Tänään, 9.11.2010, se sitten tapahtui.
Sain kenkää KD:sta.
Tarkemmin sanottuna sain ilmoituksen, että minut on poistettu Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaiden listalta, joka esitellään 19.11.2010 piirihallitukselle, joka päättää lopullisesti ja virallisesti KD:n Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaista.
Sain tietää asiasta KD:n Uudenmaan piirin toiminnanjohtaja Niklas Anderssonilta, jonka kanssa kävin aamupäivällä pitkän ja selventävän puhelinkeskustelun.
Koska en voi olla enää ehdokkaana eduskuntavaaleissa, koin minulle osoitetun epäluottamuksen sen verran suurena, että päätin saman tien erota koko KD-puolueesta.
Minulla olisi ollut vielä mahdollisuus lähettää selityskirje piirihallitukselle, mutta en kokenut sitä tarpeelliseksi. En usko, että voisin millään tavoin vakuuttaa enää piirihallitusta, joka on tullut siihen tulokseen, että kirjoitustyylini ja tapani ottaa kantaa ovat heidän mielestään liian räväköitä, jyrkkiä ja puolueelle kielteistä julkisuutta tuovia. On tullut kuulemma monenlaisia kyselyjä ja arvosteluja minun kirjoitusteni takia, ennen kaikkea 16.9.2010 Uudessa Suomessa julkaistun homokirjoitukseni johdosta.
Jokaisella ihmisellä on oma persoonallinen kirjoitustapansa. Minulla on välillä aika suorasukainen ja rohkea tyyli, lähes profeetallisen terävä tapa ilmaista asioita. Tuon myös esille sellaista aineistoa, josta harvemmin kukaan kirjoittaa mitään. Ihmiset, jotka eivät ole perehtyneet asioihin, pitävät minua sen takia hyvin äkkiä hulluna hörhönä ja epärealistisena sekopäänä.
En ole katkera KD:lle. Piirihallitus teki ratkaisun, joka on heidän mielestään parasta KD:lle puolueena. Minä pidän ihmiset ja asiat erillään. Kun sain kenkää Kokoomuksesta syyskuussa 2009, olen senkin jälkeen keskustellut kokoomuslaisten kanssa ystävällisesti ja käynyt tervehtimässä Kokoomuksen väkeä vaaliteltalla.
Tämä puolueessa epäsuosioon joutuminen alkaa siis olla minulle jo jonkinlaista rutiinia. Kaikella on aikansa, sanoi pässikin, kun päätä leikattiin.
Miten tästä eteenpäin?
En tiedä.
Asia on Korkeammassa kädessä.
Jouko Piho
Poliittisesti koditon
Sain kenkää KD:sta
3
494
Vastaukset
- hm....
Kannattaisi varmaan kokeilla perussuomalaisia, heillehän kelpaa kaikki joiden nimi on mediassa ollut esillä.
Lähetin maanantaina 15.11.2010 vielä kirjeen KD:n Uudenmaan piirihallitukselle, jossa kyselin listalta poistamiseni tarkempia syitä sekä toin ilmi sen, että jos poistamiseni perutaan, niin minäkin perun sitten eroni KD:sta.
Sain tänään 17.11.2010 seuraavan vastauksen.
"Piirihallitus ei esitä Jouko Pihoa ehdokkaaksi.
Jyrkät kannanotot jotka eivät vastaa puolueen linjaa estää asettamista ehdolle."
Asia on nyt sitten lopullisesti selvä. Minulla ei ole tulevaisuutta KD-puolueessa.- Ristissä on voitto
JoukoPiho kirjoitti:
Lähetin maanantaina 15.11.2010 vielä kirjeen KD:n Uudenmaan piirihallitukselle, jossa kyselin listalta poistamiseni tarkempia syitä sekä toin ilmi sen, että jos poistamiseni perutaan, niin minäkin perun sitten eroni KD:sta.
Sain tänään 17.11.2010 seuraavan vastauksen.
"Piirihallitus ei esitä Jouko Pihoa ehdokkaaksi.
Jyrkät kannanotot jotka eivät vastaa puolueen linjaa estää asettamista ehdolle."
Asia on nyt sitten lopullisesti selvä. Minulla ei ole tulevaisuutta KD-puolueessa.Jumalan siunausta sinulle Jouko. Luonnottomuuden harjoittajia ja epäjumalanpalvojia odottaa tulimeri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884