin konsensus meneillään. Ei muut määrää, tässä on monta hyvää asiaa *loppupeleissä.
Onko täydellistä olemassa, kauneuskäsitteet muuttuu ja Kleopatrakin muumioitiin tuhansia vuosia sitten.......... jota surkuttelee, sen pienuuden huomaa, kun tulee uusia murheita.
Mut mehän ei surkutella? ;)
Peili on hauska, kun siihen suunnilleen päivittäin vilkaisee, ei huomaa juuri eroja entiseen.
"Hyväksyä itsensä epätäydellisenäkin".. eipä tuohon lisättävää :))Sibone kirjoitti:
jota surkuttelee, sen pienuuden huomaa, kun tulee uusia murheita.
Mut mehän ei surkutella? ;)
Peili on hauska, kun siihen suunnilleen päivittäin vilkaisee, ei huomaa juuri eroja entiseen.
"Hyväksyä itsensä epätäydellisenäkin".. eipä tuohon lisättävää :))peiliin turtuu....Kun vertailee valokuvia ennen ja nyt, ne kertovat enemmän. Ja kanssaihmiset, omat ikätoverit. He kun näyttävät aina vaan vanhemmilta :D
Tytöntyttö oli kyläilemässä, hän oli hankkinut uuden dikikameran ja halusi tietenkin testailla sitä.. Olipa salaa kuvannut mummon jumppatuokion (tapaan aina töiden jälkeen venytellä keppijumppaamalla) ja täytyy myöntää että videoituna näkemäni jumppatuokio sai paitsi nauramaan, myös huomaamaan ettei sitä enää tässä iässä ole enää kovin notkeakaan :))- wilma60
oli 40:n kriisi ja silloin mietin perinpohjin mitä elämältäni loppujen lopuksi haluan. Kriisin myötä entinen työpaikka vaihtui työhön josta olin aina haaveillut. Tilipussi pieneni, työaika eräällä tavalla lyheni ja työ muuttui mielekkääksi. Aviomies ei koskaan ratkaisuani hyväksynyt ja niinpä se olikin alku pitkälle tielle joka johti toisaalta nuorimmaisen syntymään mutta myös avioeroon.
Syksyllä täytin 50 ja samana päivänä minua kosittiin. Voin kyllä suoraan sanoa että vasta nyt olen onnellinen ja elän sitä elämää josta olen aina haaveillut. Vierellä oma rakas, ihanat lapset jotka vielä pieniä ja työ josta joka päivä tunnen suurta iloa. Enkä tunne itseäni lainkaan vanhaksi. Oma äiti tuntui olevan ikäloppu 50 vuotiaana ja hän jäikin eläkkeelle pian 50 synttäreiden jälkeen. Minä tunnen itseni aika nuoreksi eikä mitään vaivojakaan ole vielä ilmaantunut. Tästä on hyvä jatkaa uudelle vuosikymmenelle.
voi hyvin olla toiset mokomat vielä edessä.Jos ajattelee,että on ikäloppu,niin silloin sama vaikka muuttaa saman tien vanhainkotiin. :)
Minä muutes seuraan joka päivä tuota ohjelmaa.tuntui, että jotenkin noloa seurata BB:tä, nuorten juttuja. Voishan siinä olla enemmän vähä vanhempiakin asukkaita, mutta kuitenkin erilaisia ihmisiä.
Onneksi ei tunnu ikälopulta, vois olla, ettei vanhainkotiin tuosta vain edes mennä ;)Sibone kirjoitti:
tuntui, että jotenkin noloa seurata BB:tä, nuorten juttuja. Voishan siinä olla enemmän vähä vanhempiakin asukkaita, mutta kuitenkin erilaisia ihmisiä.
Onneksi ei tunnu ikälopulta, vois olla, ettei vanhainkotiin tuosta vain edes mennä ;)siellä BB:ssä ollut vanhempiakin,mut ne on joutunu heti ulos. :)
mii-su kirjoitti:
siellä BB:ssä ollut vanhempiakin,mut ne on joutunu heti ulos. :)
on tainnut ollakin..
Ja "faneissa" mm. Ritva Santavuori, Anita Hirvonen, Timo T. A. Mikkonen.. ;)
- xxxyyy
Minusta tällä palstalla ei ole liikaa järkeviä ihmisiä. Jos sellainen asenne on jonkun mielestä ikäloppua, olkoon. Liikaa sen sijaan on sellaisia jotka käyttäytyvät kuin murrosikäiset. Sellainen jos mikä on merkki ikäkriisistä. Toisissa heikkomielisissä sellainen herättää sääliä, järkevissä ei edes sitä.
- kawe
toisaalta mielipiteensä voi / saa sanoa, kunhan ei *tarkoituksella loukkaa ketään.
Murrosikäisen asenne kuuluu meidän osalta kauas menneisyyteen.........
*kun emme ole vielä vanhuksia, emmekä nuoriksi voineet jäädä, olkaamme onnellisia *nyt sinä mittaat 'tuntemattoman' ihmisen järkevyyden? :)
Kirjoitustyyli? Mutta ois kiva saada jokin konkreettinen esimerkki.- xxxyyy
Sibone kirjoitti:
sinä mittaat 'tuntemattoman' ihmisen järkevyyden? :)
Kirjoitustyyli? Mutta ois kiva saada jokin konkreettinen esimerkki.Varmasti aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa muukin järkevä ihminen, arvioimalla onko aloitus tai kommentti asiaton vai asiallinen, osoittaako se hyvää vai huonoa huumoria, onko sen tarkoitus piristää vai häiritä keskustelua....
Konkreettisia esimerkkejä on helposti löydettävissä jo tämän päivän viesteistä sekä järkevistä että vähemmän järkevistä, tämä perjantai tuntuu taas tuovan tuota jälkimmäistä enemmän kuin edellistä. xxxyyy kirjoitti:
Varmasti aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa muukin järkevä ihminen, arvioimalla onko aloitus tai kommentti asiaton vai asiallinen, osoittaako se hyvää vai huonoa huumoria, onko sen tarkoitus piristää vai häiritä keskustelua....
Konkreettisia esimerkkejä on helposti löydettävissä jo tämän päivän viesteistä sekä järkevistä että vähemmän järkevistä, tämä perjantai tuntuu taas tuovan tuota jälkimmäistä enemmän kuin edellistä.joka lähtöön..
Voiskohan olla, että toiset tarkotuksella yrittää ravistella. Harva avaus taitaa ihan 'nollille' jäädä.
En puolustele omasta mielestäni älyvapaita kirjoituksia, mutta niin monta mieltä kuin miestä/naistakin.
Tosin eikös täällä oo jokin Huuhaa -palstakin, jonne vois muutamissa tapauksissa mennä avautuun ;)
- k/k
Vaikka soppa on kylmää
ja leipä on sitkeää
Auta ei nokkaansa aukoa
Itse voi päättää itkeä vai nauraa
Kunhan soitto ei taukoa.- henrjii
Hanhiniemeltä
Must' tuntuu et' oon hiukan liian tyhmä sikaareihin,
ja näyttää, että liian köyhäksi jään konjakeihin,
oon liian villi virastoon ja pöhkö päivätöihin,
liian pehmee palkkasoturiksi rettelöihin,
mahtaa monta ansaa vielä meikää odottaa,
kaikenlaista kuoppaa nokkosia pohjallaan,
mä mietin mahtaa monta ansaa vielä meikää odottaa,
kun käyn esi-isäin tapaan niihin astumaa Enpä muista aiemmin kuulleeni.
Aika jännä, tulee mieleen sotilaiden tauko, mitä leffoissa nähny :)Sibone kirjoitti:
Enpä muista aiemmin kuulleeni.
Aika jännä, tulee mieleen sotilaiden tauko, mitä leffoissa nähny :)Loirin pelimannin perintö,reipas kappale.
koti-kiusattu kirjoitti:
Loirin pelimannin perintö,reipas kappale.
Ihan oma rotunsa nuo pelimannit? Reipas oli kipale! ;))
Taviksen lienee aika vaikea itkua/naurua pidätellä, jos ne oikeesti on tullakseen..
- ...
ikäkriisiä ei ole kukaan meitä ennen kokenut. Kuan sitten sai olla onnekas jos eli viiskymppiseksi asti. Sitten tuli aika kun ikäisistämme tuli mummoja ja vaareja. Nykyisin olemme uraputkessa ja kilpailemme lastemme kanssa...
- ...
sulle nuoruutta ilman haikeutta! http://www.youtube.com/watch?v=x43vK0k6A2I&feature=fvw
Kaikella aikansa ja nyt on meidän aikamme. Isoja, vapaita ja sopivan hulluja. Ainakin viisi minuuttia joka päivä. ;)Näin se viikonloppu alkaa ;)
Ja tänään ei huomista murehdita!
Hyvää weekendiä sullekin tuntematon :)
- Putkivalo
mun ikäriisit tulee viiden vuoden viiveellä :)) 35:na iski paniikki, että 10 vuotta vierähti, näinkö se loppuelämäkin menee, samaa rataa? 45veenä huomasin kuin salama taivaalta, että tästä se kunto ei enää nouse, korkeintaan voi pitää samana.
Mitähän sitä 55v kriisiksi kehittäis? Ehdotuksia? :))huomaat että kunto alkaa väksinkin heikkenemään vaikka mitä tekisit. Lihaksista vähenee kimmoisuus, nivelet alkavat pikkuhiljaa kulumaan, palautumisajat pitenevät ja pitenevät....
On se muuten niin väärin, niin väärin, että viiskymppisellä kestää kuusi kertaa kauemmin palautua liikuntasuorituksesta kuin kaksikymppisellä :(- hat.sep.sut
onko pakko olla joku kriisi?
Eiksikääntymistä voi vaanottaa sellaisenaan kuin se tulee?
Ihan tosta vaan...noin vaan? Kuules likka, sulla vielä erinäisiä vuosia aikaa ;)
Kukahan tässä hitaalla käy, kun useita päiviä mietin, enkä keksinyt sulle kriisin aihetta!)
Noin taitavana kehittelijänä se käynee iteltäskin ;)
Vaihtoehtona on, oot kekannu, että tää elämä on mitä se on.
Hyvin menee, mutta menköön :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144