Onko vielä jotain opittavaa?

tomppa2006

Jos kaikkien oppilaitosten ovet olisivat avoinna, eikä sinulla olisi työ tai rahallisia rajoitteita, niin mitä haluaisit vielä oppia?

Itselle tulee heti mieleen öljyvärimaalaus.

82

896

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut muutama öljyvärimaalaus tehtyäkin, mutta olen enemmän lyijykynä piirtäjä.
      Uutta ammattia haluaisin opiskella huonekalujen entisöijänä tai sitten saviesineiden tekijänä. Niin ja hevosten hoitajaksikin voisin kouluttautua.

• tomppa2006

...ylläpitäminen ja uusien taitojen oppiminen on hyväksi...

Huonekalujen entisöinti kuulostaa hyvältä.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ylläpitäminen ja uusien taitojen oppiminen on hyväksi...

Huonekalujen entisöinti kuulostaa hyvältä.

vaan olla sekin koulutus monivuotinen ja jonkinlainen peruskoulutus siihenkin ehkä tarvitaan. No minulla se pöly ja lakkojen taikka maalien haju jo rajoittaa opiskelua. Silti haluaisin alaa opiskella.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

vaan olla sekin koulutus monivuotinen ja jonkinlainen peruskoulutus siihenkin ehkä tarvitaan. No minulla se pöly ja lakkojen taikka maalien haju jo rajoittaa opiskelua. Silti haluaisin alaa opiskella.

...estä suorittamasta sitä peruskoulutusta...

Nykyaikana on tosi paljon aikuisopiskelijoita ja jopa yli 60 vuotiaat lukevat ylioppilaaksi.

• görgyj

uittokurssille. Työvoimatoimistohan niitä järjesti muutama vuosi sitten. Mitenkäs nykyään?

• tomppa2006

...en tosiaan tiedä hevosista muuta kuin, että niillä on iso pää...

• Heikunkeikku

Ai, että onko vielä opittavaa. Kysymykseesi on tooooooosi helppo vastata, nimittäin vaikka vetästäis mikä
      asia tahansa esille, niin jokaisesta tuntuu, että en tiedä siitä yhtikäs mitään. Joo, ihan nyyh-nyyh-juttu :(
      Joistakin nyt pikkariikkisen tietää jotakin, mutta kovin vajavaiseksi itseni tunnen.

Jos todella voisin mennä jonnekin oppilaitokseen ja keskittyä opiskeluun sataprosenttisesti,
      niin ehkä menisin lukemaan Psykologiaa ja Filosofiaa. Toisaaltaan suomenkielikin kyllä kiinnostaa,
      kirjoittamisen opettelua. Mut voisin mä mennä soittotunneillekin, sekin olis kivaa.
      Ai niin, jos olis joku oikein-oikein parkettien partaveitsimäinen komia mies, jonka jalaat toimisivat
      musiikin rytmin mukaisesti, niin semmosen kans voisin alkaa kilpatanssiharjoitukset.

• tomppa2006

...helppo vastata, kun melko toivottavaa olisi että vielä jotain oppisi...

Sinäkin vielä muka soittotunneille, vaikka osaat jo nytkin pienoa pimputella, heh. Tanssiminen on jäänyt minulta opettelematta, hyvin ollaan pärjätty ilmankin, mutta kilpatanssiharrastus se voisi olla kova liikuntamuoto, ihan totta turiset.

Psykologiaa tuli aikoinaan luettua lukiossa, ei ollut oikein mun lajini. Ehkä näin kypsempänä suhtautuisi erilailla ja ihmisten erilaisuuden oppiminen ja hyväksyminen on aina hyväksi.

Kirjoittaminen ainakin kannattaa aina.

• Heikunkeikku
        tomppa2006 kirjoitti:

...helppo vastata, kun melko toivottavaa olisi että vielä jotain oppisi...

Sinäkin vielä muka soittotunneille, vaikka osaat jo nytkin pienoa pimputella, heh. Tanssiminen on jäänyt minulta opettelematta, hyvin ollaan pärjätty ilmankin, mutta kilpatanssiharrastus se voisi olla kova liikuntamuoto, ihan totta turiset.

Psykologiaa tuli aikoinaan luettua lukiossa, ei ollut oikein mun lajini. Ehkä näin kypsempänä suhtautuisi erilailla ja ihmisten erilaisuuden oppiminen ja hyväksyminen on aina hyväksi.

Kirjoittaminen ainakin kannattaa aina.

Kilpatanssi olis hauska liikuntamuoto. Kyllä hiki lentäis, jos pistäin kintut vähäkö liiiiikkumaan.
        Kävisköhän niin, että kun Oikein vauhtiin pääsisi ja hiki pyöräyttäisi ittensä kehon ympärille,
        niin muljahtais tanssittajan syleilystä, kuin saippua kourasta. Pluiskis vaan ja pää kolahtais kattoon.:))
        No okei, ehkä hieman liioittelin, mutta minkäs teen, kun joskus tulee mielikuvia mieleen.

Tottahan plimputtelen useamman tunnin päivässä, mutta on eri asia opettaa, kuin ruveta määrätietoisesti
        harjoittelemaan jotakin Omaa kappaletta. Olisi myös mielenkiintoista keskustella jonkun opettajan kanssa
        tulkinnoista, tekniikasta ym. ym. ym. Tahtoisin semmosen huippu-huippu-huippu opettajan.
        Jos ei tarvitsisi olla töissä, niin jäisi aikaa niihin omiin soittelemisiin. Nykyään jää vähemmälle, kun ei sentäs viitsi ihan koko päivää istua pianon ääressä.

• ...

Niitä myydään rautakaupoissa. Samalla pitää ostaa pensseli ja tela kaukaloineen. Ja sitten sitä maalia levitetään seinälle jotenkin.

Uusavuttomuutta, hä?

Mitä sulle muuten kuulu, mitä kukakin opiskelee? Kaikkienhan on pakko jotain opiskella kokoajan, ei elämässä muuten pärjää.

=DW=

• tomppa2006

...tuon öljyvärin yhdistämisessä perinteiseen seinän maalaamiseen...

Ei tosin naurattanut yhtään.

• Heh, opiskelin maalausta viime kesänä ja jäi vielä ensi kesällekin:) Tyttären tekemän ison taulun kehystytin seinälle ja on muuten uniikki työ.
      Päivä on vielä liian lyhyt näihin nykyisiinkin hommeleihin tiedä sitten onko ne harrastuksia vai töitä, riippuu päivästä.

• tomppa2006

...päivä on tosiaan vielä liian lyhyt...

Haaveita ja unelmia sitten taas pitää olla tulevaisuutta varten. Sehän sitä elämää on, uuden oppiminen ja alusta alkaminen.

• .--..--.

kieltä haluaisin opiskella.

Öljyvärimaalauksen saloihin opiskelin 70-luvun alussa.

• tomppa2006

...hurahti italien kielen opiskeluun niin paljon...

Että muutti Italiaan asumaan ja asuu siellä vielä tänä päivänäkin. Hieno kieli, kaunis sointi sanoissa, tykkään.

• Kaupunkilainen

Jos ei olisi ajallisia eikä rahallisia rajoitteita, menisin soittotunneille ja yliopistoon opiskelemaan ravitsemustiedettä. Näin ensi alkuun, sitten voisi keksiä lisää opiskeltavaa.

Uusien asioiden oppiminen on minusta aina ollut hauskaa, ja olen suuren osan aikuiselämääni opiskellut joko huvikseni tai tutkintoa varten. Kieliä olisi hauska osata niin hyvin, että voisi lukea kirjoja alkukielellä.

• tomppa2006

...kun opiskelu ei enää ole mitään pakkopullaa...

Vaan täysin vapaaehtoista itsensä sivistämistä. Ajanpuute on itsellä suurin este uuden aloittamiselle tällä hetkellä.

• opistoon opiskelemaan dramaturgiaa ja näytelmäkäsikirjoitusta. Ymmärrän proosan kirjoittajana sen, että näytelmän kirjoittaminen on hyvin erilainen prosessi kuin ns. kaunokirjallisuuden. Tiedoksi, että minulta on julkaistu pari novellia, yksi runo ja romaanikäsikirjoitus on parhaillaan tarkastettavana.

• tomppa2006

...saada runokokoelmaa julkaistua, ei vaan onnistunut...

Samoin on minulla ollut kirjoittaminen aina lähellä sydäntä. Ainakin Turun yliopistossa voi ihan opiskella sitä ja eräs tuttuni sai sieltä paperit ja sen jälkeen kaksikin romaania julkaisuun. En usko että ensikirjoittajilta onnistuu läpilyönti kustannusosakeyhtiöille kovinkaan usein ja sitten taas kirjoittamista voi kyllä opiskella, jos on aikaa ja mielenkiintoa.

• tomppa2006 kirjoitti:

...saada runokokoelmaa julkaistua, ei vaan onnistunut...

Samoin on minulla ollut kirjoittaminen aina lähellä sydäntä. Ainakin Turun yliopistossa voi ihan opiskella sitä ja eräs tuttuni sai sieltä paperit ja sen jälkeen kaksikin romaania julkaisuun. En usko että ensikirjoittajilta onnistuu läpilyönti kustannusosakeyhtiöille kovinkaan usein ja sitten taas kirjoittamista voi kyllä opiskella, jos on aikaa ja mielenkiintoa.

on jo Sanoma-WSYO:n palkkakonttorissa, koskapa olen tehnyt sinne paljon toimittajan töitä tässä vuosien varrella. Siitä saattaa olla hyötyä.

• 2+1
        Teotwawki kirjoitti:

on jo Sanoma-WSYO:n palkkakonttorissa, koskapa olen tehnyt sinne paljon toimittajan töitä tässä vuosien varrella. Siitä saattaa olla hyötyä.

Voi hellanlettat.
        Kirjojen kustantaminen on bisnestä, eikä kustannustoimittaja edes saa sitä toisarvoista tietoa,
        missä sinun verokirjasi on.
        Kustantamisen kriteerit ovat aivan toiset, kuin mitä lapsellisesti luulet.

• 2+1 kirjoitti:

Voi hellanlettat.
        Kirjojen kustantaminen on bisnestä, eikä kustannustoimittaja edes saa sitä toisarvoista tietoa,
        missä sinun verokirjasi on.
        Kustantamisen kriteerit ovat aivan toiset, kuin mitä lapsellisesti luulet.

ihan niin lapsellinen kuin kuvittelet, sillä kun tämä elämä on heittänyt minut sellaisiin piireihin, joissa olen tutustunut sekä kirjailijoihin, toimittajiin, että kustantajiin, joten en minä nyt ihan niin heikoilla jäillä ole. Kyllä tämä maailma on minulla aika tuttu. En tietenkään voi täällä ruveta kertomaan, mistä yksityiskohtaisesti on kysymys, mutta on se silti olemassa.

• tanj a

Hei, kivaa, kässärikirjoittaja-ainesta. Olen joskus täällä hehkuttanut, että se on työ jota arvostan. Eli sinnnnne vaaaaaan!

• tanj a kirjoitti:

Hei, kivaa, kässärikirjoittaja-ainesta. Olen joskus täällä hehkuttanut, että se on työ jota arvostan. Eli sinnnnne vaaaaaan!

antaisi periksi, niin varmasti menisin. Nyt vain on sellainen tilanne, että tässä joutuu tosissaan kamppailemaan leipänsä eteen. Eräs elokuvaohjaajatuttuni sanoi minulle, että sitä kannattaisi kokeilla. Rakenne on se vaikein osuus, sillä kertomus kerrotaan eri lailla, kun kirjallinen kertomus. Hän käsikirjoittaa itse elokuvansa.

• tomppa2006
        Teotwawki kirjoitti:

...sulla on vähän niinku jojalka oven välissä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...sulla on vähän niinku jojalka oven välissä...

voi sanoa, mutta kyllä minä siihen vetoan. Nämä Sanoma Lehtimedia ja WSOY ovat toki aivan eri taloja, mutta voihan sen aina mainita. Katsotaan nyt, ei tämä ole suinkaan ainoa talo, jossa minun onkeni on, sillä minua on neuvottu myös lähettämään käsikirjoitus muutamaan pienenpäänkin kustantamoon, joten olen toiminut asiantuntijoiden ohjeiden mukaan.

• Näin on. Ei minusta ole opiskelijaksi.
      Kuunteluoppilaana tässä olen vierestä saanut lasten opiskeluja seurata, se riittää.

Oikeastaan olen aina ollut ylpeä siitä, että lähes kansakoulupohjalla( 4-v. ammatillisia opintoja) ja läksyt aina tunnilla tehneenä olen tuntenut oloni hyvin etuoikeutetuksi ja vähintäänkin tasa-arvoiseksi yhteiskunnassamme.
      Se minulle on riittänyt ja nyt on aika lasketella ja nauttia helpommasta elämästä.

Ainoa asia, joka on jäänyt nuoruudesta vaivaamaan, on eng/ruotsinkielen opettelemattomuuteni, mutta sehän olisi vaatinut oikeaa opiskelua, ei pelkästään paikalla oloa.

• tomppa2006

...kansakoulupohjalla aloittaneet ovat hyvin pärjänneitä...

Mikä tietysti aiheuttaa joskus kränää työpaikoilla varsinkin, jos duunarista noustaan johtotehtäviin.

• Onhan noissa työväenopistoissa öljymaalauskursseja joihin ei tarvitse suurta budjettia osallistuakseen ja ovat kai yleensä iltaisin.
      Omalla kohdallani valintani kahden oppilaitoksen välillä osui joskus ehkä väärään. Se minne olisi oikeasti pyrkiä ja päästä ei lähettänyt minulle hakupapereita pyynnöistäni huolimatta ja tähän toiseen menin oppilaitoksen historian kaikkien aikojen parhaalla pistemäärällä. Se toinen olisi ollut se oikea valinta. Toisaalta ne opit mitkä tässä toisessa oppilaitoksessa olisin saanut sisältyvät yhteen tämän hetken harrastukseen ja "kirjanoppineena" en pystyisi nauttimaan niin ongelmien ratkaisuista ilman minkäänlaista lähtökohtaa.
      Jääköön salaisuudeksi, kun ei ole ihan varma haluaisiko keksiä ongelmien ratkaisuja itse, tai kehitellä uusia työskentelymenetelmiä ilman minkäänlaista lähtökohtaa.

Jossain vaiheessa olisin halunnut oppia joitain perusteita ja ehkä hieman enemmänkin terramekaniikasta, mutten tiedä missä sitä voisi edes oppia:D

• tomppa2006

...noita kansalaisopistojen maalauskursseja, muttei ne mahdu aikatauluuni...

Teen vuortyötä ja menisi tosi hankalaksi sinksata työvuoroja kurssin mukaan. Sen minkä aloitan haluan tehdä myös kunnolla. Ja täytyyhän eläkkeelle jäämisen yhteydessä olla suunnitelmia, tämä on minulle yksi sellainen.

Minulle meni oppilaitoksen valinta putkeen. Olen koko ikäni ollut koulutusta vastaavassa työssä ja olen viihtynyt erittäin hyvin. Voisin jopa sanoa pitäväni työstäni, liekö liioittelua?

• Sitä en lähtis opiskelemaan kun en oppinut kun kerran kurssilla olin.
      Mun käsi ja silmä ei pelaa yhteistyössa, aivoissa on joku juttu varmaan mennyt väärin päin :((
      Pianon soittoa haluaisin oppia, joten ostaisin pianon ja hommaisin opettajan.
      Monta luontoon ja mereen liittyvää asiaa ois opiskeltavia jos olia mahis.
      Voi voi kyllähän sitä opiskelis vaikka ja mitä.

• tomppa2006

...tuo maalaaminen minulle, olin kuvaamataidossa melkein mallioppilas...

Mutta minä sitten taas en osaa soittaa yhtään mitään instrumenttia, ei ole musiikkikorvaa muuta kuin, että kuuntelen hyvin mielelläni.

• rekyyli-61

Uusimaa lehdessä ilmoituksen, että vanha missimme Virpi Miettinen on aloittanut maalaamisen. Itse olisin enemmän kiinnostunut kreikan kielen opiskelusta.

• ...

Ei kai joki Virpi Miettinen ole sen luokan suuruus, että ilmoittelee lehdissä tekemisistään?

Mutta noin muuten, kreikka ois kyllä kiinnostava kieli. Siinä sellanen juttu, se on monien kielian kantaäiti, sen avulla muitten kielien oppiminen on sitten helpompaa. ite kreikankielelle on sangen vähän käyttöä, muualla kuin kreikassa.

Niin, jotenkin tuli mieleen, näin viikonlopulla ois paljon kivempi opiskella Virpi Miettusta kuin kreikan kieltä :DDD

=DW=

• FF

• tomppa2006

...saman uutisen paikallislehdessä pikku neiti porvoolaisesta, hih...

Aikuinen nainen oli tosissaan innostunut vesivärimaalauksesta, kunnioitettavaa vaikka en mutten perustakaan hänen tekemisistään tai yleensä missien. Niitähän täällä on enemmänkin.

Kreikan kielen opiskelu on käynyt mielessä itselläkin. Olen käynyt Kreikassa ainakin kymmenen kertaa ja olisi se mukavaa, kun osaisi sanoa muutakin kuin - Kalimera.

• Uusimaan tilaaja
        ... kirjoitti:

Ei kai joki Virpi Miettinen ole sen luokan suuruus, että ilmoittelee lehdissä tekemisistään?

Mutta noin muuten, kreikka ois kyllä kiinnostava kieli. Siinä sellanen juttu, se on monien kielian kantaäiti, sen avulla muitten kielien oppiminen on sitten helpompaa. ite kreikankielelle on sangen vähän käyttöä, muualla kuin kreikassa.

Niin, jotenkin tuli mieleen, näin viikonlopulla ois paljon kivempi opiskella Virpi Miettusta kuin kreikan kieltä :DDD

=DW=

kyllä kyseessä oli artikkeli :)))

• Teemuna

Haluaisin opetella jotain kädentaitoja. Vaikka puuntyöstöä tai huonekalujen entisöintiä.

Kun koko ikänsä on töitä tehnyt kirjoituspöydän ääressä, kiinnostaisivat nyt pienet puuhastelut äijätyökaluilla.

• tomppa2006

...ollut aikaa opetella kunnolla puutöitä...

Kieltämättä vasara ja kirves ovat äijämäisiä työkaluja, samaa mieltä olen. Kouluaikoina ne veisto ja tekniset käsityötunnit menivät vähän ohi, eikä tullut koskaan mentyä rakennuksille töihin. Nyt kun taistelee omakotitalon kanssa huomaa paljon puutteita osaamisessa.

• Teemuna
        tomppa2006 kirjoitti:

...ollut aikaa opetella kunnolla puutöitä...

Kieltämättä vasara ja kirves ovat äijämäisiä työkaluja, samaa mieltä olen. Kouluaikoina ne veisto ja tekniset käsityötunnit menivät vähän ohi, eikä tullut koskaan mentyä rakennuksille töihin. Nyt kun taistelee omakotitalon kanssa huomaa paljon puutteita osaamisessa.

Siinähän sitä oppii, riippuen minkälainen projekti ja/tai kiire sulla on.

• tomppa2006
        Teemuna kirjoitti:

Siinähän sitä oppii, riippuen minkälainen projekti ja/tai kiire sulla on.

...tapahtuu ikävä kyllä usein sen erehdyksen kautta...

• Teemuna
        tomppa2006 kirjoitti:

...tapahtuu ikävä kyllä usein sen erehdyksen kautta...

Niinpä, mutta tarttuu parhaiten kaaliin.

• Teemuna kirjoitti:

jos äijätyökalut vievät sormet mennessään.
        Koneiden-, suojaimien käyttö, asenne kannattaa oppia muuten kuin ns,kantapään kautta.

Useinkaan naapurin väinö tai eino ei ole sillä saralla paras pedagogi, vaan oppi kannattaa etsiä niihin pätevöityneiden henkilöiden parista.

• tomppa2006
        Teemuna kirjoitti:

...silti aikuista miestä harmittaa, kun ei vaan jotain osaa kunnolla...

• vain elämää ja siinä riittää oppimista niin kauan kunnes kuolo korjaa.

• tomppa2006

...voisi olla mottosi...

Ei oppi ojaan kaada ja uuden opiskelu on mielenkiintoista ja haasteellista.

• tomppa2006 kirjoitti:

...voisi olla mottosi...

Ei oppi ojaan kaada ja uuden opiskelu on mielenkiintoista ja haasteellista.

opin jotain uutta, ihmisluonteista ja milloin mistäkin kiinnostavasta.
        Tämähän on tavallaan psykologian opiskelua, me voidaankin sasuksen kanssa perustaa keskustelukerho.
        Tänään jo harjoiteltiin.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

Tämähän on tavallaan psykologian opiskelua, me voidaankin sasuksen kanssa perustaa keskustelukerho.
        Tänään jo harjoiteltiin.

...onko keskustelukerho vain naaraille vai hyväksytäänkö koiraat myös...

• tomppa2006 kirjoitti:

...onko keskustelukerho vain naaraille vai hyväksytäänkö koiraat myös...

jos sulle kerhoajat sopii. :)
        Ota yhteyttä niin neuvotellaan ajoista ja paikoista, voidaan me tulla sinnekin ellet pääse tänne.

• Anceli kirjoitti:

Tänään jo harjoiteltiin.

oliski hieno idea:))) Kyl meistä tulee sit hyviä psykologeja:)))))

• sasus kirjoitti:

oliski hieno idea:))) Kyl meistä tulee sit hyviä psykologeja:)))))

että sie olet miun oppisopimusopettaja ja mie siun, sitten kirjoitetaan hyvät todistukset toisillemme :))
        Perustetaan yhteinen vastaanotto tuonne cityyn.

• Anceli kirjoitti:

että sie olet miun oppisopimusopettaja ja mie siun, sitten kirjoitetaan hyvät todistukset toisillemme :))
        Perustetaan yhteinen vastaanotto tuonne cityyn.

Ei parempaa opetusta, eikä todistuksia vois mistään muualta saadakkaa, todistuksiin tulis sit leimatki, pitäis käydä tsekkaamassa vaik tiimarista jotkut kivat leimat, niihin todistuksiin:)))) Leimat on muuten yhtä tärkee asia todistuksissa, niinku on seteleissäki:)))

Cityltä vuokrataan oikein hieno huoneisto, ei liian hieno, mut sellanen kalustettu, joka olis yhdistetty olo-keittiö, olkkarin puolel olis sit sohvat ja kaikki, jos joku haluis vaik maata sohvalla ja samalla haastella toisille olostaan ja vaik koko elämänkertansa:))))

• sasus kirjoitti:

Ei parempaa opetusta, eikä todistuksia vois mistään muualta saadakkaa, todistuksiin tulis sit leimatki, pitäis käydä tsekkaamassa vaik tiimarista jotkut kivat leimat, niihin todistuksiin:)))) Leimat on muuten yhtä tärkee asia todistuksissa, niinku on seteleissäki:)))

Cityltä vuokrataan oikein hieno huoneisto, ei liian hieno, mut sellanen kalustettu, joka olis yhdistetty olo-keittiö, olkkarin puolel olis sit sohvat ja kaikki, jos joku haluis vaik maata sohvalla ja samalla haastella toisille olostaan ja vaik koko elämänkertansa:))))

ja jos ei ole asiakkaita niin hoidetaan toisiamme, meissähän sitä tekemistä piisaa.
        Kunhan keritään niin pidetään ensimmäiset palaverit ja mietitään miten kauan meidän kurssi kestää.
        Pitää kai viikko nyt kumminkin olla, mutta ei liian kauaa, että päästään hankkimaan.
        Käy sie jo valmikksi etsimässä niitä leimajuttuja Tiimarista.

• Anceli kirjoitti:

ja jos ei ole asiakkaita niin hoidetaan toisiamme, meissähän sitä tekemistä piisaa.
        Kunhan keritään niin pidetään ensimmäiset palaverit ja mietitään miten kauan meidän kurssi kestää.
        Pitää kai viikko nyt kumminkin olla, mutta ei liian kauaa, että päästään hankkimaan.
        Käy sie jo valmikksi etsimässä niitä leimajuttuja Tiimarista.

puoltoista viikkoo on näin alussa varmaan hyvä väli, sit tarttee kattoo jatkot.
        Joo mieku hyppään alvariinsa siel kaupungissa, ni voin hoidella näit juoksevii juttuja:)))
        Hanki sie asiakkaat:))))

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

jos sulle kerhoajat sopii. :)
        Ota yhteyttä niin neuvotellaan ajoista ja paikoista, voidaan me tulla sinnekin ellet pääse tänne.

...vielä ja ainakin ensivaikutelma kuulostaa hyvältä...

Kyllä mä voisin tulla mukaan.

• tomppa2006 kirjoitti:

...vielä ja ainakin ensivaikutelma kuulostaa hyvältä...

Kyllä mä voisin tulla mukaan.

kyllä me kirjoitetaan sullekin psykologin paperit jos haluat.
        Viikon opiskelun jälkeen olet pätevä avaamaan vastaanoton tai tulet meidän firmaan.

• On se ihmismieli sen verran kimuranttinen ja mielenkiintoinen aihe:))

• tomppa2006

...vaikeinta ihan tavallisessa työelämässäkin...

Koneet ja laitteet voi aina opiskella käyttämään oikein, mutta ihmismielen erilaisuuden ymmärtämisessä ei taida ihmisikä riittää. Todella mielenkiintoista ja haasteellista.

• tomppa2006 kirjoitti:

...vaikeinta ihan tavallisessa työelämässäkin...

Koneet ja laitteet voi aina opiskella käyttämään oikein, mutta ihmismielen erilaisuuden ymmärtämisessä ei taida ihmisikä riittää. Todella mielenkiintoista ja haasteellista.

sitä riittäiski pähkäiltävää, ei kävis aika missään vaiheessa pitkäks:))))

• tomppa2006
        sasus kirjoitti:

sitä riittäiski pähkäiltävää, ei kävis aika missään vaiheessa pitkäks:))))

...yhden psykoliginaisen, joka on perhetuttuja...

On ihan väitellyt tohtoriksi sillä alalla, mutta oma elämä ja perhesuhteet ovat vinksin vonksin, joten omassa elämässään ei ole pystynyt hyödyntämään osaamistaan. Mutta eihän suutarin lapsellakaan ole kenkiä...

• G.J.

tai valoimpullsi ym ihanuuksien kerihtemis asiantuntija (siis urosmiesten)

• juomanlaskija

tarpeeksi olet juonut

• tomppa2006

...tarvitaan joka paikassa, siis puuseppää...

En tuosta urosmiesten kerihtemisestä saanut oikein tolkkua?

• G-J.
        tomppa2006 kirjoitti:

...tarvitaan joka paikassa, siis puuseppää...

En tuosta urosmiesten kerihtemisestä saanut oikein tolkkua?

tuo valoimpulssihoito poistaa karvat ja tehoaa parhaiten jäykkiin tummiin karvoihin selässä ja rintamuksissa jne ja jos kerta tulokset näkyy siten helpoiten niin siitä on helpointa ja palkitsevinta aloittaa po alan työskentely. Toisaalta samalla voisi perhtyä hiusanalyyseihin ja kaikenlaiseen muuhun läheltä liippaavaan. Valoimpulssihoidoinhan poistetaan muutakin kuin karvoja ja toisaalta sillähän hoidetaan esim aknea.

• tomppa2006
        G-J. kirjoitti:

tuo valoimpulssihoito poistaa karvat ja tehoaa parhaiten jäykkiin tummiin karvoihin selässä ja rintamuksissa jne ja jos kerta tulokset näkyy siten helpoiten niin siitä on helpointa ja palkitsevinta aloittaa po alan työskentely. Toisaalta samalla voisi perhtyä hiusanalyyseihin ja kaikenlaiseen muuhun läheltä liippaavaan. Valoimpulssihoidoinhan poistetaan muutakin kuin karvoja ja toisaalta sillähän hoidetaan esim aknea.

...sain kiinni juonen päästä...

Tämä on vähän kosmetologin hommia sivuavaa alaa, itsellä vähemmän kokemusta heidän palveluistaan, vaikka siskoni alalla onkin ja joskus ihoani nyppiikin pinseteillä ja levittelee hyvän tuoksuisia voiteita. Nyt tiedän jotain valoimpulssihoidostakin, kiitos sinun.

• tanj a

Haluaisin opiskella markkinointia ja mainontaa, oikein kunnolla ja siitä filosofoiden jonkun alan gurun kanssa yksilöopetuksena. Kävisimme kaikki virheeni läpi piirun tarkkaan ja laatisimme yhdessä erilaisia markkinointisuunnitelmia omaa yritystäni varten.

• Menestysstoori

se riitä jos lukee muutaman ameriikkalaisen menestystarinan? ;) Työtä pitee tehdä ympäri vuorokauden ja aina pitee mielessä että asiakas on oikeassa ja haluaa samaa kuin naapuri...kunhan se vaan on kalliimpaa. :)

• niin ei todellakaan kaikkia yritystoimintaan liittyviä töitä kannata a)tehdä itse, b)käyttää voimavarojaan sellaiseen, joka ei anna tuotteille, palveluille, lisäarvoa.

Markkinointi itse hoidettuna ei monestikaan ole paras vaihtoehto.
        Olen ymmärtänyt, että osaamisesi on muuta, kuin markkinointialaa itseään.
        Suhdetoiminta ja itsensä esilletuominen potenttiaalisille asiakkaille, on tietysti yksi välttämättömyys, mutta keinot kannattaa miettiä alan ammattilaisten kanssa.
        Laadukas työ, sopimusten noudattaminen, aikataulussa pysyminen ja hintakilpailukyky asiakkaan lähtökohdat huomioiden on parasta markkinointia.
        Työ tekijäänsä kiittää tai pahimmassa tapauksessa antaa huutia!
        Onnea ja menestystä tulevaisuuden tavoitteisiin!

• Bisnis
        emw34 kirjoitti:

niin ei todellakaan kaikkia yritystoimintaan liittyviä töitä kannata a)tehdä itse, b)käyttää voimavarojaan sellaiseen, joka ei anna tuotteille, palveluille, lisäarvoa.

Markkinointi itse hoidettuna ei monestikaan ole paras vaihtoehto.
        Olen ymmärtänyt, että osaamisesi on muuta, kuin markkinointialaa itseään.
        Suhdetoiminta ja itsensä esilletuominen potenttiaalisille asiakkaille, on tietysti yksi välttämättömyys, mutta keinot kannattaa miettiä alan ammattilaisten kanssa.
        Laadukas työ, sopimusten noudattaminen, aikataulussa pysyminen ja hintakilpailukyky asiakkaan lähtökohdat huomioiden on parasta markkinointia.
        Työ tekijäänsä kiittää tai pahimmassa tapauksessa antaa huutia!
        Onnea ja menestystä tulevaisuuden tavoitteisiin!

tietää mistä puhut? :)

Apropos tuo markkinointi...tunnen muutaman pikkuyrityksen jotka kuihtuivat pois siitä syystä että heitä ei kukaan löytänyt. Kilpailu on niin kovaa että suusta suuhun kulkeva mainostus ei valitettavasti enään riitä.

• tomppa2006

...markkinointisuunnitelmien ja mainonnan opiskelua ihan yksityisoppilaana...

Kunnioitettavaa.

• henrjii
      • tomppa2006

...sanotaan nyt vaikka kiinan kielen opiskelun kiinnostavan...

• Victorianox

lienee jo liian myöhäistä opiskella remonttireiskaksi?

Olisinpa 35 vuotta nuorempi, niin lukisin itseni putkiasentajaksi, puu- ja peltisepäksi ja sähkönaiseksi. Arkkitehti-sisustajakurssinkin kävisin puhumattakaan kuorma-autokortista.

Tässä iässä olisin jo melkoinen ammattilainen!

• tomppa2006

...onkin hieman myöhäistä aloittaa rakennusmiehenopintoja...

Eikä minua oikein nuo putkien-, peltien- tai sähköjohtojenrassaamiset niin paljon kiinnosta, että toista ammattia niistä itselle tekisin. Hyötyä toki olisi ihan päivittäisessä elämässä, varmasti. Aina silti tulee tarvitsemaan jonkun ammattiryhmän spesiaaliosaamista ja joutuu ostamaan palvelua.

• Että näin

Ei yhtään mitään. Ite opetan, enkä kakaroita. No kieliä haluaisin syventää, kun osaan joitain jonkun verran ennestäänkin. Myönnän: maalauskurssille voisi mennä, mutta itseoppinut tuhraus on toiminut terapiana tähänkin asti.
      Tottapuhuen olen kyllästynyt tähän elinikäiseen oppimiseen ja kaikkiin sekaviin nettikursseihin. Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Tykkäisin istua luennolla ja tehdä muistiinpanoja, mutta kun pitää ottaa kaikki lukihäiriöiset ja erityiset oppijat huomioon... Tervetuloa nykyiseen koulutukseen!
      Jos vielä aion opiskella, suuntaan jonnekin, missä saa oikeasti opiskella, eikä vaan pään silitystä "yrityksistä"!
      Nykyisestä opiskelijasukupolvesta saatte vielä riesan.

• tomppa2006

...jo huomannut samoja piirteitä opetusmenetelmien muuttumisessa...

Taitaa olla tärkeämpää kuinka moni osallistuu, eikä se että kuinka moni saa niiltä kursseilta jotain eväitä mukaansa.

• Minulla on jo kaksi koulutusammattia, tekniikasta sekä käsi- ja taideteollisuudesta. Kummatkin alat ovat minun juttujani, enkä oikeastaan halua lisäammatteja. Ehkä voisin panostaa kuvataiteeseen jossain taidekoulun iltalinjalla, tai opetella soittamaan jotain kosketinsoitinta (ja opettelenkin). Niin ja napatanssi kiinnostaa, kunhan vaan löytyis maantieteellisesti sopiva kurssi tai sitten hyvä opetusvideo. Toista autoa meille ei napatanssin takia osteta.

Taidehistoriaa vois opiskella tosissaan. Nyt on suoritettuna vain 2 ov taidehissaa ja 2 ov muotoilun historiaa. Taidemuseoamanuenssin homma olis varmaan ihan mukava sitten vanhana, jos eläkeikää venytetään kokoajan niin, ettei sitä saa koskaan kiinni.

Vieraat kielet kyllä kiinnostavat. Olen vastikään opiskellut venäjän kielen aika hyvälle tasolle. Se pitäis vielä jalostaa sujuvaksi käytännön osaamikseksi. Vasta sen jälkeen voin ajatella jotain uutta kieltä. Ranska vähän kiinnostais.

Uusia asioita voi opetella ilman koulujakin. Itselläni on erilaisia alottelijoille sopivia opetusvideoita. Pari kuukautta sitten opettelin muurausta opetusvideon ohjeiden avulla, ja olohuoneen nurkassa seisoo nyt kiva uuni. Aikaahaan sen uunin kanssa tuhraantui, mutta alottelijalla saa tuhraantuakin.

Öljyvärimaalaukseen on muuten olemassa hyviä käsikirjoja. Niistä kun tekee muutaman opastetun harjoitustehtävän, niin sen jälkeen voi siirtyä pikkuhiljaa omiin ideoihin. Hyvistä opaskirjoista saa perustavaa laatua olevia maalaustekniikkaan liittyviä ohjeita, joita ei esimerkiksi käsitelty lainkaan AMK:ssa suorittamillani taideaineiden kursseilla. Oletuksena oli kai, että jokainen tietää ne entuudestaan. Kansalaisopistoissa on myös ihan hyviä taidekursseja. Tuttavani kävi niillä, ja pääsi sen jälkeen taidekouluun opiskelemaan.

Tämä ylistetty, mutta myös vihattu elinikäinen oppiminen passaa mulle oikein hyvin.

• tomppa2006

...passaa elinikäinen oppiminen oikein hyvin...

Melkein joka päivä törmää johonkin uuteen juttuun ja nyt työelämässä joudun opettelemaan koko ajan jotain uutta tietotekniikkaan liittyvää, eikä se paljoa rassaa, joskus vähän turhauttaa kun on juuri oppinut vanhan, niin eikös tule uutta järjestelmää. Sen takia varmaan haenkin eläkepäiville täysin toisentyyppistä oppimista ja muutosta elämään. Kyllä mä uskon siihen mennessä pärjääväni lähiverkkoyhteyksien kanssa riittävän hyvin, joten ne voi jättää vähemmälle.

• tomppa2006 kirjoitti:

...passaa elinikäinen oppiminen oikein hyvin...

Melkein joka päivä törmää johonkin uuteen juttuun ja nyt työelämässä joudun opettelemaan koko ajan jotain uutta tietotekniikkaan liittyvää, eikä se paljoa rassaa, joskus vähän turhauttaa kun on juuri oppinut vanhan, niin eikös tule uutta järjestelmää. Sen takia varmaan haenkin eläkepäiville täysin toisentyyppistä oppimista ja muutosta elämään. Kyllä mä uskon siihen mennessä pärjääväni lähiverkkoyhteyksien kanssa riittävän hyvin, joten ne voi jättää vähemmälle.

Ehdit hyvin tutustua aiheeseen jo nyt, eikä vasta eläkkeellä. saatatpa innostua maalaamaan muutaman harjoitustyönkin, jos ostat itsellesi hyvän opaskirjan.

Esim tuossa kirjassa on erilaisia harjoitustöitä, joita voi tehdä sellaisenaan tai poimia niistä vain tekniikan ja soveltaa niitä omiin ideoihin:

Smith, Ray: Kuinka piirrät ja maalaat näkemääsi.

Itse ostin em kirjan kirjan vuonna 1987.

• tomppa2006
        sedna2003 kirjoitti:

Ehdit hyvin tutustua aiheeseen jo nyt, eikä vasta eläkkeellä. saatatpa innostua maalaamaan muutaman harjoitustyönkin, jos ostat itsellesi hyvän opaskirjan.

Esim tuossa kirjassa on erilaisia harjoitustöitä, joita voi tehdä sellaisenaan tai poimia niistä vain tekniikan ja soveltaa niitä omiin ideoihin:

Smith, Ray: Kuinka piirrät ja maalaat näkemääsi.

Itse ostin em kirjan kirjan vuonna 1987.

...otan neuvosta vaarin ja laitan nimen korvan taakse jemmaan...

• tomppa2006

...useampiakin, joita kallonkutistus kiinnostaa...

Ehkä näissä keskusteluissakin yrittää jollain tavalla saada selville, onko siellä vastapuolella lintu vai kala?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94