Princess ja KAD 44
Tervehdys!
Tämän veneilykauden murheena on ollut meillä Volvo-Pentan omistajilla
EDC-yksiköiden osalta kaksijakoinen ongelma; hajoaminen ja korjaaminen.
1. EDC-yksiköitä on hajonnut lukuisia kauden aikana. Oman veneeni
yksikkö simahti Elisaaressa elokuun alussa ukonilman aikana. Samalla
rikkoontui muutakin elektroniikkaa. Vene oli jätettävä odottelemaan
hinausta. Sinällään ymmärrettävää että näin voi käydä. Vakuutusyhtiö
hinautti veneen mantereelle ja edelleen autolla Helsinkiin korjaamolle.
Korjaaminen hoitui ripeästi muilta osin, paitsi, että EDC-yksikkö
toimitettiin vasta marraskuussa viikolla 45 (12.11).
Neljä kuukautta haverin jälkeen. Ja ohjelmoimatta, kuinkas muuten!
Eli sekin piti teettää erikseen. Jokaiseen yksikköön on ohjelmointi tehtävä moottorin
valmistenumeron mukaan.
2. Tuote ja palvelu ei ole Volvo-Pentalla nyt kunnossa. Onko tämä kohtuullista
kuluttajaa ja vakuutusyhtiöitä kohtaan? Oma venekausi lyheni 2-3 kuukautta
normaalista.
Kun ensimmäisen kerran kuulin EDC-yksikön toimitusvaikeuksista korjaamoltani,
otin yhteyttä Volvo Marine-Centeriin. Varaosamyynti oli aina varattu jätin soitto-
pyyntöjä. Ei vastattu! Soittopyyntöjä oli siis puolisen tusinaa. Useana päivänä.
Kerran sain vastauksen sähköpostiini jossa kerrottiin toimitusvaikeuksia olevan.
Viikolla 36 tulee yksiköitä, määrää ei tiedetty, kun olivat tulleet niin olivat kuulemma
ohjelmoimattomia. Palautus takaisin je sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Sitten otin yhteyttä Volvo-Penta Europeen. Sieltä vastattiin ja kerrottiin Volvon toimitus-
vaikeuksista. Asiaa kuulemma käsitellään jo korkeammalla taholla. En saanut
kuitenkaan aikatauluista valaistusta, tuolloin oli lokakuun alku.
Loka-marraskuun vaihteessa sovimme vakuutusyhtiön
kanssa veneen siirrosta taas autolla kotitelakalle talvisäilytykseen.
Ei enää voitu odotella pakkasia. Onneksi korjaamo sai lainatuksi
ns. testi-EDC-yksikön jotta talvihuolto saatiin tehtyä.
On tämä jo sen verran kova case kun kalusto on seissyt pitkiä aikoja.
Kuluttajalle ei vastata minusta niin kuin pitäisi. Ei siis mitään missään vaiheessa.
Missä on vastuu? Vakuutusyhtiöt ja korjaamot sekä Volvon jälleenmyyjät
ovat myös ihmeissään.
Nämä Volvon moottorit ovat arvokkaita laitteita verratuna vaikkapa hyvään (35 - 40 000 e)
henkilöautoon. Miten Autokauppa menettelisi jos muutama kymmenen Helsingin taxia
olisi pois pelistä vastaavien vikojen johdosta? Nyt meitä Volvo-veneilijöitä on ollut
huonolla hoidolla kaudella 2010, jotkut jopa koko kauden. Saatan kuvitella
mikä metakka ja julkisuus autopuolella tästä tulisi. Siksi päätin kirjoittaa
tämän tarinan julkisesti jotta veneet saataisiin kuntoon ja voisimme kaikki nauttia kaudesta 2011.
Ilman tällaista farssia!
Onko muilla mahodllisesti ollut ongelmia Volvo-Pentan varaosien ja niiden saatavuuden kanssa.
Keskustellaan asiasta yhdessä ja toivotaan, että Volvo-Penta kuuntelisi meitä ja tehostaisi palveluaan.
Vielä Volvo-Pentan kotimaiselle maahantuojalle ja edustajalle; uskallatteko osallistua keskusteluun asiasta julkisesti mediassa?
Princess ja Voihan Volvo!
Volvo-Penta asiakaSPALVELU
31
4838
Vastaukset
- Tulentallaaja
Jos veneesi hinattiin pois 17.8.2010 Elisaaresta, niin olin paikalla ja otin kännykällä pari kuvaakin tästä ei kovinkaan "iloisesta" tapahtumasta.
- antielektron
Mitäs muuta voi odottaakaan kun dieselin varmuus on mitätöity näillä hituvirtasysteemeillä!
- voi vol
oliko vene kytkettynä maasähköön ukonilman aikana ? jos oli niin oliko vikavirta välissä meillä meni poksit paskaksi kun salama löi rantaan eikä ollu vikavirtasuojaa
- entinenVolvomiespian
Yhä vaan varmistuu kantani että parempi pysytellä patarautamoottoreissa jotka saa käymään vaikka tietokoneet olisi paskana. Ikävä kyllä nekin ovat Volvoja (AD41) ja ikävää on varaosahinnottelu.
"Miten Autokauppa menettelisi jos muutama kymmenen Helsingin taxia
olisi pois pelistä vastaavien vikojen johdosta?"
Semmoinen autokauppa rupeaisi muistelemaan aikoja kun heilläkin oli taxiasiakkaita...
Volvon jälkimarkkinapuoli on niiiin huonosti hoidettu että asia vaikuttaa valintaan kun joskus vaihdan moottorit. Kovasti touhottavat kaikkea mutta osia ei saa ja vastaavasti hinnat ovat taivaissa. - BodMotor
entinenVolvomiespian kirjoitti:
Yhä vaan varmistuu kantani että parempi pysytellä patarautamoottoreissa jotka saa käymään vaikka tietokoneet olisi paskana. Ikävä kyllä nekin ovat Volvoja (AD41) ja ikävää on varaosahinnottelu.
"Miten Autokauppa menettelisi jos muutama kymmenen Helsingin taxia
olisi pois pelistä vastaavien vikojen johdosta?"
Semmoinen autokauppa rupeaisi muistelemaan aikoja kun heilläkin oli taxiasiakkaita...
Volvon jälkimarkkinapuoli on niiiin huonosti hoidettu että asia vaikuttaa valintaan kun joskus vaihdan moottorit. Kovasti touhottavat kaikkea mutta osia ei saa ja vastaavasti hinnat ovat taivaissa.muodostua vain vaihtoehdot. Ne kun vähenee kokoajan, ja alkavat olla kaikki samojen "kattojen" alla - ja sehän ei koskaan ole asiakkaan etu ;)
Viime keväänä oli lähellä Volvojen vaihtuminen Volkkareihin, mutta ei ollut todellakaan yksinkertainen juttu se Volkkarien ostaminen täältä suomesta. Ruotsista olisi onnistunut huomattavasti helpommin, ja nythän nuokin meni tuonne "Brynsporukan" raiskattavaksi. Muutamia keskusteluja käyty Yanmarimyyjän kanssa, katsotaan kuinka käy.
- aaaaajkhjk
Joo Pencentran asiakaspalvelu on aivan onnetonta, ellei olematonta. Itsellänikin seisoo luoja ties kuinka monta soittopyyntöä siellä. Kukaan ei siellä ikinä vastaa puhelimeen, paitsi se naishenkilö, sihteeri? Ottaa kyllä soittopyynnöt ylös, muttei vastaa takaisin.
- Matkaveneilijä
Pencentra se oli vaihtanut minun nykyiseen veneeseen pentan moottorin vuonna 2000. Moottori samalta vuodelta. Katselin veneen mukana tulleita papereita ja siellä oli kuitti jossa luki: Luovutettu uusi moottori ja merikytkin asennettuna. Moottori Volvo Penta TAMD31 B jne. Ainoa pieni ongelma vain oli siinä, että ko. moottoria ei ole valmistettu vuoden -93 jälkeen.
Sitten rekisteriin on putkahtanut toinen virhe, mitä kukaan ei ole huomannut kymmeneen vuoteen. Nimittäin vene oli rekisteröity 130hp koneelle. Mutta kun se on TAMD31P, niin teho onkin 150hp! Tähän sain varmistuksen Volvo Pentan huollosta turussa S-Marinilla.
Särkisalon merihuolto joka ei ilmeisesti ole merkkihuolto, oli laiminlyönyt mm. merivesipumpun siipipyörän vaihdon. Se oli hajoamispisteessä, kun otin sen tänä syksynä irti. Ensi kesänä ei olisi kestänyt juhannukseenkaan. Lisäksi huohotusletku ei mennyt ilmansuodattimeen niinkuin piti vaan kohti pilssiä. Pilssissä reilusti öljyä. Tässä muutamia esimerkkejä - päärhookan
Matkaveneilijä kirjoitti:
Pencentra se oli vaihtanut minun nykyiseen veneeseen pentan moottorin vuonna 2000. Moottori samalta vuodelta. Katselin veneen mukana tulleita papereita ja siellä oli kuitti jossa luki: Luovutettu uusi moottori ja merikytkin asennettuna. Moottori Volvo Penta TAMD31 B jne. Ainoa pieni ongelma vain oli siinä, että ko. moottoria ei ole valmistettu vuoden -93 jälkeen.
Sitten rekisteriin on putkahtanut toinen virhe, mitä kukaan ei ole huomannut kymmeneen vuoteen. Nimittäin vene oli rekisteröity 130hp koneelle. Mutta kun se on TAMD31P, niin teho onkin 150hp! Tähän sain varmistuksen Volvo Pentan huollosta turussa S-Marinilla.
Särkisalon merihuolto joka ei ilmeisesti ole merkkihuolto, oli laiminlyönyt mm. merivesipumpun siipipyörän vaihdon. Se oli hajoamispisteessä, kun otin sen tänä syksynä irti. Ensi kesänä ei olisi kestänyt juhannukseenkaan. Lisäksi huohotusletku ei mennyt ilmansuodattimeen niinkuin piti vaan kohti pilssiä. Pilssissä reilusti öljyä. Tässä muutamia esimerkkejäVolvo latinaksi. Ei kai se mikään ihme ole jos, jos on toimitusvaikeuksia, kun noita paskoja seisoo kymmenittäin ympärimaailmaa,odottamassa älyä.
Ettei vain olisi elektroniikat surullisenkuuluisan Beriforsin tekemät???
Täysin ylimielistä koko touhu muutenkin, mutta tehän ostatte ja maksatte...
Ei se vikavirta mitään pelasta salamoilla/ukkosella. - völvö
päärhookan kirjoitti:
Volvo latinaksi. Ei kai se mikään ihme ole jos, jos on toimitusvaikeuksia, kun noita paskoja seisoo kymmenittäin ympärimaailmaa,odottamassa älyä.
Ettei vain olisi elektroniikat surullisenkuuluisan Beriforsin tekemät???
Täysin ylimielistä koko touhu muutenkin, mutta tehän ostatte ja maksatte...
Ei se vikavirta mitään pelasta salamoilla/ukkosella.kyllä se pelastaa kun meillä hajosi aivot niin kaverilla ei vaikka oltiin samassa laiturissa ?
- Linus veneilijä
völvö kirjoitti:
kyllä se pelastaa kun meillä hajosi aivot niin kaverilla ei vaikka oltiin samassa laiturissa ?
Onkohan nyt puurot ja vellit sekaisin. Eikös laiturisähköissä pidä olla vikavirtasuojat, eli sillon ei naapurivene voi olla ilman jos sulla on. Ja toisekseen, kaukaahaetulta tuntuisi että salamanisku mönkisi maasähkökytkentöjen kautta akkulaturista rikkomaan konetta, paremmin uskoisin vaikka että maston ja vanttien kautta syntyi ukonilmalla faradayn häkki joka söi Volvon älylaatikon.
Mutta niin tai näin, on se ihan perseestä kun Volvon älyn kadotessa kone ei pysty nilkuttamaan varaohjelmalla pari sesonkia siihen saakka kun korjaamo saa varaosia. Osaisiko joku hakkeroida koko boksin, eihän se ole tietoliikennettä ja bittejä kummempaa sille joka osaa. Kyllähän vapaaehtoisvoimin syntyy käyttöjärjestelmiäkin. - jag rullar
Linus veneilijä kirjoitti:
Onkohan nyt puurot ja vellit sekaisin. Eikös laiturisähköissä pidä olla vikavirtasuojat, eli sillon ei naapurivene voi olla ilman jos sulla on. Ja toisekseen, kaukaahaetulta tuntuisi että salamanisku mönkisi maasähkökytkentöjen kautta akkulaturista rikkomaan konetta, paremmin uskoisin vaikka että maston ja vanttien kautta syntyi ukonilmalla faradayn häkki joka söi Volvon älylaatikon.
Mutta niin tai näin, on se ihan perseestä kun Volvon älyn kadotessa kone ei pysty nilkuttamaan varaohjelmalla pari sesonkia siihen saakka kun korjaamo saa varaosia. Osaisiko joku hakkeroida koko boksin, eihän se ole tietoliikennettä ja bittejä kummempaa sille joka osaa. Kyllähän vapaaehtoisvoimin syntyy käyttöjärjestelmiäkin.juu
VOLVO - MERTEN MICROSOFT
buahahaa - 2xIPS 600
palvelu mennyt alaspäin joka vuosi, onneksi paraisilla on vaihtoehto
- völvö
Linus veneilijä kirjoitti:
Onkohan nyt puurot ja vellit sekaisin. Eikös laiturisähköissä pidä olla vikavirtasuojat, eli sillon ei naapurivene voi olla ilman jos sulla on. Ja toisekseen, kaukaahaetulta tuntuisi että salamanisku mönkisi maasähkökytkentöjen kautta akkulaturista rikkomaan konetta, paremmin uskoisin vaikka että maston ja vanttien kautta syntyi ukonilmalla faradayn häkki joka söi Volvon älylaatikon.
Mutta niin tai näin, on se ihan perseestä kun Volvon älyn kadotessa kone ei pysty nilkuttamaan varaohjelmalla pari sesonkia siihen saakka kun korjaamo saa varaosia. Osaisiko joku hakkeroida koko boksin, eihän se ole tietoliikennettä ja bittejä kummempaa sille joka osaa. Kyllähän vapaaehtoisvoimin syntyy käyttöjärjestelmiäkin.me oltiinkin yksityisessä laiturissa eikä mulla ollut vikavirtaa kaverilla oli veneet on samanlaiset 34 jalkaa ja koneet d6 310 hv mulla meni aivot vaihde poksi maksoi 7000e ja ei kyllä tapahtunut mitään kun käänsi avaimesta tuli mies salkun kanssa ja tutki vian osat tilaukseen viikko ja taas vesillä
- vikaan...
völvö kirjoitti:
me oltiinkin yksityisessä laiturissa eikä mulla ollut vikavirtaa kaverilla oli veneet on samanlaiset 34 jalkaa ja koneet d6 310 hv mulla meni aivot vaihde poksi maksoi 7000e ja ei kyllä tapahtunut mitään kun käänsi avaimesta tuli mies salkun kanssa ja tutki vian osat tilaukseen viikko ja taas vesillä
Virta taisi mennä vikaan, mutta sellaiselta vikavirralta ei se suoja pelasta. Vikavirtasuoja pelastaa vain käyttäjiä viallisilta ja vuotavilta laitteilta. Moottorin aivot taas pimentää ukkosella indusoitunut sähkö, joka joutuu milloin minnekin, täysin umpimähkäisiltä näyttäviin kohteisiin. Hyvänä esimerkkinä itsellä yhtenä keväänä toimimattomaksi todettu autopilotti. Samojen johtojen päissä oli koko veneen mittaristo, mutta ylimääräinen sähkö päätti polttaa autopilotin kontrolliboksista datapuolelta sattumalta kaikkein järeimmät ja epätodennäköisimmän tuntuiset komponentit. Sattuivat olemaan ne suunnilleen halvimmatkin ja melkein maitokaupasta saatavat onneksi.
Eikä tämä ole ainoa kerta, kun olen joutunut ukkosvaurioiden arvontaa. Toinen tapaus oli kaukana taivaanrannassa havaittukin salama, joka söi yhden komponentin mittausjärjestelmästä. Ja taas sellainen komponentti, joka ei ollut oikeastaan suoraan minkään piuhan päässä. 7000 eurolla ei olisi saanut uutta elektroniikkakorttia, mutta käynti varaosalaatikolla ja juotoskolvi päästivät asiakkaan satojen eurojen korjauslaskulla. - Entinen asiakas
Kolme vuotta tuli talvihuollot hoidettua kyseisessä firmassa. Itse huoltotyö oli suhteellisen asiallista, mutta laskut kyllä erittäin suolaisia erityisesti jos oli mitään ylimääräisiä töitä. Kovien laskujen lisäksi alkoi kanssa hiertää tuo mahdottomuus saada yhteyttä koko firmaan. Kun yksinkertaisen talvihuollon tilaaminen vaaati 3-4 soittoa kolmena eri päivänä että edes saa oikean henkilön kiinni,´niin jotain on pahasti pielessä firman toimintatavoissa. Välillä yhdistettiin rantaan, sitten korjaamolle ja taas takaisin vaihteeseen...
Kyllästyneenä firman toimintaan järkkäsin toisen huoltofirman huoltamaan ja perutin Larun merkkiliikkeen ajan, ja yllätys yllätys peruttaminenkin vaati 3-4 neljä soittoa ennen kun lopulta jätin ilmoituksen vaihteeseen ja jätin palautetta toiminnasta. Että tarina olisi täydellinen sain vielä soiton aamulla kello 8 peruuttamani huoltopäivänä, huoltomies tässä oli tulossa konetta huoltamaan ja asiakasta ei näy :) Tämän jälkeen ei ole onneksi tarvinnut firman kanssa olla tekemisissä...
- dhp
Eipä saanut viime keväänä niinkään yksinkertaista osaa, kun vetolaiteen öljypropun tiivistettä. 3 viikkoa toimitusaikaa parhaaseen sesonkiin!
- kkfifufufuf
Jenkeistä tai englannista tulee alle viikon ja ...usti halvemmalla ! Mulla on Musta dieselkone ja osia saa mistä vain. sama taatusi Vulvalla !
banjopulttia odotellessa olisi vierähtänyt tuo sama 3 viikkoa. Mokoman pultin hintakin oli järkyttävä. Toki sen olisi saanut nopeasti kun olisi maksanut lentorahtia vielä lisää 50e, pienestä pultista, haloo. Sesongin aikaan voi pyytää mitä vaan.
Arvaa ostinko vai teetätin. Aivan, arvasit oikein. Sehän on vain pultti jossa on reikä keskellä.- 14
kkfifufufuf kirjoitti:
Jenkeistä tai englannista tulee alle viikon ja ...usti halvemmalla ! Mulla on Musta dieselkone ja osia saa mistä vain. sama taatusi Vulvalla !
hinta helvetillinen, joskin halvempaa muualta kuin suomesta.
- nklmäö.-.ööä
Volvo Pentalla on myös Ruotsissa ollut suuria ongelmia varaosien ja takuiden kanssa.
On ilmennyt että D6-moottoreiden raakavesisuodattimien kannet jäävät helposti auki tai menevät väärille kierteille. Uusimmissa malleissa tämä suodin on vaihdettu eri malliin jossa läpinäkyvä pleksikansi joka klemmarilla kiinni. Ruotsissa on moni vene uponnut kun kannen välistä on pulppuanut vettä nopeasti koko moottoritila täyteen. Volvoa ei ole kiinnostanut anttaa näitä uusia suodattimia takuuna eikä heitä ole kiinnostanut korvata uppoamisvahinkoja.
Myös erä trimmin hydrauliletkuja oli vahvistettu ruostuvalla verkolla. Nämä puhkesivat aika nopeasti. Ilmiselvä takuuhomma jota ei korjattu.
Myös kalliit VPn duoprop potkurit ovat syöpyneet kavitoinnin johdosta jopa ensimmäisen kauden aikana. Ei toimenpiteitä
Ensimmäisissä D6-koneissa ole muutenkin luvattoman paljon ongelmia polttoaineetsyötön kanssa ja monen matka tyssännyt sammuneen ja dieseliä suihkuavan moottorin johdosta.
Muuten uudet VPt ihan OK. Silloin kun toimivat.- Odottamaan tottunut
Minä vein viisikymmentä tuntia ajetut DP-potkurit takuuvaihtoon viime heinäkuussa, kun koko vene tärisi kuin horkassa, uudet tulivat takuuseen lokakuussa, ei kestänyt kuin kaksi ja puoli kuukautta. Nyt tällä hetkellä on tilauksessa DP-vetolaitteeseen huoltopakkaus ( paljekumi, sinkit, tiivisteitä ym. pientä kuuluu pakettiin), tämä paketti ollut tilauksessa jo kolme viikkoa, en tiedä joko huomenna sais..............
En tiedä mikä Volvo-Pentalla tökkii, mutta jokin tökkii ja pahasti. Olen nyt tullut siihen johtopäätelmään, että ehdottomasti nopeammin saan varaosat suomen ulkopuolelta tilaamalla. - sfasdfsgs
Odottamaan tottunut kirjoitti:
Minä vein viisikymmentä tuntia ajetut DP-potkurit takuuvaihtoon viime heinäkuussa, kun koko vene tärisi kuin horkassa, uudet tulivat takuuseen lokakuussa, ei kestänyt kuin kaksi ja puoli kuukautta. Nyt tällä hetkellä on tilauksessa DP-vetolaitteeseen huoltopakkaus ( paljekumi, sinkit, tiivisteitä ym. pientä kuuluu pakettiin), tämä paketti ollut tilauksessa jo kolme viikkoa, en tiedä joko huomenna sais..............
En tiedä mikä Volvo-Pentalla tökkii, mutta jokin tökkii ja pahasti. Olen nyt tullut siihen johtopäätelmään, että ehdottomasti nopeammin saan varaosat suomen ulkopuolelta tilaamalla.US_Partsista ? Samat hilppeet halvemmalla hyllystä. Minä ostan Mercruiseriin sieltä,
mutta myös alkup. diileriltä joilla on myös aina kaikki hyllyssä (diesel) ! - ddrrttgg
Uusissa D6 ja D4 koneiden vetolaitteissa on täysin hydraulinen ohjaus. Näitä ohjausletkuja on ajossa pettänyt ilmeisesti iso määrä ja ongelma on tiedossa Volvojen huoltopisteissä. Volvo kuitenkin kiistää koko asian eikä korjausta ilmeisesti ole odotettavissa. Tilanne on aika mielenkiintoinen, kun liukuva vene yhtäkkiä menettää ohjattavuutensa ja vetolaite kääntyy jompaan kumpaan ääriasentoonsa... Kuinkahan meneteltäisiin, jos maantiellä vaikkapa joka kymmenennestä autosta katoaisi ohjaus?
- onko näin?
ddrrttgg kirjoitti:
Uusissa D6 ja D4 koneiden vetolaitteissa on täysin hydraulinen ohjaus. Näitä ohjausletkuja on ajossa pettänyt ilmeisesti iso määrä ja ongelma on tiedossa Volvojen huoltopisteissä. Volvo kuitenkin kiistää koko asian eikä korjausta ilmeisesti ole odotettavissa. Tilanne on aika mielenkiintoinen, kun liukuva vene yhtäkkiä menettää ohjattavuutensa ja vetolaite kääntyy jompaan kumpaan ääriasentoonsa... Kuinkahan meneteltäisiin, jos maantiellä vaikkapa joka kymmenennestä autosta katoaisi ohjaus?
hydrauliletkut eivät kestä. Uudet varaosat ovat yhtä huonoja. Volvo ei voi myöntää virhettä, eikä sen takia tule parannusta.
- Mrkvma
onko näin? kirjoitti:
hydrauliletkut eivät kestä. Uudet varaosat ovat yhtä huonoja. Volvo ei voi myöntää virhettä, eikä sen takia tule parannusta.
hyväksytään, ja hankitaan lisää. Ostakaa vain veneitä, joissa jokin muu moottori ja rensselit kuin Volvo - siitä sitä sitten pikkuhiljaa "markkinavoimat" oppivat.
- efvfdbvdfvdds
sr.v kirjoitti:
taitaa koskea tämä uppoaminen merivesisuodattimen takia ?? Ei mahdollista vetolaite versiossa.
Ei ole, vaan nimenomaan vetolaitteilla kaikki kuulemani tapaukset. Volvolla vastaanotto on ollut huono mutta kun kymmenien jäsenten venemerkkikerhot ovat muotoilleet avoimet kirjeet ruotsalaisiin venelehtiin on kumasti ääni kellossa muuttunut.
Suurin osa VP.moottoreiden omistajista eivät liiku foorumeilla vaan kiukuspäissään maksaa laskut ja odottaa osiaan. Harmi. Itse en Volvo Pentaa ostaisi. Hinta edellyttäisi toimivaa huoltoa ja vikojen myöntämistä ja korjaamista. efvfdbvdfvdds kirjoitti:
Ei ole, vaan nimenomaan vetolaitteilla kaikki kuulemani tapaukset. Volvolla vastaanotto on ollut huono mutta kun kymmenien jäsenten venemerkkikerhot ovat muotoilleet avoimet kirjeet ruotsalaisiin venelehtiin on kumasti ääni kellossa muuttunut.
Suurin osa VP.moottoreiden omistajista eivät liiku foorumeilla vaan kiukuspäissään maksaa laskut ja odottaa osiaan. Harmi. Itse en Volvo Pentaa ostaisi. Hinta edellyttäisi toimivaa huoltoa ja vikojen myöntämistä ja korjaamista.versiossa merivesisuodattimen kansi jää selvästi vedenpinnan yläpuolelle, joten uppoaminen ei ole mahdollista kyseisen vian takia. Jos kansi halkeaa ajossa niin varmastikin huomaa jo koneen lämmöstä / hälytin , kun vesi ei kierrä riittävästi , samoin vaikea kuvitellakaan ajaa venettä niin kauan plaanissa että veden lisäpaino upottaa veneen pysähdyttäessä, kyllä sen jo veneen käyttäytymisessä huomaa.
Missä lehdessä ja numerossa on näitä "avoimia" kirjeitä ??
- vain muutamia
osia varastossa. Kysyin miksi, niin kuulemma niin huono bisnes omistajalle, että ei kannata palvella.
- tämmöstä...
Ehkä nämä tarinat kertovat siitä, että uusiin veneisiin tulee automaattisesti Vulvan koneet. Eli homma pelittää painollaan - konekanta lisääntyy ja kilpailua ei ole.
Pakko mainita tähän, että 10 vuotta sitten valitsin Merc. dieselin, mutta en ajatellut silloin huolto- ja varaosa-asioita. Valintaan vaikutti itse kone. Voi kai vain sanoa, että sinä harva meistä joka harkitset
isomman matkaveneen ostoa, SELVITÄ ne konevaihtoehdot ! Ne Dx-sarjan Volvot ovat sitäpaitsi
käsittämättömän kalliita.
Nykyisistä Cummins-Mercruisereista en sano mitään, koska en tunne niitä. Oma 4,2 D-Tronic on toiminut hienosti 800 tuntia, en muista isompia vikoja... ööö öljynlauhdutin possahti 2 tunnin ajon jälkeen -> seuraavana päivänä tehtiin takuukorjaus. Vesipumpun hihna katkesi kerran mikä on aina vakava juttu.
Kerran petti joku vesiletku. Tässäkin koneessa on Boschin EDC, joka ei ole kertaakaan kiukutellut.
Mutta aina on osia saanut joko viralliselta edustajalta tai US Partsilta, heti hyllystä tai joskus maahantuojan
varastosta 1-2 päivän päästä. Ja aina asiallista palvelua. Ei nekään osat halpoja ole kylläkään...- Bättre problem?
Niitähän on paljon, jos on akselikone ja osan saa kai ympättyä mustaan vetolaitteeseen. Mulla on kolme vuotta vanha Nanni-Toyota. Ei tietokonebokseja, ei vikoja, ei savutusta, ei tärinää ja edullinen. Huollan itse. 300 tuntia ajoa kesässä. Aiemmin on ollut 2 volvoa ja 4 Ruiseria, vasta nyt olen koneeseeni täysin tyytyväinen. Varaosista en tiedä, kun ainoa mitä on tarvinnut on huolto-ohjelman mukaan vesipumpunsiipipyörä. Suodattimet tarvikeliikkeestä tai Toyotalta hyllystä. Jos nyt jotakin hajoaisi tilaan osat Land Cruiserin varaoasanumeroilla. Toyotalla on tapana toimia nopeasti. En vaan oikein usko, että tarvii vielä moneen vuoteen...Miksi ihmeessä te ostatte volvoja, se nyt on vaan tyhmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864